Visa fullständig version : mobilsurf snabb hjälp tack
Hej är helt ny med mobilsurf i mobilen. Har just nu en x10 mini som jag precis ringde till telia och beställde mobilsurf till.
Men mitt problem är att jag har ingen aning om hur jag ska få igång det, trodde det bara va att starta webbläsarn och börja. Någon snäll person som skulle kunna guida mig hur jag får igång det?
Haha dom är riktigt jävliga, har en X10 mini pro, kanske skiljer lite iofs. Det tog en hel dag för mig att fatta inloggning, tgb-lås + webläsare (har aldrig haft smartphone m touchscreen förut, dvs riktigt anpassat internet för mobil, har haft flera andra varianter av internet i telefon dock)
Ens att man ska dra fingret över skärmen för att byta menyer var inte självklart. Och hur man zoomar i webläsaren var nytt för mig, men fantastiskt bra när man fått in snitsen. Och att man backar via fysiska knappar var inte självklart men helt ok när man vet det.
Till saken hör att det inte följde med någon instruktionsbok utan bara ett enstaka papper med förenklade förklaringar, där det till exempel står hur man sätter på tgb-lås men inte hur man låser upp den. Helt klart värsta mobilen jag haft att lära sig.
Hur långt har du kommit då? Är den igång ens?
Mobilen är igång och varje gång jag går in på webbläsaren eller ska ansluta till facebook så står det att jag inte har någon ansluting, du vet inte hur jag ska göra för att kunna surfa? Vore snällt
Mobilen är igång och varje gång jag går in på webbläsaren eller ska ansluta till facebook så står det att jag inte har någon ansluting, du vet inte hur jag ska göra för att kunna surfa? Vore snällt
skicka "surf" till 4466. installera via sms, starta om telefonen och börja surfa
när jag skickade det så står det att [I]nställningarna inte kunde skickas till min mobil. Gå in på "telia.se/installningar/installningar för att aktivera det manuellt?"
hahavaffan
2011-01-03, 17:52
Har du gjort det då?
jag gjorde det nyss och skickade "mobilsurf ofta" till nummer 4466 som det stod och dom skickade tillbaka att dom inte kunde hämta inställningarna, något i den stilen. Behöver verkligen hjälp med detta :p
du har alltså ställt in alla inställningar manuellt? kan du surfa med mobilen nu? har du startat om mobilen?
kolla under inställningar, mobila nätverket och om datatrafik är ibockat. kan vara så att du inte får skicka/ta emot data.
jag har inte gjort någonting så vitt jag vet. Ställt in så datatrafik är på och lite smått och gott, kan icke gå in på internet nu, därför jag undrar om någon vet hur jag gör för att göra det?
fungerar ingenting, uppdatera telefonen
jag är helt nybörjare på smartphones så du får gärna berätta hur jag gör det till och med??
jag är helt nybörjare på smartphones så du får gärna berätta hur jag gör det till och med??
http://www.sonyericsson.com/cws/support/phones/topic/1.433308/xperiax10minipro?cc=se&lc=sv
1. gör den uppdateringen
2. starta om
3. sedan skickar du surf till 4466 ännu en gång
4. starta om
kan hjälpa
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.