Visa fullständig version : TrIff's
Tänkte lägga upp en liten träningsjournal eftersom folk som gör det verkar få ökad sexlust.. oj, ökad motivation var det jag menade. Och även för att hålla koll på mina ökningar, lika bra att ha det här som att ha det på ett skitigt papper som jag super bort.
Ja, vi kör väl då med lite bäkkgraond information:
18 år
cirka 179 cm
57 kg (för en månad sen, har nog gått upp nu)
Har tränat sen början av september seriöst, har tränat disco i perioder där före, men det räknas inte.
Yeh yeh, vi kör väl igång med dagens pass då, jag vet att det är mesiga vikter, så ni behöver inte jäklas.
Rygg/Biceps
Chins (med kroppsvikten):
0 x 8
0 x 5
0 x 3
Latsdrag med V-Handtag:
55 x 3
50 x 4
Skivstångsrodd:
37.5 x 7
37.5 x 6
Marklyft:
Provade ett par gånger med låg vikt men fick inte alls till det, direkt jag går ner med benen pararellt med golvet så ger svanken upp! Så jag bestämde mig för att skita i det. :insane:
Skivstångscurl:
30 x 6
30 x 5 (svingade i princip upp den på sista)
27.5 x 4
Växlande hantelcurl:
12.5 x 6
12.5 x 4
Hammercurl:
10 x 6
10 x 5
Handledscurl:
30 x 6
27.5 x 5
Omvänd hantelcurl (eller va den nu heter):
22.5 x 5
20 x 6
Nå va diggar ni stilen då?
=) det ska bli kul att följa dig genom åren du har framför dig av seriös träning.. Hoppas det går vägen och du inte ger upp.. då kommer detta bli bra :hbang:
bara äta som ett jehovas :eating: och pressa :bpump:
Jäklarns vad respons jag fick. :cryout:
smäll upp bilder så vi kan kika på utgångspunkten
Originally posted by rossi
smäll upp bilder så vi kan kika på utgångspunkten
Mm.. måste fixa kamera..
Oj, såg att du bara vägde 57kg... testa köra ditt max och vila en dag efter varje pass. Så att du inte påfrestar kroppen för mycket.
Originally posted by rossi
Oj, såg att du bara vägde 57kg... testa köra ditt max och vila en dag efter varje pass. Så att du inte påfrestar kroppen för mycket.
Att vila en dag mellan träningen går inte ihop så bra med mitt övriga liv..
hehe, va ere du har för dig? :D
Hehe, ne inget speciellt.. men gymmet har inte öppet lördag/söndag. Det är en ganska bra ursäkt tycker jag.
ere skolans gym då antar jag?
Nej, kommunens, men dom är lite homosexuella här i kommunen.
haha, boru uppe i lappland? ;)
nordlander
2003-11-13, 20:21
30 kg i skivstångscurl var fan rätt bra för att väga 57 kg....kör hårt och ät ihjäl dig ;D
Matar väl hit dagens pass då..
Axlar/Mage
Sittande axelpress:
17.5 x 4
15 x 6
15 x 4
Stående hantellyft åt sidan:
6 x 7
6 x 6
Lyft framifrån med skivstång:
17.5 x 4
15 x 7
Upprätt rodd:
35 x 5
35 x 4
Crunches:
10 kg på magen x 13
10 kg på magen x 11
10 kg på magen x 13 (tog 1 minuts extra vila)
Sneda crunches:
0 x 10
0 x 10
Benlyft:
2.5 på benen x 13
2.5 på benen x 13
2.5 på benen x 10
^Done
detta blir bra määngler.. :eating: :bpump: :devil:
själv tycker jag det går lite tungt för tillfället.. fårse hur det går nästa vecka..
Ja.. 57kg och lika lång som mig.. Du lyfter jäkla bra för att väga så lite tycker jag :) De går säkert tungt i början. Se till o trycka i dig mat bara så ska du nog se att du växer bra :) Jag har inte tränat så längre på gym heller.. inte ens 2 månader än..
När du gör chinsen.. har du handflaterna vända bort från dig då va? Jag klarade inte en enda chins när jag försökte för ett tag sedan.. får la se framöver.. :D
Glad blev ja :D Joo, jag håller handflatorna framåt..
Tjocka slim
2003-11-14, 23:47
Originally posted by TrIff
NORRBOTTEN!!!!!
Var i Norrbotten ?
Originally posted by Tjocka slim
Var i Norrbotten ?
Jag drog ett privvvvvvvvvvvvvvvvv åt dig.
hehe nu kan alla spåra dig ;O) määng snart kommer nån hårig anabolabrojler och våldtar dig :naughty:
Originally posted by Ludvig
hehe nu kan alla spåra dig ;O) määng snart kommer nån hårig anabolabrojler och våldtar dig :naughty:
Du får det att låta som något dåligt? :kinky:
btw.. du har druckit 1,5l öl i helgen.. haha va mycket jag fick 3 små tre femmor att låta.. Ja fii fan.. fy skämms på dig..:whipped:
btw.. du har druckit 1,5l öl i helgen.. haha va mycket jag fick 3 små tre femmor att låta.. Ja fii fan.. fy skämms på dig..:whipped:
Mitt kalori intag var så pass lite igår så jag var tvungen höja det med ett par öl. :angel:
Haha sötnos.. snart slutar du äta bara för att få en anledning att ta en bira.. :kinky:
Jahapp.. har äntligen efter 2-3 månaders mentalt tränande lyckats börja med ben, så det blev första seriösa benpasset idag.. fjolliga vikter som vanligt..
Knäböj (i smith-skiten):
55 x 4
50 x 5
50 x 3
Stela marklyft:
70 x 6
70 x 4
Var såååå nära att svimma efter detta, lyckades dock hitta mig en bänk att lägga mig på i mörkret - vilket räddade mig.
Bencurl:
25 x 5
20 x 9
Stående vadpress (smith-skiten):
60 x 15
60 x 13
Fii fan vad misslyckade mina ben är.
Fint määng =)
Du ska tilltala mig HERR Määng!!!!!! :insane:
Tidernas sämsta träningspass inträffade idag.. men men..
Bröst/Triceps
Bänkpress:
50 x 6 (3 centimeter ifårn att klara en 7a)
50 x 3
47.5 x 6
47.5 x 5
Sned hantelpress:
17.5 x 5
17.5 x 3
Sneda flies:
10 x 4
10 x 2
5 x 12 (ej failure)
Smal bänkpress:
30 x 5
30 x 5
Liggande tricepspress bakki huvve:
27.5 eller 25 x 5 eller 6 :confused:
27.5 eller 25 x 4 eller 5 :confused:
27.5 eller 25 x 3
Pushdowns:
15 x 10
15 x 6
Har lite minnesluckor angående tricepspressen... men int vettja de gör nå..
Allt jag skulle köra i triceps väg var upptaget så det vart hella så lång vila mellan övningarna..
Utförandet i fliesen var jäkligt dåliga.. men då 10 kg är lättaste hanteln är det inte mycket göra åt..
Fint määngler!! det kommer ska du se.. bara mata på..:bpump: :cheers: :kickass: :hbang:
Fint määngler!! det kommer ska du se.. bara mata på..:bpump: :cheers: :kickass: :hbang:
Den där ska jag komma ihåg! ( -----> :cheers: )
Haha du kan glömma det redan nu.. inge dricka fören nyår eller nå sånt..
Den 28e/29e blir det nog. :thefinger
Neee.. jag ska fixa en t-shirt där det står " Nykterist -JAVISST!" som du kan ha på dig fredagar och lördagar.. vore det uppskattat??
Det vore det definitivt! :smokin: :thumbup:
Hehe då kanske jag måst laga dig en.. Men då kräver jag att du inte dricker ett piss före juldagen.. klarar du det får du en..:hbang:
Jäklarns den formen jag var i idag! Började med kreatin med ALA igår, så jag kunde intala mig själv att jag var tio gånger starkare - vilket funkade ända tills jag lyfte första vikten och upptäckte hur det egentligen låg till :D
Men ökningar i allt, tror jag.
Vid eventuell ökning är gamla vikten/reps-antalet inom parentes.
Rygg/Biceps
Chins (med kroppsvikten):
0 x 9 - (8)
0 x 4 - (5)
0 x 4 - (3)
Latsdrag med V-handtag:
55 x 5 - (3)
55 x 4 - (50 x 4)
Skivstångsrodd:
40 x 9 - (37.5 x 7)
40 x 6 - (37.5 x 6)
Marklyft:
50 x 10
50 x 10
Skivstångscurl med EZ-stång:
32.5 x 5 - (30 x 6)
32.5 x 4 - (30 x 5)
30 x 4 - (27.5 x 4)
Växlande hantelcurl:
15 x 3 - (12.5 x 6)
12.5 x 4 - Och här var det oförändrat.
Hammercurl:
12.5 x 4? - (10 x 6)
10 x 5 eller 6. - (10 x 5)
Håller på öva in tekniken i marklyften ännu.. blir att höja till 60 till nästa pass i varje fall..
OYEAAAAAAHH!!!!!!!! :smokin:
goodjob the määngler i digg ur style..
Jahapp..
Förra gångens 'resultat' inom parentes.
Axlar/Mage
Sittande hantelpress:
17.5 x 6 - (17.5 x 4)
17.5 x 3 - (15 x 6)
15 x 4 - (15 x 4)
Lateral raise:
6 x 7 (6 x 7)
6 x 5 (6 x 6)
Körde på raka armar och striktare idag..
Framåtlutande lateral raise (ny övning):
5 x 4
5 x 3
Upprätt rodd:
37.5 x 5 (35 x 5)
35 x 5 (35 x 4)
Crunches:
10 kg på magen x 17 (10 x 13)
10 kg på magen x 15 (10 x 11)
10 kg på magen x 11 (10 x 13)
Sneda crunches:
0 x14 (0 x 10)
5 på magen x 8 (0 x 10)
Benlyft:
3.75 på benen x 7 (2.5 x 13)
2.5 på benen x 14 (2.5 x 13)
25 på benen x 11 (2.5 x 10)
Ökningar även i dessa övningar, nöjd är jag.
Kul att se att du ökar =)
Nå tjena.
Då var dagens pass klart.. bytte ut sneda flies mot sned bänk idag.. det gör jag inte om, tröttade ut triceps nå så jävulst! Mjölksyran kom direkt på första tricepsövningen..
Idag har jag till och med gjort det ännu enklare att följa ökningarna genom att skriva det längst till höger, Gud vad fiffig man är. :cool:
Gamla vikterna grejer är i mitten inom parentes.
Bröst/Triceps
Bänkpress:
52.5 x 6 - (50 x 6) - +2.5kg
52.5 x 5 - (50 x 3) - +2.5kg
52.5 x 4 - (47.5 x 6) - +2.5kg
50 x 5 - (47.5 x 5) - +2.5kg
Sned hantelpress:
17.5 x 6 - (17.5 x 5) - + 1reps
17.5 x 5 - (17.5 x 3) - + 2reps
Ny övning --> Sned bänkpress:
45 x 4
42.5 x 4
40 x 4
Och mjöksyran flödade...
Liggande tricepspress:
27.5 x 3 (27.5 x 5) - - 2reps
25 x 4 (27.5 x 4) - - 2.5kg
22.5 x 5 (27.5 x 3) - -5kg
Är osäker på vikterna i denna övning då "klammrarna" väger minst 1 kg var också.. minns inte hur jag körde förra gången heller.. kan har varit 25kg jag tränat på. Ska börja köra utan så jag vet vad fan det är jag kör på.
Smal bänkpress:
32.5 x 3 - (30 x 5) - + 2.5kg
30 x 3 - (30 x 5) - - 2reps
Pushdowns:
20 kg x 6 - (15 x 10) - + 5kg
15 kg x 6 - (15 x 6) - ^^^^^
Våran cable grej är typ 20 år gammal så den går mycket tyngre än alla andra, så döm inte ut mig. :D
Skit fint pass määng =) sånär som på smalbänken.. Men men.. det är inte lätt träna triccarna efter bröst.. det suger..
Men bänken såg ut att gå riktigt fint!!:hbang:
Ser ju bra ut mange, glöm inte att äta mycket och ordentligt! ;)
Kom nu hem från mönstringen å visa va du går för!!!
