Visa fullständig version : Personlig Tränar utbilding på AAPT-School i New York!
elitsoldat
2010-12-31, 00:01
Har precis avslutat min PT utbildning i New York på AAPT-School, Och jag måste verkligen rekommendera er där ute som vill gå en PT utbildning av hög klass. AAPT erbjuder en utbildning av hög kvalitet med fullständig behörighet inom yrket.
Gick deras 3 månaders utb och man lärde sig hur mycket som helst och de har varit de bästa 3 månader i mitt liv!
Länk till AAPT-School!
http://www.academyhfw.com/index.html
På min blogg kan ni se min resa genom utb:
http://mmaandtraining.blogg.se/
Hör gärna av er vid eventuella frågor!
//
Peter
Anvendarnamn
2010-12-31, 00:58
Intressant och fin reklam! Du borde gå på särskrivningsskrivkursutbildning också :D
Driver bara. Grattis. Men tro inte du är mästare bara för 3 månader och någon full behörighet och att alla kommer springandes. PT är svårt att få jobb, man måste ha mer än ett papper, typ massa merit, mästerskap, och ha skön personlighet och attityd!
Om du gjorde det för kunskapens skull så sitt 3 månader på kollo och läs igenom alla grubs inlägg och hela eddies blogg osv. så lovar jag dig att du lär dig mycket mycket mer.
Inge Enveten
2010-12-31, 07:06
Intressant och fin reklam! Du borde gå på särskrivningsskrivkursutbildning också :D
Driver bara. Grattis. Men tro inte du är mästare bara för 3 månader och någon full behörighet och att alla kommer springandes. PT är svårt att få jobb, man måste ha mer än ett papper, typ massa merit, mästerskap, och ha skön personlighet och attityd!
Om du gjorde det för kunskapens skull så sitt 3 månader på kollo och läs igenom alla grubs inlägg och hela eddies blogg osv. så lovar jag dig att du lär dig mycket mycket mer.
Vet inte om jag ska *gah!* eller *cry* alternativt :laugh:
Paperbasket
2010-12-31, 09:37
Rofl, fullständig behörighet?
beckman88
2010-12-31, 09:56
Berätta gärna vad du menar med att du lärde dig "hur mycket som helst".
Han tycker det var en bra utbildning. Man måste väl inte ta fram stora sågen bara för nåt vagt påstående:ike
don ramon
2010-12-31, 10:57
Vet inte om jag ska *gah!* eller *cry* alternativt :laugh:
hahaha :thumbup:
ontopic: Måste ha varit kul att kunna göra en sån grej i NY. En fråga. Hur tycker du träningsindustrin skiljer sig mellan usa och sverige? Om man skulle jämföra hur folk tränar. Jag har bott några år i spanien och det går knappt att hitta ett gym med vettiga fria vikter tex, inga power rack etc.
Järvskan
2010-12-31, 13:16
Såg på hemsidan att utbildningen kostade 4995 dollar. Har du räknat ihop vad din tre-månaders vistelse blev att kosta allt som allt, d.v.s. mat, resa, logi, nöje?
Inge Enveten
2010-12-31, 16:42
Såg på hemsidan att utbildningen kostade 4995 dollar. Har du räknat ihop vad din tre-månaders vistelse blev att kosta allt som allt, d.v.s. mat, resa, logi, nöje?
Ten thousand bucks känns rimligt
Fredrik_S
2010-12-31, 16:57
intressant
Hur såg en normal vecka ut på ett ungefär, hur mycket satt ni på föreläsning och hur mycket praktik. Vad ingick i praktiken?
elitsoldat
2011-01-02, 02:15
intressant
Hur såg en normal vecka ut på ett ungefär, hur mycket satt ni på föreläsning och hur mycket praktik. Vad ingick i praktiken?
Utbildningen bestod utav bland annat: anatomy, nutrition, kinesiologi, program design, Resting and active assessments. En vanlig dag såg ut så att vi hade teori först fram till lunch sedan olika pratiska moment.
De pratiska momenten handlade mycket om att lära sig om kroppens olika rörelser och sedan vilka muskler som aktiverades vid rörelserna. Alla fick en partner i klassen, så kallad klient där vi tränade varandra, agerade som PT och följde upp våran klient genom ett 6 veckors tränings program, utifrån deras mål.
Järvskan
2011-01-02, 02:29
Lärde ni er olympiska lyft också?
Lärde ni er olympiska lyft också?
Inte så troligt, men jag bumpar ändå!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.