Visa fullständig version : Vad gör portnoy nu`?
Nu när Portnoy har lämnat A7X (YESYESYES) så kan man ju spekulera vad han gör nu. Vad tror ni?
Personligen hoppas jag jävligt mycket på att han återvänder till DT :thumbup: *drool*
Han spelar väl i Liquid Tension Experiment? Fast jag har ingen aning om hur mycket dom lirar just nu...
JesperOlsson
2011-01-08, 23:32
Han ville ju komma tillbaka till DT, men fick inte
Han ville ju komma tillbaka till DT, men fick inte
Hur fän ersätter man någon som honom? Bad manners med tanke på att han grundade bandet dessutom.
JesperOlsson
2011-01-08, 23:38
Hur fän ersätter man någon som honom? Bad manners med tanke på att han grundade bandet dessutom.
Håller jag med om
Hardrocker
2011-01-08, 23:40
Han håller på och spelar in en nya skiva med en ny progsupergrupp som består av honom, Steve Morse, Neal Morse, Dave LaRue och Casey McPherson.
Kanske bara är bra att han inte kör med DT igen, James LaBrie har så sjukt gnällig röst.
Håller jag med om
Jag med, men egentligen vet man ju inte hur han avgick, eller hur relationen mellan de två parterna är, jag tror inte de avslöjar sådant om det är så.
vicarious
2011-01-09, 00:28
wat
dom pratar om kass musik. :thumbup:
inväntar das nerdrage
inväntar das nerdrage
oh no you didnt... AMAFAKKING GAD FAK U AND UR FAMILY U KNOW NOTHING DIE DIE BUURN BUUURN BUUURN DIEIIEIEE EAT SHIT AND SHIT OUT THAT SHIT AND EAT THE SHATOUTSHIT AGAIN
inväntar das nerdrage
Jag gillar inte ens DT (James LaBrie arrarrarrrghhh) men det är ju talangfulla musiker som är inblandade.
Lyssna bara på den här briljanta covern:
r28LLqyXBKs
Progressivt är najs.
Arf Pingvin
2011-01-09, 11:58
Den där covern var bra :)
hejhopp79
2011-01-09, 12:00
LaBrie är kanske lite gnällig men han sjunger ju trots allt väl. Men visst, han är väl den svaga länken i DT
hejhopp79
2011-01-09, 12:05
Jag gillar inte ens DT (James LaBrie arrarrarrrghhh) men det är ju talangfulla musiker som är inblandade.
Lyssna bara på den här briljanta covern:
r28LLqyXBKs
Progressivt är najs.
Jävlar vilken lång ton sångaren håller vid 3:50.
Är det här på riktigt, ett skämt eller wut? :)
Jävlar vilken lång ton sångaren håller vid 3:50.
Är det här på riktigt, ett skämt eller wut? :)
Det är på riktigt jao. Bättre än originalet för övrigt. :)
Will Shaw heter sångaren, det är ju amatörer allihop men han är rätt bra på att ta höga toner:
1_Kh_Zbt-Dk
hejhopp79
2011-01-09, 13:05
Rätt oslipad diamant men jävligt bra förutsättningar och han kan ta rätt höga toner
Kanske bara är bra att han inte kör med DT igen, James LaBrie har så sjukt gnällig röst.
Aldrig gillat hans röst heller förrns senaste projektet som är en sjukt bra skiva imfho!
http://open.spotify.com/album/4Qvq1DUYMSYrQLXy9wdMtc
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS0m49xKWItIlyWFmbYIYRt1YstNDqzg bFKDH3c74Ja3kDFHp91
Man har ju hört värre LaBrie, men någon favorit är han inte. Lite som Blaze Bayley och Silicon Messiah, han var käss i Maiden men lät bättre på soloalbumen även om det inte var öronejakulation.
Ca. 6:05 in i detta klippet (jo det är iofs en blooper) hör man hur sjukt gnälligt han kan sjunga :D
JSnTYFtlkzM
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.