Jag tror mönstringen är det mest katabola som existerar.
Har haft två veckors vila pga lathet och mönstring. Tänkte börja nu på måndag om förkylningen inte är sååå farlig.
Har mixat om lite på schemat.. om ni har några synpunkter kan ni ju höra av er.. joo vi höres.
DAG 1
Triceps:
Dips 2set
Liggande tricepspress 3set
Kabel Pushdowns 2set (dropset)
Biceps:
Skivstångscurl 3set
Växlande hantelcurl 2set
Hammercurl 2set
Kabelcurl 2set (dropset)
Bencurl 2set
Vader:
Stående vadpress 4set
Chins 30 reps
V-Chins 2set
Skivstångsrodd 3set
Mage:
CableCrunches 3set
Benlyft 3set
Sneda Crunches 2set
Sned hantelpress 3set
Sneda flyes 2set
Axlar:
Stående militärpress 3set
Stående hantellyft åt sidan 2set
Sittande framåtlutande lyft åt sidan 2set
Shrugs 2set
Hmm.. kanske jag kör 3 set på dips dårå.. och matar dit nå set till med drop på pushdowns.
Triceps:
Dips 3set
Liggande tricepspress 3set
Kabel Pushdowns 2set (dropsets)
vila
Kabel Pushdowns 2set (dropsets)
Kör dropseten i slutet mest för att köra slut på triceps och få igång pumpen. :D
jag håller me kero lite mer triccar vill man ju pumpa ;) ..
å jag tror inte det spelar någon roll om du kör triccar eller biccar först...
Fårse hur det blir med min tri/bi nu på måndag.. har sån satans träningsvärk så det är int sant..
:insane:
triff da biff huri gere??
Ja nog knallar de på, satt just och läste Snubben's journal.. Han ska bli min nya motståndare tror jag.. han ju iofs bara kolla bröstpasset.. men ska kolla vidare nu.
Själv då Ludde?
Edit::::: Stavas HAN/HANN med ett eller två N?.. Jag han/hann inte springa ikapp tattarn som stal min proteinburk tex.
Jadå det knallar sakta men säkert.. lite mkt i skolan känns det som och alldeles förlänge till den efterlängtade fredagen :insane:
men snart då jävlar!!!!!
han stavas det tror jag.. fast det känns fel.. men det är för det rätt.. Jag han springa ikapp tattarn som snodde min protteburk..
hann springa ikapp tattaren <-- De är korrekt.
Det är han som står där som stal min protte.
Vars går det att fixa så att tex "__________________
/ Ludvig" alltid står i sina posts? För jag antar att du inte skriver dit det varje gång.
Okej, tack Specialarn. :love: Vill du ha dressing och sallad på specialaren?
då jag int minns.. men under user cp skulle jag tippa på.. ;)
Ska kolla upp det right away.
Hähä!
Jag tar hela köret.! Ska avnjuta en cheeseburgare senare idag för att fira lite :cool:
Senare idag? Du har en timme på dig så du får skynda dig.
Har du avnjutit en specialare a lá torget @ Ökx nån gång?
Hehe japp fetaste burgaren på den lokala bakfylle korvmojjen :naughty:
Originally posted by Spec^
Hehe japp fetaste burgaren på den lokala bakfylle korvmojjen :naughty:
Haha.. det är bröd med ost mellan och dressing och sallad på brödet här i kommun. :thefinger
Har då efter att ha vilat i 3 veckor äntligen tränat! Ska prova köra lite fler set ett tag nu och se om jag tycker det funkar bra. Upptäckte att muskelkonditionen var jäkligt dålig, men det kan ju iofs vara pga viloveckorna och att jag är lite förkyld.
Yeh yeh.. Triceps/Biceps idag.
Dips:
Med kroppsvikt x 6
Med kroppsvikt x 5
Med kroppsvikt x 4
Med kroppsvikt x 3
Liggande triceps extension:
27 x 4
24.5 x 4
22 x 5
22 x 3
Pushdowns:
20 x 5
15 x 6
15 x 5
Sen vare lite biceps dåråååå...
Skivstångscurl:
32.5 x 6
32.5 x 4 eller 5
30 x 4
27.5 x 4
Växlande hantelcurl:
12.5 x 3
10 x 8
10 x 6 eller 7
Hammercurl:
10 x 7
10 x 6
10 x 4 eller 5
Minns inte riktigt om det stämmer det där med hammercurlen, men kanske.
Har supit bort telefonen så jag kunde inte anteckna vikterna och repsen, det är därför jag inte kommer ihåg så bra!
Nästa vecka då jag kommit igång så ska jag fasiken vara tillbaks på de gamla vikterna! :kickass:
gl hf määng.. min skalle har gått av så jag får tar det jävligt passivt några dagar.. feber är inte så kul.. :(
blir det bra kanske jag tränar på fredag..
Ingen benträning idag pga att jag slog mig så förbannat i båda benen i fredas så jag knappt kunde stödja mig på dem under lördagen, går knappt att böjja på dem nu så. Ingen marklyft imorgon heller alltså.
Oj vad vi bryr oss, säger ni. Fuck you säger jag. :thefinger
Har efter 5 års vila tagit en träning.. hade gått bak lite grann men det kommer det kommer det kommer det kommer ojj jag haka upp mig tYYyyYp.....
Tog mig en bröst/biceps idag.
Bröst:
Bänkpress:
50 x 6 - (52.5 x 6)
50 x 5 - (52.5 x 5)
50 x 4 - (52.5 x 4)
Förra gången drog jag tillåme ett 4e set.. gjorde en 5a @ 50.. vilket misslyckande. Men det var fanimej värt en grogg eller 50 för många!
Sned hantelpress:
17.5 x 5 - (17.5 x 6)
17.5 x 3 - (17.5 x 5)
15 x 4 eller 5 - inget 3e set förra gången -&/(/)
(Nytt) Dips:
0 x 4
0 x 4
Orkade inte en enda så jag hjälpte till med fötterna så jag gjorde 4 stycken.
EZ-curl
30 x 7 - (32.5 x 5)
30 x 4 - (32.5 x 4)
30 x 3 - (30 x 4)
Växlande hantelcurl:
12.5 x 6 - (15 x 3)
12.5 x 5 - (12.5 x 4 )
(Nytt)Kabelcurl:
20 x 7
20 x 5
Jag ligger på ungefär samma som jag låg på för tränigen före den förra... så det är bara en träning jag halkat.. så nu jävlar är det färdigt. :kickass: :kickass: :kickass:
fint määng att du börjat träna igen.. själv ska jag börja så snart det är möjligt..
förkylning/ röda dagar...
Snygga ursäkter. :thefinger
Rygg/Biceps
Chins:
2.5 x 6 - +2.5kg
2.5 x 4 - +2.5kg
0 x 6 - + 3 reps
Sittande rodd @ the käjjbel:
40 x 6 - +2 reps
40 x 6 - +2reps
Skivstångsrodd:
40 x 6 - +2.5kg
40 x 4 - +2.5kg
Hantelrodd:
17.5 x 5 eller nå på högra. Orka 2 på vänstern och skifta ner till 15 kg och orka 2 till eller nå skit. - +2.5
Marklyft:
75 x 5 eller 6 - +5kg
70 x 6? - +2reps
65 x 6 - jag gick int till fäjjlure - nörd.
Sen var det dags för biceps från helvetet.
EZ-Curl:
32.5 x 4 - +2.5kg
Sen upptäckte jag att det var för brett grepp med den där datanörds__stången ¨så till nästa set så var det....... rak skivstång. *fyrverkerier*
Skivstångscurl:
30 x 2 - ingen aning.
Här blev jag vanhelig men lät bli att döda stereon.. SJÄLVBEHÄRSKNING kallas det tror jag.
27.5 x 4 - ingen aning, men sämre än förra gången iaf.
Växlande hantelrunk:
12.5 x 5 - Sämre än förra gången.
12.5 x 4 - Samma text som ovan.
Kabelcurl, you can call me disco määng.. IDGAF! (i dont give a fuck)
Kände att uthålligheten och mjölksyran och energin och allt vad nu alla ursäkter heter var slut så jag började på 15kg.
15 x 2 , sänkte snabbt ner till 10 och körde 2 till.
10 x 4 eller nå.
Har ni nånsin varit riktigt så hära vanheliga så ni vill döda någon? Härlig känsla.
Vi kan avsluta med en fin liten trudilutt för att öka trivnaden hära på kolo.
Hon älskar snabbt hon älskar mjukt hon älskar mig, hon snaaaaackaaar aldrig fööör myyyckeet oooooom nåån endaaa greeeeeej.
DA DA DA DA
hon säger natten som nu kommer vill jag bara va med dig, nu ee kärlekstimmen slagen så nu drar vi heeem till miiiig, Hon älskar snabbt hon älskar mjukt hon älskar mig..... hon väääntar aaaaldrig för läähäänge med nåån enda greeej . Tackar tackar *applåder* :bow: :cool: :bow:
hahaha määng du är tha1nonly å dva.. hahaha fi fan du håller stilen.. :cheers: :kinky:
Trallade iväg mot gymmet med en laddad överdoserad nörd shake, laddad som tusan.
På vägen möter jag ett par klot som vill att jag ska köpa ut snus, så efter att ha förklarat för dom i 5 minuter att man inte ska snusa när man är 14 år - eftersom jag är en förståndig människa - så fortsätter jag, en aningen mindre laddad.
Det första jag ser när jag kommer in i nörd gymmet är nån stor jävel med en fet tatuering som fick min existens att kännas lite KATJOO, ja ni vet. Men lät jag mig nedtryckas? NEJ! Jag värmde upp stående militärpress med stången och för att han inte skulle tro att det var vikten jag tränade på så slängde jag nästan upp vikten för att bevisa min sak.
Och resultatet blev följande:
32.5 x 6
32.5 x 4 - Efter detta set så drog biffen. Han såg nog vem han hade att göra med.. THE MÄÄNGLER.
30 x 5 eller 6
Sen körde jag lite lääteral räjjs:
5 x 4 eller 5 eller nå.
Jag var tvungen att ta fjoll hantlarna till den här övningen för männens hantlar går bara ner till 10 kg. Problemet är dock att det bara finns 3 st "låsgrejer" så ena sidan förblir olåst så man får se till att inte välta ner dom stabila 2.5 vikterna på ena sidan... Det som hände var dock att i sista reppet så lossnade vikterna från den sidan.. och vad har jag turen att ha under dem? Joo stereon.. det blev nördigt tyst när stereon slog av. Sen såg jag att det var frilles skiva som var i och på den stod det "Inga repor eller sno!!".... eftersom jag fruktade för mitt liv så satte jag igång den genast och bad till gud att den inte var krockskadad samt att han inte märkte nåt. Turen var på min sida, han var för upptagen med sin bicepscurl och skivan funkade.. YEAH MÄÄNG OWNS!
Sen andra setet besämde jag mig för att ta det lite tjill (chill).. så jag körde bara på 2.5kg.
2.5 kg x 12 eller nå sånt.
Sen var det lite sittande framåtlutande hantlar åt sidan.
2.5 kg x 6
2.5 x 6
Sen var det snusdags, så jag gick till snusdosan i fönstret och var i full gång att knåda då frille säger "du tog nog fel snusdosa".. och då upptäcker jag att det inte var min snus utan hans.... förskräckt säger jag "ojj fan jag tog fel"..... han säger då "det är lugnt".. jag tror han gillar mig. :love:
Ojj jag kom av mig lite.
Så var det dags för liggande triceps extensionsssssssssss....
Brukar vanligtvis köra med curlstången men eftersom frille (vem annars) körde i den så tänkte jag knappast börja dryga mig efter allt som hänt under denna tur i oturen träningspass.
Så jag tog en rak skivstång.
Tänkte värma upp på 20 kg men kände att det inte var uppvärmningsvikt utan träningsvikt. Vanhelig som jag var så körde jag lite med nån hantel som uppvärmning och skyllde på "ähhh.. det blir säkert tyngre med rak skivstång".
