Visa fullständig version : Som fun light, fast billigare
Inge Enveten
2010-12-28, 22:06
Nå, finns det? :D
coolboynesko
2010-12-28, 22:07
Hur mycket brukar fun light kosta?
karlingen
2010-12-28, 22:08
Lidl har nån billigare variant. minns inte namnet. Sen vet jag inte heller om den är kalorifri
Finns ju massvis med blandsafter, men få med samma goda smaker, hur mycket dricker du egentligen?
Inge Enveten
2010-12-28, 22:13
Brukar betala runt 13 kr per liter fun light om jag minns rätt. På en bra vecka går det nog åt 2 liter.
2 liter funlight? 14 liter saft på en vecka?
Crippa90
2010-12-28, 22:48
Kvarg kanske. :smash: ;)
Inge Enveten
2010-12-28, 22:54
Förstår inte riktigt var du vill komma med din utfrågning, uppskattar hädanefter något mer bidragande till uppfyllande av trådens syfte
Kvarg kanske. :smash: ;)
Går ju åt en kork ungefär till varje 500 gram så då får han äta förjävla mycket kvarg. :D
Mycket mer än det tycker jag blir sjukt sliskigt iaf.
Förstår inte riktigt var du vill komma med din utfrågning, uppskattar hädanefter något mer bidragande till uppfyllande av trådens syfte
Nej jag undrade bara över den skyhöga konsumtionen av funlight och sötningsmedelsmängden som följer.
Ja lidl har en kalorifri blandsaft, kostar ca 10 spänn flaskan, nästan säker att det är en liter.
mattilainen
2010-12-28, 23:29
Nej jag undrade bara över den skyhöga konsumtionen av funlight och sötningsmedelsmängden som följer.
Skyhög kan ju tolkas väldigt personligt.
Jag dricker säkerligen 1.5 - 2 l lightdricka per dag en ledig dag.
Det är ett allmänt forum kompis :thumbup:
För att svara på din fråga, ja det finns flera olika och lidl och willys har, vad jag tror är egna märken. Har inte hittat någon med bättre smak än fun light dock så det är mest prisvärt imo.
För övrigt, ta tillbaka fun light svarta vinbär :(
King Grub
2010-12-29, 06:18
Så länge han ligger under 30 liter per vecka ligger han under rekommenderade maxintag.
Delerious
2010-12-29, 07:50
Är det 30 liter koncentrat eller utblandat. För man ska ju ha en del fun light och nio delar vatten.
King Grub
2010-12-29, 07:56
Utblandat...
Albin Eriksson
2010-12-29, 08:22
Ica har en lightsaft som är god och lite billigare, Lidls är avskyvärd.
Så länge han ligger under 30 liter per vecka ligger han under rekommenderade maxintag.
aha så pass, jag fann inga siffror på hur mycket sötningsmedel det är per 100g i funlight.
Är det 30 liter koncentrat eller utblandat. För man ska ju ha en del fun light och nio delar vatten.
är inte funlight 1/7 och inte 1/9? Det är ju oviktigt, men nu undrar jag bara om jag minns fel :D
Inge Enveten
2010-12-29, 11:29
Fun light är 1+9.
Ica har en lightsaft som är god och lite billigare, Lidls är avskyvärd.
Kan du namnet möjligtvis? Eller den heter bara "Ica blandsaft kalorifri" :D?
Ja lidl har en kalorifri blandsaft, kostar ca 10 spänn flaskan, nästan säker att det är en liter.
Namn uppskattas! Har nämligen letat på Lidl en gång utan att hitta.
karlingen
2010-12-29, 11:33
Har nämligen letat på Lidl en gång utan att hitta.
De står exakt bredvid Fun Light:en.
Fun light är 1+9.
Kan du namnet möjligtvis? Eller den heter bara "Ica blandsaft kalorifri" :D?
Namn uppskattas! Har nämligen letat på Lidl en gång utan att hitta.
Sunbay Lightsaft om jag inte minns fel:)
Viktor_Balck
2010-12-29, 15:18
Sunbay Lightsaft om jag inte minns fel:)
Tyckte inte den var någon höjdare, men det kan ha att göra med att man druckit fun light ett bra tag.
Inge Enveten
2010-12-29, 16:16
Vad gäller matväg kan jag tänka mig göra det mesta för att spara pengar. 20 kr sparat per månad vad gäller saft är på ett år 240 kr. Vidare sparande på annat håll och helt plöstligt är man uppe i några tusenlappar utan att egentligen ha varken mindre eller "sämre".
Kommer definitvit fler trådar från min sida angående mat och dryck samt hur man kan spara pengar på dessa :D
Tackar för svaren, återkommer nog med en kommentar angående Lidls saft vs fun light vad gäller smak, prisvärdhet samt annat som kan vara av intresse
vicarious
2010-12-29, 17:17
Lidl har nån billigare variant. minns inte namnet. Sen vet jag inte heller om den är kalorifri
Den smakar SKIT. Värsta artificiella smaken jag någonsin har upplevt. Fun Light är värt varenda krona.
joker560
2010-12-29, 17:50
Brukar betala runt 13 kr per liter fun light om jag minns rätt. På en bra vecka går det nog åt 2 liter.
