Visa fullständig version : 80 till 72kg på 2 Månader (Fetma>Atlet Del II)
Hejsan folks, tänkte börja hårt detta nya året för att äntligen bli klar med min viktnedgång. Bestämde mig för att göra en ny journal. Kommer i den här journalen uppdatera med träningspass, vikten, bilder, matschema. Är alltid öppen för kritik och tips! Annars är den här journal till för mig själv för motivation och se utvecklingen. Hoppas den kan vara det för andra med.
Fredagen den 11 Mars ska jag vara klar och då fyller jag 20 år. Tycker det blir en passande present till mig själv.
Maxvikt - 116kg för ett år sedan. Bulkade inte upp mig, var bara en massa fett.
Ålder: 19
Längd: 177
Vikt: 80
Kön: Man
Tränar här hemma. Har bänkpress och fria vikter.
Styrketräningspass 1 - Ben / Mage
Styrketräningspass 2 - Axlar / Bröst / Triceps
Styrketräningspass 3 - Biceps / Rygg
Styrketräningspass 4 - Tränar här vad jag känner för och om jag får tid till det.
Slarvar jag med kosten under dagen händer det att jag avslutar styrketräningen med crosstrainer även om det suger.
Brukar även köra en del kondition på träningscykel eller crosstrainer nu så här på vintertid. Annars blir det en del ut och springa på "vilodagarna"
(Kan även tillägga att jag njöt lite för mycket under julveckan. Gick från 78>84kg *rolleyes*)
Detta ser ju bra ut! Kan inget mer säga en kämpa på och lycka till! Fortsätt träna även om du inte känner för det! Kötta på! :D
Onsdag - Styrketräning
Smalbänk - 5x5 60kg
Militärpress - 5*45, 5*45, 5*45, 5*42, 5*42
Bänkpress - 5*60, 3*70, 5*65, 5*65, 5*65
Hantellyft åt sidan - 4*11, 5*8, 5*8, 5*8, 5*8
Varit borta en del och har slarvat med att få i mig all protien och fett som jag vill få i mig. Men ett bra kaloriunderskott har jag legat på åtminstone.
Uppdaterar vikten varje fredag. Bilder varannan vecka.
Detta ser ju bra ut! Kan inget mer säga en kämpa på och lycka till! Fortsätt träna även om du inte känner för det! Kötta på! :D
Tack ossii. Kötta ska jag :thumbup:
Kör du bänken först os.v. eller är det som uppskrivet?
Starka millisar!
Kör du bänken först os.v. eller är det som uppskrivet?
Starka millisar!
Kör det i den ordningen det står. Bör jag ändra ordningen något?
Tack :)
Första bilderna från start.
http://data.fuskbugg.se/dipdip/Rygg%20Mage%20Real.jpg
http://data.fuskbugg.se/dipdip/Biceps%20Sidan%20Real.jpg
Någon som vill gissa bf? :D
Torsdag - Styrketräning
Marklyft - 5*80,5*100 RPB, 5*90, 5*90, 5*95
Bicepscurl - 5*45 RPB, 5*42, 5*42, 5*42, 5*40
Chins - 5x5 KV
Hammercurls - 5x5 15kg
Härligt pass, bra kontakt med musklerna jag tränade.
Grymt, ska följa detta, hoppas du klarar det! Har också påbörjat fettminskning nu, 103,6 kg just nu, satsar på under 90, gärna <85 , till min 20 årsdag den 24 april.
Lycka till!!
Grymt, ska följa detta, hoppas du klarar det! Har också påbörjat fettminskning nu, 103,6 kg just nu, satsar på under 90, gärna <85 , till min 20 årsdag den 24 april.
Lycka till!!
Vad kul att höra! Du har inte en journal då? :)
Tack så mycket!!
Jo, det har jag :) startade den igår inte så mycket att läsa förutom 1:a inlägget då :)
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=158787
Då var det fredag och dags att väga sig.
Vikt: 7 Januari - 78,0kg
Det har gått väldigt fort ner den här veckan och jag har verkligen slarvat med kalorierna. Ska ta och äta mer framöver. Men jag ska inte klaga! So far so good.
Fredag - Kondition
Träningscykel - 500 kalorier
Lördag - Styrketräning
Bänkpress - 65kg 5x5
Stångrodd - 60kg 5x5 *Tekniken blir bättre och bättre. Vilken härlig övning det är när den sitter.
Tråkig söndag här hemma, och har en dålig vana att äta när jag är uttråkad samt att jag var väldigt sötsugen idag. Sååå....blev till att cykla.