20 x 6
20 x 5
20 x 5
Sen hade jag lite ångest över om jag skulle köra pushdowns/hantel kickbacks eller hantel bakom huvve/pushdowns.. Då kom ajg å tänka på hur mycket Ludde tha P1MP hatar hantel kickbacks och jag ids inte höra hans klagomål så det blev det senare alternativet.
Vågade inte köra så tungt för jag ville inte få hanteln i hjärnan eller dylikt då det var första gången.
12.5 x 10
12.5 x 8
Pushdowns:
20 x 5
20 x 5 (jävligt tjiiit på sista reppet)
DET VAR ALLT!!!!!
Jag förstår att ingen ids kommentera pga mina låga vikter, men ge mig ett par år så kommer ni fan att betala mig stålar bara för att få äran att skriva i journalen era kräk!! :devil:
Dagens måltider:
Frukost ca. 17.00 - Tänkte att eftersom jag vakna så sent så hade morsan säkert kvar nå lucnh eller nåt.. MEN NEJ! istället säger hon att jag får skrapa ihop egen mat eftersom jag sover bort hela dagarna och inte ger hon nå stålar.. hon kan få en sån här ---> :thefinger
Jag slängde ihop dom 3 äggen som fanns kvar med lite mjölk och vispa.. sen slängde jag i lite korv, skinka, ost och allt möjligt jag hitta i kylen bara för att slippa ångesten över att jag ätit för dåligt. Sen åt jag det med saft..
Jag hade inte tänkt träna men när jag gick på toaletten och drog en av de dagliga spänningarna i spegeln så såg jag att axlarna såg ut som nå jönsar jämfört med bicepserna så jag blev lite så hära vanhelig (:insane:) och bestämde mig för att dra och träna.
Sen var det dubbla portioner protein efter träningen.
Sen var det fisk (löjja) och potatis 1 timme efter.. och nu 2 timmar efter den måltiden har jag ingen aning om vad jag ska göra för mat för kylskåpet är inte så smockat med grejer. Jag får försöka lösa det här.
VI HÖReS!
Alltså määng uu shookkkk mee alllll naaajjjtt låååång.. fi fan.. för varje gång man läser din journal skrattar man bara mer å mer.. den är jäävligt rolig.. keep that good work dude!!:bow:
fasiken vad rolig, har läst lite inledningsjox i början och sedan några dagar här i slutet, skall skriva ut den och ha som toalektyr eller dylikt sen :D
Förövrigt är vi lika biffiga ;):thefinger :booty:
Så länge det inte är till för något onaneringssyfte så är de väl okej. :cool:
Så länge det inte är till för något onaneringssyfte så är de väl okej. :cool:
fan då :/
Alltså det jag menade var att om det är till det syftet så bifogar jag hellre en bild med till texten så du har nåt ansikte att tänka dig.. samt min röst så du kan fantisera "ooohh lyft mig i knäböj.. oyeah BITACH:kinky: ".. fan ibland förvånar jag till och med mig själv så omtänksam jag är.
"Mitt nya mål med livet är att vara starkare i dig i alla övningar vi kör likadant har jag kommit fram till."
MEN JAG SLÄPPER INTE IN DIG! :D hah, så där kan du sitta klen o dan :D
Ännu en lyckad dag i mitt liv.
Sällde väckarn tidigt bara för att jag skulle träna (första gången det händer) och kände mig allmänt seriöst och dunder laddad!
Väckarn slog igång 15.00 och jag tog genast lite kreatin och tänkte "nu jävlar ska kreatinkuren börja på riktigt". Sen bad jag farsan fixa igång lite powerfull mat och han fixade korv, potatis och ägg.. han kan sin skit han! :thumbup:
Sen så hade farsans bil frusit ihop i 20 minus så jag var tvungen att slita och putta som ett as för att den skulle gå igång så jag förbrände hela frukosten, men störde det min perfekta uppladdning? NEJ!.. taggad som tusan var jag när han körde dit mig.. inga klot som bad mig langa snus, ingen tatuerad mördare i gymmet och INGEN frille. Fii fan så pefekt att ha gymmet för mig själv tänkte jag då jag satte igång frilles "INte repa elelr sno skiva".. körde seriöst uppvärmning på 25x8, 37.5x4 och sen 47.5x1... lastade på 52.5 kg medans jag lyssnade på rammstein jag var HELT JÄVLA LADDAD!!! och JUST när jag skulle sätta mig ner och pumpa skiten ur stången så kommer en jävla nörd in "eeehh, jag måste låsa nu".. vafan tänkte jag klockan är ju bara 6.. så ajg sa att jag kunde låsa efter mig. men NEJ det gick inte.. satans rasister jag är säker påa tt det hade med min hudfärg att göra. Fick lust att ta en skivstång ta sats och spetsa den satta jäveln! :devil: Men än en gång så tog jag till min SJÄLVBEHÄRSKNING och gick lugnt ut och drog ett :thefinger bakom han när han inte såg.. fy fan så jag är EVIL :devil:
Så nu sitter jag här och har rört dom där äckliga handtagen HELT i onödan, en jävla uppvärmning var vad jag fick göra.
Jag tror ALDRIG jag kommer att få ett normalt träningspass resten av mitt liv. Och går det fan inte HELT felfritt imorgon då jag tränar så ger jag upp det här.
PUSSHEJSAN
som sagt du verkar alldeles för hård för mej...
Kör så det ryker... :bpump:
Hur kan du säga så Thony utan att känna mitt riktiga jag? Jag leker bara tuff så hära på internet för att jag kan hålla mig anonym och låtsas vara nån annan än den jag egentligen är.
Egentligen är jag en asocial individ vid utkanten av civilisationen som hungrar efter uppmärksamhet eftersom jag inte får nog av mina föräldrar . :(
Det kanske inte märks men jag blir väldigt ledsen av dina påhopp. Så om du skulle sluta upp med det så slipper jag ta upp min psykvård.
Tack.
Men nu går vi över till dagens workout.
Idag var biffen där, med 2 kompisar varav en som hälsa åt mig. FI FAN SÅ STOLT! :hbang: Och direkt jag kom in i gymmet så gick dom ut, det är vad jag kallar respekt! :cool:
Stabil som jag kände mig så gick jag till bänkpressen och värmde upp @ 25x8, 37.5x4 och 47.5x1.
Sen vare dags.. Jag var lite psykmatad efter att ha sett colemans "The Unbelievable" så jag skrek ut "HEEEEEY BUDDY" och "LIGHT WEIGHT" nästan allt jag kunde mellan mina set.. brutal laddning säger jag bara.
52.5 x 5 - +2.5
52.5 x 3 - +2.5
50 x 5 - +1reps, nu kom jag på att den 5.e var på stuts, men de är lugnt.
50 x 4 - jag körde inget fjärde set lääst taajjm.
Sned hantelpress:
20 x 6 -+2.5kg
???? - Kommer inte ihåg vad jag körde för vikt. När jag skulle spara siffrorna i utkorgen så kom jag åt "Radera" knappen så allt försvann! Jag blev så hära vanhelig! HAR NI NÅNSIN VARIT VANHELIGA?!?!?! enligt mina principer borde jag ju ha stannat på 20 men jag har nåt litet minne av att jag gick ner till 17.5.. men wtfgaff (who the fuck gives a flying fuck).
17.5 x 4 - Här låg jag still. FUCK!
Plaaaan hantelpress (Har snott denna layout av bröstträning av Arne P, som förövrigt är min stora idol. Jag ska bli som han när jag blir stor.)
20 x 3
17.5 x 4
Dessa ökningssiffror är lite felaktiga då jag tränat bröst en gång förra veckan utan att skriva i journalen, men ökat har jag iaf, den som säger nåt annat skickar jag --> :smash: (den övre) på.
Sen vare biceps, med RAK skivstång som jag börjat köra nu för att känna mig mindre fjollig i gymmet. EZ stången är ju fjollig, ordet fjollig uppfanns pga den där jävla stången.
WARMUP!
20x7, 25x3.
HEEEEEEEY BUDDY, LIGHT WEIGHT!!!!!
32.5 x 5 - +1reps
30 x 4 - +2reps
27.5 x 6 - +2reps
Sen vare växlande hantelrunk:
12.5 x 5 - Ingen skillnad cryout:
10 x 8: - -2.5kg
Har så jävla svårt att få denna nörd övning strikt.. efter ett tag börjas det svingas och armbågen flyger ut 5 meter utanför kroppen. Nån som har nån annan övning att köra istället för den här nörd övningen? Man känner sig ju homosexuell där man står och svingar vikter.
Kabelcurl: .... Nä jag bara skoja, klart jag inte kör den här discoövningen ännu.
KONCENTRATIONSCURL gav jag mig på.. inte på knät dock utan mot en bänk, vet inte om jag hade för lite/mycket lutning.. men lite högre än när man kör snedbänk.. blir det bra tror ni?
10 x 5
10 x 4
Hjälpte till på den sista i båda seten. Det var första gången jag fått pump nånstans i kroppen.. i den västra bicepsen! JÄVLAR VILKEN KÄNSLA! Jag ska bli pump när jag blir stor, vet nån vilket gymnasium man ska gå?
Det var bara motstånd i början av övningen, när man kommit över en viss gräns så kändes det knappt som att man hade nå vikt på hanteln, ska de va så?
Grym övning iaf, jag älskar den tror jag. Biceps blev 4 cm större i omkrets MINST av pumpet eller vad som nu är orsaken.
Sen var jag klar, men när jag skulle gå ut så såg jag min gamla lärare längre bort i korridoren som jag hållit på flumma och velat spänna på i fyllan en gång under marknaden så jag gömde mig i omklädningsrummet typ 30 minuter elelr nå och hoppades på att hon skulle gå. Men det gjorde hon inte, så ajg tog mod till mig och gick förbi.. jag körde det gamla tricket "låtsas tala i telefon när ajg gick förbi tricket". Problemet var bara att det började ringa när jag var en bit bort ifrån hon så alla fattade att jag bara låtsades tala i telefon. GAAAAAAAAAAHHH!!!!!!!! :em: Jag ska göra en ansiktsoperation eller liknande.
Maten idag:
05.00 - Vaknade och kunde inte somna om.. så jag åt 2 limpor med korv på och mjölk till.
Sen nörda jag mig i sängne till 10 innan jag kunde somna, sen vakna jag halv 3 igen och åt makaroner och korv vid 4-tiden.
Sen tränade jag halv 7 ungefär och vid 8 var jag klar med träningen och tog protein, strösocker, kreatin och ALA.
Snart ska jag fixa mig nå nörd____mat. Det blir lite väl dåligt med mat då jag har vänt på dygnet så jävligt, ska försöka vända tillbaks det i natt.
VI HÖRES ALLA GO GRÄBBZ.
Detta ser ju riktigt bra ut.. hoppas du får ordning på dygnet.. Vi fortsätter i denna stilen till den 6:E tycker jag.. Å i helgen blir det svåla me mig å MäängO.. visst?
Det kan du ge dig fan på,.
heh, fint, du tar ju iaf mer än mig i den onda bänkpressen, har du käkat rejält o ökat massa vikt också?
och klart du inte kan köra med någon fjollstång, men det här med arne p, tss, störtlöjligt, agnetta i televinken är vad du skall ha som förebild.
Jag äter väldigt dåligt just nu tror jag :em: Men jag har laddat hem hälsovakten som jag älskar så mycket så jag funderar på att fråga chans här någon dag :love: Så nu är det :eating: som gäller.
Angående Agneta så håller jag med dig ganska fett, det är ju bara se på televinken.. han blev ju grov som fan med hennes råd.
En av mina favoriter är att se sig noga åt båda hållen när man går över vägen, minst 10 gånger. Även delen om "Herr Gårman" skylten.. Fin kvinna de dära.
Triceps eXXXtentions liggande:
Körde med EZ'an idag.. ska börja köra med rak stång, det blir skönare på nå vis.
27 x 6
27 x4
25 x 5
Tänkte köra lite hantel över hjärnan men våra bänkjävlar är ju från 50-talet eller nå satta stolparna där bak är i vägen, så efter ett set på 15 x 7 så jag sket i det å körde smal bänk.
Smal bänk: (sammansatt?)
40 x 4
37.5 x 7
37.5 x 5
Pushdowns
15 x 7 - -5kg
Upptäckte att armbågarna for och böjde sig som FAN så jag tänkte att jag tar å sänker till 10 och kör UTAN att fara och böjja dom.
