joa
2011-01-03, 16:19
Lite bakgrund:
* 39 år.
* Ca 69-70 kilo, men skulle nog kunna ta bort en 5 kilo utan att det hade skadat. Dvs jag har inte för avsikt att bli fetare utan snarare ligga där jag ligger och skala av dessa fem kilo om några månader med målet att sedan ligga kvar där vad gäller fettmassa. Inte som målatt bli rippad utan på en lagom "fit" nivå som jag bör kunna hålla utan att det går ut över styrketräningen.
* 170 cm lång
* Stillasittande jobb.
* Stryketränar hårt (jo, jag tycker nog det) 40 muinuter 4 dagar i veckan (4-split)
* En par dagar i veckan blir det löpning eller längdskidor. Kan bli på en styrketräningsdag eller en "ledig" dag.
* Tränat i rätt många år, men kommit igång igen ordentligt det senaste året. Har gått lite på slentrian en tre-fyra år, men hängt i 3-4 dagar i veckan trots allt.
Räknade samman en typisk dag då jag tränar styrke och det var inte mycket jag fick ihop.
2000 Kcal
171 g protein (34 E%)
270 gram kolh. (54 E%)
28 gram fett (12 E%)
En typisk dag ser ut:
06:00.
3 dl Lättfil
60 gram Frebaco Musli
3 gram Omega 3
08:30
60 gram grovt bröd
20 gram Philadelfia light
30 gram Hamburgerkött.
11:00 (äter lunch ute så det kan variera lite). Ibland blir det Thaikäk, men håller mig oftast till rätter som jag ser vad det innehåller.
150 gram Kyckligfilé
80 gram ris
Sallad
15:00
50 Gram Meal Pro (20 gram Protein och 20 gram Kolh. ungefär)
18:00 är det träning. Innan det intages:
7 gram EAA och en pre-workoutdrink.
Efter träningen tas ytterligare 7 fram EAA tilsammans med 30 gram snabba kolh (Maltodextrin).
Har inga problem med energin på träningen trots att det gått långt tid sedan senaste riktiga målet.
19:30
Middag med typiskt husmanskost.
Pasta ca 80 gram
Köttfärssås
3 dl lättmölk
22:00
Ca 30 gram proteindrink på Kasin.
22:30
God Natt.
Kommentqarer mottages gärna, men jag har på känn att jag äter alldeles för lite, men av vad. Protein tycker jag att jag får i mig tillräckligt med tanke på vad jag väger.
Vad skulle ni ändra på?
Sammansättning?
Timing (äter väldigtlite till fruost tex.).
Vad skulle ni öka på och när?
etc
etc.
Ursäkta alla stavfel, men jag är lite lat och har en tendens att överskatta hur fort jag kan hacka på tangentbordet.....
//Joa
* 39 år.
* Ca 69-70 kilo, men skulle nog kunna ta bort en 5 kilo utan att det hade skadat. Dvs jag har inte för avsikt att bli fetare utan snarare ligga där jag ligger och skala av dessa fem kilo om några månader med målet att sedan ligga kvar där vad gäller fettmassa. Inte som målatt bli rippad utan på en lagom "fit" nivå som jag bör kunna hålla utan att det går ut över styrketräningen.
* 170 cm lång
* Stillasittande jobb.
* Stryketränar hårt (jo, jag tycker nog det) 40 muinuter 4 dagar i veckan (4-split)
* En par dagar i veckan blir det löpning eller längdskidor. Kan bli på en styrketräningsdag eller en "ledig" dag.
* Tränat i rätt många år, men kommit igång igen ordentligt det senaste året. Har gått lite på slentrian en tre-fyra år, men hängt i 3-4 dagar i veckan trots allt.
Räknade samman en typisk dag då jag tränar styrke och det var inte mycket jag fick ihop.
2000 Kcal
171 g protein (34 E%)
270 gram kolh. (54 E%)
28 gram fett (12 E%)
En typisk dag ser ut:
06:00.
3 dl Lättfil
60 gram Frebaco Musli
3 gram Omega 3
08:30
60 gram grovt bröd
20 gram Philadelfia light
30 gram Hamburgerkött.
11:00 (äter lunch ute så det kan variera lite). Ibland blir det Thaikäk, men håller mig oftast till rätter som jag ser vad det innehåller.
150 gram Kyckligfilé
80 gram ris
Sallad
15:00
50 Gram Meal Pro (20 gram Protein och 20 gram Kolh. ungefär)
18:00 är det träning. Innan det intages:
7 gram EAA och en pre-workoutdrink.
Efter träningen tas ytterligare 7 fram EAA tilsammans med 30 gram snabba kolh (Maltodextrin).
Har inga problem med energin på träningen trots att det gått långt tid sedan senaste riktiga målet.
19:30
Middag med typiskt husmanskost.
Pasta ca 80 gram
Köttfärssås
3 dl lättmölk
22:00
Ca 30 gram proteindrink på Kasin.
22:30
God Natt.
Kommentqarer mottages gärna, men jag har på känn att jag äter alldeles för lite, men av vad. Protein tycker jag att jag får i mig tillräckligt med tanke på vad jag väger.
Vad skulle ni ändra på?
Sammansättning?
Timing (äter väldigtlite till fruost tex.).
Vad skulle ni öka på och när?
etc
etc.
Ursäkta alla stavfel, men jag är lite lat och har en tendens att överskatta hur fort jag kan hacka på tangentbordet.....
//Joa