handdator

Visa fullständig version : Galna endorfinkickar

Beelz
2010-12-30, 23:02
Mina gympass har på sista tiden blivit lite smått sega, så jag har nyligen börjat löpträna på gymmet, och herrejävlar vilka endorfinkickar jag får av det, ryser i hela kroppen :D Känns som om jag kan bara springa och springa och springa i flera timmar och allting känns helt underbart!

Någon annan som upplever detta :)?

Timme
2010-12-30, 23:08
det enda jag känner av att löpträna är ett starkt illamående. Hatar att löpträna.

Beelz
2010-12-30, 23:10
det enda jag känner av att löpträna är ett starkt illamående. Hatar att löpträna.

Det gäller bara att komma på knepet, värma upp rätt och sen hitta ett tempo du pallar att hålla :)

Nordenator
2010-12-30, 23:11
Om du mår så bra av det måste det vara dåligt för dig.

Beelz
2010-12-30, 23:17
Om du mår så bra av det måste det vara dåligt för dig.

Det ligger nog något i det ;)

kalllee
2010-12-30, 23:21
Har precis samma, men detta gäller enbart om jag löper på band och det är efter ca 40 min jag får det, helt omöjligt för mig att bli trött :P Dock så klarar jag inte av att springa på band för jag trampar snett eller något liknande för efteråt i några dagar kan jag inte gå :(

Zibbe
2010-12-30, 23:31

Börjar märka mer och mer hur lika vi är! Först förkärleken till marklyft och nu inställningen till löpträning!:D

Grapeman
2010-12-30, 23:33
Börjar märka mer och mer hur lika vi är! Först förkärleken till marklyft och nu inställningen till löpträning!:D

:thumbup:

hejhopp79
2010-12-30, 23:36
Mina gympass har på sista tiden blivit lite smått sega, så jag har nyligen börjat löpträna på gymmet, och herrejävlar vilka endorfinkickar jag får av det, ryser i hela kroppen :D Känns som om jag kan bara springa och springa och springa i flera timmar och allting känns helt underbart!

Någon annan som upplever detta :)?

Ja, det är verkligen nice! Jag får aldrig det av styrketräning, men löpning ger verkligen extrema lyckokänslor och total avslappning i kropp och hjärna!

Mycket bra krejer

Beelz
2010-12-30, 23:40
Ja, det är verkligen nice! Jag får aldrig det av styrketräning, men löpning ger verkligen extrema lyckokänslor och total avslappning i kropp och hjärna!

Mycket bra krejer

Fick det som fan av styrketräningen förut men det bara försvann :(

Ristretto
2010-12-30, 23:48
Jag får två olika sorters endorfinkickar av styrketräning och konditionsträning. På ett sätt gillar jag nog den jag får av löpning lite bättre, men, när det gäller aktivitet så tycker jag att styrketräningen är roligare.

Jag har dock blivit rejält sugen på att börja springa igen, det var ungefär två år sedan jag gjorde det på riktigt.