Visa fullständig version : Dyrt på BMW-verkstad?
ArnoldOnLehmä
2011-01-05, 08:35
Skulle behöva byta stötdämpare i fram på en bmw.
Har någon koll på om en bmw-verkstad är mycket dyrare än "Nisse på hörnet".
Har redan frågat på firman och garaget.org utan svar.
Självklart är en märkesverkstad dyrare än nisse på hörnet..
För ett dämpar byte skulle jag däremot välja nisse
Ring Nisse och BMW-verkstan och jämför?
ring och kolla... för mig har det varit tvärtom flera ggr... BMW-firman har gjort jobbet till lägre pris än "nisse på hörnet"
ArnoldOnLehmä
2011-01-05, 10:05
OK, tack för svaren. Känns nästan bäst och lämna den på BMW, dem har kanske reservdelarna hemma också. Men ska ringa först. Ett par hundra dyrare kvittar.
Ring Nisse och BMW-verkstan och jämför?
Givetvis det uppenbara svaret på frågan.
Det finns, för övrigt, troligen ett par tusen bilvärkstäder som inte är direkt märkesanknutna och att de skulle ha en gemensam "Nisses prislista" känns otvivelaktigen en smula långsökt.
Jämförelsen torde därmed inte inskränkas till endast en märkesverkstad och en Nisses verkstad.
OK, tack för svaren. Känns nästan bäst och lämna den på BMW, dem har kanske reservdelarna hemma också. Men ska ringa först. Ett par hundra dyrare kvittar.
Beror ju för övrigt också på hur ny din bil är. Ett tips är ju att även kika med din lokala Mekonomenverkstad:
http://www.mekonomen.se/
Beroende på var du bor kan det löna sig att ringa till flera BMW-verkstäder då det kan skilja markant i pris.
ArnoldOnLehmä
2011-01-05, 11:01
Självklart så får jag inget svar på bmw. Det är en 98:ans 320i touring. Nån som kan gissa vad det går på?
Arf Pingvin
2011-01-05, 11:43
Runt 7000:- på en oberoende verkstad.
Man kan säga att Mekonomen här en bit från Fjollträsk ligger på ~700 kr/tim i arbetskostnad, och en märkesverkstad på ~1500 kr/tim. Stötdämpare är ett enkelt mekaniskt jobb som tar tid. Ingenting som går särskilt mycket snabbare för en BMW-verkstad än närmaste Speedy's eller Mekonomen.
Hazzeman
2011-01-05, 12:56
Beror ju för övrigt också på hur ny din bil är. Ett tips är ju att även kika med din lokala Mekonomenverkstad:
http://www.mekonomen.se/
+1
När jag blev tvungen att byta fjädring bak på min bil (3-serie, -01) så fick det göras på Mekonomen efter att även ha kollat vad märkesverkstaden ville ha för besväret. Kommer inte ihåg priserna exakt men Mekonomen hade nästan halva priset mot BMW om jag inte minns helt galet. Detta var i Stockholm (BMW i Solna vs. Mekonomen vid Storängsbotten, nära Hjorthagen)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.