Visa fullständig version : ägd av Ica
Hejhej.
Kollade internetbanken idag, och såg att Ica dragit 738kr för någon dag sedan.
Vilket jag inte handlat för.
Samma dag hade dem även dragit 2 gånger till, en på 40kr och en på 113, vilket jag har handlat för...
Kontokortet har varit i min ägodel under hela dagen och nästan alla jag känner var med mig på ett dop.
Någon som har varit med om nått liknande?
Lär ju inte vara enkelt att bevisa att jag inte har handlat? eller?
Alla tips är välkomna!
Ring banken, spärra kortet!
Har du handlat för dom summorna tidigare, ifall det är fördröjning i systemet?
Viktor_Balck
2010-12-16, 22:21
Dom har ägt dig helt enkelt, bara att gå vidare.
Har du hämtat ut något paket som kostar 738kr, från ICAs förbutik?
Se till att spärra kortet som första åtgärd. Jobbigt jag vet, men kan vara värt det.
Har inte handlat för den summa någon gång tidigare, om dom inte har + ihop flera gångers handlande och dragit det i efterhand?
Har inte heller hämtat några paket.
Så ingen har varit med om detta tidigare?
Väntar tills det närmar sig löning innan kortet spärras, ska även ringa ica imorgon
Kan vara nåt köp du gjorde för flera dagar sedan, kanske förra veckan, som du kanske glömt bort? Tänk igenom saken riktigt ordentligt så ska du nog se att du kommer på att du visst handlar för någpt på 700kr nyligen. Om det skulle vara någon som försöker blåsa dig på pengar genom att handla på ica för 738kr så är det ett one in a billion fall.
Ringer ICA imorgon, återkommer med vad dom har att säga.
Jag var med om det förut, men då handlade det om ett paket som jag hade hämtat ut i förbutiken och det hade registrerats som ICA på internetbanken.
hejhopp79
2010-12-17, 02:00
Förmodligen något du handlat tidigare som de inte dragit förräns nu. Hänt mig på Netto otaliga gånger, lika irriterande varje gång ;)
Ägd av Ica? Jag skulle inte tro det. Varför skulle dom dra 700 spänn från ditt konto bara så där, fan dom omsätter miljoner varje år som om 700 spänn skulle göra ngn skillnad för dem :P
Nitrometan
2010-12-17, 08:08
Ägd av Ica? Jag skulle inte tro det. Varför skulle dom dra 700 spänn från ditt konto bara så där, fan dom omsätter miljoner varje år som om 700 spänn skulle göra ngn skillnad för dem :P
Hmmm... Men 700 spänn multiplicerat med 3,5 miljoner kunder blir ändå en del. Om man dessutom drar den summan varje månad så kanske det förklarar varför ICA-butikerna tjänar så mycket pengar?
:D
Hmmm... Men 700 spänn multiplicerat med 3,5 miljoner kunder blir ändå en del. Om man dessutom drar den summan varje månad så kanske det förklarar varför ICA-butikerna tjänar så mycket pengar?
:D
Jag synar din troll! :D
Nitrometan
2010-12-17, 08:28
Jag synar din troll! :D
Syna?
http://img220.imageshack.us/img220/8725/obvioustrolln.jpg
Vad menar du nu?
Minimjölk
2010-12-17, 08:47
Kan vara nåt köp du gjorde för flera dagar sedan, kanske förra veckan, som du kanske glömt bort? Tänk igenom saken riktigt ordentligt så ska du nog se att du kommer på att du visst handlar för någpt på 700kr nyligen. Om det skulle vara någon som försöker blåsa dig på pengar genom att handla på ica för 738kr så är det ett one in a billion fall.
+1, det mest troliga är något inköp som du glömt.
Hejhej.
Kollade internetbanken idag, och såg att Ica dragit 738kr för någon dag sedan.
Vilket jag inte handlat för.
Samma dag hade dem även dragit 2 gånger till, en på 40kr och en på 113, vilket jag har handlat för...
Kontokortet har varit i min ägodel under hela dagen och nästan alla jag känner var med mig på ett dop.
Någon som har varit med om nått liknande?
Lär ju inte vara enkelt att bevisa att jag inte har handlat? eller?
Alla tips är välkomna!
nästan alla du känner var på dop :naughty:
Totalt värdelöst när det dras i efterhand vilket tycks hända hela tiden, går inte att ha någon koll på pengarna om man inte har 10000+ på kortet. Ena stunden har man pengar, 2 minuter senare i kassan är det tomt.
Varför blir det så här?
Flygplan
2011-03-21, 10:10
Japp, blev totalägd av Nordea för några veckor sen. Dom hade dragit 30 000. I meddelanderaden stod det "pwnd lol".
Vad ska man göra liksom... Bara att gilla läget.
nästan alla du känner var på dop :naughty:
Haha! Owned by ICA AND mrbomp :D
Någon som råkat ut för att GN Driftbolag AB i Umeå drar pengar från kontot? Händer mig flera gånger i månaden att dem drar 20-60 kr per gång utan att jag ens varit i Umeå eller köpt något från dem...
Hur gick det med ICA-scammen?
Någon som råkat ut för att GN Driftbolag AB i Umeå drar pengar från kontot? Händer mig flera gånger i månaden att dem drar 20-60 kr per gång utan att jag ens varit i Umeå eller köpt något från dem...
Ett aktiebolag som bedriver restaurangverksamhet sedan 25e juli 2008. Innehar F-skattesedel. Abdi, Georgette Safar (39 år) sitter i styrelsen.
