Visa fullständig version : Skriva god jul till ex?
MarkusLindell
2010-12-24, 17:39
Det var jag som blev lämnad. 6 veckor sedan. Vi pratade senast för 2 veckor sen och då skrev hon att hon absolut inte vill vara osams med mig.
Jag har slutat höra av mig. Funderar på om man ska slänga iväg ett sms. Mitt mål är att få tillbaks henne.. Men hon kanske vet vart hon har mig om jag skriver. Dvs att jag blir mindre intressant..
Vad borde jag göra? :/
The Game - X-mas edition.
mattilainen
2010-12-24, 17:56
sluta tänka att du ska få tillbaka henne till att börja med. Då går det aldrig.
Skriv God jul!
Det var jag som blev lämnad. 6 veckor sedan. Vi pratade senast för 2 veckor sen och då skrev hon att hon absolut inte vill vara osams med mig.
Jag har slutat höra av mig. Funderar på om man ska slänga iväg ett sms. Mitt mål är att få tillbaks henne.. Men hon kanske vet vart hon har mig om jag skriver. Dvs att jag blir mindre intressant..
Vad borde jag göra? :/
Sitter i ungefär samma sits, var sambos, hon var otrogen. Alla känslor har gått igenom mig men tänker inte ens försöka vara vän med henne. Hon lämnade dig av en anledning, är det ni så blir det väl när allt lugnat sig.
Njut av singellivet, finns fördelar där med ;)
Skriv god jul men väv inte in det i någon plan att vinna tillbaka hennes hjärta. Men ni har varit ett par och givetvis så kan man önska varandra en god jul även om det inte blir mer än så.
Vem vet, kanske går det den väg du vill med tiden. Men jag tror inte det är något du kan eller ska pressa fram.
eternallord
2010-12-24, 18:02
http://thereviewsarein.files.wordpress.com/2010/09/barney-stinson-awesome.jpg
Kontentan av det hela, sluta vara en toffel, det kommer aldrig leda dig någonstans. Var awesome istället, så kommer dörrarna öppna sig! :)
MarkusLindell
2010-12-24, 18:29
Kanske blir bäst om man inte skriver :P Tänker lite längre nu, det var hon som lämnade mig, det är fan egentligen hon som ska skriva först =(
Ibland förstår man inte hur en människa som stått en så nära bara sviker :(
riktigt hårt =/
Men kanske blir att slänga iväg ett sms i alla fall.. men blir bara knäckt om hon inte svarar..
Ristretto
2010-12-24, 18:32
Skriv "God Jul på dig också!"
Då kommer hon att tro att hon skickat till dig först. WIN!
mattilainen
2010-12-24, 18:37
Skriv "God Jul på dig också!"
Då kommer hon att tro att hon skickat till dig först. WIN!
Bra ide :) Och skriver hon "Jag har inte skrivit något" så skriver man tillbaka "Oj, fel tjejensnamn.."
Inge Enveten
2010-12-24, 18:38
Don't gör it
Hahah Ristretto & Matte, klockrent! Gör som de säger! :)
Skriv inte!
Du har väl inte skrivit?
Scratch89
2010-12-24, 18:42
Det är klart att du ska skicka. Orka hålla på och spela spel.
Ristretto
2010-12-24, 18:45
Bra ide :) Och skriver hon "Jag har inte skrivit något" så skriver man tillbaka "Oj, fel tjejensnamn.."
hahahah klockrent! :laugh:
För enkelhetens skull ska han inte skriva, eftersom han inte kan hålla isär ett neutralt, vänligt "God jul" med ett hoppas-vinna-tillbaka-henne-GodJul.
Dra en skarp linje!
Var en badboy och skriv kass jul istället. Mix it up ey?
MarkusLindell
2010-12-24, 18:55
Skrev: God jul :)
hon svarade 20 min senare: god jul gubben :)
Hopp, antar att jag inte kan föra konversationen vidare nu :P
tacksam att hon svara i alla fall.
Inge Enveten
2010-12-24, 19:06
tacksam att hon svara i alla fall.
