Visa fullständig version : T-shirtar som passar oss som tränar?
Finns det modeller i några av de större butikskedjorna i Sverige som passar någon som har lite större armar utan att ha större mage? Vanligtvis är t-shirtarna för små & korta i ärmarna eller för breda runt magen.
Fruit of The Loom och Gildan är i allmänhet bra, från de t-shirtar med tryck jag beställt. Har desvärre inte hitttat såna.
Tips?
Finns det modeller i några av de större butikskedjorna i Sverige som passar någon som har lite större armar utan att ha större mage? Vanligtvis är t-shirtarna för små & korta i ärmarna eller för breda runt magen.
Fruit of The Loom och Gildan är i allmänhet bra, från de t-shirtar med tryck jag beställt. Har desvärre inte hitttat såna.
Tips?
Kolo-tischa!!!!!!
Eller, wait know...Bryr du dig om hur du ser ut när du tränar?
En vanlig t-shirt att ha på mig utanför träningslokalen. När jag tränar bryr jag mig inte.
Mass-Tech
2010-11-29, 11:29
Jag har inga problem med att få xl t-shirt från stadium att passa. Och du och jag är ungefär lika stora.
Jag har inga problem med att få xl t-shirt från stadium att passa. Och du och jag är ungefär lika stora.
Förtydligande av kravspec: de skall sitta snyggt utan att vara alldeles för åtsittande på fel ställen (specifikt: inte skära in i armhålan, lagom långa ärmar samt inte vara för små om magen).
Så här ungefär, ev. lite lite längre ärmar:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs466.snc3/25606_433732679391_575714391_5501669_5195295_n.jpg
Den specifika t-shirten är lite för liten nu (ett år senare). Storlek S eller M brukar vara lagom för mig (176 cm).
Vill ha en vanlig trycklös t-shirt av samma sort.
hahavaffan
2010-11-29, 11:42
Om du kollar i en klädesaffär, och inte ICA Maxis klädavdelning eller ÖoB, hittar du garanterat något som passar.
Om du kollar i en klädesaffär, och inte ICA Maxis klädavdelning eller ÖoB, hittar du garanterat något som passar.
Jag skrotade runt på Stadium, Intersport, H&M, MQ, Carlings och Levi's. Inget passar.
Generellt verkar folk acceptera att t-shirtar skall skära in i armhålorna. Det gör inte jag. Dessutom förutsätter tillverkarna att man växer uniformt, d v s både stora armar och stor mage.
Bor du i Stockholm så tycker jag personligen att Weekdays t-shirts sitter bra. Fast de kanske är för lite åtsittande för din smak.
Kolla jack & Jones- dom har lite mindre storlekar,så kanske M-L passar dig,är lite tightare i midjan och sitter bra tycker jag :)
Hanes, har du kollat in dom? Brukar säljas lite varstans...
Mass-Tech
2010-11-29, 12:04
Kolla jack & Jones- dom har lite mindre storlekar,så kanske M-L passar dig,är lite tightare i midjan och sitter bra tycker jag :)
http://jackjones.bestsellershop.com/SE/bas/point-o-neck-tee-s-s/172357/172360
Köpte en föra veckan.
hertzman
2010-11-29, 12:04
Jag skrotade runt på Stadium, Intersport, H&M, MQ, Carlings och Levi's. Inget passar.
Generellt verkar folk acceptera att t-shirtar skall skära in i armhålorna. Det gör inte jag. Dessutom förutsätter tillverkarna att man växer uniformt, d v s både stora armar och stor mage.
Även om jag inte riktigt håller med dig om att det är ett problem med t-shirts, möjligtvis skjortor, så kan jag varmt rekommendera t-shirtar av märket Blueprint på MQ. De som är i en något sliten vintage-stil sitter fruktansvärt bra och är dessutom galet sköna.
http://jackjones.bestsellershop.com/SE/bas/point-o-neck-tee-s-s/172357/172360
Köpte en föra veckan.
Blev du glad då?
Frågan har väl varit uppe förut här på kolo och någon gav rådet att prova dam-tshirt, oftast betydligt smalare i midjan.
Abercrombie&fitch kanske kan vara en idé annars, de har väl sk muscle-fit. Tycker dem har ganska bra passform, fast deras skjortor passar mig inte alls.
