Visa fullständig version : Do you grunt ?
ToughLove
2010-12-28, 17:50
. . . . . . .
the_matsson
2010-12-28, 18:08
Ibland så, när det går tyngre än väntat.
Fan, tog högst upp.. Menar att jag gör det omedvetet, för jag är så manlig. Det är naturligt.
Damien Thorne
2010-12-28, 18:11
Använder mp3-spelare för att slippa höra andra karlar grymta.
Tycker det låter som en bögporrfilm.
när det går trögt såklart!
Ja. Jag är ofta hes efter marklyftspass bl a.
Men det stör absolut ingen.
Dr Jones
2010-12-28, 18:22
använder mp3-spelare för att slippa höra andra karlar grymta.
+1
Jaha ja...
ja, det kommer naturligt på dem tyngsta vikterna.
kanske dags att se över den läggningen om du blir så distraherad ;) (obs, detta är ett skämt)
ToughLove
2010-12-28, 18:34
Ok, aa det borde väll du veta :whipped:
Ristretto
2010-12-28, 19:06
Grymta och skrika är ju halva nöjet med att träna.
delta_mats
2010-12-28, 19:11
Kan nog grymta till ibland utan att jag självmant framkallar det. Oftast är jag dock tyst som en mus. Stör mig inte på andra som grymtar lite men många tar det till en helt annan nivå och då finner jag det rätt tröttsamt, blir lite som "titta på mig vad hårt/tungt jag tränar men jag skiter i om jag lever om". Samma personer slamrar ofta med vikter utan anledning.
Kan nog grymta till ibland utan att jag självmant framkallar det. Oftast är jag dock tyst som en mus. Stör mig inte på andra som grymtar lite men många tar det till en helt annan nivå och då finner jag det rätt tröttsamt, blir lite som "titta på mig vad hårt/tungt jag tränar men jag skiter i om jag lever om". Samma personer slamrar ofta med vikter utan anledning.
folk som ger ifrån sig ljud när de tränar har jag inga problem med, ibland kan ett "grunt" vara det som gör att man orkar den där sista repetitionen. Folk som däremot slänger och slamrar med vikter förstår jag mig INTE på.
Ristretto
2010-12-28, 19:25
Det hjälper.
Lite skrammel hjälper också för att få upp en liten känsla av att man är bättre än vikterna och på så vis enkelt kan slita upp dem.
Jag kan nog omedvetet pressa fram en liten grymtning om det är tungt.
2KIryKXVZxU
Ungefär så där kan det bli, NOT!
Men nog drar man iväg ett bröl om det är tungt utá fasen.
2KIryKXVZxU
Han låter ju PRECIS som en tupp! :D förstår inte riktigt varför han börjar skrika redan utan första repetitionen, som han tar hyffsat lätt? :Virro Och vad fyller kedjorna för funktion egentligen? :P
2KIryKXVZxU
Jävla douchebags.
2KIryKXVZxU
Hahahaha, ska man grymta så för man ju iaf vara lite stark/stor... det där var ju bara fjantigt!
Kan hända på tunga vikter, oftast i mark och böj. Helt omedvetet dock
Lance Uppercut
2010-12-29, 08:06
Händer ganska ofta i böj och mark utan att jag tänker på det, men kör i hemmagym så det är ingen som stör sig. Har dock råkat ge farsan en salivdusch när han passade mig i böj.
bearwolf
2010-12-29, 08:35
föredrar helt klart lite grymtningar än folk som kör jättelätta set, typ 10kgs hantlarna i axelpress och envisas med att banga ihop dom så det sjunger i mina trumhinnor. Kör ofta med proppar på gymmet då jag jobbar med öronen till vardags och det finns många tinnituskällor där
olle lindblad
2010-12-29, 08:59
För ett antal år sedan tränade jag på ett gym där det fanns en kille som bara körde maxtunga set. Ingen uppvärmning. Våra träningstider matchade på så sätt att han brukade börja träna när jag slutade, något jag var mycket tacksam för. Trots att omklädningsrummet låg en trappa ner, med två stängda dörrar emellan kunde jag höra honom vråla som en besatt. Inte ens när jag tvättade håret gick det att undgå detta hejdlösa gastande.
Själv då? Jag grymtar lite när jag verkligen får ta i, det kommer av sig själv när man pressar sig.
olle lindblad
2010-12-29, 09:01
Händer ganska ofta i böj och mark utan att jag tänker på det, men kör i hemmagym så det är ingen som stör sig. Har dock råkat ge farsan en salivdusch när han passade mig i böj.
Stod han framför dig och passade?
Lance Uppercut
2010-12-29, 09:56
Stod han framför dig och passade?
Yes, denna gång blev det så, efteråt - nej ;)
Inge Enveten
2010-12-29, 11:22
Väldigt ofta. Jag är varken stark eller stor heller för den delen. Om folk stör sig på det så är det bara glädjande för min del då ingen på mitt gym tränar hårt, således "stör" jag ingen i teknisk mening.
Rikard Jansson
2010-12-29, 11:26
På högrep i bänk, endast. (sjuor dvs)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.