10 x 10 - -10 kg
Triceps är nog det jag är absolut sämst på. Jag ids knappt hålla reda på vad jag kör på för vikter.
Till och med sämre än... BEN:
Knäböj:
50 x 6
47 x 4
47 x 4
Skulle aldrig klara av den här utan passare, höll på dö flera gånger.
Bencurl:
20 x 12
25 x 5
Stående vadpress @ Smith:
50 x 10
50 x 13
Varför jag orkade mer reps i andra setet än i första? Joo för att jag skiter fullkomligt i mina vader.
Värdelöst pass, skulle jag kunna så skulle jag skippa att träna triceps helt. Jaja, ska försöka komma på vad jag ska köra för tricepsövningar i fortsättningen.
Tränade med JiiPstah idag, man känner sig som en död jävla säl trots låg intensitet.
Marklyft:
70 x 6
70 x 4
Chins:
2.5 x 6 - oförändrat
2.5 x 4 + 2 stycken till med Luddes hjälp - oförändrat
0 x 3 + 1 med luddes hjälp - -3reps
Skivstångsrodd:
40 x 6 - oförändrat
40 x 4 - oförändrat
Axlar:
Militärpress:
35 x 5
35 x 5
35 x 5
Mage:
Tyson:
12reps
12
12
12
Å DET TOG SOM FAN!
Körde marklyften först idag, därför det stod still i resten av ryggövningarna tror jag.
Vi höres.
inte dags för ett nytt pass snart?
Vad trevligt att veta att man har ett fan på forumet aliquuququqis eller vad du nu heter. Jag värnar över mina fans, vad sägs om ett signerat foto?
Hde tänkt börja köra med arne p's schema som finns @ maxx.nu , planerade hela helgen. men när det väl blev träningsdag så blev det de gamla vanliga.. som vanligt.
Jag bläddrade genom min journal för att återuppleva lite old times sen november typ.. och vad upptäcker jag? joo detta:
Skivstångscurl med EZ-stång:
32.5 x 5 - (30 x 6)
32.5 x 4 - (30 x 5)
30 x 4 - (27.5 x 4)
Skivstångsrodd:
40 x 9 - (37.5 x 7)
40 x 6 - (37.5 x 6)
WTF?!?! det är för fan nästan mer än vad jag tar nu.
Skivstångsskiten kan jag skylla på att jag körde med EZ stång då och inte körde så strikt. Men EZ curlen.. VAD SKA JAG HA FÖR URSÄKT DÄR HAR NI TÄNKT?!?! har ni nånsin varit så hära riktigt vanheliga?? jag blev det.
jaja skitsamma det var pga vädret eller nå.
Körde ett pass igår som jag inte hade tid att skriva ner, så jag får ta det nu. Har tom fått order av Ludde tha P1MP att skriva ner dem i 2 olika poster.. och eftersom jag är hasn biatch så tar jag väl och gör så.
Bänkpress:
52.5 x 6 - +1reps
52.5 x 4 - +1reps
Här fastnade jag med stången på bröstet och tänkte "ähh.. det är bara jag drar en sit up så tar jag mig upp, MEN NEJ! jag hade så pass jävla träningsvärk i magen sen jag körde tyson i fredas med Ludde så jag orkade fan inte.. så jag fick ligga där ett tag och sen trycka stången tills den föll av benen med sveda och värk som följd. FÖRBANNAT! :insane: Men inte fan gör de nå, det är sånt man får räkna med då man tror att man ska orka en till.
52.5 x 3 - +2.5kg
Lutande hantelpress:
20 x 5 - Jag tror jag skrev fel förra gången.. jag har fan inte ¨ått ner mig ett repp det hoppas jag ni fattar. Men för syns skull sätter jag väl hit -1reps
17.5 x 6 - Förra gången kom jag inte ihåg så jag vet int.
17.5 x 3 - -1reps. FÖRBANNADES JÄVLA )(/&(%%& VANHELIG! :insane:
Plan hantelpress:
20 x 3 - stilla
17.5 x 4 - dra åt helvete, stilla.
Sen var det biceps, och nu var jag OND! :devil:
Intalning var det "jag är coleman, jag är coleman, jag är coleman, jag är coleman, jag är coleman, jag är coleman, jag är coleman!!" sen var det bara att skrika ut LIGHT WEIGHT efter uppvärmningen och köra.
Skivstångscurl:
32.5 x 6 - +1reps
32.5 x 3 - +2.5kg
30 x 3 - + 5kg
Växlande hantelrunk:
12.5 x 6 - +1reps
12.5 x 4 - +2.5kg
Denna gång fick jag ÄNTLIGEN igång striktheten. Glad blev jag.
Koncentrationscurl:
10 x 6
10 x 4
Så där aj grabbar.. nu kommer det en till här nedanför strax.
Nå tjenare, det var längesen.
Triceps extentionssssssssssssss:
27 x 7 - +1reps
27 x 5 - +1reps
27 x 4 - +2kg
Pushdowns:
15 x 8 - +1reps
15 x 6 - +5kg
Väldigt strikta och snygga, fy fan vad skönt att jag fått till utförandet i alla övningarna nästan.
Hantel kickbacks: (till Ludde: :thefinger )
5 x 9
5 x 11
Ni kanske undrar varför jag orka mer andra settet? För att köra körde explosivare uppåt så jag blev inte lika slut i ku.. oj.. i muskeln menade jag..
Sen tänkte jag dra. Men jag ville inte vara lika disconörd som Ludvig tha disconerd så jag körde lite ben också
Knäbög (nej, inte felstavat, dom är homosexuella):
25 x 10
35 x 10
45 x 6
Inga av setten till failure.. det sista var väl ganska nära men jag vågade inte köra nå många till ifall jag skulle fastna där nere.. fii fan.
Det var väl allt tyyyyyyyp... vi höres imorgon... eller idag menar jag, klockan var visst över tolv upptcäckte jag.
Vad trevligt att veta att man har ett fan på forumet aliquuququqis eller vad du nu heter. Jag värnar över mina fans, vad sägs om ett signerat foto?
Lätt, jag måste ju hålla koll på dig så jag ser att du ligger lååååångt efter i utvecklingen ;):booty:
Lite orolig på bänkpressen dock :(
goodjob määngler..
Jag tror jag ska chocka världen genom att köra knäböj idag.. FRIIAAA!!!
då jävlar kan du behålla din discostämpel.. :thefinger
Jo, du triff, det var så här att jag kom att tänka på en sak.
Ibland på vilodagar, eller ja, vid första bästa tillfälle faktiskt, så brukar jag också köra hantelrunk, men det är så att jag kör min med kabel. Jag brukar dock inte ligga på 6-8reps som du gör utan kör högreppare, å andra sidan kör jag inte riktigt så tungt som 12.5kg. Jag brukar få väldigt bra kontakt och rejäl pump, efter ett set behöver jag dock ta lite längre vila än vanligt innan jag kan sätta igång igen.
Är min metod underlägsen din? Kommer jag inte få den tillväxt jag hade kunnat fått? Detta oroar mig då jag inte vill hamna efter med några kroppsdelar.
Tror du att king grub kanske har läst om några studier i ämnet?
Det är förstås upp till var och en hur man vill köra. Jag brukar inte låta den specifika delen av kroppen vila så länge mellan passen då den verkar återhämta sig väldigt fort.. brukar köra ett par såna pass om dagen. Det jag har märkt är att om man vilar lite längre mellan passen tex 4 dagar eller liknande så brukar jag nå failure efter bara ett par reps, och ifall jag kör övningen igen någon timme senare måste jag köra ganska högt reps antal om jag inte höjer vikten med något sorts "hjälpmedel".
Jag kör väldigt explosiv träning på denna grupp.. snabbt i den negativa fasen och snabbt i den postiva. Jag kör inte heller full rörelselängd för det mesta utan kör bara halva reps då jag känner att jag får bättre kontakt på detta sätt.
Men du kan ju fortsätta köra dina högreppare och se om det ger resultat i "tävlingarna".. själv tror jag att det är explosivitet som bygger i denna övning då det är explosiviteten i failuren som är mitt mål och inte uthålligheten.
Ett litet tips är att innan tävling (1 timme eller kanske tom bara någon minut innan) så kör du 1 set explosivt till failure tar den vila du behöver och sen kör en högreppare :thumbup: .
Något som är viktigt med detta är att ALLTID köra till failure då det kan ge omvänd effekt om du slutar innan.
Hoppas detta hjälpte dig lite, det är bara höra av dig om du behöver fler tips.
Jag har aldrig varit med i eller anmält mig till någon tävling ännu då jag inte har hittat några i min klass. Får se om jag kanske tävlar något i framtiden.
Ja då var ja här. Man blir ju kallad tönt för att man inte skriver lika tråkigt som alla andra så jag börjar väl köra eran stil då.
Har inte tränat på jävligt länge å bara druckit sprit å int ätit nå så det har gått bakåt (igen)
Bröst/Biceps
Bänkpress:
50 x 5
50 x 4
50 x 4
50 x 3
Sned hantelpress:
15 x 7
15 x 5
15 x 5
15 x 3
Flyes:
5 x 6
5 x 4
5 x 4
Finns inte lättare hantlar än 10 kg på gymmet så jag fick köra med ett par vikter.. jäklarns så jobbigt.
Sen tänkte jag köra triceps men jag kunde varken köra triceps extentions på 25 eller 20 så jag slängde skiten åt helvete.
Skivstångscurl:
25 x 9
25 x 2 , vetti fan vad som hände, gick bara inte.
25 x 2 , samma här.
Hammercurl:
10 x 5
10 x 5
10 x 4
Koncentrationscurl:
10 x 2
10 x 2
HEJJA HEJJA HEJJA!!! Fy fan jag vill skjuta huvvet av nån eller nå, det här är ju sämre än då jag började träna.
Dagens ursäkt: Jag är förkyld som ett jehovas.
Goodjob määngler.. Tänk hade du börjat för nån vecka sen.. då hade du hunnit vara tillbaka i din gamla form nu.. istället för att lattja med nå skitti vikter som du kört när du var 12..
X-Change
2004-02-24, 20:31
Dagens ursäkt: Jag är förkyld som ett jehovas.
Hahaha! Härlig ursäkt! :D
Bara att ta nya tag nästa pass! :bpump:
Nå tjenixx lasse.
Har haft kört ett par pass men jag har inte idas mata hit dom då dom har sugit så förbannat hårt.
Ska köra ett lite hårdare schema nu och ger det inte nå resultat så ska jag lejja torpeder och skjuta ihjäl precis varenda jävel som är större än mig i hela Sverige.. (alla inklusive min morsa).
Det var triceps och ben idag. Gick inte lätt att träna med dom största särbarnen i hela ökx.. men jag gjorde det bästa av situationen.
Kör kortare vila nu för att få det hela mer intensivt.
Liggande triceps extentions:
17.5 x 8
22.5 x 8
27.5 x 4
27.5 x 2
25 x 3
De två första seten var inte till failure. Ska fortsätta köra på 27.5 tills jag gör fulla sexor i alla 3 sista seten.
Pushdowns:
15 x 11
Supersettat med framåtlutande frenchpress i cable:
10 x 11
Pushdowns:
15 x 10
Frenchpress i cable:
10 x 9
Pushdowns:
15 x 9
Frenchpress i cable:
10 x 8
Pushdowns:
15 x 8
Frenchpress i cable:
10 x 6
Och sen var jag helt jävla död i armarna så jag tappa vattenflaskan då jag skull dricka och blötte ner halva Sverige, men så ska det vara!
Sen gick jag för att värma upp benen, men jag kom på att jag inte orkade köra ben. Så jag drack upp shakern, gick i bastun, duschade, åkte med Doddie till OK och köpte snus och sen gick jag hem.
FIIIIIIIII FAN NU JEKLARNS! :hbang:
goodjob määngler känner du dig nå störra efter dagens pass?
