handdator

Visa fullständig version : Näring vid Bulk

icedreamer2
2010-12-09, 14:55
Tjenare, jag har en liten fråga :) Jag är en 16årig kille som har gymmat "seriöst" i ungefär ett halvår nu, och jag kör för tillfället med Whey-80, Creatine Monohydrate och Twinlabs Mass Fuel ! Min fråga är då, vad för näringsämnen bör jag förövrigt få i mig för att få ut "bäst resultat" ur träningen ?
Alltså, är det några andra näringsämnen som anses vara nödvändiga för mig, eftersom jag håller på att bulka? Notera även att jag fortfarande bor med mina föräldrar och att jag har en ganska tight budget, så ös inte på med alla möjliga grejer nu ;)

Tacksam för schyssta svar /MVH

Apos78
2010-12-09, 15:43
Äter du en varierad kost så ska det inte var några problem att täcka in näringsbehoven, möjligen med undantag för ex D-vitamin. Särskilt inte om du äter för bulk och varierar en del.

Snarare då att timingen på intaget kan vara av större betydelse för träningsadaptionen. Protein aningen högre och protein efter träning. Vila inte att underskatta.

Sniggel
2010-12-09, 19:07
Det är lätt att få i sig komplett näring om man har en varierad kost och dessutom bulkar. Möjligtvis då D-vitamin som Apos nämner.
Utöver det så får man något bättre förutsättningar om man har ett högt proteinintag och eftersom du redan tar proteinpulver så kan man anta att du får i dig lite mer än vanligt.
Givetvis beror det på hur du äter i övrigt förstås.