Visa fullständig version : Hur ofta mäta kalorivärden
ToughLove
2011-01-03, 13:37
hej ska börja deffa nu och undrar om man skall mäta om sina kalori värden varannan vecka eller så, med tanke på att man går ner i vikt och då förbränner mindre kalorier desto mer man går ner i vikt
Ja, om du vill vara exakt är det bäst att göra det :)
hej ska börja deffa nu och undrar om man skall mäta om sina kalori värden varannan vecka eller så, med tanke på att man går ner i vikt och då förbränner mindre kalorier desto mer man går ner i vikt
Kan ses som oviktigt. Håll koll på vikten. Går denna nedåt så är det underskott som råder. Din beräkning kommer i vilket fall att vara en uppskattning och väldigt svår att få exakt.
Själv har jag satt upp ett excelprogram med formeln för energiintag(kommer inte ihåg vad den heter). Kan lätt gå in och sätta in ny vikt, underskott, träning osv för att få ett "exaktare" mått samt se vikthistoria. Men som Apos78 sa så är det trots allt bara mätvärden och man ska lite mer på vad vågen säger.
ToughLove
2011-01-03, 22:25
okok tackar! men vilken tid på dagen skall man väga sig? morgon ? efter middag? kväll ? :smash:
Pretorian
2011-01-04, 10:03
Det bästa är väl att göra det på samma tidpunkt vid varje mättillfälle. Själv väger jag mig innan varje träningspass.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.