Det var ju bara triceps det gör inte så mycket på styrkan som jag är ute efter.. Men va fan, triceps är bra å ha när man ska lamma dit en jävel! :smokin: :angel:
hahahaha... fint skrivet.. vilken styrka är det du är ute efter?? börja köra "slå på liggande" 5 dagar i veckan :smokin:
Ja nå inte styrkan i nån pluttmuskel som triceps. Nu snackar vi "bryta ihop alla" styrka. :cool:
ja men då ska du ju ha en stabil kropp rakt igenom med andra ord:smokin: ..
mkt rygg/ben/mage.. + allt annat
Stående skivstångspress bakki nacken:
25 x 10
Supersettat med stående skivstångspress FRAMFÖR nacken:
32.5 x 0, så jag sänkte till 27.5..
27 x 1, så jag sänkte ännu ett snäpp.
25 x 3
Stående skivstångspress bakki nacken:
25 x 5
Skivstångspress framför:
20 x 3
Press bakom:
20 x 6
Press framför:
20 x 2
Och bakom:
20 x 5
Och framför:
20 x 2
Man var så jävla slut då man skulle köra framför direkt efter så det blev inte så tunga vikter idag inte.
Lateral raise:
2.5 x 10
Supersettat med sittande framåtlutande lateral raise skitar:
2.5 x 9, orkade inte köra med hanteln så jag tog en 2.5kgs vikt istället, det var lättare.
Lateral raise:
2.5 x 9
Framåtlutande:
2.5 x 8
Lateral raise:
2.5 x 8
framåtlutande 2.5 x 9
Lateral raise:
2.5 x 7
framåtlutande:
2.5 x 6
lateral raise:
2.5 x 6
framåtlutande:
2.5 x 5
Sen var de klart.
Ludde har fått ett liggunderlag i huvvet i fredas.. wiiiiewiiiiie.
Gårdagens bröst/biceps.
20 pers inne i ett gym som rymmer 4. Så det blev inte så bra det här.
42.5 x 8
47,5 x 8
52.5 x 4
52.5 x 2
50 x 2
Det sög verkligen. Ökar i nästan allt utom skit brösten.
Sned bänkpress:
30 x 8
35 x 8
40 x 6
40 x 3
40 x 3
Sned hantelpress supersettat med flyes:
15 x 7
flyes:
5 x 6
hantelpress:
15 x 4
sen blev jag så less så jag drog hem, orkade inte köra klart och ides inte köra biceps då jag redan hade spenderat 2 timmar eller nå i gymmet och inte hunnit ett skit, blir biceps idag istället.
Så jag tog då biceps idag istället för igår då jag inte hade tid.
Skivstångscurl supersettat med omvänd skivstångscurl:
stång:
30kg x 10
omvänd:
17.5kg x 9
stång:
30kg x 4
omvänd:
17.5kg x 7
stång:
27.5kg x 5
omvänd:
15kg x 7
stång:
25kg x 5
omvänd:
15kg x 7
Blev ganska mycket fuskande i alla seten.. har lite ångest över det. Men ska testa köra lite ostriktare ett tag och se om jag skadar hjärnan eller nå, int gör de nå.
Scottcurl eller preachercurl eller vad det nu heter med armen mot en bänk:
7kg x 10, vänster 7 och hjälpte upp tre extra.
7kg x 5? minns inte.
5 x 8, vänster 6 och hjälpte upp två extra.
Aight?
från torsdag.
eventuella ökningar eller motsatsen är till hööööööööööööger.
17.5 x 8 - +0
22.5 x 8 - +0
27.5 x 3 - -1reps
25 x 5 - -2.5kg
25 x 3 - +0
Pushdowns supersettat med frenchpress i cable.
Push:
15 x 16 - +5reps
15 x 10 - +0
15 x 7 - -2reps
15 x 6 - +2reps
French:
10 x 15 - +3reps
10 x 7 - +2reps
10 x 6 - +2reps
10 x 8 - -2reps
Tänkte köra ett pass idag men jag mådde inte så bra psykiskt så jag sket i det.
bajjj bajjj määngler bajj bajjj .. huri?
Psykiskt sjuk.
Bröst å biceps idag.
Vågade inte köra bänk när det var så folk i gymmet, så det blev hantelpress.
Hantelpress:
20 x 8
20 x 5
20 x 3
själva "stången" är inte inräknad men den väger väl runt 2kg.
Sned bänk:
32.5 x 8 - +2.5kg
37.5 x 8 - +2.5kg
42.5 x 5 - +2.5kg
42.5 x 4 - +2.5kg
42.5 x 3 - +2.5kg
Sned hantelpress supersettat med flyyyyyyyyyyyyes:
hantel:
15 x 7 - +0
15 x 4 - +0
12 x 6 - inget tredje set förra gången
flies:
5 x 5 - -1reps
2 x 15 inte failure - inget andra eller tredje set förra gången.
5 x 2
det blir lite längre vila mellan superseten ibland det är därför det är lite ojämna resultat.
Biceps dårå,..
Skivstångscurl supersettat med omvänd skivstångscurl.
curl:
32 x 6 - +2.5kg
30 x 3 - -1reps
25 x 5 - -2.5kg
25 x 3 - -2reps
omvänd:
20 x 8 - +2.5kg
20 x 4 - +2.5kg
15 x 9 - +2reps
15 x 8 - -1reps
Det är lite cepe skadat det här med superseten då det blir så ojämna resultat hela tiden, jag fuskar lite för mycket då jag blir så jävla trött.
Scottcurl eller preachercurl elelr whatever det heter mot bänk:
7 x 7 - -3reps
7 x 7 - +2reps
5 x 6 - -2reps
Alltså inte just nå cepe skadat är ju det här. Jag kanske dumpar superseten.
goddag, nu skall jag bevaka din journal minsann... vad gäller skivstångscurl så är jag inte så förtjust i den, men nu kör jag 15reppare och om man kör dom riktigt långsamt och ser till att hålla armbågen rätt låst efter kroppen så känns det ju faktiskt en del, men annars suger dom ;D
Ja det är bra att du håller koll, jag ska träna undan dig som stryk.
Jag tycker att skivstångscurl äger jag. :thumbup:
Yeah yeah enuff with the bullshit.
Då var de rygg och axlar som stod på tur. Förra gången jag körde axlar så körde jag juh det ensamt det är därför det gick lite sämre den här gången skyller jag på, aight?
Rygg:
Mitt mål var att klara 50 chins med kroppsvikten, och så här gick det:
9, 6, 4, 3, 3, 3, 3, 2, 2, 1 sen försökte jag en gång till men där tog det stopp.. 36 klarade innan jag dog.
Kabelrodd:
35 x 8
40 x 8
45 x 3
45 x 2
45 x 2
Skivstångsrodd:
32.5 x 8
35 x 8
40 x 4
40 x 4
40 x 4
Och sen var det axlarna.. blev inte som jag tänkt då skivstången var upptagen så jag körde bara tre set med hantlarna.. VAR JÄVLIGT MYCKET SVAGARE MED SKIT HANTLARNA OM MAN JÄMFÖR MED NÅN MÅNAD SEN, *****!.... ehh oj.. katten gick på mitt tangentbord så jag har ingen aning om vad jag skrivit dom senaste 20 sekundrarna.
Hantelpress:
17.5 x 3
12.5 x 8
12.5 x 6
Sen minns jag inte riktigt vad jag körde på lateral raise å grejer för jag råkade radera meddelandet jag hade sparat det i.. men jag kan skriva vad jag TROR att det var.
Lateral raise supersettat med framåtlutande lateral raise..
Lateral raise:
2.5 x 13 - +3reps
2.5 x 9 - +0reps
2.5 x 10 - +2reps
2.5 x 10 - +3reps
supersettat med Sittande framåtlutande:
2.5 x 7 eller 8 - -1 eller 2 reps
2.5 x 5 - -3reps
2.5 x 4 - -5reps
2.5 x 3 - -3reps
Är juh såååå jävla tungt när man supersettar så man skäms så utav helvete där man sitter med lego hantlarna, fy fan.
De vanliga lateral raisarnaaaaaaaaaa körde jag med hantel och själva stången väger väl ett kg eller nå, och i de framåtlutande körde jag med två vikter så det blev lite lättare.
Jag orkade juh inte köra i måndags eftersom jag var psykiskt sjuk då så det blev tisdag, onsdag, torsdag.. triceps var döda dagen efter brösten och axlarna var lite mongo dagen efter triceps. Men det blir skärpning nästa vecka. Nu har ajg juh iaf kört muskelgrupperna tillsammans med de grupperna jag ska köra tex rygg å axlar.. så nu blir det lättare att jämföra med förra veckans vikter istället för att sitta å chansa hur mycket mindre jag skulle ha orkat om jag inte skippat rygg tillsammans med axlarna eller kört biceps separat tex som jag gjort nu i två veckor.
NU ÄR DE PÅ GÅNG.
Mitt i all hets så glömde jag ju skriva tricepspasset sen igår..
Triceps:
17.5 x 8
22.5 x 8
27.5 x 3 - +0reps
25 x 4 - -1reps
25 x 3 - +0reps
Nästa vecka har jag ökat, GARANTERAT!
Var ju tänkt att jag skulle supersetta pushdowns och frencpress i cable nu men jag orkade inte supersetta.
Pushdowns:
20 x 7
20 x 7
20 x 6
French i cable:
15 x 8
och sen kommer jag inte ihåg mer...
ser riktigt bra ut det här määng!!:thumbup:
Hantelpress: 22.5 x 3, 20 x 6, 3-4
Sned hantelpress: 17.5 x 6, 3
Skivstångscurl: 32 x 8, 3, 2, 1
supersettat med omvänd skivstångscurl 20 x 8, 4 3, 2
Preachercurl mot den snea bänken....: 7 x 7, 6, 5
Hade ont i axeln ännu därför jag tog det så lugnt @ bröst.
lugnt å lugnt du var ju ner på en 3:a hehe.. kör lite lättare om du har ont typ fler repps @ 20kg. kram
lugnt å lugnt du var ju ner på en 3:a hehe.. kör lite lättare om du har ont typ fler repps @ 20kg. kram
Alltså sluta förstöra min ursäkt dumskalle. Jag kände inte för att köra nå mer sett för bröst OKEJ!??! VIlle inte bli mobbad för att jag körde mer än dubbelt så många sett på biceps bara.. nog för att jag har ont i axeln men ändå.
Blir jäkligt rädd om det inte slutar göra ont i axeln vid varenda jävla övning snart, gjorde lite ont i alla triceps övningarna idag.. men inte tillräckligt för att jag skulle ha respkt nog att inte köra tungt.
Liggande tricepsextentions:
27.5 x 5, 3 ,3
Pushdowns:
20 x 8, 7
Sen försökte jag mig på french @ cable men jag väger för lite för skiten jag fick ont överallt och flög bak å allt skit.. lyckades med en 3a på 20 kg iaf, följt av en 2a.
Sen avslutade jag med hantel kickbacks:
5 x 8
muhaha, skulle bara retas o säga att jag kan lyfta tyngre vikter än dig ;D
(men så är jag ful istället :()
Originally posted by aliquis
(men så är jag ful istället :()
Exakt.
Axlar:
Stående skivstångspress: 35 x 7, 6, 4
Lateral raise: 5 x 7, 6
Framåtlutande lateral raise: 2.5 x 8, 5 x 5.. jävligt ostrikt sista setet.. slängde bara upp vikten.
Upprätt rodd med smalt grepp: 40 x 5 eller 6, 4
Blir till att höja ett steg på alla övningarna till nästa gång. Ska prova ta två stycken 5kgs vikter i framåtlutande, för stången väger ju också så det blir väl typ 6kg eller nåt med hanteln.
Sen körde jag å skit för magen.. först så många situps jag orkade med en tias kaka på bröstet, blev ett par stycken, sen utan vila körde jag nån övning vet inte va den heter, man ligger på rygg med benen rakt upp och lyfter benen mot taket typ, sen utan vila var det att göra en åtta i luften och sist TYSONS. Fruktar min träningsvärk imorgon.
Bänkpress: 52.5 x 5, 3, 3
Sned hantelpress: 20 x 5, 4, 3
Dips: 1+3, 0+4
Har visst glömt skriva hit torsdagens rygg pass såg jag.
Chins:
2.5 kg x 7, 5, 4
Rodd i kabeln:
50 x 6, 5. Det är rygg idag så jag ska försöka ha ett bättre utförande i den här övningen nu, skiter i att vikterna lär bli minska.