Om det går åt 2liter på en vecka så är det 2liter.. inte 14 liter, då skulle det gå åt två liter per dag. enkelt matematik.
Två liter är väl ingenting att hetsa upp sig över.
Om det går åt 2liter på en vecka så är det 2liter.. inte 14 liter, då skulle det gå åt två liter per dag. enkelt matematik.
Två liter är väl ingenting att hetsa upp sig över.
Du blandar ut funlight, jag trodde man blandade 1/7 men det gjorde man visst inte utan 1/9.
Alltså 18 liter saft då.
Enkel matematik :)
Anabolismus
2010-12-29, 22:36
Går ju åt en kork ungefär till varje 500 gram så då får han äta förjävla mycket kvarg. :D
Mycket mer än det tycker jag blir sjukt sliskigt iaf.
Går åt bra mycket mer än 1 kork för mig iaf... Snarare 5-10 korkar.
Går åt bra mycket mer än 1 kork för mig iaf... Snarare 5-10 korkar.
aha, blir inte det väldigt sliskigt? Prövat att bara skaka ihop kvargen med en shaker vassle?
Nog med OFT från mig nu, tyckte bara det lät som mycket saft :D
Albin Eriksson
2010-12-30, 09:38
Sunbay är lidls lightsaft, värsta jag smakat.
Icas heter nog bara "Ica light saft", rekommenderar svart vinbär starkt, supergod faktiskt!
karlingen
2010-12-30, 19:32
Den smakar SKIT. Värsta artificiella smaken jag någonsin har upplevt. Fun Light är värt varenda krona.
Har faktiskt aldrig smakat den så:p. Men kan slå vad om att "skit" smakar sämre:D
aha, blir inte det väldigt sliskigt? Prövat att bara skaka ihop kvargen med en shaker vassle?
Nog med OFT från mig nu, tyckte bara det lät som mycket saft :D
Väldigt gott, ibland har jag provat 10 korkar. Har du? ;)
icas granatäpple är då inge vidare iaf :(
Anvendarnamn
2010-12-30, 22:50
TS här är min lösning som jag kom på för din skull!
1. Köp av tepåsar med fruktsmak, eller annan smak du gillar
2. Koka upp massa vatten i en kastrull och låt påsarna hänga i kastrullens kant så vattnet får suga ut te så länge som möjligt.
3. Sen blandar du in sötningsmedelstabletter, finns också i pulverform tror jag. Tabsen är ganska billiga, köper typ 500st för 10kr.
4. Blanda ner ALLA!
5. Rör om ordentlig!
6. Häll över i en dunk och lämna in denna dunk i kylen.
7. Späd ut efter behov och drick!
Pineapple
2011-05-25, 12:53
Måste slå ett slag för Eldorados "Smultronblom", smakar bara smultron och inte ett dugg artificiellt... godaste lightsaften jag druckit :thumbup:.
Någon som smakat Eldorado Kaktus/Päron eller Stockmos Rabarber/Hallon?
Jag slår ett slag för Lidl's lightdryck med Peach-smak. Mycket god!
Lite OT kanske, men jag rekommenderar alla att prova Blue Kelds mineralvatten. Ett mineralvatten som smakar saft/läsk :D
Du blandar ut funlight, jag trodde man blandade 1/7 men det gjorde man visst inte utan 1/9.
Alltså 18 liter saft då.
Enkel matematik :)
Det ska vara 1/10 om man följer anvisningarna. Men det kan ju vara 1/7 eller 1/9 också beroende på hur stark saft man vill ha.. :cool:
vicarious
2011-05-25, 14:06
Iofs inte testat just Peach men överlag tycker jag Lidls light-saft (Sunbay) är sämst jämfört med Fun Light.
Big Sleazy
2011-05-25, 14:07
Vem fan dricker saften? Förbrukar säkert minst 2 st 1-litersflaskor i veckan men inte fan dricker jag den. Lidls lightsaft SunBay eller vad den nu heter är riktigt vedervärdig, sötningsmedlet smakar fan gift.
anton2000
2011-05-25, 16:54
+ over 9000!
Tycker faktiskt att Peach piskar samtliga fun light! Grymt god tillsammans med kvarg. Sen för det priset blir det helt enkelt win!
Måste slå ett slag för Eldorados "Smultronblom", smakar bara smultron och inte ett dugg artificiellt... godaste lightsaften jag druckit :thumbup:.
Någon som smakat Eldorado Kaktus/Päron eller Stockmos Rabarber/Hallon?
Kaktus/päron är galet god.
Brukar blanda den med "sodastreamat" vatten nästintill dagligen.
AndyJonsson
2011-05-26, 06:36
Skippa fun, kör på vatten med citron i. Men du använder det kanske i kesella m.m Tänk på att idag vet inte ens forskningen vad alla konserveringsämnen gör med våra kroppar. Jag försöker själv att inte få i mig en massa aspartam.
Ha d gött
Inge Enveten
2011-05-26, 09:03
Lidls Sunbay vildabär är episk imo.
Har på senare tid kört på Willys jordgubb. Lite gasig blir jag men annars är den bra :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.