handdator

Visa fullständig version : Efterlyser träningstokiga Linköpingbor!

Pernilla
2011-01-07, 01:02
Närketös på 25 som snart kommer bosätta sig i Linköping söker likasinnade som ser gymmet/hallen/spåret som sitt andra hem. Stort fan av gymmet men börjar snöra mer och mer in på löpning och funktionell träning och vill gärna prova på såväl crossfit som kampsport. Klättra vore inte heller fel. Anybody?

Pernilla
2011-01-07, 12:49
Linköping? Någon? Kanske tips på bästa gymmet, tuffaste träningen i denna Östgöta stad?

samerino
2011-01-07, 13:26
Är du bara ute efter gym eller vill du ha pass och liknande också? Vad vill du ska finnas på gymmet?

xodd
2011-01-07, 13:42
Kommer också bli halvt om halvt linköpingsbo de kommande terminerna, så tips och dylikt om denna stan, vad det än kan tänkas vara, mottages gladeligen :)

krebbe
2011-01-07, 14:20
Citygymmet för hardcore. Bästa och skönaste gymmet i stan, dock inga pass vad jag vet.

Själv har jag dock lämnat detta gym till förmån för world class iom att jag jobbar i samma hus och kan träna på lunchen.

Joe Hardgainer
2011-01-07, 14:22
Annars har du gymbolaget med två stycken gym. Ännu mer hardcore än citygymet !! :D Finns ett kampsportcenter i staden, glömt bort namnet men det finns. Klätterväggar finns bl.a. borta på ett ställe som heter hangaren i Ryd. Googla så får du veta mer ,

Timme
2011-01-07, 15:14
måste ju finnas en atletklubb där så du kan träna lite riktig träning :) SL!

Librish
2011-01-07, 15:25
Vad ska du göra i stan?

Crippa90
2011-01-07, 15:38

Gör ju inte det. :(

Pernilla
2011-01-07, 17:14
Är du bara ute efter gym eller vill du ha pass och liknande också? Vad vill du ska finnas på gymmet?

Är ute efter allt =D. Nej men är lite inne på crossfit, kravmaga, boxning något dit åt kanske. Tuff träning. Ett gym med bra stämmning. Kör mest fria vikter så alla dessa maskiner är inte nödvändiga.

Pernilla
2011-01-07, 17:17
Vad ska du göra i stan?

Studera, träna, jobba =D. Ska läsa en psykologi kurs på universitetet. Kommer från en liten stad så utbudet har inte vart så stort förut och är nyfiken på vad man kan göra i linköping.

Pungis
2011-01-07, 17:20
Som sagt, ska du lyfta vikter i city så är citygymmet kung. Kanske det bästa gymmet jag varit på någonsin, och kanontrevliga ägare

Keit
2011-01-07, 17:21
Campushallen @ LiU?

xodd
2011-01-07, 17:30
Campushallen @ LiU?

Är det på campus valla? Är det billigt om man är student?

Vet du om det finns några träningslokaler för studenter på US?

Keit
2011-01-07, 17:46
Billigt skulle jag väl inte kalla det(van med källargym för 1200kr år), men om man ska bo i typ Ryd så är det väldigt nära och bekvämt. Massa pass i alldeles för många olika saker får man med i medlemskapspriset också. Finns även tre full size bollhallar ifall man vill lira badminton, innebandy eller liknande saker.

Finns nog med fria vikter och bra maskiner (nordic gym) + en till uppsättning av ett sämre märke som jag inte kommer ihåg. Powerrack finns och det mesta andra du kan tänka dig, enda jag saknar är väl markplattform så det är väl inte för de mest hardcore marklyftarna.

På campus US vettefan, aldrig varit där men enligt hemsidan så verkar det inte så. Dock har du ju närmare in till stan därifrån så kanske några 'vanliga' gym är bättre då.

