Visa fullständig version : Fjanten som bänkar samtidigt som han låter som en älg
Letar efter ett klipp på youtube. En fjant som gör halva reps på 100 i bänkpress samtidigt som han låter som en älg.
Har lite kedjor på stången också.
Hur hittar jag det klippet?
Chrillee
2011-01-06, 15:15
Gå till närmaste gym och upplev det live istället. :)
Fast han verkar bo i Thailand, Chrillee. Dom har inte älgar där =o
Jag kan se den här hur många gånger som helst utan att tröttna.
0H0q5W9KigI
Varför kör man med kedjor på stången?
Jens.Andersson
2011-01-06, 16:12
Ju mer kedjorna lyfts från golvet ju tyngre blir det. Men har man redan 100 kg på stången
så undrar jag om det blir så stor skillnad.
Blir tyngre och ser coolt ut.
creperiet
2011-01-06, 16:20
För att få ett ackompanjerande koskällesound till den övriga djurparken.
Jag skulle bytt gym om han tränade där jag är :)
Ju mer kedjorna lyfts från golvet ju tyngre blir det. Men har man redan 100 kg på stången
så undrar jag om det blir så stor skillnad.Ja, man får ju ha kättingar för att det ska ge effekt. Att bara ha kedjor hängandes så ger ju ingenting alls.
I klubben har vi kedjor med kättingar i slutet, där varje väger 20 kg och är ~30 cm långa kanske. Så från det att man lyfter stången från bröstet till utlåst läge så lyfter man 40 kg extra eftersom det kanske är 30-40 kedjor man lyfter på samma gång.
Ungefär så här:
6XPUQYFeI6I
AmericanDragon
2011-01-06, 16:24
Obviously fake, speciellt på klippet när han curlar, men fortfarande kul :D
Jens.Andersson
2011-01-06, 16:52
Ja, man får ju ha kättingar för att det ska ge effekt. Att bara ha kedjor hängandes så ger ju ingenting alls.
I klubben har vi kedjor med kättingar i slutet, där varje väger 20 kg och är ~30 cm långa kanske. Så från det att man lyfter stången från bröstet till utlåst läge så lyfter man 40 kg extra eftersom det kanske är 30-40 kedjor man lyfter på samma gång.
Ungefär så här:
6XPUQYFeI6I
Ah :thumbup:
Tackar för info.
Tackar för info, men, följdfråga... Gummibanden då????
Tackar för info, men, följdfråga... Gummibanden då????Samma men annorlunda.
2KIryKXVZxU
Planet Fitness? :D
bvR8XQPiBLQ&NR=1
är han seriös?
är han seriös?
Ja, jag känner honom väl så jag kan uttala mig i frågan.
AmericanDragon
2011-01-06, 19:40
är han seriös?
Verkar det seriöst när man sniffar ammoniak, har kedjor runt halsen och skriker sådär när man ska curla?
hehe där va ha ju. Tackar :laugh:
Verkar det seriöst när man sniffar ammoniak, har kedjor runt halsen och skriker sådär när man ska curla?
Han verkar ha nån form av mentalt handikapp.
är han seriös?
Låt fysiken tala om han är seriös eller inte. :)
han kanske har det mest roande skriket jag någonsin upplevt
Ska han försöka göra nån parodi på Coleman eller nåt?
cirkelrak
2011-01-07, 01:22
Det är ju nån annan som också stönar som en idiot när dom curlar. Driver han inte med honom?
Det är ju nån annan som också stönar som en idiot när dom curlar. Driver han inte med honom?
Uppenbarligen.
Man tycker ju att det är lite övertydligt när han har hängt kedjor som halsband runt halsen, men likförbannat verkar folk vara osäkra på hans seriositet?
2kirykxvzxu
"blöööh! Blöööh! Blööööh! Blaaargh! Bluuööarrgh! ööööaaaahh! Shiiit! Ain't shit to me!!"
Chrillee
2011-01-07, 12:40
Haha vilka jävla brunstljud, herregud...
Låt fysiken tala om han är seriös eller inte. :)
fulaste fysiken ever.
filmjölk
2011-01-07, 13:12
Kedjor och band använder man för att det blir tyngre i en del av rörelsen. I botten av bänken (om man använder kedjorna rätt) ligger det mesta av kedjan på marken och adderar inte så mkt vikt, ju längre man pressar destå mer av kedjan lämnar marken och det blir tyngre att lyfta.
Band funkar likadant, i botten är banden inte särskilt spända, men mer motstånd i toppen.
En viktplatta är ju lika tung oavsett om den ligger vid botten eller i toppen, så band eller kedjor är ett sätt att få en del av rörelsen tyngre.
Förövrigt är det ett mycket slitsamt sätt att lyfta på.
Förövrigt är det ett mycket slitsamt sätt att lyfta på.
ett mycket bra sätt att lyfta! Jag älskar smalbänk och floorpress med kedjer. helt sjukt gött. nyper härligt i triccarna
Man tackar för dagens skratt.
För att få ett ackompanjerande koskällesound till den övriga djurparken.
:laugh::laugh::laugh:
filmjölk
2011-01-07, 14:29
ett mycket bra sätt att lyfta! Jag älskar smalbänk och floorpress med kedjer. helt sjukt gött. nyper härligt i triccarna
Bra, men slitigt. Pallar du med att köra kedjor/band på bänken varje vecka är du tålig. (Eller så är jag klen :D)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.