För fan... ta dig i kragen, "gubben".
tacksam? Klart som fan hon svarar.
MarkusLindell
2010-12-24, 19:07
hon mena på att jag ligger i "underläge"?
vad fan ska jag svara henne :o
hon mena på att jag ligger i "underläge"?
vad fan ska jag svara henne :o
Men nojja inte vidare nu. Är ni inte två vuxna människor? Svara bara tack, om du känner för det. Eller svara inte alls. Gör det som känns som det mest trevliga att göra.
Gå på din egen magkänsla och lägg inte för mycket krut på att följa kolo´s tips och råd i frågan.
MarkusLindell
2010-12-24, 19:16
Vi levde tillsammans i två år, helt plötsligt var hon borta. Vi stod varandra mycket nära.
Hennes anledning: mer time för vänner, träna, ta hand om sig själv, satsa på skolan nu sista året.
Allt det där jag har uppmuntrat henne till. Men det verkar som att hon kände att hon inte räcker till för både mig och allt det där, därför drog hon kanske :(
Älskar henne så det gör ont. Fyfan :/
EDIT:
Hon blev typ sur på mig när jag var med polare osv, hon stressa mig lite grann när jag var på gymmet. Hon ville inte vara med kompisar, när hon väl var med kompisar bad hon mig komma till henne.. Hon ville att jag skulle vara hos henne medan hon var med vänner (på ett ungefär)
Jag är helt förvirrad :P
Huffo the A-LagaRe
2010-12-24, 19:22
Äh vad fan, skit i kärringa om hon inte vill ha dig.
Börja snusa istället fett najsare.
Hur kan du låta dig själv fortsätta vara kär i en brud som du beskriver i sista inlägget? Jag har förståelse för att det gör ont osv men du får allt bita ihop och fokusera på annat. En bra hobby är träning eller ligga med andra.
Edit: Ehm.. Hur kan du låta dig själv vara kär i en brud som låter ond enligt sista inlägget?*
Vänta med att höra av dig till efter julhelgen nu.
Så får du ligga till nyår, katching!
MarkusLindell
2010-12-24, 19:30
Hur kan du låta dig själv fortsätta vara kär i en brud som du beskriver i sista inlägget? Jag har förståelse för att det gör ont osv men du får allt bita ihop och fokusera på annat. En bra hobby är träning eller ligga med andra.
Edit: Ehm.. Hur kan du låta dig själv vara kär i en brud som låter ond enligt sista inlägget?*
hon har alltid varit helt underbar :s hon råkar även vara typen som kan få exakt vem hon vill med tanke på hennes utseende. anledningen till att hon klarar av att göra det här är att hon förmodligen sitter och snackar "skit" och letar trygghet hos andra killar.
Drömmer om henne varje natt, sjukt jobbigt. Kan inte sluta tänka på henne, helt sinnes =/
VET INTE VAD JAG SKA GÖRA. Tränar på vardagarna, super på helgerna med polarna. All annan tid går åt att tänka på henne.. Brukar dra på några låtar sen söka upp lycrisen och läsa samtidigt som låten spelas..
Don't gör it. It's not värt it.
edit: ah försent. Du vill sluta tänka på henne, va? Då var inte det här rätt beslut. Försök att ignorera henne så släpper det med tiden. Det finns fler tjejer här, och oavsett vad du tror så är hon inte speciell på något som helst sätt, åtminstone inte på ett sådant sätt som ingen annan tjej kan bli.
Lelle Pelle
2010-12-24, 19:45
Du behöver någon som ger dig en käftsmäll, och säger åt dig att rycka upp dig. För snart 3år sedan var jag i liknande situation, och jag är uppriktigt förbannad på mig själv idag för att jag lät mig själv sitta och grina över det så länge som jag ändå gjorde.
OnT: Skicka inget sms till henne.
Vi levde tillsammans i två år, helt plötsligt var hon borta. Vi stod varandra mycket nära.
Hennes anledning: mer time för vänner, träna, ta hand om sig själv, satsa på skolan nu sista året.