Pernilla
2011-01-07, 17:49
Är det någon som vet om det finns något crossfit klubb?? Skulle verkligen vilja prova det. Hittar dock inget på google.

samerino
2011-01-07, 18:32
Tror inte att det finns, men är du ute efter fria vikter säger jag som alla andra nämligen citygymet.
Annars skrev Joe Hardgainer lite om kampsportcenter om du vill köra lite mma och liknande

Järvskan
2011-01-07, 18:38
Pröva http://www.sportdate.se/

Mvh,

Pernilla
2011-01-07, 22:04
Pröva http://www.sportdate.se/

Mvh,

Shysst sida. =)

Jonna
2011-01-07, 22:51
Är det på campus valla? Är det billigt om man är student?

Vet du om det finns några träningslokaler för studenter på US?

Det finns ett gym på US för de anställda, men jag gissar att HU-studenter också kan träna där? Om det är bra vet jag dock inte.

Ljuvligt
2011-01-07, 23:05
Det finns ett gym på US för de anställda, men jag gissar att HU-studenter också kan träna där? Om det är bra vet jag dock inte.

Stämmer! Korpen heter det. Kostar 1000 kr/året, duger i krig. Bra öppetider dock.

Matsa
2011-01-08, 00:27

Nej tyvärr finns det ju ingen sådan. Det närmsta man kommer en atletklubb i Linköping är nog Gymbolaget, vi har ju en del styrkelyftare och strongmen som tränar där regelbundet så lite riktig träning bedrivs det ändå. Enda gymmet i stan som har ett lyftarflak så vitt jag vet.

Nya citygymmet ska vara väldigt bra har jag hört men jag har inte hunnit pröva det ännu. Det är nog mer av ett byggargym, men de jag känner som tränar där är nöjda.

Erik__
2011-01-08, 09:15
Nej tyvärr finns det ju ingen sådan. Det närmsta man kommer en atletklubb i Linköping är nog Gymbolaget, vi har ju en del styrkelyftare och strongmen som tränar där regelbundet så lite riktig träning bedrivs det ändå. Enda gymmet i stan som har ett lyftarflak så vitt jag vet.

Nya citygymmet ska vara väldigt bra har jag hört men jag har inte hunnit pröva det ännu. Det är nog mer av ett byggargym, men de jag känner som tränar där är nöjda.

Finns det inte en atletklubb i cloetta center som i princip aldrig har öppet?

Tränar förövrigt på citygymmet, saknas flak och lättring på stängerna dock, magnesium är förbjudet också.

Timme
2011-01-08, 09:41

Tränar du och BSOJ på gymbolaget?

Timme
2011-01-08, 09:41
Finns det inte en atletklubb i cloetta center som i princip aldrig har öppet?

Tränar förövrigt på citygymmet, saknas flak och lättring på stängerna dock, magnesium är förbjudet också.

Skitgym :/

capture
2011-01-08, 09:55
Om man pluggar på campus valla så är verkligen campushallen klockren tycker jag. Enda negativa är att det är en hiskligt massa folk där vid från ca 3-7 dvs när skolan slutar. Undviker man de tiderna så är det bra.

Enda bra med rydsgymmet är att det är billigt.

Men för mig var i slutändan det som gjorde att jag fastnade på campushallen att det är för långt ner till stan efter att ha suttit i skolan och nött en hel dag.

Charleston
2011-01-08, 10:02
www.kravmaganordic.se

Nybörjarträning drar igång i januari. Dom har ganska hård inriktning mot fysträning i Linköping. Mycket influenser från crossfit. Två av instruktörerna är utbildade Crossfit-instruktörer. Jag började förra terminen, men hade inte tid att fullfölja. Ska hoppa på i år igen, har jag lovat min kompis som är instruktör där.

Egentligen är LAK nog mest hardcore i Linköping. Dvs gymet där atletklubb höll till när den fanns. Nu är det främst LHCs gym. Dom har lyftarpodie och typ 8 eliko-stänger. Dock ligger det avigt till i källaren på cloetta center/stångebrohallen. Citygymet och Gymbolaget är annars bra som andra säger. Citygymet ligger enligt namnet mera centralt. Medans gymbolaget huserar ett gym i Tannefors och ett i Skäggetorp. Båda har bra priser.

z_bumbi
2011-01-08, 11:18
Egentligen är LAK nog mest hardcore i Linköping. Dvs gymet där atletklubb höll till när den fanns. Nu är det främst LHCs gym. Dom har lyftarpodie och typ 8 eliko-stänger. Dock ligger det avigt till i källaren på cloetta center/stångebrohallen.