Söndag - Kondition
Träningscykel - 800 kalorier
Mat idag: 1kg kvarg, 4 kokta ägg, 200g kycklingbröst filé. Sedan spårade det ut med bl.a lite glass, varm choklad, smörgås med kaviar, egen blandning musli *popcorn*
Kör det i den ordningen det står. Bör jag ändra ordningen något?
Tack :)
Största övningarna(musklerna) först.
Måndag - Styrketräning
Då jag tränar hemma blir detta veckans tråkigaste pass. Ben / Mage. Kan inte öka något i knäböj direkt då jag inte orkar lyfta mer över mitt huvud för att få stången på mina axlar. Vaderna är även dem svåra att träna utan gym.
Ska ta och börja gå på gym när jag är klar med min deff tänkte jag. Då det blir tid för att ligga på kaloribalans och även bulka.
Knäböj - 55kg 3x15
Situps - 20kg mot bröstet. 3x20
Raka Marklyft - 5*80, 5*90, 5*92, 5*90, 5*90
Avslutade med plankan 2min
Härligt kämpa! :) Vaderna kan du väll försöka stå på en kant och "lyfta upp och ner"? Kanske inte är så bra träning... Har du några bilder från innan du började träna alls? Tittade i din andra journal lite snabbt men hittade inget... :)
Ja, det brukar jag göra med extra kilo och det är klart bättre än inget. Skulle sjukt gärna vilja testa vadpress på gym :D
Jag hade bilder där innan men valde att ta bort dem. Har inga bra bilder på mig själv innan. Detta är bland dem bästa och den är ingen vidare.
http://data.fuskbugg.se/dipdip/f%F6r%20%F6gonen.jpg
ligger på ungefär samma stats som dig, har bulkat upp mig till 81kg o tänkte gå ner till 72kg till sommaren.
lycka till
kämpa! :whipped:
ligger på ungefär samma stats som dig, har bulkat upp mig till 81kg o tänkte gå ner till 72kg till sommaren.
lycka till
kämpa! :whipped:
Tack så mycket! Lycka till du med *flex*
Idag började jag med periodisk fasta. Det är underbart, blir galet mycket lättare att deffa med det och är skönt för kroppen samt psyket. PF for life <3
Tisdag - Styrketräning
Bänkspress - 5*70, 5*65, 5*65, 5*65, 5*67 - Börja få smärta i höger axel när jag utför denna. Får hoppas det inte utvecklar sig.
Militärpress - 5*45, 5*45, 5*42, 5*42, 5*40
Smalbänk - 5*50, 5*60, 5*50, 5*50, 5*50 - Utför den bättre på 50kg. Bättre kontakt med triceps och det känns mer.
Hantellyft åt sidan - 5x5 8kg
Grym förvandling! :) Hur lång tid tog det när du börja träna innan du "var smal"?
Hur fungerar periodisk fasta, är det de när du äter varannan dag eller vad det var?
Grymt jobbat att nå den formen från 116kg fett. Huden ser ut att ha hängt med bra också! Kan inte annat än att önska dig lycka till vidare med förvandlingen. Före/efter-bilden lär ju bli den grymmaste födelsesdagspresenten till dig själv ever :D
Grym förvandling! :) Hur lång tid tog det när du börja träna innan du "var smal"?
Hur fungerar periodisk fasta, är det de när du äter varannan dag eller vad det var? Thanks dude. Jag gick ner 35 kilo på ett halvår. Nu har jag gått ner 38 kilo. Gått mellan 78-85kg den andra halv året men nu går det ner tills jag är nöjd en gång för alla.
Man ska fasta i minst 16 timmar varje dag väldigt kortfattat. Finns en stor tråd här på kolozzeum om det http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=96449 men läs på den här http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html
Grymt jobbat att nå den formen från 116kg fett. Huden ser ut att ha hängt med bra också! Kan inte annat än att önska dig lycka till vidare med förvandlingen. Före/efter-bilden lär ju bli den grymmaste födelsesdagspresenten till dig själv ever :D Tack!! :) Jo, min hud har hängt på väldigt bra faktiskt men börjar bli lite rädd nu. Tror den inte kommer att göra det nu lika bra. Ja det lär bli awesome! :D
Torsdag - Styrketräning
Marklyft - 5*80, 5*90, 5*100, 5*95, 5*90
Bicepscurl - 40kg 5x5
Chins - 5x5 KV
Hammercurls - 5x5 15kg
Vägning imorgon!
Maten idag.
12:00 - 4 kokta ägg
17:00 - 450g Kassler, 20g Creme fraiche, 300g Mini mjölk, Grönsaker och omega3, multivitamin, zink, magnesium tillskott.