Mass-Tech
2010-11-29, 12:12
Blev du glad då?
Glad blev jag kanske inte med det är alltid trevligt med en ny tröja.
Glad blev jag kanske inte med det är alltid trevligt med en ny tröja.
:)
va har du för storlek på J&J?
Frågade du om hjälp?
Mass-Tech
2010-11-29, 12:26
:)
va har du för storlek på J&J?
Jag tog den XXL. De hade ingen i XL så jag vet inte hur den skulle sitta.
Hollywood eller cali. Lite skatetryck men sjukt snygga (speciellt sweet)
Nitrometan
2010-11-29, 12:31
Frågade du om hjälp?
Mikaelj ber inte om hjälp.
Jack & Jones som någon sa, mina favorit t-shirtar just nu, inte extremt snygga tryck men relativt neutrala. sitter bra i midjan och runt magen, kanske kan vara lite för små i ärmarna, men gå dit och testa vetja.
kan man sträcka sig till att bära pike t-shirt går en måttsydd på 300 spänn inkl. frakt på tailorstore.se. Dock får man nog räkna med att den första man köper sitter illa om man tar måtten själv och inte har någon tidigare erfarenhet av det.
Frågade du om hjälp?
Mikaelj ber inte om hjälp.
Exakt.
Frågan har väl varit uppe förut här på kolo och någon gav rådet att prova dam-tshirt, oftast betydligt smalare i midjan.
Brukar alltid ge det svaret när folk som tränat tre månader börjar klaga på att inga t-shirtar passar längre. Det blir liksom ett machoantiklimax.
Micke: Lär dig sy in t-shirtar med för mycket magutrymme.
... men betydligt mer åtsittande i armarna. Vilket jag får klaustrofobi av. Det var annars min första tanke.
Slartibartfast
2010-11-29, 14:08
Frågade du om hjälp?
Det verkar vara vanligt i sverige att be expediten om hjälp. Finns det nån expedit som skulle säga "njäe du, detdär ser inget vidare ut. pröva nåt annat"?
Här i finland ses expediter som irritationsmoment, som på sin höjd kan hämta storlekar åt en.
Jack & Jones som någon sa, mina favorit t-shirtar just nu, inte extremt snygga tryck men relativt neutrala. sitter bra i midjan och runt magen, kanske kan vara lite för små i ärmarna, men gå dit och testa vetja.
JJ-tshirts sitter bäst. Storlek S vanligen. H&Ms tishor för 4,5€ sitter nästan ännu bättre :D Dyrare märken sitter ofta som skit. Problemet med JJ-tshirts är ju att påväg hem från affären ser man åtta andra med samma plagg.
Kolla efter märken som Diesel, Replay, J Lindeberg, Calvin Klein, Armani, Ralph Lauren, Börje Salming osv. Åhlens City i Stockholm har rätt så bra utbud på t-shirts som du efterfrågar.
... men betydligt mer åtsittande i armarna. Vilket jag får klaustrofobi av. Det var annars min första tanke.
En av mina kompisar brukar klippa upp kortärmade skjortor någon cm undertill. Är snudd på osynligt.
Däremot hjälper det knappast om de sitter trångt i armhålan.
Filippa-K's med viss % elastan har ofta, enligt min erfarenhet, trevlig passform!
För lite lösare ärmöppning är SOLOs egna "these glory days" tischor ett alternativ, de blir lite sådär lagom halv-loose just där efter någon tvätt. Så mitt tips är att besöka Götlaborgs SOLO :)
Så fånigt.
Jag väger runt 100 kg på mina 178 cm.
Har absolut inga problem att ha helt vanliga L eller XL kläder på mig.
Kan förstå om typ Piranha har problem å hitta kläder men random speta känns bara woot ?
Jag ser att du inte har läst mina inlägg, Mourten. T ex #7.
Mina skär inte in i armhålorna och jag har ingen direkt stor midja, runt 91 cm om man jämför mot mina armar på ungefär 44-45 cm.
Så jag tycker fortfarande du fånar dig.
Mina skär inte in i armhålorna och jag har ingen direkt stor midja, runt 91 cm om man jämför mot mina armar på ungefär 44-45 cm.
