handdator

Visa fullständig version : blåmärke vid knäböj

tequilla
2003-11-11, 21:51
När man kommer hem efter en benträning så ser man nästan misshandlad ut pga knäböj.
Stången lämnar ett väldigt väldigt tydligt spår efter sig i form av blåmärken på nacken o traps.

Håller jag helt fel, går de bort me tiden.. tipps killar.
Brukar använda en "ivanko" på stången, lite mjukare blir de men men...

Nitrometan
2003-11-11, 21:58
Jag har gosiga valkar på ryggen där stången ligger. Men då har jag hållt på några år. Generellt sett så brukar det sluta göra ont efter tre månader.

tequilla
2003-11-11, 22:00
De gör inte ont men ser väldigt fult ut. Folk tror att jag har blivit misshandlad..
Känner inget när jag tränar heller, ser de bara i spegeln efteråt..

Pez
2003-11-11, 22:14
Bästa bilden jag sett på aburda "knöböjsrelaterade" utväxter är när Jet postade en bild på sin "knäböjsknöl"... har för mig att det var ganska...skumt. :D

I övrigt - blåmärken har väl aldrig skadat nån..tror alla får det om dom kör stående vadpress eller knäböj..normalt dvs.

/pez

Svarten81
2003-11-11, 22:34
ska ju synas att man tränar ju, för resultaten kommer ju inte med en gång:D

mickehbg
2003-11-12, 08:45
Hade blåmärken första halvåret jag körde. Såg lite grotesk ut ibland. Men det är bara att bita ihop :)

hangatyr
2003-11-12, 14:04
Åh, nej!
blåmärken, hur ska du stå ut?? :rolleyes:

tequilla
2003-11-12, 14:24
Originally posted by hangatyr
Åh, nej!
blåmärken, hur ska du stå ut?? :rolleyes:

spela inte matcho nu! det ÄR inte snyggt me blåmärken över hela ryggen. finns andra sätt att visa att man tränar och att man är man!

Fartman
2003-11-12, 14:25
är ba att bita ihop, om du tycker att det gör ont medans du kör så kör med ett tunt skydd, typ sånna som man isolerar rör med har vi på vårt gym, dom är svinsköna...

hangatyr
2003-11-12, 15:28
Originally posted by tequilla

spela inte matcho nu! det ÄR inte snyggt me blåmärken över hela ryggen. finns andra sätt att visa att man tränar och att man är man!

hehe, själv burkar jag få löjliga greppmärken på armarna från brassejitsun: ser ut som om man bråkat med ett gäng lågstadieungar som nyps! Men inte klagar jag inte! Så tuff och hård är jag minsann!;)

Officer
2003-11-12, 15:45
Originally posted by tequilla

Över hela ryggen? Var det inte knäböj du körde? Inte visste jag att man rullade runt stången på hela ryggen..

emp
2003-11-12, 17:41
Hrm.. aldrig fått några större märken när jag kört knäböj, men däremot när jag kör marklyft så ser mina smalben ut som dom tillhörde en smurf.

tequilla
2003-11-12, 22:56
Originally posted by AnabolicProtein

Över hela ryggen? Var det inte knäböj du körde? Inte visste jag att man rullade runt stången på hela ryggen..

du vet va jag menar...

tequilla
2003-11-12, 22:58
Originally posted by emp
Hrm.. aldrig fått några större märken när jag kört knäböj, men däremot när jag kör marklyft så ser mina smalben ut som dom tillhörde en smurf.

hihihi

Jimbo
2003-11-13, 06:40
märken på ryggen är standard. lol körde mark i shorts engång gör det inte mer fast iof var ganska hardcore att stå dör med blodet rinnade ner för benen. =)
:hbang:

Pez
2003-11-13, 11:20
Originally posted by boFFen
Är nog i fel tråd nu men efter stående vadpress får jag alltid röda sträck på trapsen där vid nacken. Det är säkert normalt har väl nåt med blodet att göra?
Inget farligt hoppas jag

Ytliga blodkärl som brister under trycket från "kuddarna"... som blåmärken ungefär och precis som du säger - ofarligt.

/pez

King Grub
2003-11-13, 11:32
Strecken brukar bli där sömmarna i tröjan/linnet trycker ner i skinnet. Jag kommer ihåg första gången jag körde vadpress när jag var 14 år och tittade mig i spegeln efteråt; höll på att göra i byxorna innan jag kom på vad det måste bero på. :D