18:00 - 250g Kvarg med Cankao
Ca 1200 Kalorier om jag fick det rätt. Ser lite för lite ut för mig, har bara räknat kalorier lite halvt i huvudet innan under denna deffen.
Okej jädrar, skulle också vilja gå ner sådär, vad hade du för upplägg? Maten, var det jättestrikt? Hur var träningen, stenhård eller 2-3 dagar i veckan? Jag gick ju upp 1.1kg första veckan... men det kan nog kanske vara muskler som bildas, vettefan, men hoppas jag inte gick upp i fett, har ju garanterat legat på kcal underskott.
Det gick i perioder hur strikt jag var. I början av min viktnedgång, för exakt ett år sedan ville jag akut bara gå ner i vikt. Jag kunde inte leva som jag gjorde innan, mitt liv höll verkligen på att gå i bitar. Jag började då att konditionsträna ganska mycket i samband med att jag åt mindre. Var mycket promenader i början och träningscykel. Började senare att ut och springa när jag blev lättare. Började med 1-2 gånger i veckan om jag minns rätt och det blev senare upp mot 5 gånger i veckan. Var väldigt okunnig och gjorde som många Svennson människor gör. Mer eller mindre svälta sig själv med enbart konditionsträning. Trodde att man bara blev stor av styrketräning, och större ville jag inte bli. Men oj vad fel jag hade. Inte enbart att jag tycker att styrketräning är super viktigt vid en viktnedgång nu så är det super roligt.
Hade som sagt perioder där jag var mer strikt än andra. Men åt i regel allt sedan innan men bara mycket mindre av det. Senare i Maj månad hittade jag hit till Kolozzeum och jag började då att deffa för första gången. Då satte jag igång med styrketräningen för första gången och höll högt proteinintag i samband med kaloriunderskott såklart. Under min första deff som höll på en månad var jag otroligt strikt. Använde mig även då av periodisk fasta och droppade från ungefär 94 till 84kg. Efter den deffen tog jag en paus under sommaren mer eller mindre. När skolan sedan satte igång försökte jag att ta tag i att köra på igen. Men stötte på en del jobbiga problem vilket gjorde det svårt för mig att deffa. Tränade mycket men låg alltid runt 78-85kg. Men nu går det äntligen ner för igen.
Denna texten spårade kanske ut lite och blev mycket historia. Men aja, This is my story *rolleyes*
Har du garanterat legat på ett kaloriunderskott ska du inte vara orolig för att det är fett du har gått upp i. Är förmodligen bara vätska som leker med dig. Om du inte räknar fel med kalorierna då ;)
Okej! :) Grymt, ja men det är intressant att höra storys! Nej, jag har har matvåg och allt möjligt, så jag vet att det garanterat är ett kcal underskott! :) Jag läste lite om periodisk fasta, ska nog testa på det i februari månad, skulle gärna testa nu, men vågar inte testa riktigt, måste ha energi till mina tentor nästa vecka, men efter det ska vi allt exprimentera lite med periodisk fasta! Dags för spinning!
Jo det är sant.
Testa PF!! Det är otroligt vad mycket härligare det blir under deff med det. Beror dock på hur man är som person. Jag personligen älskar att äta mycket mat när jag väl äter. Att då gå och äta 3-6 gånger om dagen i mindre mängder är bara jobbigt. Man kan göra mycket roligare måltider när man äter 1-3 gånger om dagen istället. Godare och härligare blir det. Var inte rädd för att testa det. Du kommer ha energi, men kör hårt efter februari :)
Ny vägning idag. Det går rätt och lätt! Fortsätter jag så här hinner jag.
3 Januari - 80,0
7 Januari - 78,0
14 Januari - 77,3
Fredag - Kondition
Cykel - 27minuter 300 kalorier
Nu ska jag äta myyyycket mat. *popcorn*
Styrketräna Ben / Mage idag. Sjukt omotiverad idag till träningen efter en helg med mycket jobb och en dag i skolan som var trist.
Mat idag - Hel grillad kyckling, 4 ägg, 500g Keso, lite thai sweet sås.
Tisdag - Kondition
Träningscykel - 450 kalorier
Blev en "ätardag" idag då jag åt mycket gott. Gjorde Chokladbollar för jag blev sugen efter att ha läst http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=137505, åt lite glass, och åt pasta carbonara i skolan. Hade inte ägg hemma i morse. Brukar annars bryta fastan i skolan med mina fyra kokta ägg och grönsaker från bamba. Nya tag imon. Taggad inför styrketräningen! *flex*
Sundqvist
2011-01-18, 20:19
Lycka till!:)
Lycka till!:)
Thanks mate!