Så jag tycker fortfarande du fånar dig.
ja e fett grov å har ej problem men du bah nojjar som speta lol
"Skära in" betyder, naturligtvis, "åtsittande i armhålan så att det är obekvämt" snarare än att det är så åtsittande att blodflödet till armarna hindras. De flesta verkar inte störas av att det är åtsittande i armhålan. Jag är inte de flesta, därav trådstart. Bidra med något vettigt eller håll tyst, OK?
Jag tackar er andra för tipsen om klädmärken och -affärer.
Tshirt är ju töjbara. Så jag köper för små sen drar jag ut dom i armar, armhålor och över ryggen.
Så fånigt.
Kan förstå om typ Piranha har problem å hitta kläder men random speta känns bara woot ?
Var hittar du L och XL som inte är för långa för dina 178 cm?
Jag förstår mikaeljs problem, många tshirtmärken sitter dåligt om man bara är bredaxlad, lång och lite mindre i midjan. Inte att de sitter katastrofalt, men för dåligt att kunna säga att de sitter bra. Jag hade det problemet, vilket jag löste genom att bli förslappad och lite småfet.
Nu har jag problemet att dom är för korta.
Slartibartfast
2010-11-29, 16:47
Jag förstår mikaeljs problem, många tshirtmärken sitter dåligt om man bara är bredaxlad, lång och lite mindre i midjan. Inte att de sitter katastrofalt, men för dåligt att kunna säga att de sitter bra. Jag hade det problemet, vilket jag löste genom att bli förslappad och lite småfet.
Nu har jag problemet att dom är för korta.
Jag kan inte säga att jag har fått den uppfattningen, och jag är nog den mest skevbyggda jag sett. Skjortor är dock helt hopplöst. Har aldrig hittat en skjorta som sitter ens ok.
von huff
2010-11-29, 16:49
Tshirt är ju töjbara. Så jag köper för små sen drar jag ut dom i armar, armhålor och över ryggen.
Var hittar du L och XL som inte är för långa för dina 178 cm?
Jag är 175cm och ca 85kg och L passar perfekt på mig ibland måste jag ta xl ifall det är nån tajt modell.Längden är bra
Jag kan inte säga att jag har fått den uppfattningen, och jag är nog den mest skevbyggda jag sett. Skjortor är dock helt hopplöst. Har aldrig hittat en skjorta som sitter ens ok.
Är vi lika långa? Jag har en misstanke att många tshirtmodeller ökar mer i bredd än längd per storlek. Skjortor är ett as, antagligen sitter dem som tält över bålen, eller är dom för korta i ärmarna eller midjan. Jag får nästan ett krav att köpa en skjorta om den passar.
Ristretto
2010-11-29, 16:59
Det är roligt hur folk alltid kommer med du-ska-inte-tro-att-du-är-grov-kommentarer i trådar av denna typ.
Kläder överlag har värdelös passform.
Jag är 175cm och ca 85kg och L passar perfekt på mig ibland måste jag ta xl ifall det är nån tajt modell.Längden är bra
Då måste XL bli ganska lång? Typ över rumpan? Eller så är det bara korta modeller du lyckats få. Jag kör för det mesta på XL och är 188cm.
Jag brukar beställa tshirtar ofta på junkyard.se, där har de riktigt bra modeller. Perfekt i längden och storleken till mig, sitter bra överallt, inte alls så där stor i midjan som vissa modeller i XL brukar bli!
Sedan har monclear, humör och DND bra tshirts som sitter bra.
von huff
2010-11-29, 17:02
Jo de blir lite långa.Jag brukar köpa kläder på nätet och där kan man ju kolla lite olika mått för olika skjortor,ofta brukar ju xl vara typ 115cm i bröstomkrets och armarna lite på 40cm.
redbrigade
2010-11-29, 17:14
Det är roligt hur folk alltid kommer med du-ska-inte-tro-att-du-är-grov-kommentarer i trådar av denna typ.
Men snälla kolla på bilden som han har lagt upp, om han har svårt att hitta kläder så borde en stor del av alla män ha det.
Slartibartfast
2010-11-29, 17:16
Det är väl mest för att passform inte har nåt att göra med hur grov/vältränad man är. Antingen är man symmetriskt byggd, som en skyltdocka, eller så är man det inte, och då passar ingenting.