Allt det där jag har uppmuntrat henne till. Men det verkar som att hon kände att hon inte räcker till för både mig och allt det där, därför drog hon kanske :(
Älskar henne så det gör ont. Fyfan :/
EDIT:
Hon blev typ sur på mig när jag var med polare osv, hon stressa mig lite grann när jag var på gymmet. Hon ville inte vara med kompisar, när hon väl var med kompisar bad hon mig komma till henne.. Hon ville att jag skulle vara hos henne medan hon var med vänner (på ett ungefär)
Jag är helt förvirrad :P
hon har alltid varit helt underbar :s hon råkar även vara typen som kan få exakt vem hon vill med tanke på hennes utseende. anledningen till att hon klarar av att göra det här är att hon förmodligen sitter och snackar "skit" och letar trygghet hos andra killar.
Drömmer om henne varje natt, sjukt jobbigt. Kan inte sluta tänka på henne, helt sinnes =/
VET INTE VAD JAG SKA GÖRA. Tränar på vardagarna, super på helgerna med polarna. All annan tid går åt att tänka på henne.. Brukar dra på några låtar sen söka upp lycrisen och läsa samtidigt som låten spelas..
Det känns så där den första tiden. Men det kommer att kännas bättre allteftersom. Du kommer att träffa andra som fyller hennes plats.
mangemani
2010-12-24, 20:42
gör det inte.
är det slut så är det slut.
Om du skriver förlorar du.
Såklart man hälsar God Jul till folk man bryr sig om.
Har vart i samma sits som dig, förra julen närmare bestämt, det slutade med att jag skickade ett sms och jag fick ett glatt sms tillbaka med diverse flörtar.
Denna julen skickade hon först, jag hade inte tänkt skicka men nu blev det till att svara istället :)
Aldrig att du ska göra något sådant
David Brent
2010-12-24, 21:36
Bra att vissa forsätter avråda honom från att göra det när han skrivit att han redan gjort det :D
Bra att vissa forsätter avråda honom från att göra det när han skrivit att han redan gjort det :D
Haha, sry jag läste bara första inlägget :)
Bra att vissa forsätter avråda honom från att göra det när han skrivit att han redan gjort det :DDet kan inte betonas nog.
MarkusLindell
2010-12-24, 22:20
Har jag gjort bort mig totalt? =/
Nej. Jag tror hon tycker det var trevligt. Om du fortsätter ligga på så riskerar du dock att hamna på minus. Som sagt, nojja inte.
Nej. Men haussa inte upp det hela så förskräckligt. Du har skrivit "god jul", hon har skrivit "god jul", låt det ligga nu. Angående att du är lite desperat och vill ha tillbaka din numera f.d. tjej, så låt även det ligga ett tag och låt tiden gå. Känslorna är inte ens bästa rådgivare när man just blivit ensam. Angående att vinna eller förlora, så är varken ett förhållande eller ett uppbrott någon sabla tävling. Om man nödvändigtvis vill snacka i tävlingstermer, så förlorar bägge.
Nej. Men haussa inte upp det hela så förskräckligt. Du har skrivit "god jul", hon har skrivit "god jul", låt det ligga nu. Angående att du är lite desperat och vill ha tillbaka din numera f.d. tjej, så låt även det ligga ett tag och låt tiden gå. Känslorna är inte ens bästa rådgivare när man just blivit ensam. Angående att vinna eller förlora, så är varken ett förhållande eller ett uppbrott någon sabla tävling. Om man nödvändigtvis vill snacka i tävlingstermer, så förlorar bägge.
+1.
Ge det som sagt lite tid. Har hon känslor kvar så kommer det att visa sig men inte pga att du drar fram dessa. Finns inga känslor av typen kärlek så är det bara att acceptera.
Ristretto
2010-12-24, 23:17
Här är några låtar som inte kommer hjälpa, men fina är dom!