Onsdag - Styrketräning
Bänkpress - 5*70, 5*70, 4*70, 5*65, 5*65
Militärpress - 5*45, 4*45, 5*40, 5*40, 5*40
Smalbänk - 5x5 50kg
Mat idag -
Lunch - 4 kokta ägg
Mellanmål - 20g vassle protein
Middag - Köttfärssås gjord av: 450g Köttfärs, 100g Lätt Creme fraiche , 390g Krossade tomater, 200g Lök och kryddor
Kalorier - 1400
Torsdag - Styrketräning
Marklyft - 5*90, 5*100, 5*105, 3*110, 1*115 - Blev en del rekord, var kul. Men ska inte lyfta så här tungt igen denna deffen. Ryggen tog det för hårt så det får vänta tills det blir tid för att bygga muskler.
Bicepscurl - 5x5 35kg
Chins - 5x5
Mat
12:00 - 4 kokta ägg
14:45 - 30g Vassle protein
15:00 - 500g Julskinka. 20g Lätt Creme fraiche och random grönsaker
18:00 - 500g Kvarg med funlight
Vägardag
3 Januari - 80,0
7 Januari - 78,0
14 Januari - 77,3
21 Januari - 76,5
Får ta och ta lite nya bilder snarast. Jag vet inte om det syns så mycket skillnad. Men jag känner enorm skillnad.
Fredag - Kondition
Träningscykel - 400 Kalorier
Fan vad kul att det går stadigt nedåt! Bara 4,5 kg kvar nu, och säkert mindre då du vägde dig för några dagar sedan! :)
Började med PF idag förresten, ska se hur det funkar, idag har det varit som en vanlig dag angående orken, alltså att man nästan somnar på föreläsningarna, får se om det blir bättre/sämre efter ett par dagar.
Dackesson
2011-01-24, 15:54
Lägg in någon bild snart ! Vikt ned gången ser ju bra ut, lycka till ! *flex*
Gott jobbat! Bara köra på som en jävla maskin! :)
Fan vad kul att det går stadigt nedåt! Bara 4,5 kg kvar nu, och säkert mindre då du vägde dig för några dagar sedan! :)
Började med PF idag förresten, ska se hur det funkar, idag har det varit som en vanlig dag angående orken, alltså att man nästan somnar på föreläsningarna, får se om det blir bättre/sämre efter ett par dagar.
Ja det är riktigt kul men jag har nog inte gått ner något mer sedan i fredags. Helgen var tuff när det kom till maten men hamna nog inte på överskott åtminstone. Slarvat med protein har jag även gjort och min kvarg är slut. Panik! 4 mil till närmaste lidl och har inte vägarna förbi där varje dag. >_<
Haha, ska bli intressant att se. Glöm inte bort att du kan dricka kaffe under fastan. :)
Lägg in någon bild snart ! Vikt ned gången ser ju bra ut, lycka till ! *flex*
Jo, dem kommer snart men förvänta er inte för mycket. Jag ser då inte mycket skillnad som jag bör göra då man ser på siffrorna :Virro
Tack så mycket!!! :D
Måndag - Styrketräning
Höll bra tempo idag, ska fortsätta med det och det blir bättre så.
Knäböj - 3x15 55kg
Raka Marklyft - 5*80, 5*90, 5*95, 5*95, 5*90
tålyft - 3x15 per vad. 15kg vikt till hjälp
Situps - 3x20. 20kg mot överkroppen
Plankan - 2min, 30sek med min lillebror på ryggen.
Gott jobbat! Bara köra på som en jävla maskin! :)
Tack Nykropp! Kul att se att du med kämpar på så här efter jul*flex*. Såg att det tog i lite för dig där med skador och kosten.
Bra kämpat hittills, varför så många reps i knäböj när du kör lågreps i det mesta övriga? Lågreps är ju att föredra vid deff :)
Bra kämpat hittills, varför så många reps i knäböj när du kör lågreps i det mesta övriga? Lågreps är ju att föredra vid deff :)
Tackar! Jag styrketränar hemma och jag har ingen ställning att ta ner skivstången ifrån. Måste lyfta den själv över huvudet och det är vad jag orkar att lyfta just nu. Tar en del på mina axlar med kan jag tillägga bara att få över den. Och då det är så lite kilo föredrar jag att köra fler rep istället för 5x5 på den övningen:) Det blir till att börja gå på gym inom några månader.
