Visa fullständig version : Hjälp mig med gåva
En tjejkompis har verkligen varit guld värd och hjälpt mig igenom en mattekurs nu under hela terminen, vilken jag haft stora problem med. Utan henne hade jag inte haft en suck att klara av den. Tänkte därför ge henne en riktigt fin present som tecken på min uppskattning. Hade tänkt mig 1000-2000kr.
En grej att tänka på dock, som gör det hela lite småkrångligt är att hon har pojkvän. Jag vet inte men det är ju inte alls omöjligt att han redan är ganska svartsjuk när hans flickvän sticker iväg en hel söndagkväll och pluggar matte med en killkompis, vecka efter vecka. Därför känns det inte helt rätt att komma med vissa sorters prestenter, typ smycken eller liknande.
Jag har funderat på om man kanske ska ge henne något fint som hon kan dela med sin pojkvän. Typ restaurangbesök på riktigt fin krog eller kanske nån spa-grej hon kan ta med en tjejkompis på.
Köp henne ett ton med "tråkiga" prylar som fått "bäst i test". ;d
stolpskott
2010-12-08, 17:35
Köp random skit och gör såhär:
ZyQjr1YL0zg
Lelle Pelle
2010-12-08, 17:36
Jag har funderat på om man kanske ska ge henne något fint som hon kan dela med sin pojkvän. Typ restaurangbesök på riktigt fin krog
Win!:)
Gåva för 1000-2000 kr när du studerar och det snart är jul och nyår? Lär mig.
Jag har funderat på om man kanske ska ge henne något fint som hon kan dela med sin pojkvän. Typ restaurangbesök på riktigt fin krog eller kanske nån spa-grej hon kan ta med en tjejkompis på.
Bra skit. Han kanske inte är svartsjuk men kanske känner han sig åsidosatt..
Resurangbesök är härligt och oftast uppskattat.
Alt så skiter du i att köpa något till henne och bjuder hem henne och hennes pojkvän till dig på middag och sprit, rikligt med sprit.
Herr Oberst
2010-12-08, 17:58
Ge henne en tusing i handen, vaska den andra framför hennes ögon
Är hon den pilska typen kan du ge henne en vinare och vaska därefter pojkvännen
Köp henne ett ton med "tråkiga" prylar som fått "bäst i test". ;d
Köp random skit och gör såhär:
ZyQjr1YL0zg
Var lite seriösa nu grabbar.. Även om videon stolpskott länka var intressant och snodde en bra stund av min tid.
Win!:)
Vad jag kan känna lite är dock att man kan få "mer valuta för pengarna". För jag är inte säker på om en middag för 1500kr skulle vara "fem gånger godare" än en för 300kr. Fast det är ju en väldigt bra present om jag bara vill visa att jag gärna vräker ut pengar som tack för hjälpen. Du kanske har nåt förslag på något liknande men som ger lite mer för pengarna om man inte är en riktig gourmét och finsmakare?
Gåva för 1000-2000 kr när du studerar och det snart är jul och nyår? Lär mig.
Hyfsat välavlönat jobb under sommarmånaderna. Jobba 230 timmar i månaden. Ta studielån och lev gott.
stolpskott
2010-12-08, 18:06
Var lite seriösa nu grabbar.. Även om videon stolpskott länka var intressant och snodde en bra stund av min tid.
Vad jag kan känna lite är dock att man kan få "mer valuta för pengarna". För jag är inte säker på om en middag för 1500kr skulle vara "fem gånger godare" än en för 300kr. Fast det är ju en väldigt bra present om jag bara vill visa att jag gärna vräker ut pengar som tack för hjälpen. Du kanske har nåt förslag på något liknande men som ger lite mer för pengarna om man inte är en riktig gourmét och finsmakare?
Hyfsat välavlönat jobb under sommarmånaderna. Jobba 230 timmar i månaden. Ta studielån och lev gott.
Okej, nu är jag seriös.
Det där med att bjuda henne och hennes pojkvän på en fin krog låter asbra, bara för att maten inte smakar 5 ggr bättre så bidrar känslan av att sitta på en fin, asdyr krog rätt mycket. När hon ser priserna på resturangen kommer hon nog känna sig väldigt uppskattad.
Raschmus
2010-12-08, 18:14
Jag hade absolut bjudit på en finare krog och kanske tillochmed ringt ner och förbokat små extra grejer för att visa att verkligen visa att du tackar henne som vän för hjälpen och att du önskar henne och hennes pojkvänn romantik. Typ rosor på bordet och två glas champagne innan förrätt.
Okej, nu är jag seriös.