Det är väl mest för att passform inte har nåt att göra med hur grov/vältränad man är. Antingen är man symmetriskt byggd, som en skyltdocka, eller så är man det inte, och då passar ingenting.
Eller över 1,85. Men som sagt, det hjälpte att bli lite fetare.
Går att hitta kläder med bra passform även över 185cm, jag har inga problem att hitta snygga kläder som sitter bra och jag är 188.
Slartibartfast
2010-11-29, 17:29
Dom personer som jag sett som haft snyggast och mest välsittande kläder är såna som jag kan tänka mig aldrig satt sin fot i ett gym.
Går att hitta kläder med bra passform även över 185cm, jag har inga problem att hitta snygga kläder som sitter bra och jag är 188.
Jag är två cm längre och många tröjor blir korta i magen. Jag säger inte att jag har problem att hitta kläder, men utbudet blir en hel del mindre.
tntballe
2010-11-29, 17:30
Welcome to the fat side!
Det verkar inte bättre!
Men snälla kolla på bilden som han har lagt upp, om han har svårt att hitta kläder så borde en stor del av alla män ha det.
Läs om inlägg #33, blindstyre.
Welcome to the fat side!
Tack, var kul att komma hit. Mindre kul att vara framme på 110kg dock. Jag minns på den glada tiden när jag vägde sub100 och orkade bära stora ballar över ryggen tre trappor upp i Gredby.
Jag är två cm längre och många tröjor blir korta i magen. Jag säger inte att jag har problem att hitta kläder, men utbudet blir en hel del mindre.
Nej det håller jag med om, de kan även bli stora vid magen då man måste gå upp i storlek. Men det finns många bra butiker och märken med schysst kläder som passar bra på oss över 185, som tur är. :)
tntballe
2010-11-29, 17:40
Tack, var kul att komma hit. Mindre kul att vara framme på 110kg dock. Jag minns på den glada tiden när jag vägde sub100 och orkade bära stora ballar över ryggen tre trappor upp i Gredby.
Den var tider det:D
isterbuk
2010-11-29, 17:49
Jag tycker Adidas Original T-shirts sitter helt okej. Brukar köpa via nätet på Junkyard eller Clairoots.
Det kan vara värt att pröva slim-fit modeller, men att då levla upp några storlekar. Då kan du dessutom känna dig grov med xl, xxl osv ;)
håller med lepras :)
alltså, ni som ylar som ni fått pungkulorna fastklämda under en väldigt smal stilettklack angående att ni minsann är grövre och inte har några som helst problem att hitta t-shirt har verkligen otur när ni tänker ibland verkar det som.
har ni funderat på vad bra passform är för er del? ni kanske är ok med att se lite halvgravida ut bara det passar skönt över axlarna. eller ni kanske gillar att visa vilka grova armar ni har och klämmer helst ner er i en t-shirt för 7-åringar...sen kanske ni gillar syntetiska material, så det blir lite trängre.
Jag har redan hjälpt Micke med klädproblemet. Ni kan låsa tråden.
Så fånigt.
Ha ha ha, jag har då inga problem med att hitta kläder, varken jeans eller t-shirts.
:confused:
ja e fett grov å har ej problem men du bah nojjar som speta lol
"Skära in" betyder, naturligtvis, "åtsittande i armhålan så att det är obekvämt" snarare än att det är så åtsittande att blodflödet till armarna hindras. De flesta verkar inte störas av att det är åtsittande i armhålan..
Har man grova armar är det bara bita ihop om det råkar klämma lite under armhålan eller så provar du kläder i mer än en butik ska du se att du hittar en tshirt som du kan ha...*gah!*
Envisas du med att vilja ha tighta kläder så lär det ju strama iaf någonstans...
Ha ha ha, jag har då inga problem med att hitta kläder, varken jeans eller t-shirts.
:confused:
Haha ok om inte du heller har de så står ju min teori ännu mer fast :D
Alltså att man ska va epic-monster för att INTE hitta kläder som sitter ok.
Har man grova armar är det bara bita ihop om det råkar klämma lite under armhålan eller så provar du kläder i mer än en butik ska du se att du hittar en tshirt som du kan ha...
