Visa fullständig version : Angry Metal Guy - Blogg med metalrecensioner
Eddie Vedder
2010-12-08, 21:09
Snackade med en amerikansk klasskompis förut idag, snackade allmänt om vetenskap, våra olika områden etc. och kom in på lite allmänt om vad vi sysslar med vid sidan om. Han rekommenderade sin blogg www.angrymetalguy.com och den är grym! Verkligen värt att kolla in för den metalintresserade och jag kände mig tvungen att dela med mig av denna upptäckt till my fellow Kolobangers.:hbang:
Det grymma är att det var hans sätt att slippa köpa skivor men samtidigt slippa ladda ner. Så han kontaktade försäljare och bolag och erbjöd sig att recensera om han fick ett exemplar.
Tack för tipset. Den här listan ska bli intressant att gå igenom ikväll: http://www.angrymetalguy.com/category/rating/50/
hejhopp79
2010-12-08, 21:36
Wohoo! Nice =)
Jag gjorde samma sak för en massa år sedan, fast för hardcore. Skivbolag skickade plattor och jag recenserade på sidan. Rätt bra deal :)
Edit: Långa och fullständiga recensioner, bra skit.
Är man en "shameless Amorphis fanboy" är man en bra människa, då Amorphis är ett av världens bästa band.
Eddie Vedder
2010-12-08, 21:36
Ska fråga honom om jag får hänga på någon gång när han ska lyssna igenom något album. Vore coolt. :)
Jag upptäckte senaste Pain Of Salvation-plattan via hans recension av den (5 av 5). Satan! Är detta PoS? :D
Vilken omvändning.
Det här var nog ett riktigt bra tips!
Lyssnar just nu på Ufomammut :P
Hälsa och tacka för denhär:-)
http://www.angrymetalguy.com/october-tide-a-thin-shell-review/#more-3321
Nitrometan
2010-12-09, 09:11
Tack. Tack. :bow:
:hbang:
Det grymma är att det var hans sätt att slippa köpa skivor men samtidigt slippa ladda ner. Så han kontaktade försäljare och bolag och erbjöd sig att recensera om han fick ett exemplar.
Han är ju verkligen Metal!
Köpa skivor är inte metal, men att ladda ner från det fjolliga interweb är ju inte Metal det heller!
Han lyckades verkligen "Stay Metal" to the core! :D
TRUE METAL!
hahavaffan
2010-12-09, 10:37
Fast att köpa skivor är extremt metal vad jag vet. Får alltid ta emot hate från TruMetalFans(c) när jag nämner att jag ej köpt mer än kanske 10 skivor i mitt liv :(
Känns gammalt. Förr i tiden, om man var intresserad av ny musik som ges ut, så läste man recensioner, och gick sedan till skivbutiken och lyssnade, eller chansade och beställde direkt på postorder. Nuförtiden är man van vid multimediet internet, text och en bild räcker knappast för att sälja in en ny artist. Han orkar skriva om skivorna, men orkar inte embedda någon enda video, eller länka till smakprov alltid? Ibland finns en länk till bandet, ibland inte. Största poängen med bloggen är att man kan lista ut vilka band och skivbolag som ger bort skivor.
Eddie Vedder
2010-12-09, 17:24
Hälsa och tacka för denhär:-)
http://www.angrymetalguy.com/october-tide-a-thin-shell-review/#more-3321
Tack. Tack. :bow:
:hbang:
Jag ska hälsa honom! Nästa seminarium är 17:e december, då måste jag fråga om han fått underligt mycket Clicky Stats från Kolozzeum.com. :D
Han pratar flytande svenska utan att ens läst språket.
Han är ju verkligen Metal!
Köpa skivor är inte metal, men att ladda ner från det fjolliga interweb är ju inte Metal det heller!
Han lyckades verkligen "Stay Metal" to the core! :D
TRUE METAL!
Fast att köpa skivor är extremt metal vad jag vet. Får alltid ta emot hate från TruMetalFans(c) när jag nämner att jag ej köpt mer än kanske 10 skivor i mitt liv :(
Att han inte ville köpa var en fråga om studentekonomi helt enkelt. Och han ville inte ladda ner dels på grund av det kändes fel men även på grund av nedladdningslagarna. Han törs helt enkelt inte eftersom han vill bo kvar i Sverige så han vill minimera risken för att hamna i brottsregister.
Arf Pingvin
2010-12-09, 18:08
Bra tips :hbang:
Kände till den sedan tidigare, tycker den är helt ok faktiskt. Han skriver rätt bra och har en smak som är tillräckligt lik min egen för att det ska vara av intresse.
Bra skit!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.