Cloetta center är ju gångavstånd från centrum men jag hade ingen aning om att de hade någon vettig utrustning kvar. Är det öppet för allmänheten?

davve
2011-01-08, 11:22
Cloetta center är ju gångavstånd från centrum men jag hade ingen aning om att de hade någon vettig utrustning kvar. Är det öppet för allmänheten?

Jo, jag var där för något år sen. Men om jag minns rätt är dörren till gymmet låst så om man vill prov-träna får man antingen höra av sig i förväg eller hoppas att det är lite folk där. :)

z_bumbi
2011-01-08, 11:24
Jo, jag var där för något år sen. Men om jag minns rätt är dörren till gymmet låst så om man vill prov-träna får man antingen höra av sig i förväg eller hoppas att det är lite folk där. :)

Intressant, om gymbolaget blir för överbefolkat nu i början av året kanske man får masa sig dit ut och kolla.

samerino
2011-01-08, 13:13
Nu är jag osäker på vad flak är för något, men om det är sådana mattor som ligger i en fyrkant för att man ska kunna köra marklyft utan att det låter en massa eller att man krossar golvet så finns det faktiskt numer på Citygymet.

Erik__
2011-01-08, 13:30
Nu är jag osäker på vad flak är för något, men om det är sådana mattor som ligger i en fyrkant för att man ska kunna köra marklyft utan att det låter en massa eller att man krossar golvet så finns det faktiskt numer på Citygymet.

När dök det upp!? Jag är hemma i norrbotten över jul men tränade där i mitten av december senast.

I så fall är det "AWSOME", började med Ed Coan deadlift routine idag och jagar de där magiska 300%

samerino
2011-01-08, 13:37
Det kom dit i måndags

Charleston
2011-01-08, 19:12
Vill man veta mer om LAK så hittar man numera en del info på deras hemsida: http://www.linkopingsak.zoomin.se/

xodd
2011-01-08, 20:04
Offtopic men hur lång tid tar det att gå från Ryd till US på ett ungefär?

Charleston
2011-01-08, 20:26
Offtopic men hur lång tid tar det att gå från Ryd till US på ett ungefär?

Tar nog en stund, 45 min kanske? Beror ju lite på hur fort man går, och vart i Ryd man utgår ifrån. Cykel är att föredra. Skoldelen av US (om det nu är dit du ska) är tyvärr den delen av sjukhusområdet som ligger längst från Ryd oxå.

Pernilla
2011-03-12, 19:43
Försöker hitta någon att pina morgonpromenader med. Eller långdistansspass för den delen, eller fartlekar. Eller varför inte lite gymaktiviteter? Kort och gott. Söker efter träningstokig träningskompis som inte bangar för dåligt väder eller dåliga dagar. Linköping it is.

tomn
2011-03-12, 19:54
Tar nog en stund, 45 min kanske? Beror ju lite på hur fort man går, och vart i Ryd man utgår ifrån. Cykel är att föredra. Skoldelen av US (om det nu är dit du ska) är tyvärr den delen av sjukhusområdet som ligger längst från Ryd oxå.

Det är ju marginellt avstånd..typ 500m extra

Pernilla
2011-03-12, 20:05
Det är ju marginellt avstånd..typ 500m extra

Fast det är ju ändå fem min om man går.

Apos78
2011-03-12, 20:18
Ta kontakt med Linköpings klätterklubb.

core pasta
2011-03-14, 12:26
Närketös på 25 som snart kommer bosätta sig i Linköping söker likasinnade som ser gymmet/hallen/spåret som sitt andra hem. Stort fan av gymmet men börjar snöra mer och mer in på löpning och funktionell träning och vill gärna prova på såväl crossfit som kampsport. Klättra vore inte heller fel. Anybody?

Var inne och sökte på forumet efter crossfit här i Lkpg...och så hittade jag det här. Jag har flyttat till lkpg ganska nyligen och brukar träna lite olika grejer, crossfit, box, styrka, simning och annat. Men det är upplyftande att köra med andra som har energi så skicka ett pm så får vi se om nåt kul kan dyka upp