SiSenior
2011-01-24, 19:14
Du köttar på ser jag. Fortsatt lycka till du =)
Du köttar på ser jag. Fortsatt lycka till du =)
Tackar! :)
Tisdag - Kondition
BÄSTA saken att göra för mig att få tiden att gå fortare på träningscykeln - Game Boy. Shit vilken nostalgi och tiden bara flög iväg. Pokémon Red FTW! :D
Började bli segt då man sett genom alla filmer man har flera gånger och går bara skit på TV somliga tider.
Cykel - 55 min, 600 kalorier
http://data.fuskbugg.se/dipdip/Rygg%20%20Mage%2025%20Januari.jpg
http://data.fuskbugg.se/dipdip/Biceps%2025%20Januarii.jpg
Är det ens någon skillnad *grr*
Är även en annan kamera då jag använde min brors förut. Men är bara att köra på. Bättre resultat lär ju komma..
Bilderna från start här (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4789469&postcount=7)
Jag har kollat bilderna noga nu ett par minuter. lite svårt när det är ljusare på ena bilden.. Men jag tycker att det ser ut som att du förlorat fett under naveln, tycker man ser linjerna vid höfterna och under magen mer, svårare att se när man har såpass lite fett, men det är bara att kötta på!! :)
Jag har kollat bilderna noga nu ett par minuter. lite svårt när det är ljusare på ena bilden.. Men jag tycker att det ser ut som att du förlorat fett under naveln, tycker man ser linjerna vid höfterna och under magen mer, svårare att se när man har såpass lite fett, men det är bara att kötta på!! :)
Ja, dumt med annan kamera. Hoppas det stämmer det du säger. Jag kollade igen och tyckte att ryggen har förändrats mest, men som sagt ja. Bara att kötta på :D
Och lite fett vet jag inte om jag har men tack, haha ;)
Onsdag - Styrketräning
Sjukt bråttom till jobbet så lite tid till träning. Hann med andra ord inte med att göra smalbänk.
Bänkpress - 5*70, 4*70, 5*65, 5*65, 6,*65
Militärpress - 5*45, 5*42, 5*40, 5*40, 5*40
Kost idag:
Måltid 1: Sju stycken små biffar i bamba med grönsaker till.
Måltid 2: 500g fläskkotlett, 3 ägg, 100g broccoli
Blev en vilodag idag. Skulle velat styrketräna, men hoppas jag kommer kunna klämma in det imorgon. Vart för övrigt en 23 timmars fasta idag och började frysa som tusan, blev blå om läpparna påpekade till och med mina polare. Kroppen har nog ställt in sig på att alltid få mat runt 12:00 men så kunde det inte bli idag.
Kost:
15:45 - En lätt räkost på tub på väg till jobbet.
16:15 - Köpte även den här (http://www.giboxen.se/mat/Kycklingfile/) på Willys och åt på jobbet. Ser nu att det stod på hemsidan där "Vår mest kalorisnåla rätt med extra högt proteinnehåll" Tog jag den bästa jag hittade där då :D
18:00 - 3 kokta ägg
900 Kalorier och runt 100g protein.
Fredag - Styrketräning / Kondition
Marklyft, chins, bicepscurl
40min cykel
-40 kilo!!!!!! Ohh vad glad jag var när jag vägde mig i morse. Kunde inte fatta att det var sant. Var tvungen att väga mig runt 10 gånger för att se om vågen verkligen stämde. Bjuder på en bild från när jag vägde 116kg. Synd att jag har skjortor på alla gamla bilder dock (kände mig mindre fet med det) ;)
Vägardag
3 Januari - 80,0
7 Januari - 78,0
14 Januari - 77,3
21 Januari - 76,5
28 Januari - 75,9
http://data.fuskbugg.se/skalman02/tjockis%20afrika.jpg
Grymt att se, stort grattis! :hbang::hbang:
Grattis som fan!!!!
Grymt att se, stort grattis! :hbang::hbang:
Tack så mycket killar!!! :)
Lördag - Kondition
Träningscykel - 40min, 360 kalorier. Svårt att hålla upp tempot ibland när man blir för insatt i TV-spelet. Men lätt värt det då tiden går fort.:smokin:
Jag har beslutat av lite olika anledningar att sluta med detta projekt. Jag känner bland annat att jag inte mår bra av att fortsätta som jag gör utan måste börja jobba på min självbild. Så det blir tid att försöka ligga på en kaloribalans ett tag nu.
Tack för mig och tack till er som kommenterat och peppat mig. Over n' out :)
SiSenior
2011-01-31, 19:38
Fan vilken viktnedgång du åstadkommit. Fortsätt på samma sätt så kommer detta blir grymt :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.