Ahf2B_eZUc4
ErvgV4P6Fzc
eEn-nTkbEM0
beWIb9ZWHeY
ozYKptoft7c
Jag tänkte slakta killen precis som alla ni andra gjort men vafan han är fortfarande "under the spell" spelar ingen roll vad ni ger för råd han kommer agera efter hjärtat som verkar tråna efter flicka som inte längre är hans.
[QUOTE=Ristretto;4769859]Här är några låtar som inte kommer hjälpa, men fina är dom!
Vill du att han ska starta en tråd på flashback eller ? :smash:
Ristretto
2010-12-24, 23:37
Vill du att han ska starta en tråd på flashback eller ? :smash:
:laugh:
Nä, men låtarna är ju som bäst när man är i denna situation.
:laugh:
Nä, men låtarna är ju som bäst när man är i denna situation.
Fin bort redigering där :D Nja, jag skulle nog säga att låtarna är sämst i denna s(h)ituation. Killen är ju förkrossad
Ristretto
2010-12-24, 23:44
Fin bort redigering där :D Nja, jag skulle nog säga att låtarna är sämst i denna s(h)ituation. Killen är ju förkrossad
Den här då?
SNcViNwac0I
Den här då?
SNcViNwac0I
Godkänt ! :D
shadowfire
2010-12-25, 00:12
klart du önskar exet en god jul, den som står stadigast på jorden av oss alla är den som har en stabil grund, självförtroende, som behandlar alla människor kungligt även om de trampar på en... rise and shine!
Be om råd på Kolo
Skita i vad majoriteten säger
????
Vinst..?
Nåja, God Jul på dig med nu när man ändå är i farten :)
Allt det där du känner nu, att du inte kan leva utan henne kommer att gå över. Det tar bara lite tid. Första stoppet är 3 månader efter och andra är 6 månader efter separationen sen blir allting mkt lättare.
On T: skicka inga fler sms nu var the bigger person nu. Du har önskar henne God Jul och det är fint och bra, men låt det också vara där.
Jag tror inte på spel i en relation men jag tror att försöka se saker på lite distans. Tolkia skrev klokt. Att låta känslorna styra i den här situationen är ingen bra idé.
Sen tycker jag inte att du ska gräva ner dig för mycket i vad hon ger för orsak till att det tog slut. Min erfarenhet är att det sägs massa saker men det är inte där kärnan ligger. Att tro att allt skulle ha funkat eller kommer att funka om du bara beter dig annorlunda är fel. Det är nog så krasst att hon just nu inte är tillräckligt kär i dig. Det är sjukt smärtsamt.
Det kommer att gå över och du kommer kunna gå vidare.
fiskebulle
2010-12-25, 11:15
jag tror på straffkn**l
klart du önskar exet en god jul, den som står stadigast på jorden av oss alla är den som har en stabil grund, självförtroende, som behandlar alla människor kungligt även om de trampar på en... Rise and shine!
+1
Raschmus
2010-12-25, 12:00
Du behöver någon som ger dig en käftsmäll, och säger åt dig att rycka upp dig. För snart 3år sedan var jag i liknande situation, och jag är uppriktigt förbannad på mig själv idag för att jag lät mig själv sitta och grina över det så länge som jag ändå gjorde.
OnT: Skicka inget sms till henne.
+1
Det kan låta kliché, löjligt, tramsigt, whatever... Men vad som verkligen hjälpte mig var att börja kolla HIMYM och bestämma mig för att göra mitt bästa att leka Barney Stinson ett tag. Stop being sad and be awesome instead!
Raschmus
2010-12-25, 12:00
What would Raschmus do?
Lol? :laugh:
Jag tror inte på spel i en relation men jag tror att försöka se saker på lite distans. Tolkia skrev klokt. Att låta känslorna styra i den här situationen är ingen bra idé.
Sen tycker jag inte att du ska gräva ner dig för mycket i vad hon ger för orsak till att det tog slut. Min erfarenhet är att det sägs massa saker men det är inte där kärnan ligger. Att tro att allt skulle ha funkat eller kommer att funka om du bara beter dig annorlunda är fel. Det är nog så krasst att hon just nu inte är tillräckligt kär i dig. Det är sjukt smärtsamt.