Jag ser att du också har lite svårt med läsförståelsen: http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4723601&postcount=7
Haha ok om inte du heller har de så står ju min teori ännu mer fast :D
Alltså att man ska va epic-monster för att INTE hitta kläder som sitter ok.
Det har ju noll och ingenting att göra med huruvida du här Belgisk Blå stämplad i pannan, utan hur din kropp är skapt och hur musklerna är fördelade på den. Generellt ökar man i storlek överallt vilket är fallet t-shirttillverkare tar hänsyn till, inte att man blir större över axlar och armar utan att samtidigt få kulmage.
Jag ser att du också har lite svårt med läsförståelsen: http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4723601&postcount=7
Det har ju noll och ingenting att göra med huruvida du här Belgisk Blå stämplad i pannan, utan hur din kropp är skapt och hur musklerna är fördelade på den. Generellt ökar man i storlek överallt vilket är fallet t-shirttillverkare tar hänsyn till, inte att man blir större över axlar och armar utan att samtidigt få kulmage.
Du är fan inte skarpaste kniven i lådan. Så du menar att är man större än dig är man tjock också? Jaja hemma i kvarteret kanske du är tyngaste killen, fortsätt gå i XS och flexa bikeps, säkert svin coolt.
Inge Enveten
2010-12-02, 14:02
Du är fan inte skarpaste kniven i lådan. Så du menar att är man större än dig är man tjock också? Jaja hemma i kvarteret kanske du är tyngaste killen, fortsätt gå i XS och flexa bikeps, säkert svin coolt.
Ser jag rätt? Mourten ger sig på mikalej med intelligensnivå som grund för påhopp?
:laugh:
young_george
2010-12-02, 14:03
Haha, ja, mycket ska man se. Årets självmål.
När har han någonsin nämnt något om att han är största och bredaste människan som vandrat på jorden?
Han säger helt enkelt att alla har olika smak när det kommer till passform. En tröja som enligt dig sitter jättemys kanske för honom inte känns passande. Vad är det med svåra med att förstå det?
Finska Lejonet
2010-12-02, 19:10
Haha, är det trollens afton?
Det är väll ett känt faktum att tröjor sitter dåligt och särskilt på folk med smal midja och lite större upptill. Lösningen stavas dock märke iaf enligt min erfarenhet, ska själv handla in lite armani till mig själv i julklapp.
Jag menar klart ett linne från dcore sitter bättre en ett från zara.
Ristretto
2010-12-02, 20:50
Precis min poäng. Och om man då lyckas lägga på sig något gram muskler är det inte säkert att saken blir lättare, oftare tvärt om tycker jag. T shirts från fruit of the loom är dock ofta ganska bra och billiga:)
Hanes, har du kollat in dom? Brukar säljas lite varstans...
Fick en Hanes 5.6oz (160g) i julklapp:
http://images1.cpcache.com/product/349964961v3_480x480_Front_Color-Navy.jpg
Sitter jättebra. Ser att Hanes har en officiell nätbutik där de säljs, 229 kr/4 st. Verkar toppen.
Har någon provat deras 180g eller rentav 215g?
Jeans är väl värre? Någon som har tips där man kan köpa jeans med lite mer utrymme vid låren (ingen hip hop affär bara) eller Lite töjbarare jeans?
Jeans är väl värre? Någon som har tips där man kan köpa jeans med lite mer utrymme vid låren (ingen hip hop affär bara) eller Lite töjbarare jeans?
+1 ... tycker den frågan borde få en egen topic... efter 3 dagars letande sista 2 veckorna och ingenting som ens sitter i närheten av ok
Inge Enveten
2011-01-10, 15:49
Var stolta istället att de flesta jeansen är lösa i midjan och tajta vid låren, det är jag!
Åk till USA ;)
Innan jag åkte dit 2009 hade jag letat jeans i kanske 20-30 butiker i ett par dagar. Sen första klädaffären jag går in i, i USA så hittar jag ett par Levi's som jag gillade och satt perfekt efter typ 5 minuter. Dessutom kostade de $20-30!
Humör har bra jeans, lite loose fit vid rumpa lår och tightare vid smalbenet.. snygga är dom dessutom!