Det där med att bjuda henne och hennes pojkvän på en fin krog låter asbra, bara för att maten inte smakar 5 ggr bättre så bidrar känslan av att sitta på en fin, asdyr krog rätt mycket. När hon ser priserna på resturangen kommer hon nog känna sig väldigt uppskattad.
Jo, det jag tänker lite på är också själva känslan och upplevelsen av att ha varit på en riktigt fin krog. Inte bara maten som är det viktiga. Kan ju vara kul å berätta om för vänner osv hur det var och sånt.
Någon som har tips på bra restaurang i Göteborg? Funderar på Sjömagsinet som ju ligger fint ner vid vattnet och allt. Har ju en stjärna i guide michelin också.
stolpskott
2010-12-08, 18:18
Jo, det jag tänker lite på är också själva känslan och upplevelsen av att ha varit på en riktigt fin krog. Inte bara maten som är det viktiga. Kan ju vara kul å berätta om för vänner osv hur det var och sånt.
Någon som har tips på bra restaurang i Göteborg? Funderar på Sjömagsinet som ju ligger fint ner vid vattnet och allt. Har ju en stjärna i guide michelin också.
Michelin stjärna är status. Kör på det.
Eller om man ska boka bord åt dem på ett lite billigare, men ändå fint, ställe. Och lägga till bio efteråt/innan. Iofs kostar inte bio så mycket extra så behöver kanske inte vara en billigare restaurang.. Men skulle hur som helst va kul å bjuda på en helkväll, så tips på annat förutom restaurangbesök och bio som man kan lägga in?
Hittade det här hos Sjömagasinet när ja googla.
Presentkort med matglädje!
Vi erbjuder följande presentkortsalternativ. Vi sänder det gärna till er på posten eller så är ni välkomna in till oss för att inhandla ert presentkort med matglädje!
Överraskningsmeny inkl fördrink, trerätters meny med tillhörande viner, kaffe & avec (Kostnad 995:-/person)
Verkar ju helt kanoners! :)
Scratch89
2010-12-08, 18:25
Bo hemma. *harkel*
tycker middagen du föreslog själv blir suuuuper för henne och hennes pojkvän! blir lite som att tacka även honom för att han låtit sin hustru hjälpa dig utan några större (vet kanske inte du) synpunkter lr så!
Gör du det för avancerat, genomtänkt och romantiskt så får du förmodligen pojkvännen att se ut som ett arsel för att han "aldrig" gjort något lika avancerat, genomtänkt och romantiskt.
Mitt tips är en enkel men kanske dyr middag, alltså en typisk killpresent.
Bo hemma. *harkel*
Betalar dock hyra plus annat här hemma. :)
Gör du det för avancerat, genomtänkt och romantiskt så får du förmodligen pojkvännen att se ut som ett arsel för att han "aldrig" gjort något lika avancerat, genomtänkt och romantiskt.
Mitt tips är en enkel men kanske dyr middag, alltså en typisk killpresent.
Väldigt good point. Får nog räcka med det där presentkortet hos Sjömagasinet.
tycker middagen du föreslog själv blir suuuuper för henne och hennes pojkvän! blir lite som att tacka även honom för att han låtit sin hustru hjälpa dig utan några större (vet kanske inte du) synpunkter lr så!
Good point! :)
Ge henne bäst i test/Prisvärd produkter, jag var seriös..
Här har du ett smakprov från min databas. [:
Bäst i test = (BT) Prisvärd = (PV)
Bäddmadrass: Jysk Dreamzone Gold T35 (BT & PV)
Cerat: ACO Cerat (BT) & Labello Classic (BT)
Diskborste: De Laval/Granngården (BT) & Fixa/Axfood (PV)
Disktabletter: Eldorado/Maskindisktabletter (BT)
Golvmopp: Mikrofiber Smart Mopp (BT & PV)
Hammare: Stanley Fatmax antivibe (BT) & Stanley Fiberglass (PV)
Handduk: Fräjen Ikea (BT & PV)
Hårbalsam: Dove therapy, conditioner with protecting serum (BT)
Hårschampo: Sunsilk Fresh & Flowing (BT)
Lågenergilampor: Biltema Standard, 3-pack (PV)
Läppglans: ACO Cliniderm Lipgloss (BT & PV)
Kudde: Kungsängen - Kudde hög (BT)
Rengöringsmedel, Badrum: Cillit Bang Power Remover (BT)
Rengöringsmedel, toalettstolen: Harpic Power plus (BT) & Änglamark WC rent (BT & PV)
Resårbotten: Ekornes Svane Zefir (BT) & Ikea Sultan Salhus/Stamnes/Sagvåg (PV)
Slickepott: Åhléns (BT) & Gastromax/Hemköp (PV)
Tamponger: Coop Safe & soft (BT & PV) & Tampax (BT)
Toalettpapper: Toalettpapper Serla (BT) & Floralys/Lidl (PV)
Äggskivare: Ikea (PV)
Ögonfransböjare: Shiseido (BT) & Tools/Åhléns (PV)
Du kanske skall ge henne ny bäddmadrass, jysk t35?:
http://www.jysk.se/4/5/20/526/3403723/a/catalog
^^
Knävlars Bourgarfasoner!!1!!1 Köp henne en bit regnskog eller ett litet fadderbarn (och därmed en liten bit gott samvete) i stället.