Skivstångsrodd:
42.5 x 12, 50 x 4
Hantelrodd:
20 x 5
Snart ska vi å krossa vikterna!!!!!!!!!!!!!!!
DÖD ÅT DOM JÄVLARNA!!:insane: :insane: :insane: :insane:
Jajjemen det gjorde vi grabben!
Det var tänkt att jag skulle köra rygg idag men jag har varit sugen på biceps ända sen i lördas och eftersom jag inte diggar rygg/biceps så körde jag biceps/mage.. joo mitt nickname är Disc0MääÄNg!
EZ-Curl: 37.5kg x 8, 40kg x 5, 3.
Växlande hantelcurl: 15kg x 6, 5
Hammercurl: 12 x 6, 3
Sen lite situps med en 15kgs vikt på bröstet x 12, 12.
Imorgon blir det väl axlar/triceps.. nog vettja dom har fått vila nog länge sen bröst igår.
Nu får det vara slut på svamlet. Nu sätter jag upp ett schema och så följer jag det, slut med allt disco shit..
Söndag. Ben
Måndag. Bröst
Tisdag. Biceps/Mage
Onsdag. Axlar/Triceps
Torsdag. Rygg
Några invändningar?
Axlar/Triceps idag.
Axlar:
Stående skivstångspress: 37.5 x 5, 4, 3. De sista repsen är med stöt eller vad det nu kallas.
Lateral raise: 6 x 9, 7.
Framåtlutande lateral raise sittandes: 5 x 6, 5 x 5.
Upprätt rodd: 42.5 x 4, 3.
Triceps:
Liggande triceps extentions: 29.5 x 5, 3, 3. Upptäckte att det är 29.5 jag kört med tidigare, inte 27.5 som jag trodde. OCH JAG STÅR STILL!! för kanske fjärde triceps passet i rad eller nå. Satta jävla..
Pushdowns:
20 x 9, 7.
Smal bänk:
40 x 5
Om du vaknar upp på sjukan med trasigt ansikte så är det mest troligt för att jag frisbiiiat en 15kgs viktkaka i ansiktet på dig pga dina bicepsskillz.. discobög. :thefinger
Rygg
Chins: 3.75 x 8, 5, 3.
Rodd i cable: 50 x 6, 4. Bättre teknik nu än förra gången.
Skivstångsrodd: 50 x 7, 50 x 4. Upptäckte att jag ibland stod så här ---> \ . . . njae.. ungefär kanske, lite mer nedåtlutat, men iaf är det för mycket.. måste se över detnästa ryggpass.
Hantelrodd: 17.5 x 6.
X-Change
2004-04-15, 19:37
...
EZ-Curl: 37.5kg x 8, 40kg x 5, 3...
Kör du med EZ-stången? Har för mig att du skrev att den var fjollig förut!? :D
Ser iaf bra ut det här! Vi ligger ganska lika ändå! ;)
Tänkte bara passa på att säga att stångrodden är en basövning och att man ska inte fokusera på att vara helt paraell med golvet, eftersom det begränsar mängden vikt du kan använda.
Jag kör lite snett uppåt för att ha bättre balans och kontroll genom hela utförandet! ..Litet tips bara! ;)
Vore intressant att veta dina stats!(?)
Krossa vikterna nu! :bpump:
Originally posted by X-Change
Kör du med EZ-stången? Har för mig att du skrev att den var fjollig förut!?
....
Alltså ni behöver inte gå ihop er i gäng!!! Jag kan hantera mer vikt med EZ'an vilket gör att jag ser grymmare ut när jag tränar.. som är det viktigaste.
Angående skivstångsrodden,, :::: Men det här --> \ är väl lite väl lite böj på överkroppen?
Mer vikt eller större plattor?
X-Change
2004-04-16, 15:29
Alltså ni behöver inte gå ihop er i gäng!!! Jag kan hantera mer vikt med EZ'an vilket gör att jag ser grymmare ut när jag tränar.. som är det viktigaste.
Angående skivstångsrodden,, :::: Men det här --> \ är väl lite väl lite böj på överkroppen?
Hehe! Okej! ...vikt är skoj! ;)
..Om jag var du skulle jag gå på känsla, tar det bra i övre ryggen och du har lite lutning så kör så! ...såg en kille med ett as till rygg köra rodd i smithen och han hade ungefär samma lutning som "\"..men det är väl olika för var och en...
Sen om man ska gå efter "träningsguider" så ska du ju vara nästan helt paralell med golvet..så tycke och smak är det väl som gäller!
Men ta det lugnt nästa gång du kör rodd och känn efter om du har för lite lutning eller inte!
lycka till! :thumbup:
Bröst idag. Som vanligt på måndagar så var bänkpressen upptagen. Så jag fick ta och börja med plana hantelpressar istället..
Hantelpress: 22.5 x 5, 4, 3.
Sned hantelpress: 20 x 6, 5, 4. Var kanske 2-3 centimeter från att klara en 7a i första set och en 6a i andra set, men jag var så rädd att få hanteln i huvvet så jag våga inte pressa mig nå mer.
Och ÄNTLIGEN blev bänkpressen ledig.
Bänkpress: 47.5 x 7, 50 x 4.
Och så nåra dips:
kroppsvikt x 4, 2.
Körde en förbättrad teknik @ dips och vips gick det jävligt mycket bättre!!
En ökning med 2 reps i hantelpressen första setet från förra gången jag körde dom.. typ 2-3 veckor sen iofs, men ändå.
I sned hantelpress var det en ökning med 1 reps i ALLA seten, nästan 2.. men som sagt fattades det nån liten centimeter.
Bänkpressen har jag ju aldrig kört sist men förra veckan körde jag den först och gjorde 52.5 x 5 på första setet..
Och dipsen ökade jag med 3 reps i första setet och 2 i andra setet! YEAH!!
Nu jävlar går det framåt grabbar.
GJ MÄÄNG!!!!! nu vart jag stolter..!!
Bröst/Mage idag.
Har lite ångest fast jag tränade med halsont, har jag hjärtmuskelinflammation imorgon och dör så låter ni den här journalen vara uppe till minne av mig, fattar ni? FÖRRA PASSET ÄR DET NEDANFÖR OCH INOM PARENTES, AIGHT? Tänkte att det kanske blir lite roligare att läsa om ni fattar hur mycket jag ökat.. eller det tror jag inte alls, men det är roligare för mig att visa det. :thefinger
EZ-Curl: 42.5 x 6, 5, 4.
(37.5kg x 8, 40kg x 5, 3.)
Växlande hantelcurl: 15 x, 7, 5
(15kg x 6, 5)
Hammercurl: 12 x 7, 6
(12 x 6, 3)
Crunches utan vikt: 18, 15
Benlyft med en 3kg's hantel mellan fötterna: 9, 9.
Jag ökar bäst då jag kör lite ostrikt, inte FÖR ostrikt men inte så jag står helt jävla stilla som en uppblåsbar barbara. Har provat köra strikt i alla övningar men gjorde inte lika fina ökningar då, så jag har gått tillbaka till "THE LITE OSTRIKT WAY".
Har jag ont i halsen imorgon blir det en vilovecka, är det bra i halsen så skippar vi den och tar den en bit framåt.
Ser kanske lite disco ut så hära med två stycken biceps/mage pass efter varann.. men jag tog juh paus efter förra veckans biceps/mage pass, det är därför det ser lite homosexuellt ut.
EZ-Curl: 42.5 x 7, 2. 37.5 x 2. Vetti fan vad som hände, all mjölksyra och pump var i vägen så det gick bara inte.
Växlande hantelcurl: 15 x 10, 5. Måste ha räknat fel första setet, inte fan kan jag ha gjort 10.. eller kanske.
Sen var mina hantlar upptagna så jag körde curl @ cable istälelt för hammercurl... 20 x 7, 6.
Crunches: 22, 19.
Benlyft med en 3kgs hantel: 11, 9.
Tar man inte bara nästa pass om man har råkat ha uppehåll istället för att köra på speciella dagar? /;
Originally posted by aliquis
Tar man inte bara nästa pass om man har råkat ha uppehåll istället för att köra på speciella dagar? /;
Alltså direkt man gör ett litet felsteg är du där din lilla klotkräfta! Förlåt okej, förlåt..
Bröst.
Hantelpress: 22.5 x 6, 3, 3
Sned hantelpress: 20 x 9, 6, 3.
Dips: 0 x 4, 2.
Vet inte va fan det är med mjölksyran.. igår var den ivägen då jag körde biceps, och idag igen. HELVETE!!!!!!!!!
Onsdag 28/4-04 - Rygg
Bättre utföranden i båda roddarna. Skiftade även ordningen på dom.
Chins: Kv+5kg*6, Kv+5kg*4, Kv+5kg*4.
Skivstångsrodd: 50kg*7, 50kg*6.
Sittande rodd: 50kg*7, 50kg*5.
Hyperextentions: Kv*13, Kv*11.
Torsdag 29/4-04 - Axlar/Triceps
Det blev inga triceps idag pga ett missöde som hände med en spegel.
Stående skivstångspress: 37.5kg*7, 37.5kg*5, 37.5kg*4.
Lateral raise: 6kg*11, 6kg*9.
Framåtlutande lateral raise: 5kg*5, 5kg*9.
Upprätt rodd: 37.5kg*7, 42.5kg*3.
+Alkohol senare på kvällen.
Torsdag 06/5-04 - Rygg
Har kört tisdag och onsdag men det var såna skit pass så jag orkar inte ens skriva ner dom.
Börjar iaf köra "needsize 5x5" från och med idag tills jag blir less (antagligen inom en vecka eller så)
Gick mycket tyngre i resten av övningarna då jag körde marklyft först, tewsan också.
Marklyft: 50kg*5, 50kg*5, 50kg*5, 50kg*5, 50kg*5.
Inget av seten till failure
Chins: Kv+2.5kg*8, Kv*6+2.
Körde längre tid i den negativa fasen nu då jag kommit på att jag inte varit så ordentlig med det på sistone, därav den låga vikten.
Skivstångsrodd: 47.5kg*8, 45kg*8.
Glömde ju bort att köra längre tid i den negativa delen i den här övningen så jag har inget att skylla på tyvärr.
LAZER JAG HAR LAAZER I ROEVEN.
Jag blir proud over juu när du kör marklyft. men nog vetja du törs höjja lite??
Jag höjer sakta men säkert.
Måndag 10/5-04 - Biceps/Mage
Idag blev jag less 5x5 skiten så det blev ett vanligt pass. Jag kör det bara på bröst så ser jag ju om det ökar på bra.
RAK skivstångscurl: 35kg*10, 35kg*6, 35kg*4.
Sänkte vikterna och satsade på att köra lite striktare än vanligt. Mjölksyran trädde fram då jag körde så många reps så det blir att höja vikten till nästa gång.
Växlande hantelcurl: 15kg*7, 15kg*5?
Växlande hammercurl: 12kg*7, 12kg*6.
Crunches: Kv+5kg*20, Kv+5kg*16.
Liggande benlyft: Kv+5kg*7, Kv+5kg*5.
Tisdag 11/5-04 - Bröst
5x5 systemet skulle jag köra på bröst som sagt. Står så jävla stilla i bänken så det är lika bra.
Bänkpress: 40kg*5, 40kg*5, 40kg*5, 40kg*5, 40kg*5.
Inget av seten till failure
Sned hantelpress: 17.5kg*12, 17.5kg*7.
Jag älskar mjölksyran. *not*
Sneda flyes: 8.5kg*10, 8.5kg*8.
+2kg extra på hantelövningarna om man ska räkna med stången.
Onsdag 12/5-04 - Rygg
Jag kör bara marklyft varannan vecka, därför är det inte med idag.
Chins: Kv+5kg*8, Kv+5kg*5, Kv+5kg*4.
Saaaaaakta i den negativa delen..
Skivstångsrodd: 52.5kg*8, 52.5*6.
Slarvigt i den negativa delen. Glömmer fan alltid bort det.
Sittande rodd: 50kg*7, 50kg*5.
Ryggresningar: Kv*14, Kv+5kg*6.