Lee-jeans tycker jag passar mig på mig rätt bra som ändå har hyggliga lår och rumpa.
Åk till USA ;)
Innan jag åkte dit 2009 hade jag letat jeans i kanske 20-30 butiker i ett par dagar. Sen första klädaffären jag går in i, i USA så hittar jag ett par Levi's som jag gillade och satt perfekt efter typ 5 minuter. Dessutom kostade de $20-30!
Jag hittade endast ett par jeans som passade mig i en gigantisk outletbutik i USA. Det fanns tusentals jeans men det var omöjligt att vaska fram ett par som hade 36 i längd.
Dock hittade jag ett par trevliga leejeans som kostade 17 dollar.
Jag har lite problem med att jeansen är för små över vaderna också... händer ibland att dom fastnar redan där...
Ristretto
2011-01-10, 16:34
Jag har lite problem med att jeansen är för små över vaderna också... händer ibland att dom fastnar redan där...
Tjejbyxor med bootcut.
Var stolta istället att de flesta jeansen är lösa i midjan och tajta vid låren, det är jag!
Ska jag vara stolt över hålet vid skrevet som kommer på tok för tidigt med ;)
Åk till USA ;)
Humör har bra jeans, lite loose fit vid rumpa lår och tightare vid smalbenet.. snygga är dom dessutom!
Lee-jeans tycker jag passar mig på mig rätt bra som ändå har hyggliga lår och rumpa.
Tack!
Om ni har problem med storlekarna på jeans och t-shirts så finns det ett enkelt sätt att lösa problematiken för 95 % som gnäller. Nämligen att sluta vara så jävla fet. Några få undantag finns det alltid men jag har sett rejält stora killar som köper helt vanliga kläder. Själv har jag inga som helst problem att hitta kläder, oftast köper jag dessutom prylar från erkänt tighta märken.
Om ni har problem med storlekarna på jeans och t-shirts så finns det ett enkelt sätt att lösa problematiken för 95 % som gnäller. Nämligen att sluta vara så jävla fet. Några få undantag finns det alltid men jag har sett rejält stora killar som köper helt vanliga kläder. Själv har jag inga som helst problem att hitta kläder, oftast köper jag dessutom prylar från erkänt tighta märken.
*cry* *cry* *cry*
http://www.waitsel.com/blog/wp-content/uploads/2010/07/be-nice-to-fat-people.png
När man kollar vissa jeansmärken undrar man ju om killar idag ens har lår och rumpa.. men som du säger, det går att hitta mycket bra, även märkeskläder!
Men du kanske har så små ben och rumpa att det inte blir något problem? ;) Och om det är nåt som är hårt på mig så är det underkroppen, men ändå måste jag gå på största storlekarna!
Även när jag vägde en sådär väldigt kvalitativa 100kg hade jag problem med att hitta kläder jag gillade, men det berodde på att jag avskyr kläder som sitter åt. Så ska man hitta kläder man gillar här i Sverige förutsätter det väldigt ofta att det är tighta kläder.
om ni har problem med storlekarna på jeans och t-shirts så finns det ett enkelt sätt att lösa problematiken för 95 % som gnäller. Nämligen att sluta vara så jävla fet. Några få undantag finns det alltid men jag har sett rejält stora killar som köper helt vanliga kläder. Själv har jag inga som helst problem att hitta kläder, oftast köper jag dessutom prylar från erkänt tighta märken.
+1
Om ni har problem med storlekarna på jeans och t-shirts så finns det ett enkelt sätt att lösa problematiken för 95 % som gnäller. Nämligen att sluta vara så jävla fet.
Den här tråden är för oss andra 5%.
Du kanske borde läsa de tidigare inläggen, hultman?
Förlåt jag får väl skaffa anorexi ...
Ja men det är jobbigt *gah!*
Jag hittade endast ett par jeans som passade mig i en gigantisk outletbutik i USA. Det fanns tusentals jeans men det var omöjligt att vaska fram ett par som hade 36 i längd.
Dock hittade jag ett par trevliga leejeans som kostade 17 dollar.