Knävlars Bourgarfasoner!!1!!1 Köp henne en bit regnskog eller ett litet fadderbarn (och därmed en liten bit gott samvete) i stället.
Fadderbarn är bourgarfasoner, om du nu inte visste det!!!
Fadderbarn är bourgarfasoner, om du nu inte visste det!!!
Fan med, du får väl ordna ett jobb till henne nere i hamnen då.
Fan med, du får väl ordna ett jobb till henne nere i hamnen då.
Bästa förslaget hittills!!
/Tråd låst pga att alla andra svar är oseriösa..
Lelle Pelle
2010-12-08, 19:29
Som andra påpekat, känslan är väl det mesta när det gäller lite dyrare restauranger. Så tycker åtminstone jag. Men även som andra sagt, gör det inte för svårt, krappen hennes kan nog bli lite sne inombords om du överträffar vad han nånsin bjudit henne på. Om du är villig att lägga ut 2000kr på middagen med menyn du visade är det perfekt, om inte lite väl mycket.
Skriv ett kort brev och lägg det på bordet; "Tack *flicka* för all hjälp med skolan, hade varit svårt utan den etc osv. Jag önskar er en trevlig kväll, hoppas maten smakar".
Det hade nog jag uppskattat, tror jag.
Gymkort? Hon får träna och pojkvännen får en snyggare flickvän? Win win!
Edit: Ett par löparskor kanske? Svårt att bli svartsjuk på :)
Eller något annat eventliknande, typ en matlagningskurs eller så?
En bäddmadrass räcker längre än en middag.
En bäddmadrass räcker längre än en middag.
Eh jo så att jag tänkte ge din flickvän en säng, hoppas det är ok? :D
Gymkort? Hon får träna och pojkvännen får en snyggare flickvän? Win win!
Edit: Ett par löparskor kanske? Svårt att bli svartsjuk på :)
Eller något annat eventliknande, typ en matlagningskurs eller så?
FAN! Det var inte en så jävla dum idé faktiskt! :D Senast vi sågs så fråga hon vart jag tränar och att hon själv borde börja också. Ja berätta att några gemensamma tjejkompisar också nyligen köpt kort där. Så det vore kanske inte en så himla dum idé faktiskt! :) Dock tror jag ett årskort kostar närmare 3000kr, och det känns lite väl dyrt ärligt talat. Kanske ett halvårskort eller nåt..
Kan man lösa det med ett 1-2k presentkort till stället kanske? Så får hon välja om hon tar ett halvår eller lägger till lite själv till ett årskort. eller bara betalar för enstaka pass.
Brukar vara så ovärt att köpa halvår eller kvartal på ställen
Kan man lösa det med ett 1-2k presentkort till stället kanske? Så får hon välja om hon tar ett halvår eller lägger till lite själv till ett årskort. eller bara betalar för enstaka pass.
Brukar vara så ovärt att köpa halvår eller kvartal på ställen
Mm, men hittade ett "julklapps"erbjudande på sportlife.se, ett halvår allaktivitet för 1995kr. Det är ju dyrt, men inte oöverkomligt. Fast tycker nog ändå ditt förslag på presentkort låter bättre. :) Måste dock förhöra mig lite mer med henne om hon verkligen är intresserad av att börja träna. För känns dumt att köpa nåt så dyrt om det aldrig används.
man måste ju tänka på vad presenten ger för signaler..
Gymkort = du är fet
Säng = jag vill ligga
Middag = jag vill ligga med dig och din kille
Löparskor = jag vill ligga, när du har blivit smal, fetto.
Finns inget du kan göra mer än att ge hennes kille 2000kr i handen och tacka för att han lånat ut sin flickvän till dig.
man måste ju tänka på vad presenten ger för signaler..
Gymkort = du är fet
Säng = jag vill ligga
Middag = jag vill ligga med dig och din kille
Löparskor = jag vill ligga, när du har blivit smal, fetto.
Finns inget du kan göra mer än att ge hennes kille 2000kr i handen och tacka för att han lånat ut sin flickvän till dig.
Tjejer är komplicerade varelser, stämmer! :D Bättre att skippa trasslet och gå direkt till herrn i huset, klokt!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.