Logga in

Visa fullständig version : Behöver tips på lekar till nyårsfesten

G_lund
2010-12-31, 12:06
Yes det behöver jag:)
Mvh

Morrris
2010-12-31, 12:07
Hur många blir ni?

G_lund
2010-12-31, 13:03
Vi är 5personer som ska laga mat/leka innan vi åker till den riktiga festen senare på kvällen:)

Wille005
2010-12-31, 13:06
****** satan.

Sprutgrädde till efterrätt blir perfekt.

Åsberg
2010-12-31, 13:08
Vad är det för fel med att slänga nycklarna i en skål? Fucktastic!

Solros
2010-12-31, 13:10
Titta på SVTs "Minuten", var enkla och roliga lekar med där!

Madame
2010-12-31, 13:15
Sällskapsspel såsom alias är kul. Du kanske hinner få tag på ett idag :)

Original Alias, det hejdlösa ordförklaringsspele!! (för vuxna).
Ett sällskapssspel FÖR SMARTA PRATKVARNAR.
ALIAS är ett ordförklaringsspel för vuxna och spelas i tvåmannalag. Spelet går ut på att förklara ord inom vissa gränser. Med hjälp av synonymer, motsatser, antydningar mm ska man förklara så att lagkamraten förstår och gissar så många ord som möjligt. Detta under tiden då sanden obönhörligt rinner ner i timglaset. Lagen förflyttar sig framåt på spelplanen efter antalet rätt gissade ord. Första laget i mål vinner.
Orden i ALIAS är för det mesta välbekanta, men inte alltid så lätta att förklara. Avgörande är deltagarnas förmåga att tänka snabbt och uttrycka sig enkelt och tydligt. Är man dessutom utrustad med ett hyggligt ordförråd är det en fördel. ALIAS är ett tempofyllt sällskapsspel för ett obegränsat antal deltagare.
http://www.spel-landet.se/Graphics/Products/58.jpg

stevebc
2010-12-31, 13:22
Skriv ner varsitt namn på en kändis (vem som helst) på en lapp och ge till den bredvid, utan att den ser det. Sedan så sätter man på pappret på pannan så att alla andra kan se vad man har för namn men inte en själv. Så får man ställa ja/nej-frågor till man får reda på vem det är. Blir faktiskt ganska kul och fungerar i små sällskap som när man är 5 pers!

Pzorz
2010-12-31, 13:22
Skissa och gissa är överlägset den roligaste leken.

agazza
2010-12-31, 13:27
Var på en fjortisfest där dom skrivit massa snuskiga lappar sen bestämde man i grupp vem det passade bäst, vem som legat med mest, vem som gjorde mest, osv osv, det var ändå lite underhållande, annars röstar jag på twister.

EDIT: såhär i efterhand låter det ganska kasst, men 4 på morgonen var det väldigt roligt att höra folks argument.

Annars kan ni ha ätartävling. det är alltid schysst.

stevebc
2010-12-31, 13:28
Var på en fjortisfest där dom skrivit massa snuskiga lappar sen bestämde man i grupp vem det passade bäst, vem som legat med mest, vem som gjorde mest, osv osv, det var ändå lite underhållande, annars röstar jag på twister.Ja, sånt är kul när man är ung och aspackad. Lite pinsamt annars. Det beror ju på sällskapet.

agazza
2010-12-31, 13:29
Ja, sånt är kul när man är ung och aspackad. Lite pinsamt annars. Det beror ju på sällskapet.

Jag kom på det själv nu såhär i nyktert tillstånd :em:

brädspel brukar aldrig gå bra för det finns alltid en kass vinnare/förlorare som förstör

C.E.J.
2010-12-31, 13:31

brädspel brukar aldrig gå bra för det finns alltid en kass vinnare/förlorare som förstör

Det gäller ju inte bara för brädspel.

/ en dålig förlorare

stevebc
2010-12-31, 13:34

brädspel brukar aldrig gå bra för det finns alltid en kass vinnare/förlorare som förstörHehe, guilty as charged :)

TOG DU NORRMALMSTORG DIN JÄVEL!!!1111 Ja bygg ditt hotell då.

agazza
2010-12-31, 13:35
Det gäller ju inte bara för brädspel.

/ en dålig förlorare

Ring of fire är något alla vinner på :D (alla gillar drickarspel, till och med den sura bitterfittan brukar vara nöjd efter några omgångar.)

Drickdart?
jagharaldrig?
plump?

clinteastwood
2010-12-31, 13:36
Wow

C.E.J.
2010-12-31, 13:37
Wow

Ja. Fördelaktigen får ens vänner tittar på när man själv spelar. It's like 1993 all over again, YEAH!

remindme
2010-12-31, 13:41
Var på en fjortisfest där dom skrivit massa snuskiga lappar sen bestämde man i grupp vem det passade bäst, vem som legat med mest, vem som gjorde mest, osv osv, det var ändå lite underhållande, annars röstar jag på twister.

Så jävla WT över sådana lekar. Folk är så nyfikna....

Nixon
2010-12-31, 13:45
http://www.annonsera.se/images/00042/0/sanning-och-konsekvens-elaka.jpg

Dock brukar alla vara fega och bara välja sanning.

//En som bara tar konsekvens (& helst vill att vissa filmer/kort aldrig ska få se dagens ljus)

agazza
2010-12-31, 13:47
Så jävla WT över sådana lekar. Folk är så nyfikna....

fortfarande underhållande med ett gäng snorpackade 18 åringa fruntimmer som ska diskutera sinsemellan vem som är mest "free spirit" eller hur jag nu ska lägga upp det:D

G_lund
2010-12-31, 13:50
Twister hade varit kul, och även att sätta lappar i pannan men det ska gärna vara något som en person efter ett tag står som vinnare.
Sen måste jag komma på ett bra pris också :)
Kan bli en intressant kväll då några har såpass mycket speldjävul i sig att de lämnar sin plånbok till mig när vi är på krogar med blackjack..