handdator

Visa fullständig version : EAA vs EAA-XX

Ean
2010-12-11, 19:38
Hej, nyss hemkommen från FF10 med tre burkar EAA-XX. Killen i MM hörnan hävdade att EAA-XX var ungefär tusen gånger bättre än EAA. Han menade att just den sammansättningen i EAA-XX gjorde den opti för allt i princip. Är verkligen sammansättningen så essensiell (stavning?)?

Om man kör vanlig EAA och tar några g extra borde man väl få samma effekt?

Dreas
2010-12-11, 19:52
Maximal effekt av EAA på proteinsyntesen sker ju vid intag av 10g, så vad för effekt vill du komma åt exakt?

Och du tror verkligen på det försäljaren säger också? Såvitt jag vet och läst så är den bästa fördelningen av aminosyror inte visad.

Blomgren
2010-12-11, 20:22
BS - eaa xx
(L-leucin, L-lysin, L-fenylalanin, L-treonin, L-citrullin malat, L-valin, L-histidin, L-isoleucin, DL-methionin, acetyl L-karnitin, vitamin B6)

BS - eaa
(L-leucin,L-lysin,L-fenylalanin,L-treonin,L-valin,L-histidin,L-isoleucin,DL-metionin)

så skillnaden är vitamin B6, Citrulline och ALC. ;)

vicarious
2010-12-11, 20:30
Hej, nyss hemkommen från FF10 med tre burkar EAA-XX. Killen i MM hörnan hävdade att EAA-XX var ungefär tusen gånger bättre än EAA. Han menade att just den sammansättningen i EAA-XX gjorde den opti för allt i princip. Är verkligen sammansättningen så essensiell (stavning?)?

Om man kör vanlig EAA och tar några g extra borde man väl få samma effekt?

Mm, undra varför.. den kostar mer så MM drar in mer pengar på den såklart. Skitsnack helt enkelt.

10g EAA är opti, du behöver inte massa annan skit.

Ean
2010-12-11, 20:35
Ja, försäljningssnack insåg jag som fan när han berättade om sina egna enorma skillnader när han bytte från EAA till EAA-XX.

Dock så berättade han om sin egna tävlingskarriär och att hans coach sparka på han när han körde vanlig EAA. Då fick man känslan av att snacket var lite mer på proffsig nivå.

vicarious
2010-12-11, 20:47
Ja, försäljningssnack insåg jag som fan när han berättade om sina egna enorma skillnader när han bytte från EAA till EAA-XX.

Dock så berättade han om sin egna tävlingskarriär och att hans coach sparka på han när han körde vanlig EAA. Då fick man känslan av att snacket var lite mer på proffsig nivå.

Måste varit en riktigt efterbliven coach isåfall.

Ean
2010-12-11, 20:49
Ja, eller en listig försäljare men detta idiotförklarade mest bara MM :( nåväl, de kan ju i alla fall inte vara sämre än vanlig EAA

Fredrik_S
2010-12-11, 20:49

Precis som i alla reklamer med andra ord. Man drar fram en kille i vit rock(som ska likna en läkare/doktor) som verkar mer kunnig och plötsligt måste det ju bara vara sant. (i detta fall en coach)

För det andra så blir det tvärtom. Du måste ta en större dos av EAA-XX för att nå upp i samma mängd EAA jämfört med något som endast innehåller EAA.

Joker2
2010-12-11, 21:13
Ingen aning om vad som är bäst, men jag köper EAA-XX för att den smakar så jävla mycke bättre.

Ean
2010-12-11, 21:42
Smart där fredrik, drog aldrig den parallellen. Tycker de borde vara lite mer ärliga på mässorna då det är trognare kunder som dyker upp.

Hur som helst är den godare i alla fall så det blir lite EEA-lyx några månader som tröst!

Sniggel
2010-12-12, 10:26
Var också o pratade med en av försäljarna eftersom jag var nyfiken på vad alla X stod för.
B6 som fanns i EAA-X (om jag minns rätt) var bra för återhämtningen men eftersom jag nog får i mig väldigt stora mängder B6 och antar att många som vill bygga muskler redan gör det pga sin kost så känns det ganska onödigt.
Citrulline malate har väl enbart stöd i att det påverkar prestationen i fingerextensorerna positivt?
Dock finns det säkert hypoteser om att det kan hjälpa andra muskler också.
ALC ska väl hypotetiskt kunna hjälpa nerverna att återhämta sig genom att hjälpa till med återbildningen av signalsubstanser eller minns jag helt fel då?

Jag gick iaf ifrån där med en plain EAA.

gargaroff
2010-12-13, 16:56
samma sak hände mig, försäljaren drog paralleller till sig själv vilken produkt jag än frågade om, förstod att det bara var ett manus han fått när han inte kunde ett skit när jag frågade lite mer specifika frågor om ingredienserna (i te.x deras nya produkt DAA)

jag gick därifrån med en EAA-XX mest för jag var nyfiken på smaken som jag läst om tidigare ska vara nice.

Off topic
var riktigt fina priser på vitaminer/omega 3 och hmb i MM's monter måste jag säga, har så jag klarar mig i minst ett halvår nu.

Thrower
2010-12-13, 20:00
Bunkrade upp med dom också! ;)

Lando
2010-12-14, 13:51
EAA XX har tycker jag har en god smak jämfört med dom andra jag provat, men mer opti tror i vart fall inte jag. Iofs på ett sätt opti att den inte smakar vidrigt.