Visa fullständig version : bodybuilder blir tjej
hlk3nNya93M
Från testosteron sprutor till östrogen sprutor.
Fyfaaaan vad sjuka människor det finns..
Fan vad söt han blev efter diet...
inget konstigt med det. östrogens är det kvinnliga könshormonet och uppenbarligen det som män attraheras av.
Wille005
2010-11-28, 21:58
jag så kåt är nu
jag så kåt är nu
:thumbup:
ManuelIT
2010-11-28, 22:00
En snygg brud som totaldwarfat mig. Jag är förvirrad.
blev ju faktiskt riktigt jävla sexig *drool*
Lol!
För lite protein under diet kan resultera i hög östrogenhalt.
Jockefoten
2010-11-28, 22:00
Varför könar man om sig om man ändå bara sitter i källaren och spelar datorspel/gitarr
blev ju faktiskt riktigt jävla sexig *drool*
Med en tjej med penis?
Bara en helt OT fråga, kan man göra fula tjejer snyggare genom att pumpa in östrogen i dom?
Frumpish
2010-11-28, 22:07
Fascinerande!
Fanns ett house avsnitt för ett tag sen, om det fanns någon vetenskaplig koppling till det avsnittet kan man det Phille!
Bara en helt OT fråga, kan man göra fula tjejer snyggare genom att pumpa in östrogen i dom?
Om de har manligt utséende? hmm...
När en person är snygg ligger ju i betraktarens ögon, att en tjej kan se kvinnligare ut av att trycka i sig östrogen tvivlar jag inte på dock.
Troligtvis. Om dom har lite östrogen kan det nog göra ganska stor skillnad. Har dom naturligt högt östrogen så gör det nog varken till eller från.
Finns dock risker. Bröst cancer och livmoderscancer.
Bara för att klargöra, jag tycker inte att han.? hon..? det på videon var snygg. Jag blev bara fascinerad över att man kunde ändras så i ansiktet, och därav frågan :D.
Bara för att klargöra, jag tycker inte att han.? hon..? det på videon var snygg. Jag blev bara fascinerad över att man kunde ändras så i ansiktet, och därav frågan :D.
Jaja, du kan vara öppen och säga att du tycker hon är snygg vettu! ;)
Det är ok, du är anonym på internet :hbang:
Säkert en dum fråga, men rattarna, kommer dom tack vare östrogenet eller har han helt enkelt opererat dom?
Säkert en dum fråga, men rattarna, kommer dom tack vare östrogenet eller har han helt enkelt opererat dom?
kommer med östronen
Jockefoten
2010-11-28, 22:15
Good save!......
Hade tyckt hon var riktigt snygg om jag inte vetat detta, så man kan väl inte vara en hycklare. Snygg. *drool*
bra gjort att se bra ut kille som tjej, bra lårsvep, schyssta lökar senare dessutom.
Jag är nöjd.
http://holycrapthatsfunny.com/wp-content/uploads/2008/07/romney_hit_it.jpg
Good save!......
:naughty:
På vilket sätt menar du nu?
Bara för att klargöra, jag tycker inte att han.? hon på videon var snygg..
Rättat.
Det här påminner väldigt mycket om filmen From Dusk till Dawn. Vid 00:33 är allt som vanligt och man ser på en vanlig standardrulle, killen i huvudrollen dricker ur en strippas sko och man undrar hur det här ska arta sig. Vid 00:34 svänger allting 180 grader och plötsligt råder det fullt krig utan att man förstår någonting. Resten av filmen sitter man och undrar vad som i hela friden hände.
Andy.da.wohoo
2010-11-28, 22:45
Skärp dig för fan.
Jag tycker hon blev snygg tillslut.
Du menar de som tycker att en sådan process som visas i filmen är sjuk? Håller med.
Är det bara jag som inte kan bli attraherade av en person som är född som man?
Kan verkligen inte tycka att personen är snygg/sexig när ja vet att det är en kille..
Är det bara jag som inte kan bli attraherade av en person som är född som man?
Kan verkligen inte tycka att personen är snygg/sexig när ja vet att det är en kille..
you freak of nature!!!
Är hon verkligen så skum om man jämför med de byggare många här har som idoler? Antar att det är helt enligt Svensson normen att trycka i sig testo, synthol, raka kroppen om posera inoljad i stringisar inför killkompisarna. Bara en tanke..
