Visa fullständig version : Kyckling
Nån som vet ungefär hur mycket gram en halvkyckling är?
har alltid trott ungefär 100gr
King Grub
2003-11-09, 07:29
Det var en ynklig fågel. Vad kan en halv kyckling väga? Ett halvkilo kanske?
liQ, köp en matvåg!
King grub: Verkar som om dina testo-nivåer skjutit i höjden, Helt plötsligt har du bytt till en manlig barba-avatar istället för den barba-rosa! :D
Jo jag ska köpa en matvåg.
Undrade liksom bara vad en halv kyckling kunde väga.
Att en halv kyckling väger 500g betyder ju egentligen ingenting. Vad man vill veta är väl hur många g kycklingkött man kan få av en halv kyckling. Benen väger ju en del de också.
King Grub
2003-11-09, 12:39
Originally posted by owster
Att en halv kyckling väger 500g betyder ju egentligen ingenting. Vad man vill veta är väl hur många g kycklingkött man kan få av en halv kyckling. Benen väger ju en del de också.
Mycket kalcium i dem. :D
FUn-tex SSwinger
2003-11-09, 13:02
Jag räknar med att en hyfsat biffig 1 kgs kyckling brukar ge 300-350 g rent kött efter tillagning, alltså 150-175 rent kött per sida.
Originally posted by FUn-tex SSwinger
Jag räknar med att en hyfsat biffig 1 kgs kyckling brukar ge 300-350 g rent kött efter tillagning, alltså 150-175 rent kött per sida.
Av en hel kronfågel brukar jag få ut ca 550g kött. Vad är det för vattenfåglar du köper?
FUn-tex SSwinger
2003-11-11, 12:43
Originally posted by palme
Av en hel kronfågel brukar jag få ut ca 550g kött. Vad är det för vattenfåglar du köper?
AAAALdrig att du får ut 550 gram kött EFTER tillagningen av en 1 kgs kyckling hallå lixom kom ner till jorden typ!
King Grub
2003-11-11, 12:48
Strutsfiléer! :hbang:
Originally posted by FUn-tex SSwinger
AAAALdrig att du får ut 550 gram kött EFTER tillagningen av en 1 kgs kyckling hallå lixom kom ner till jorden typ!
Då måste vågen visa fel då?
Köp svensk kyckling så kommer du märka skillnad i mängden kött.
Herkulez
2003-11-11, 13:09
hur ids ni köpa hela kycklingar...........själv är jag för slö för att "stycka" dom och kör på fileer
FUn-tex SSwinger
2003-11-11, 13:23
Originally posted by palme
Då måste vågen visa fel då?
Köp svensk kyckling så kommer du märka skillnad i mängden kött.
Jag har ju gjort min egna lilla undersökning "på tok för mycket fritid" på fryst kyckling då testades vilka som gav mest rent kött per kg fryst kyckling tillagat,den som toppa testet blev lagerfelds med 300-350g, kronfågels lite sämre, vita fågeln helt värdelös, det är inte så att du köper kronfågelns 1.4-5 kgs kycklingar? för där ligger kött mängden på runt 500 gram,
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.