Det kommer att gå över och du kommer kunna gå vidare.
+1 som bara den. Lyssna på tjejerna!
MarkusLindell
2010-12-25, 13:56
Tack för alla svar hitils. Är faktiskt riktigt tungt, man vill ju inte annat än att ringa henne hela tiden. Finns det inget sätt man kan göra? Skulle vilja träffa henne igen, kanske en fika, vad som. Men ska man fråga något sådant måste man nog lägga upp det lite tjusigt.
Påtal om "annat" snart är det ju även nyår(gott nytt år), men då kanske det bästa är att vänta in hennes sms?
Be om råd på Kolo
Skita i vad majoriteten säger
????
Vinst..?
Nåja, God Jul på dig med nu när man ändå är i farten :)
haha
Tack för alla svar hitils. Är faktiskt riktigt tungt, man vill ju inte annat än att ringa henne hela tiden. Finns det inget sätt man kan göra? Skulle vilja träffa henne igen, kanske en fika, vad som. Men ska man fråga något sådant måste man nog lägga upp det lite tjusigt.
Påtal om "annat" snart är det ju även nyår(gott nytt år), men då kanske det bästa är att vänta in hennes sms?
Men kan du sluta vilja göra det och detta gällande henne. Sanningen svider men hon vill troligtvis inte ha någon som är sjukt besatt av henne.
Min erfarenhet är att man vill allt det där innan men när du väl sitter där på fiket och det är som det är så gör det bara ondare. Att inte få röra eller prata som man vill och säga det man har på tungan. Det är bara tortyr. Lyssna på Tolkia, gå inte på dina känslor för dom visar dig bara fel.
Påtal om "annat" snart är det ju även nyår(gott nytt år), men då kanske det bästa är att vänta in hennes sms?Hon gjorde slut med dig, du gjorde inte slut med henne. Jag skulle vilja säga att du har mer att förlora än du har att vinna på att försöka få henne tillbaka. Dina känslor kommer gå över med tiden, och de kommer gå över snabbare om du låter bli att tänka på henne.
Det finns många fler tjejer som kan bli precis lika speciella som ditt ex. Ditt öde är inte bundet i en person, för evigt. Hur många gånger har man inte tänkt "this is the one!" för att några veckor/månader senare inse att det var hon inte alls, eller ännu bättre, att en annan tjej tog hennes roll.
Skriv ett långt sms där du förklarar alla dina känslor för henne.
Få ett svar där hon stampar på dina känslor ännu mer
Börja hata henne
?????
Profit
Sluta vara en sån toffel. Vill hon inte ha dig så gör hon inte det, get over it and move on.
filmjölk
2010-12-25, 16:41
Tänk kvinnligt. vad skulle en kvinna gjort? Ställ dig utanför hennes fönster aspackad och skrik mitt i natten, skicka 11 sms i timman, ring henne konstant, ring hennes släkt och vänner, ligg och lurpassa i buskarna när hon går ut och stalka henne så du ser vad hon gör. Hota hennes killkompisar med stryk.
Näe men seriöst. Lyssna på hennes favoritmusik och vältra dig i sorg en halvtimme, sedan försöker du skärpa till dig och bete dig som en man. Svälj känslorna, gå vidare.
MarkusLindell
2010-12-25, 21:39
Hon har sovit på mitt bröst över 500 nätter. en "vacker" dag är hon borta. hon betyder allt för mig. jag älskar henne mer än mina föräldrar... Vet inte vad jag ska ta mig till. HON BETYDER ALLT
Feel for ya bro!
Jag var så jävla lycklig när hon sa att hon aldrig hade vart så kär o allt, sen lite senare var hon tillbaka hos sitt ex,
just nu känner man bara att man vill skjuta henne.. men så kommer man på hur jävla bra allt var och hur mycket man älskar henne..
Deceiver85
2010-12-25, 21:59
Oavsett vad du gör, gör det du känner för. Ingen kan berätta för dig hur du ska agera, och du måste lära dig veta sånt själv. Antingen vinner du tillbaka henne, eller lär du dig en viktig läxa för livet. Win-win situation faktiskt.