Tycker det är starkt gjort av alla som vågar göra det de tror på oavsett vad normen säger, eller vad omgivningen tycker. Dessutom ser han bättre ut som tjej :)
you freak of nature!!!
Tycker bara det var så många som tyckte han var snygg..eller så är alla ironiska...alla..alla..alla..alla...
Det där gick fort, snacka om förändring på formen från 2009 till nu!
Jag var i usel form 2009 och så även nu! :D
Hade jag satt på klippet typ 1 minut i hade jag aldrig kunnat tänka mig att hon varit en byggare iåret innan som skakade hand med Dexter ala typical Getbigger.,
Fascinerande hur man kan förändra kroppen och ansiktet på så kort tid.
Jag förstår hur Lepras tänker, men hade jag som sagt satt på klippet så det var runt 1 minut i (utan subtitles) så hade jag trott det var en tjej lol
Det där gick fort, snacka om förändring på formen från 2009 till nu!
Jag var i usel form 2009 och så även nu! :D
Hade jag satt på klippet typ 1 minut i hade jag aldrig kunnat tänka mig att hon varit en byggare iåret innan som skakade hand med Dexter ala typical Getbigger.,
Fascinerande hur man kan förändra kroppen och ansiktet på så kort tid.
Jag förstår hur Lepras tänker, men hade jag som sagt satt på klippet så det var runt 1 minut i (utan subtitles) så hade jag trott det var en tjej lol
Vet du vad din journal-låt heter? :D
Jämför man 0:29 och 1:00 så hade jag trott det varit två helt olika personer! :D
Vet du vad din journal-låt heter? :D
Tell me Broskie :)
The_RobRoy
2010-11-28, 23:11
Detta var intressant, var tvungen att titta vidare. Förklarar lite mer här:
5tj8-MrrUZ0
Tell me Broskie :)
Jag älskar dig kwon. *cupid*
Mass-Tech
2010-11-28, 23:16
Tycker man att man verklingen har blivit född i fel kön så ska man få göra något åt det. Hon blev faktiskt lite söt*love*
I know guys that wanted to fuck the girls in poison
-Dee Snider
tycker man att man verklingen har blivit född i fel kön så ska man få göra något åt det. Hon blev faktiskt lite söt*love*
+1
Jag förstår dock inte
På bilden 0:29 där han skakar han med Dexter ser det ju ut som han trivs, myser och "livin' the life" ala typical Getbigger, träffar sina idoler/byggare på mässor etc.
Men som sagt det är mycket som försigår i skallen som man aldrig kan lista ut/föreställa sig.
Men tittar vi på de första bilderna såg det ut som han trivdes som byggare, tydligen inte.
Vad vet jag, hon vet ju bäst.
Udda, fascinerande och en aning sjukt. Som företeelse. Jag kommer nog aldrig kunna greppa det här med könsbyte. Det är sannerligen ett kontroversiellt ämne, och det med rätta.
men, men varför?
Först trycka aas och bli grov sedan östro och bli, kvinnlig? wtf?
men, men varför?
Desperat försök att bli manlig kanske. Inte helt ovanligt bland icke-trans personer heller att man försöker kompensera med mer muskelmassa.
Många transpersoner kör desperata försök först, för att de hoppas på att det ska bli annorlunda.
Well, om hon fixar till sig en mus så är jag öppen för förslag xD Söt blev hon iaf.
young_george
2010-11-28, 23:40
men, men varför?
@therabidliger well first off to make it tottally honest i love bodybuilding still.. but on the same note i was lifting at first to try and make myself big to fight my female feelings. . i figured if i got big and masculine my brain would stop telling me i was a girl. i do absoutly love the sport of bodybuilding but i couldnt hide who i was anymore.
Egna kommentaren på youtubevideon
"i was lifting at first to try and make myself big to fight my female feelings. . i figured if i got big and masculine my brain would stop telling me i was a girl. i do absoutly love the sport of bodybuilding but i couldnt hide who i was anymore. "
Där kom förklaringen! Tack.
då förstår jag hur denna människa tänker.
Ganska skumt ändå hur vissa verkligen känner att de har blivit födda med fel kön :/
då förstår jag hur denna människa tänker.