Häääääärlig pump i korsryggen
Man skall ta det sista eller de 2 sista seten i 5x5 till failure, iallafall om du hade frågat Vince Gironda eller Steve Reeves.
Det finns väl en del versioner av 5x5 skulle jag tro. Här är en länk till det jag går efter iaf..
http://boards.elitefitness.com/forum/showthread.php?s=&threadid=281085
Edit: Blev fel på länken..
Torsdag 13/5-04 - Axlar/Triceps
Jävla skit pass.
Axlar
Stående skivstångspress: 40kg*5, 40kg*4, 40kg*3.
Ganska mycket stöt i de sista repsen.
Lateral raise: 6kg*6, 6kg*5.
Strikare än förr.
Drag till hakan: 42.5kg*5, 42.5kg*4.
Framåtlutande lateral raise: 5kg*10, 5kg*8.
Triceps
Liggande tricepsextentions: 29.5kg*5, 29.5*3, 29.5*3.
Körde med rak stång idag. Jag orkar ju mycket mer med höger men vänstern ger upp direkt!
Pushdowns: 20kg*11, 20kg*9.
Smal bänk 40kg x 7.
Du e ju starkare i axlarna och ungefär lika i triceps som mig :( :insane:
Onsdag 02/6-04 - Bröst
Yeah.
Bröst
Bänkpress: 47.5kg*5, 47.5kg*5, 47.5kg*5, 47.5*5, 47.5*5.
Inget av seten till failure.
Lutande hantelpress: 20kg*9, 20kg*5.
Lutande flyes: 10*6, 10kg*4.
50 chins fördelat på ett par set. Gjorde 11 första, 6 andra och sen 4 resten av vägen eller nåt liknande.. orkar inte räkna ut hur många set det blir.
Skivstångsrodd 45kg*10 inte faliure. 50kg*5.
Sittande rodd 50kg*1, 45kg*4.
Skivstångscurl:
40kg*4, 37.5*3, 35*3.
Hantelcurl:
15kg*6, 15kg*5.
Hammercurl:
15kg*3, 12.5kg*6.
Handlescurl eller whatever det nu heter:
30kg*5, 27,5*5.
Triceps extentions liggande:
22.5kg*10, 22.5kg*8, 20kg*9.
Pushdowns:
15kg*15, 15kg*13.
Dips mellan bänkar:
Kv*7, Kv*8.
Chins:
Kv*8, Kv*5, Kv*4.
Skivstångsrodd:
42.5kg*11, 42.5kg*9.
Sittande rodd:
40kg*10, 40kg*9.
Lateral raise:
5kg*11, 5kg*9, 5kg*8.
Framåtlutande:
5kg*6, 5kg*6.,
Chins:
Kv*12 eller 13, Kv*8, Kv*5.
Skivstångsrodd:
47.5*13, 50*8.
Sittande rodd:
45*8, 40*8 (striktare).
Hyperextentions:
Kv+5kg*13, Kv+5kg*11.
Knäböj: 32.5kg*19reps.
Det är nu man börjar ångra att man aldrig tränat benen.
Liggande lårcurl: 18kg*20reps.
Bänkpress: 42.5kg*13reps.
Skivstångsrodd: 32.5kg*15reps.
Militärpress UTAN ryggstöd: 25kg*13reps.
Skivstångscurl: 35kg*5reps.
Blev så less köra 15 så jag tog ut max för 5 reps här istället för 15.
Liggande tricepspress: 17.5kg*15.
RYGG
Chins: 5kg+Kv*6, 2.5kg+Kv*4, Kv*3, Kv*2.
SKivstångsrodd (omvänt grepp): 40kg*12, 45kg*5, 42.5kg*5, 40kg*6.
Hantelrodd: 15kg*6, 12.5kg*7, 10kg*10, 10kg*9.
Skivstångsshrugs: 40kg*19, 50kg*10, 45kg*12, 47.5kg*8.
Shrugs i smithen med stången BAKOM: 40kg*11, 40kg*9, 40kg*8.
Körde med endast 1 minuts vila mellan seten det är därför reps antalen sjunker så mycket mellan alla seten.
X-Change
2004-09-02, 22:18
Ser att du har ändrat träningssätt triff.. men hur går det med volymen då? märker du nån skillnad i spegeln eller? :naughty:
ös på! :whipped:
Har ätit så dåligt hela sommaren så det är väl inga synliga ändringar direkt. Men jag har börjat försöka satsa ordentligt nu så nu borde det bli fart på brasan!
Tänkte börja skriva upp maten också så att jag håller lite koll.
Målet är 3000+ per dag och så får jag se vad vågen visar nästa vecka.
11.30:
Frukostdrink - 4dl mjölk, 2 ägg, 3dl musli, 21gram protein.
14.30:
Köttbullar med mos.
16.30:
Protein 21gram.
18.30:
Köttbullar med makaroner.
20.40:
Före träning: 21gram protein och 38gram maltodextrin.
21.30:
Efter träning: 21gram protein och 38gram maltodextrin.
Och nu 23.45 ska jag ta en pizza man värmer i ugn!
Totalt kcal: 3100.
Fredagen.
Blev lite efterblivet då jag fick reda på att jag skulle jobba till 20.00 i sista sekunden..
Frukost:
14.30:
Köttbullar med mos.
18.30:
Proteindrink
21.00:
Pasta med skinksås.
24.00:
Findus pepparbiff med potatisgratäng (sån man värmer i micron).
Totalt kcal: Ca. 2500.
Och så min totalt urspårade lördag.. DET ÄR SLUT MED Å DRICKA NU!
Lördag:
Frukost 13.00:
16.00:
Tacos med en massa grejer.
22.00-ca 23.00:
5dl sprit.
23.00:
90g hamburgare.
Totalt kcal: 1340. (FÖRLÅT GUD!!!!)
errr, 1340kcal? 5dl sprit = 500*0.4g alkohol = 200g = 200*7.2 kcal = 1440 kcal, dvs bara det mer än 1340, o jag antar att du blandade det med något?
Hmm, enligt hälsovakten så blev det bara 1340?
Jo, det gick väl runt 1-1.5 liter apotekarnes läsk.. (30% less sugar! :cool: )
Tog du verkligen med spriten då?
Finns det inga mysiga hälsosamma droger som man kan roa sig med? ;(
Joo jag tog med spriten...
Edit: Upptäckte just att jag hade satt dit 0.5dl sprit istället för 5dl. Satte även dit 1.5 liter fanta. Totalt kcal intag slutade på 2150.
Bröst/Biceps
Mellan 60 och 90 sekunders vila, därför vikterna sjunker så förbannat mycket mellan varje set.. men grym pump iaf!
Bänkpress: 50kg*10, 50kg*5, 42.5kg*6, 40kg*5, 35kg*8.
Sned hantelpress: 20kg*4, 15kg*5, 12.5kg*6, 10kg*10.
Jag hatar dom här jävla hantelpressarna, nu blir det sned bänk för hela slanten. ¨
Flyes: 5kg*16, 10*3, 7.5*3-2.
Gick inte till failure i första setet. Körde 3 reps till failure i andra och droppade sen till 7.5kg och orkade 3 till. Vilade sen 10 sekunder och körde 2 till.
Smal bänk: 40kg*0, 30kg*4, 25kg*7, 20kg*8, 20kg*8.
Skivstångscurl: 32.5kg*6, 30kg*4, 25kg*5, 20kg*8.
Strikt utav helvete. Var så jävla tom på energi sen bröstpasset så de vetti tusan vad som hände egentligen.
EZ-Curl (smaaaaaaaaaaaaaalt grepp): 20kg*11, 20kg*9, 20kg*9, 20kg*8.
Och så maten..
13.30:
Skrovmål.
17.30:
Frukostkorv med mos.
19.00:
Protein 21gram.
20.30:
Fil med cornflakes.
21.00:
21gram protein och 38gram maltodextrin innan träning.
22.30:
21gram protein och 38gram maltodextrin EFTER träning.
Än så länge ligger jag bara på 2400 men det ska fixas med en omelett och 0.5dl raps olja strax. Då blir det runt 3200kcal. YEAH.
Maten idag.
10.45:
Frukostdrink - 4dl mjölk, 3dl havregryn, 2ägg, 21gram protein, 0.5dl rapsolja.
16.00 (för länge mellan måltiderna jag vet):
Röding med potatis.
18.00:
21gram protein.
20.00:
Röding med mos.
23.00:
Limpa med skinka på, mjölk med oboy.
Och strax blir det lite olja blandat med mjölk och protein.
Totalt kcal intag: 3220kcal.
Triceps/Ben
Liggande tricepspress: 25kg*9, 30kg*1, 27.5kg*3, 27.5kg*2.
Pushdowns: 20kg*9, 15kg*14, 15kg*7, 10kg*15, 10kg*15.
supersettat med
Framåtlutande frenchpress @ cable: 15kg*7, 10kg*13, 10kg*11, 10kg*9, 10kg*9.
Sen skulle jag köra ben men det var bara 10 minuter innan "gymmet" stängde och jag var tvungen att duscha och grejer. Det är den bästa ursäkten på länge!
Maten..
10.45:
Frukostdrink: 2ägg, 21gram protein, 3dl havregryn, 0.5dl rapsolja, 3.5dl mjölk.
16.00:
Spaghetti och köttfärssås.
18.00:
21gram protein.
20.00:
Köttfärsbiffar med potatis.
21.30:
Innan träning - 21gram protein, 37gram maltodextrin.
22.30:
Efter träning - Samma som ovan.
Och strax blir det 2-3 paltar och mjölk, protein och rapsolja.
Totalt kcal: 3550kcal.
Kosten ser ju bra ut, du äter dock för mycket animalier ;D
Haha nädå.. för lite isf. :D
Maten..
13.00:
Parisare +orient dressing, strips, cola.
15.30:
21gram protein, 4dl mjölk.
17.00:
Fiskpinnar med mos, mjölk.
20.00:
Kaffe och bulla.
22.30:
Spaghetti och köttfärssås.
Och strax blir det några smörgåsar och den vanliga kvällsdrinken.. olja, mjölk och protein.
Totalt kcal: 3140kcal.
Mycket mat o lite träning, var är vikterna? :D
Ja det undrar jag också.
Jag blir bara så vanhelig då jag inte vet hur jag ska träna. Har försökt köra max-ot, arnes schema, hst, animalpak, ett egen producerat schema.. ja allt. Men jag vet inte vad felet är.. det känns som att inget är roligt, ja det vetti fan vad jag har för psykiska störningar. :smash:
Bröst/Biceps
Bänkpress: 57.5kg*5, 57.5kg*3, 55kg*5.
Sned hantelpress: 22.5*3, 20kg*6, 20kg*6.
Flyes: 10kg*5, 7.5kg*9.
Skivstångscurl: 35kg*8, 35kg*5, 32.5kg*5.
Sittande hammercurl: 15kg*3, 12.5kg*5-6 nånting.
Koncentrationscurl: 10kg*9, 10kg*5.
Du kanske helt enkelt inte tycker det är kul att träna? Du kan ju köra de övningar du trivs med o skita i schema annars. Kanske tränar på fel tider? Trött efter skola/... eller något. Fint pass annars.
Joo det har börjat kännas lite bättre nu då jag ätit bättre och ökar. Får se om det bär eller brister.
Idag var det dags för det första benpasset på länge länge.. och jag är EXTREMT starka i dom.. INT.
Ben
Knäböj: 47.5kg*7, 27.5kg*5, 47.5kg*5.
Inte riktigt failure i andra settet.
Benspark: 7plattor*6, 7plattor*5.
Liggande lårcurl: 8plattor*7, 8plattor*5, 6 forced reps efter det.
Knäböj: 47.5kg*7, 27.5kg*5, 47.5kg*5.
Inte riktigt failure i andra settet.
Det får vi verkligen hoppas :thefinger
Haha, oj fan.. det ska givetvis stå 47.5kg där.,.. inte 27.5. Hehe..
Bröst/Biceps
Bänkpress: 60kg*3, 60kg*2, 60kg*2.
Sista repetitionen i sista settet var med liiiite hjälp.
Sned hantelpress: 22.5kg*5, 20kg*8, 20kg*5.
Flyes: 10kg*8, 10kg*4.
