Visa fullständig version : Vad menas med detta??
Anvendarnamn
2010-12-22, 23:05
"1 kg fett motsvarar ungefär 7700 kalorier. Vill du gå ner 10 kg kan vi grovt räkna med att det motsvarar 100 000 kalorier. Förlusterna på vägen är troligare rent av lite större."
Fan jag har alltid räknat med 1kg fett är 7000 kcal. Det är ju typ 4 skillnads fel per 10kg!!!
Hittade de på 5te underrukriken på:
http://www.nyfikenvital.org/?q=node/746
Men iaf, om msn ska gå ner 10kg. Hur många kcal skulle ni räknat med?
Albin Eriksson
2010-12-22, 23:12
"1 kg fett motsvarar ungefär 7700 kalorier. Vill du gå ner 10 kg kan vi grovt räkna med att det motsvarar 100 000 kalorier. Förlusterna på vägen är troligare rent av lite större."
Fan jag har alltid räknat med 1kg fett är 7000 kcal. Det är ju typ 4 skillnads fel per 10kg!!!
Hur är det intressant rent praktiskt ens, lägg dig på ett kcalminus och reglera efter våg och fettmätningar.
Men men, jag hade räknat med 70-75k.
Anvendarnamn
2010-12-22, 23:14
Hur är det intressant rent praktiskt ens, lägg dig på ett kcalminus och reglera efter våg och fettmätningar.
Men men, jag hade räknat med 70-75k.
Ok, men det är roligt och tänkta typ: om jag fortsätter så hära tills april kommer jag ha gått ner såhär mycket osv...
Är det du på bilden förresten?
Albin Eriksson
2010-12-22, 23:15
Ok, men det är roligt och tänkta typ: om jag fortsätter så hära tills april kommer jag ha gått ner såhär mycket osv...
Är det du på bilden förresten?
Jag på bilden? jo...
Räkna på 7.7k om du vill. Borde dock inte, som Albin säger, vara några problem rent praktiskt att räkna som du gör redan...
För du prickar ändå inte rätt på hur mycket du förbränner, antagligen. Det är svårt att hitta rätt på det.
Kan du uppskatta din förbrukning så pass exakt så kan det väl vara en tanke att räkna som du säger. Annars är det nog snarare vågen som gäller.
Det där citatet var ju lite märkligt. De avrundar från 77 000 till 100 000? Om nu ett kg fett är på pricken 7700 kcal har du ju efter 100 000 kcal gått ner 13 kg. Väldigt väldigt märklig avrundning.
Det är alldeles för många variabler som spelar in, så man kan avrunda hur mycket man vill. 100k, 70k, i dagsläget så kan man inte komma fram till några exakta siffror ändå, felmarginalen är alldeles för stor.
Som Albin säger, det är helt ointressant rent praktiskt. Räkna med grov avrundning och gå på känn.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.