Ganska skumt ändå hur vissa verkligen känner att de har blivit födda med fel kön :/
Har du fel kön Timme?
jag har fel kön... vad ska jag göra? sprutor är ju farligt!
Jag har ett fel på mitt kön, måste jag ta en spruta? *cry*
young_george
2010-11-29, 00:42
Nej, det räcker att du knäböjer 4-5 gånger i veckan. Du kan inte överträna om du äter tillräckligt.
Youtube-kommentarer
pm me your cycle when you were a man. deca? sus? test e?
sus
Varför skulle man inte tro på det här.. ;)
Sorry för OT, men vem är den rödhåriga mannen h*n skakar hand med vid ca 00:32? Jag sprang nämligen på i honom i New York i somras och tänkte att han måste vara känd med tanke på hur enorm han var IRL, men själv är jag uppenbarligen inte tillräckligt insatt för att ha koll.
Sorry för OT, men vem är den rödhåriga mannen h*n skakar hand med vid ca 00:32? Jag sprang nämligen på i honom i New York i somras och tänkte att han måste vara känd med tanke på hur enorm han var IRL, men själv är jag uppenbarligen inte tillräckligt insatt för att ha koll.
Dennis Wolf -Proffesionell kroppsbyggare från Tyskland.
StampChamp
2010-11-29, 04:57
Skall detta inte göras helst före puberteten? Har för mig att det inte alls är bra att laborera efteråt när man har mycket av testosteron och sedan trycka in östrogen.
Det kan ju inte vara hälsosamt? För mig är det där obegripligt, och jag undrar om hon mår så mycket bättre av det där senare i livet.
Förändringen visar väl framför allt vad smink och lite mer kroppsfett kan göra. Svårt att ändra benstrukturen i ansiktet särskilt mycket när man redan är vuxen annat än med kirurgi. Men det kanske är ansiktskirurgi inblandat här, vad vet jag.
Sheogorath
2010-11-29, 06:26
Han blev ju en asläcker hon! Av det lilla man ser verkar ju kroppsspråk och allt komma naturligt också.
Förändringen visar väl framför allt vad smink och lite mer kroppsfett kan göra. Svårt att ändra benstrukturen i ansiktet särskilt mycket när man redan är vuxen annat än med kirurgi. Men det kanske är ansiktskirurgi inblandat här, vad vet jag.
Skillnaden mellan män och kvinnor är inte heller så enorm:
http://www.fossilreplica.com/media/1/a20791e12436ff96d94cc6_m.JPG
Visst syns det tydligt, men tänk att den här snubben blivit av med muskler, fått mer fett(mjukare ansiktsdrag) och finare hy. Släng på smink, plockade ögonbryn och mer hår... Nu tycker jag iof inte han blev jättefeminin, men det är ändå en stor skillnad.
Rätt fascinerande egentligen hur snabbt vi plockar upp relativt små skillnader för att direkt kunna avgöra om det är en man eller kvinna.
Enormt fascinerande hur man kan förändra kropp och utseende på så kort tid!
En helt annan person tack vare Science. Tog inte fem-tio år heller.
Nej, förmodligen räcker det med en antibiotikakur.
Skall detta inte göras helst före puberteten? Har för mig att det inte alls är bra att laborera efteråt när man har mycket av testosteron och sedan trycka in östrogen.
I Sverige gör man det inte före puberteten, och det gäller förmodligen även många andra länder. Anledningarna är, som jag har förstått det, dels att det kan vara svårt att skilja transsexualitet från annan typ av identitetsproblematik som kan dyka upp under tonåren, samt att det inte är sådär alldeles enkelt att börja mixtra med hormonbalansen under en period när kroppen förändras mycket. Hormoner tenderar att påverka varandra, och könshormoner påverkar mer än bara huruvida man utvecklar kvinnobröst eller ett platt dito med hår på.
Det kan ju inte vara hälsosamt? För mig är det där obegripligt, och jag undrar om hon mår så mycket bättre av det där senare i livet.
Det är så vitt jag vet väldigt ovanligt att det görs före puberteten. Vad baserade du det på? (Ärligt nyfiken, inte drygt).