Ett aktiebolag som bedriver restaurangverksamhet sedan 25e juli 2008. Innehar F-skattesedel. Abdi, Georgette Safar (39 år) sitter i styrelsen.
Läskigt:confused:
Läskigt:confused:
Skulle kolla upp det där om jag var du.
Skulle kolla upp det där om jag var du.
Frågade banken vad jag skulle göra, ingen direkt hjälp där.
Frågade banken vad jag skulle göra, ingen direkt hjälp där.
Du kan ju ringa dem. Tvivlar på att du kommer fram dock...
090-71 54 94
Du kan ju ringa dem. Tvivlar på att du kommer fram dock...
090-71 54 94
Jag vågar inte ringa:cryout:
Tror inte det kommer hjälpa, kan t.om. bli motsatt effekt..
kettlebellGuden
2011-03-21, 10:52
Japp, blev totalägd av Nordea för några veckor sen. Dom hade dragit 30 000. I meddelanderaden stod det "pwnd lol".
Vad ska man göra liksom... Bara att gilla läget.
:laugh:
Du måste ju trolla nu Limenka? Det verkar som att någon själ pengar från ditt konto och du vågar inte ringa?
kettlebellGuden
2011-03-21, 10:55
Jag vågar inte ringa:cryout:
Tror inte det kommer hjälpa, kan t.om. bli motsatt effekt..
Motsatt effekt? Är du från vettet.
Ring dem. Svarar de inte så ring polisen.
Yes. Ett samtal med polisen så kommer det här vara uppklarat på nolltid.
Spärrar kortet på en gång och byt. Kontakta han som äger företaget och fråga vad han sysslar med. Säg att han ska betala tillbaka om det inte är korrekta betalningar - Polisanmäl.
Tror det kostar 500 kr ungefär att dra upp ett sånt här fall i tingsrätten. Du betalar dina rättegångskostnader fram tills han förlorat, då får han betala dig för alla dina kostnader.
Du måste ju trolla nu Limenka? Det verkar som att någon själ pengar från ditt konto och du vågar inte ringa?
Yes. Ett samtal med polisen så kommer det här vara uppklarat på nolltid.
Jag trollar verkligen inte, tre gånger sedan den 25 feb.
Och vad ska jag säga till bolaget? "Jo det så är att ni stjäl pengar från mig och många andra, kan ni sluta med det?"
Skulle verkligen polisen göra något?
Du ska göra chargeback på de transaktioner som belastat ditt konto och säga: Non-posession of card. (Jag ber om ursäkt om jag inte kan de svenska namnen.) Vill Umeå-företaget ha sina pengar så får de resa en dispute och reda ut det där med din kortutgivare och du får visa på att du helt enkelt inte varit där.
Jag trollar verkligen inte, tre gånger sedan den 25 feb.
Och vad ska jag säga till bolaget? "Jo det så är att ni stjäl pengar från mig och många andra, kan ni sluta med det?"
Skulle verkligen polisen göra något?
Gör som jag har skrivit så slipper du förlora pengar. Hur gammal är du?
Är du inte myndig kan du ju kanske få hjälp av föräldrarna.
Ringer banken nu igen och frågar om de kan spärra eller något. brb
Haha, så jävla handlingsförlamat limenka. Du kontaktar banken.
Haha, så jävla handlingsförlamat limenka. Du kontaktar banken.
?*grr*
Nu är det löst. Uppenbarligen är det ett kafé på skolan som inte drar pengar på sitt officiella namn utan GN..
delta_mats
2011-03-21, 15:59
Var det så svårt att räkna ut eller?
hahavaffan
2011-03-21, 16:03
Var det så svårt att räkna ut eller?Rätt lätt att bli nojig faktiskt. Sats här i Halmstad kallar sig "SPORTSCLUB" när de drar pengar, och förr tränade jag på ett gym som faktiskt heter Sportsclub, så jag roidade lite här framför datorn innan jag kopplade att det var idioterna på Sats som helt enkelt använde ett annat namn när de drog pengar...
Kanske kan vara bra att veta vilka belopp man handlar så är det lättare att koppla. :thumbup:
delta_mats
2011-03-21, 16:06
Rätt lätt att bli nojig faktiskt. Sats här i Halmstad kallar sig "SPORTSCLUB" när de drar pengar, och förr tränade jag på ett gym som faktiskt heter Sportsclub, så jag roidade lite här framför datorn innan jag kopplade att det var idioterna på Sats som helt enkelt använde ett annat namn när de drog pengar...
Till en början kan man bli lite skeptisk, men oftast kommer man ju på vad det är man handlat den dagen som matchar det som dragits. Hänt mig också.
hahavaffan
2011-03-21, 16:08
Till en början kan man bli lite skeptisk, men oftast kommer man ju på vad det är man handlat den dagen som matchar det som dragits. Hänt mig också.Hehe ja, man väntar inte ett par veckor i hopp om att det ska upphöra iaf :D
Nitrometan
2011-03-21, 16:42
Hehe ja, man väntar inte ett par veckor i hopp om att det ska upphöra iaf :D
Du menar att saker inte försvinner om man blundar? :confused:
Kanske kan vara bra att veta vilka belopp man handlar så är det lättare att koppla. :thumbup:
KVITTO !!!!
-Årtusendets uppfinning..
:laugh:
Haha. Satt bara och väntade på att han skulle kolla upp det och skämmas. Det hör ju inte direkt till ovanligheterna att kaféer använder sig av lite okonventionella betalningskanaler. Eller krogar för den delen. Minns att man vaknat på en måndag, fortfarande bakis, och märkt att man spenderat alldeles för mycket pengar på typ "Sashumi Restaurang" eller något annat otippat...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.