XVk_e31dnlE
Du skulle inte skrivit, men nu har du lärt dig av gossarna på Kolo att aldrig göra om nåt sånt. Detta om detta.
Hon har sovit på mitt bröst över 500 nätter. en "vacker" dag är hon borta. hon betyder allt för mig. jag älskar henne mer än mina föräldrar... Vet inte vad jag ska ta mig till. HON BETYDER ALLT
aaah men ryck upp dig fann, jag tänkte i samma banor som du för ett tag sen, men jag gjorde som barney och started being awesome again. Gör så här, ge fan i att höra av dig till henne, hon kommer höra av sig till dig om några veckor, då leker du bara cool som om du inte bryr dig för fem öre att ni inte träffats osv... sedan kommer hon vilja träffa dig, då gör du henne gravid, väntar 9 månader, win, du får träffa henne minst ett par gånger till innan du dör :thumbup:
Hon har sovit på mitt bröst över 500 nätter. en "vacker" dag är hon borta. hon betyder allt för mig. jag älskar henne mer än mina föräldrar... Vet inte vad jag ska ta mig till. HON BETYDER ALLTDet visar också hur irrationellt du tänker, och det förklarar ditt agerande. Jag förstår att du tänker så, för jag tror att jag har varit i liknande situationer. När man tänker tillbaka på dessa, så inser man hur löjligt det har varit. Ens föräldrar är ens närmaste släkt och blod. De har varit med en i hela ens liv. Tjejer däremot, de kommer och går.
Blicka vidare; du hittar någon ny. Om 30 år kommer 500 nätter inte betyda någonting jämfört med de +5.000 nätter du kommer ha delat med din framtida fru.
Det spelar ingen roll för vad jag skrev tidigare om att vänta tills den värsta känslostormen lagt sig. När man känner sig som du gör just nu är man inte sittt smartaste jag (herregud, så mycket man INTE är sitt smartaste jag), och ÄVEN om det skulle vara så att du har en sportslig chans att "göra bra" mellan er igen, så är chansen så oerhört mycket större om du har lite distans till vad som hänt och inte bara är ett stort, ylande hjärtesår. Det är samma principer för andra känslor; att ringa upp någon man är förbannad på när man är som allra argast och tokskälla är inte heller det smartaste man kan göra om man vill få personen att fatta hur och varför han/hon betett sig illa och man är arg. Låt det gå lite tid så att det värsta lägger sig innan du gör något. Så här under julhelgerna borde det finnas goda möjligheter till avledning; umgås med familj, kompisar, kolla på film, spela TV-spel eller vad du nu gillar att göra. Tiden läker inte alla sår, men den är definitivt din vän.
Börjar bli lite väl patetisk nu :smash: *screwy*
Det spelar ingen roll för vad jag skrev tidigare om att vänta tills den värsta känslostormen lagt sig. När man känner sig som du gör just nu är man inte sittt smartaste jag (herregud, så mycket man INTE är sitt smartaste jag), och ÄVEN om det skulle vara så att du har en sportslig chans att "göra bra" mellan er igen, så är chansen så oerhört mycket större om du har lite distans till vad som hänt och inte bara är ett stort, ylande hjärtesår. Det är samma principer för andra känslor; att ringa upp någon man är förbannad på när man är som allra argast och tokskälla är inte heller det smartaste man kan göra om man vill få personen att fatta hur och varför han/hon betett sig illa och man är arg. Låt det gå lite tid så att det värsta lägger sig innan du gör något. Så här under julhelgerna borde det finnas goda möjligheter till avledning; umgås med familj, kompisar, kolla på film, spela TV-spel eller vad du nu gillar att göra. Tiden läker inte alla sår, men den är definitivt din vän.
Så himla bra skrivet.
Apropå det deciver skrev så är det tyvärr inte så att du vet bäst just nu vad du själv behöver. Men jag tycker det är bra att du känner och lever ut smärtan istället för att bara trycka tillbaka den.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.