Skivstångscurl: 37.5kg*7, 37.5kg*5, 37.5kg*3.
Sittande hammercurl: 15kg*5, 15kg*3.
SIsta repetitionen i första settet ställde jag mig upp och gjorde.
Koncentrationscurl: 12.5kg*4, 10kg*6.
rygg, axlar, triceps, mage? ;(
Illa, du är nästan starkare än mig i bänkpress... Eller lika, eller något :)
Jag hann inte träna mer än måndag och tisdag förra veckan då jag var tvungen att jobba 11-20 onsdag till fredag. Det är därför jag inte hann träna annat än ben, bröst och ben.
Urk, jobba lär suga (hur ska jag veta ;D). Varför kör du inte bara det som är på tur istället för att ha fasta veckodagar? Eller helkroppspass om det ändå är svårt att hinna med :)
Där hade du iofs en poäng. Kanske börjar köra ett rullande schema eller liknande.. ska spana lite på forumet och se vad jag hittar.
Kan lika gärna skriva hit benpasset medans jag ändå håller på, fastän det är skämmigt som satan.
Knäböj: 50kg*6, 50kg*5, 50kg*4.
Benspark: 8plattor*4, 7plattor*7.
Bencurl: 9plattor*6, 9plattor*3, droppade till 7 plattor och körde 3 till.
Axlar/Triceps
Sittande militärpress: 35kg*9, 40kg*3, 37.5kg*4 eller 5.
Hantellyft to the sides: 5kg*8, 5kg*6.
Kommer nog aldrig bli nåt av dom hära. Jävla skit övning.
Upprätt rodd: 40kg*4, 37.5kg*4.
Liggande tricepspress: 30kg*3, 30kg*2, 30kg*2.
Var tydligen trött efter att ha kört axlar.
Pushdowns: 4plattor*8, 4plattor*8.
[I]Alla strikta i första settet för ovanlighetens skull. De 2 sista i andra var ostrikta.[I]
Framåtlutande frenchpress i KÄJJBELN: 4plattor*5, 3plattor*10.
HAN E VART HAN E DÄR HAN E MISTER MÄÄNG!
Bröst/Biceps
Bänkpress: 60kg*4, 60kg*3, 60kg*2.
Liiiiiite hjälp på sista reppen i andra setet.
Sned hantelpress: 22.5kg*5, 22.5kg*3, 22.5kg*3.
Jävla cepe skit.
Flyes: 10kg*10, 10kg*6.
Skivstångscurl: 40kg*5, 40kg*3, 37.5kg*4.
Sittande hammercurl: 15kg*5, 15kg*3.
Koncentrationscurl: 12.5kg*6, 12.5kg*3.
Nu blir det att äta ännu mer så kanske det blir några ökningar.
Körde dagens pass mest på känn, körde övningarna jag kände för.. körde antal set jag kände för, etc etc..
Rygg.
Marklyft: 30kg*10, 50kg*12, 60kg*8, 65kg*8, 70kg*7.
Vågade inte köra till failure då tekniken inte sitter ännu.
Latsdrag bakom nacken: 9plattor*5, 9plattor*3.
Chins med handflatorna MOT mig: Kv*6, Kv*4.
Hantelrodd: 20kg*5, 20kg*4, 20kg*4, 20kg*3.
Saddan va svårt de var att hålla reda på allt då man int skrev ner de här. Så jag blir väl tvungen att börja igen.
Skivstångscurl: 37.5kg*6, 3, 35kg4.
Hantelcurl: 17.5*3, 15kg*7.
Hammercurl: 15kg*?, 15kg*?
____________-
Knäböj: 55kg*3, 50kg*4, 50kg*3.
Knäspark: 7plattor*4, 6plattor*7.
Lårcurl: 8plattor*7.
ser bra ut, vad väger du nu?
Gick från 58 i 62kg innan jag började supa så våldsamt igen så då gick det pladask ner till min nuvarande 59 igen.. Men nu är det slut med det, på riktigt.
Har lite pass att uppdatera.
Torsdag, Axlar/Triceps.
Stående militärpress: 42.5kg*2, 40kg*5, 40kg*4.
Hantellyft åt sidan: 5kg*7, 5kg*6.
Framåtlutande hantellyft åt sidan: 5kg*11, 5kg*9.
Liggande tricepspress: 30kg*6, 30kg*4, 30kg*2.
Smal bänkpress: 40kg*8, 40kg*5.
Fredag, Rygg.
Marklyft: 70kg*9, 70kg*8, 60kg*8.
Måste verkligen reda ut tekniken hära. Kanske väntar tills jag är lite starkare i böjjarna innan jag kör igen.
Chins: Kv*6, Kv*4, Kv*3.
Skivstångsrodd: 50kg*4, 45kg*4.
Söndag, Bröst.
Bänkpress: 60kg*4, 57.5kg*5, 57.5kg*3+1.
Sned hantelpress: 22.5kg*3, 20kg*6.
Sned bänkpress: 40kg*9, 40kg*5, 40kg*6.
Höll bredare i sista settet.
Måndag, Rygg.
Chins: Kv*8, Kv*5, Kv*4.
Hantelrodd: 20kg*9, 22.5kg*4.
Hyperextentions: Kv*13, Kv*9, Kv*8.
Ett litet DC pass.
EZ-Curl: 32.5kg * 9reps. (6, 2, 1.)
Omvänd skivstångscurl: 20kg * 6reps. (6, 3, 2.)
Knäböj: 35kg * 12. Fan va tungt å hålla emot 8 sekunder på vägen ner.
Lårcurl: 7plattor * 10reps. (8, 1, 1.)
6-8 sekunder på den negativa delen gjorde att jag var tungen att sänka vikterna ganska så mycket.
Nu får du ta o styra 75kg bänk före jul annars kommer trollen o tar dig, det fixar du =P
Okej det ska fixas. Ska jag träna på det eller maxa det?
Medans jag ändå är igång.. är det nåt mer jag ska fixa? :cool:
DC
Fredag:
Hantelpress: 20kg * 11reps. (8, 2, 1.)
Militärpress i smith: 30kg * 8reps. (6, 1, 1.)
Liggande tricepspress: Här minns jag fan inte och har råkats radera meddelandet jag sparade i telefonen, men vi säger 20kg * 11reps (8, 2, 1) istället för 6, 1, 1 så har jag lite högre mål att satsa på nästa gång.
Idag:
Rak skivstångscurl: 30kg * 12reps. (9, 2, 1.)
Handledscurl: 20kg * 13reps. (8, 3, 2.)
Knäböj: 35kg * 14reps. Ökning med 2 reps. Orkar nog mer men korsryggen dör ihop så.
Lårcurl: 7plattor * 13reps. (10, 2, 1.) Ökning med 3reps.
Onsdag - 24/11
Sned hantelpress: 17.5kg 10reps. (7, 2, 1.)
Upprätt rodd: 30kg 10reps. (7, 2, 1.)
Liggande tricepspress: 5reps, sen kom jag på att det var fel övning så jag slutade och körde..:
Smalbänkpress: 35kg * 10reps. (7, 2, 1.)
Chins: Kv * 6reps. (4, 1, 1.)
Hantelrodd: 15kg * 8reps.
maxa på det, annars känner jag mig ju grymt efter ;D
Måndag förra veckan:
Liggande curl mot pannan: 20kg * 12reps. (9, 2, 1.)
Hammercurl: 10kg * 9reps. (6, 2, 1.)
Torsdag förra veckan:
Sned bänkpress: 35kg * 13reps. (9, 2, 2.)
Stående militärpress: 25kg * 10reps (7, 2, 1.)
Pushdowns: 15kg * 14reps. (10, 2, 2.)
Latsdrag: 35kg * 11reps. (7, 2, 2.)
Idag:
EZ-Curl: 32.5kg * 10reps. (7, 2, 1.) +1reps.
Omvänd curl: 20kg * 13reps. (9, 2, 2.) +2reps.
Knäböj: 47.5kg * 8reps, 52.5kg * 4, 30kg * 20reps.
Liggande lårcurl: 7plattor * 11reps. (9, 1, 1.) -2reps.
Vadpress i smith: 50kg * 14. +2reps
killen e cool han har fett med pistol (jag har ingen aning om vad fan jag snackar om men jag har en katt som sitter i en bunke med tomtemössa som avatar!)
HEHEHE du var mig en riktig skämtare. Själv drog jag till en konstnärsstudio och bad dem rita av mig till tecknat format och WIPS så var min avatar klar. Visst är jag snygg?
Det är så här att jag är förkyld så jag använder det som ursäkt för att supa istället för att träna, bra va? :thumbup:
VI HÖRES Å KNULLEZ
Nu måste jag ju uppdatera den här. Var ett litet tag sen. Har börjat träna igen cirka 2 månader sen..
Nuvarande vikt är 63kg på 180cm.
Schemat ser ut så här:
Måndag:
Rygg:
Marklyft 2set, 4-6.
Latsdrag 3set, 4-6.
Kabelrodd 2set, 4-6.
Hypersträck 2set, 6-8.
Totalt: 9set
Tisdag:
Axlar:
Stående skivstångspress 3set, 4-6.
Sittande hantelpress 2set, 4-6.
Lateral raise 2set, 6-8.
Skivstångsshrugs 3set, 6-8.
Totalt: 7set axlar, 3set trapz.
Onsdag:
Biceps:
Skivstångscurl 3set, 4-6.
Hammercurl 2set, 4-6.
Totalt: 5set
Triceps:
Tricepspress 3set, 4-6.
Pushdowns 2set, 6.
En arms hantelsträck 1set, 6-8.
Torsdag:
Ben:
Knäböj 4set, 4-6.
Lårcurl 2set, 6-8.
Stela marklyft 2set, 4-6.
Totalt: 8set
Mage:
Benlyft 2set, 10-12
Kabelcrunches 2set, 8-10.
Totalt: 4set
Fredag:
Bröst:
Bänkpress 3set, 4-6.
Sned hantelpress 3set, 4-6.
Hantelpress 1set 4-6.
Totalt: 7set
Underarmar:
Handledscurl med skivstång 3set, 10-12.
Totalt: 3set.
Maten ser ut ungefär så här:
11.30: Frukostdrink bestående av 4dl mjölk, 3dl fiberhavregryn, 1ägg, 1dl protein pulver.
13.30: Sloow protein.
15.30: 20gram protein innan träning.
16.30: 20g protein, 60g maltodextrin.
18.00: Mat.. protein och kolhydratkälla.
19.30: Sloow protein.
21.00: Mat.. protein och kolhydratkälla.
22.30: havregryn och mjölk.
24.00: Sloow protein + 0.5dl rapsolja.
Det ser ganska lite ut faktiskt, men det borde väl ligga runt 3000kcal, och det verkar räcka för en viktuppgång.
Måndagens pass:
Latsdrag - 55kg * 4, 50kg * 5, 4.
Skivstångsrodd - 50kg *8, 5.
Marklyft - Gick inte, måste lägga det först i passet.. korsryggen palla verkligen inte.
Hypersträck - Kv+10kg * 9, 7.
TIsdagens pass:
Stående skivstångspress - 37.5kg * 8, 5, 3.
Hantelpress - 17.5kg * 4, 15kg * 7.
Hantellyft åt sidan - 7kg * 9, 7.
Skivstångsshrugs - 50kg * 8, 7, 5.
Onsdagens pass:
Skivstångscurl: - 37.5kg * 6, 4, 35kg * 5.
Hammercurl - 15kg * 6, 5.
Liggande tricepspress: - 35kg * 5, 4, 3.
Pushdowns - 5½platta * 6, 5plattor * 6.
En arms hantelsträck: - 7kg * 7, 7.
Torsdag:
Benspark: - 8plattor * 6, 5, 7plattor *6.
Lårcurl: - 8plattor * 11, 9plattor *5, 8plattor * 5.
Stående vadpress i smith: - 50kg * 17, 55kg * 9, 8.
Hade värk i korsryggen ännu så jag valde att inte köra knäböj eller stela marklyft.
Fredag:
Bänkpress: - 60kg * 5, 4, 57.5kg * 4.
Sned hantelpress - 22.5kg * 3, 3, 20kg * 5.
Plan hantelpress - 20kg * 7.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.