Wuuut. Hur lyckas du få på dig Leejeans?! De brukar ju sitta supertajt kring låren
Vet inte hur det är för de andra härinne, men för mig sitter de allra flesta jeans för löst kring magen samtidigt som de är för tajta kring låren och rumpan. Det har alltså inget med att vara fet att göra utan bara att jag, och förmodligen fler personer i den här tråden, har böjt för mycket så vi enligt många klädtillverkare blivit "oproportionerliga" ;)
rajjan_dammit
2011-01-11, 07:56
Det verkar vara vanligt i sverige att be expediten om hjälp. Finns det nån expedit som skulle säga "njäe du, detdär ser inget vidare ut. pröva nåt annat"?
Här i finland ses expediter som irritationsmoment, som på sin höjd kan hämta storlekar åt en.
Jag hade uppskattat om en expedit hade sagt att något inte ser bra ut och går man till något annat än typ Jack&Jones (vilket jag inte gör särskilt ofta ska erkännas) får man ganska bra hjälp med passform och vad som sitter snyggt och vad som ser ut som skit. När man köper kostymer brukar till och med Dressman vara bra på detta.
En expedit som säger ungefär "Skitfett mannen, du blir skiiitsnygg i den" har jag inte mycket för. Hellre en som tar sitt yrke på lite mer allvar.
Jag hade uppskattat om en expedit hade sagt att något inte ser bra ut och går man till något annat än typ Jack&Jones (vilket jag inte gör särskilt ofta ska erkännas) får man ganska bra hjälp med passform och vad som sitter snyggt och vad som ser ut som skit. När man köper kostymer brukar till och med Dressman vara bra på detta.
En expedit som säger ungefär "Skitfett mannen, du blir skiiitsnygg i den" har jag inte mycket för. Hellre en som tar sitt yrke på lite mer allvar.
Hehe,börja tänka på när ja skulle köpa kostym till jobbet :D
Va inne på Dressman,,var ensam där,så fick grym service från expediten.
Först så börja han prata om hur välbyggd o stor ja va,,sen släppte han helt sin yrkesroll.Började prata om sina kompisar som dopade sig,att han jobbat som pt tidigare.
Han kunde i prinicip namnen på alla preparat o prata om det i säkert 20min:Virro
Sen fick ja ta o avbryta han o få han att hitta en kavaj till mig...
Viktor_Balck
2011-01-11, 13:03
Ja, skaffa det.
redbrigade
2011-01-11, 15:09
Ni som har problem med jeans borde testa "Lee Dexter", dom är lite mer "loose" i låren för att sedan smalna av mot foten. Annars tycker jag att många hockeygrabbar har G-star jeans men det är ju G-star så........
Men fråga dom som jobbar i butikerna för i helvete om ni har problem med storlekarna.
rajjan_dammit
2011-01-11, 18:01
Hehe,börja tänka på när ja skulle köpa kostym till jobbet :D
Va inne på Dressman,,var ensam där,så fick grym service från expediten.
Först så börja han prata om hur välbyggd o stor ja va,,sen släppte han helt sin yrkesroll.Började prata om sina kompisar som dopade sig,att han jobbat som pt tidigare.
Han kunde i prinicip namnen på alla preparat o prata om det i säkert 20min:Virro
Sen fick ja ta o avbryta han o få han att hitta en kavaj till mig...
Ja, hrmm... jag menar alltså, jag antar att expediter i klädaffärer är duktiga också nuförtiden, de var det innan jag blev så GROFV att inget passar längre! ;)
Raschmus
2011-01-11, 19:12
Jag tycker Zara sitter riktigt bra på mig. Nu är jag visserligen inte grövst i världen men de sitter bra över axlar, armar och bringa - heller inte för korta i ryggen!
Dessutom bland de enda modeller där jag kan ha XL :D *flex*
Ni som har problem med jeans borde testa "Lee Dexter", dom är lite mer "loose" i låren för att sedan smalna av mot foten. Annars tycker jag att många hockeygrabbar har G-star jeans men det är ju G-star så........
Men fråga dom som jobbar i butikerna för i helvete om ni har problem med storlekarna.
G-star är asbra om man har lite större lår+rumpa, bra tips!
