Visa fullständig version : Efter dagens gympass fick jag bristningar?
andreaswho91
2011-01-10, 18:54
Har fått jättetydliga bristningar efter dagens gympass och undrar om det är farligt eller något. Det ser inte okej ut, ser likadant ut på båda mina axlar?
http://data.fuskbugg.se/dipdip/bristningar.jpg
Vad är det egentligen som har hänt? har inte alls kört tunga vikter :s
Kört stående vadpress?
Sånna där får man av trycket på den aktuella kroppsdelen. Försvinner på nån dag ..
andreaswho91
2011-01-10, 18:58
Kört stående vadpress?
Sånna där får man av trycket på den aktuella kroppsdelen. Försvinner på nån dag ..
Jo det har jag gjort, tack för snabbt svar!
Så det är inte farligt?
SiSenior
2011-01-10, 19:06
Nej det är inte farligt.
vicarious
2011-01-10, 19:09
Det där är som sagt inte bristningar. Det där kommer försvinna.
King Grub
2011-01-10, 19:10
Sömmarna i tröjan som tryckt sönder blodkärl. Om några dagar är dom borta.
StNicholaus
2011-12-07, 18:37
Sömmarna i tröjan som tryckt sönder blodkärl. Om några dagar är dom borta.
En lite märklig bump, kan tyckas, men för att undvika ännu en tråd i ämnet;
Bilden i tråden kan jag inte se, men jag misstänker att det rör sig om "röda streck" på vardera sidan nacken (d.v.s. i traps-/axelområdet). Detta är alltså inget annat än söndertryckta blodkärl?
Anledningen till att jag frågar är att varje gång jag kör ben får jag dessa ränder. Ibland tämligen groteska sådana. Senast i går - när körde ben - fick jag en rejält tjock rand som gick rätt långt ned på axeln (rakt igenom min tatuering, på samma arm). Bild kan ordnas, om önskas.
Då jag vet att de försvinner är jag naturligtvis inte orolig. Jag vill bara få bekräftat att det inte är "temporära" bristningar (om sådana finns?) utan enbart "mosade" blodkärl.
ahaaa, jag lärde mig också nåt nu.. trodde jag hade fått bristningar jag också fast mina traps har iofs växt mycket på senaste också.. men kanske också lider av dessa då :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.