handdator

Visa fullständig version : Randy Pausch Last Lecture

prOtotype
2010-11-29, 17:54
BODHsU3hDo4

Många som sett den här förut? Har ni faktiskt ändrat något viktigt efter att sett den?

mini
2010-11-29, 18:10
Det är synd att se bara det klippet om man verkligen är intresserad av att höra vad han har att säga. Föreläsningen hittar man på tuben.
Föreläsningen finns även som bok vilken jag läst. Det är en del tänkvärt och en del överpräktigt. Kan inte säga att det påverkat mitt liv dock, men nu när du tar upp det finns det såklart saker som skulle kunna vara värdefulla att tänka på oftare.
ji5_MqicxSo

prOtotype
2010-11-30, 20:08
Det är synd att se bara det klippet om man verkligen är intresserad av att höra vad han har att säga. Föreläsningen hittar man på tuben.
Föreläsningen finns även som bok vilken jag läst. Det är en del tänkvärt och en del överpräktigt. Kan inte säga att det påverkat mitt liv dock, men nu när du tar upp det finns det såklart saker som skulle kunna vara värdefulla att tänka på oftare.
ji5_MqicxSo

Jag har tänkt titta på den när jag är klar med hans time managment lecture. Den är också över timmen lång men det känns ju som att man kan tjäna igen det ganska fort. Fick mycket gjort igår tack vare en del av metoderna :)

Stabildagsform
2010-11-30, 20:56
Underbar person! :)

r3mpuh
2010-11-30, 20:58
Ge mig sammanfattning, klippet är över 2 min.

r3mpuh
2010-11-30, 21:09
Kollade videon i första inlägget, han låter som David DeAngelo.
De verkar ha samma synsätt på saker och ting.
Good Shit! (y)

ceejay
2010-11-30, 21:21
Jag gillade det kommer jag ihåg. Men kommer knappt ihåg just vad det handlade om nu.

Ignatius72
2010-11-30, 23:54
Säger som mini att boken var lite to much även om den är tankeväckande och en smärtsam påminnelse om livets förgänglighet. Ta vara på dagarna är väl en bra läxa.