JJOHANSSON
2011-01-11, 19:15
Lånar tråden lite, nån som har några tips på hoodies med stora huvor? :)
von huff
2011-01-11, 20:03
Det beror inte på hur muskulös man är utan mer hurdana proportioner man har.T.ex så brukar mina jeans vara spända över låren och röven men lösa i midjan.T-skjortor kan också vara lösa i midjan men övrigt ganska tajt, även om jag aldrig går med riktigt tajta kläder.Lättast att hitta snygga passande kläder skulle vara om man var 180 lång och 70-75kg
Slartibartfast
2011-01-11, 21:04
Lättast att hitta snygga passande kläder skulle vara om man var 180 lång och 70-75kg
Så kan man inte heller säga. När jag hade dom måtten var det helt hopplöst att hitta nåt som satt ens halvbra, då jag var lite axelbred som jag är nu, men armar och ben var långa stickor. För att hitta kläder ska man vara proportionerlig.
Det beror inte på hur muskulös man är utan mer hurdana proportioner man har.T.ex så brukar mina jeans vara spända över låren och röven men lösa i midjan.T-skjortor kan också vara lösa i midjan men övrigt ganska tajt, även om jag aldrig går med riktigt tajta kläder.Lättast att hitta snygga passande kläder skulle vara om man var 180 lång och 70-75kg
+1 precis så kläder sitter på mig. Jeansen sitter löst kring midjan men tajt kring lår och rumpa, och T-shirtar tajt överallt förutom kring midjan där det sitter löst. Tror det är rätt vanligt hos folk som styrketränar
Är det nåt märke med speciellt stora kläder?
Chopsuey
2011-12-20, 12:03
alltså, ni som ylar som ni fått pungkulorna fastklämda under en väldigt smal stilettklack angående att ni minsann är grövre och inte har några som helst problem att hitta t-shirt har verkligen otur när ni tänker ibland verkar det som.
har ni funderat på vad bra passform är för er del? ni kanske är ok med att se lite halvgravida ut bara det passar skönt över axlarna. eller ni kanske gillar att visa vilka grova armar ni har och klämmer helst ner er i en t-shirt för 7-åringar...sen kanske ni gillar syntetiska material, så det blir lite trängre.
Exakt...
Men eftersom alla säger att det inte är några problem ska ska jag för 74-ggn finkamma varenda affär i Västerås i hopp om att det stämmer denna gång.
mattepatte
2011-12-20, 12:16
Så kan man inte heller säga. När jag hade dom måtten var det helt hopplöst att hitta nåt som satt ens halvbra, då jag var lite axelbred som jag är nu, men armar och ben var långa stickor. För att hitta kläder ska man vara proportionerlig.
Precis så är jag. 76 kg :P
Man ska passa sig för att på kolo påstå att jeans o t-shirts inte sitter bra på en. :D
Någon har nämnt Hanes och jag har faktiskt en sån t-shirt (på mig just nu t om) och måste säga att den sitter mycket bättre än vanliga t-shirts. Men den sitter inte bra. Lös vid midjan och lite spänd runt latsen och i armhålorna.
Snygg design på tröjan dock Mikaelj!
Cutler verkar lyckats hitta nått, från efterfesten Olympia 2011.
http://www.hauteliving.com/wp-content/uploads/2011/09/Jay-Cutler-@-Surrender-091711.jpg
Någon som vågar sig på en gissning vad det är för jeans?
Cutler verkar lyckats hitta nått, från efterfesten Olympia 2011.
http://www.hauteliving.com/wp-content/uploads/2011/09/Jay-Cutler-@-Surrender-091711.jpg
Någon som vågar sig på en gissning vad det är för jeans?
Man kan inte se bilden iofs, men skulle tro att han låter skräddarsy sina jeans. Han har nog iaf inte de vanliga proportionerna som tillverkarna brukar sy sina jeans efter...
Man kan inte se bilden iofs, men skulle tro att han låter skräddarsy sina jeans. Han har nog iaf inte de vanliga proportionerna som tillverkarna brukar sy sina jeans efter...
Bild från 2010 då,
http://photos.lasvegassun.com/media/img/photos/2010/09/26/scaled.JCRonnieColemanTonyFreemanBS_t653.jpg?214bc 4f9d9bd7c08c7d0f6599bb3328710e01e7b
Skräddarsydda? Tycker de ser säckiga ut vid knäna.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.