handdator

Visa fullständig version : Gainer

hey
2010-12-10, 20:43
Hej,
håller på med en långsam bulk, men just nu går den lite för långsamt..
Jag äter mycket, men har ett energikrävande jobb och är allmänt aktiv.
Hade tänkt gå upp ungefär 5-6kg till mitten av januari.

Just nu tar jag EN gainer om dagen, min fråga är då om det skulle göra något att öka till TVÅ om dagen? Det känns inte som det borde göra något eftersom gainern är gjord på naturliga ämnen (?), ska även tilläggas att jag tänkte ta en med vatten och en med mjölk.. Men är lite nojjig så hade varit trevligt med ett svar från någon kunnig. Svar från mindre kunniga är ju givetvis också välkomna !

Fredhdastar
2010-12-10, 21:00
Vad som kommer ske om du ökar till två per dag är att du får i dig X antal mer kalorier gainern innehåller per dag. Om du ligger över kaloribalans kommer det leda till att du går upp mer i vikt än vad du gör i dagsläget. Förstår dock inte varför du vill gå upp hela 5-6kg tills mitten av januari, jag skulle satsat på en långsammare och mer kvalitativ viktökning. Men känner du att bulken går allt för långsamt så visst, lägg till en till gainer.

hey
2010-12-10, 21:32
haha ja precis, ganska logiskt egentligen ;) Men ja, jag tycker väl att jag är lite för tunn egentligen så hade varit trevligt att lägga på sig lite, sen deffa ner mig till det jag är ute efter :)