Om hon mår bättre eller ej - Tja, hon verkar ju helt klart må bättre än hur hon mådde innan, eller hur? :)
Tar man inte grejjerna regelbundet och i lika stora doser, hur mycket kan hon återgå till fornstor form?
bjstrpjUkc8
hertzman
2010-11-29, 09:57
Sjuk? Vissa människor anser sig födda med fel kön. Att vi har kommit så långt att vi kan hjälpa dem är enbart positivt.
Skönt med folk som vågar lyssna till sitt inre och ta steget till ett bättre liv för sig själv och inte trycker ner det det som hon redan visste längre. Påverkar säkert folk i sin omgivning positivt genom att bli sig själv.
Sjuk? Vissa människor anser sig födda med fel kön. Att vi har kommit så långt att vi kan hjälpa dem är enbart positivt.
Hade väl vart bättre att fixa psykolog eller tung medicinering åt dom istället för att uppmuntra galenskaperna. *screwy*
Hade väl vart bättre att fixa psykolog eller tung medicinering åt dom istället för att uppmuntra galenskaperna. *screwy*
Varför hade det varit bättre?
Hon var nästan lite snygg:em:
Men jävligt coolt, och konstigt...Typ:confused:
Helt rätt, man vill inte reta gudarna.
Varför hade det varit bättre?
Det är ju uppenbart något problem med psyket, annars skulle man ju inte gå och tro att man var en tjej i en killes kropp eller vad fasen dom nu går och tänker.
Då är det väl bättre att fixa till dom via psykolog/medicinering en att uppmuntra dom och kanske i slutändan börja utföra operationer som dom kanske ångrar när dom blir klara i skallen.
För att inte tala om att det kan bli farligt på krogen när man inte vet vad man raggar på längre, dom borde åtminstone bära en skylt eller markering.
Andy.da.wohoo
2010-11-29, 11:46
Det är ju uppenbart något problem med psyket, annars skulle man ju inte gå och tro att man var en tjej i en killes kropp eller vad fasen dom nu går och tänker.
Då är det väl bättre att fixa till dom via psykolog/medicinering en att uppmuntra dom och kanske i slutändan börja utföra operationer som dom kanske ångrar när dom blir klara i skallen.
För att inte tala om att det kan bli farligt på krogen när man inte vet vad man raggar på längre, dom borde åtminstone bära en skylt eller markering.
Hur kan du helt ärligt säga att det är i hennes huvud det är något problem och inte i ditt?
Hur kan du helt ärligt säga att det är i hennes huvud det är något problem och inte i ditt?
Finns säkerligen många problem i mitt huvud, men jag skulle aldrig få för mig att omvandla mig till något som jag inte är och aldrig kommer att kunna bli, han har solklara problem enligt mig.
Har varken ork eller lust att sitta och debattera så nu skiter jag i det här, idioten får väl göra vad han vill, men utan psykhjälp lär han sitta med rakbladet i hand om ett par år.
hertzman
2010-11-29, 12:02
Om grundorsaken är att de känner att de har fel kön, och vi dessutom kan korrigera detta, varför inte?
Jag tror snarare att det är du som är förvirrad om du tror att man kan medicinera bort en så pass cementerad del av den egna jag-upplevelsen.
hertzman
2010-11-29, 12:06
Har varken ork eller lust att sitta och debattera så nu skiter jag i det här, idioten får väl göra vad han vill, men utan psykhjälp lär han sitta med rakbladet i hand om ett par år.
Nej, det är alltid jobbigt när man sitter med en väldigt fast åsikt utan att ha några som helst argument att komma med. Den tänkande människan gör rätt i att kanske omvärdera sin ståndpunkt i det fallet, men det är tydligen inget för dig.
Måste ju vara fake? Iaf dem sista bilderna.
Woulda fooled me..
filmjölk
2010-11-29, 12:49
En tredjedel av dem som genomgått ett könsbyte (könskorrektion om man vill vara pk, men det vill inte jag, så jag använder termen könsbyte) ångrar sig.
Så som nån sa i tråden, kanske bättre med psykologhjälp och jämställa tillståndet med en psykisk sjukdom och behandla det som sådant än att hjälpa någon till ett könsbyte.
Om grundorsaken är att de känner att de har fel kön, och vi dessutom kan korrigera detta, varför inte?
Jag känner att jag har påtok för små armar, men inte får jag några hormoner utskrivna för att korrigera det. :/
Häftigt hur snabbt kroppen kan förändras som sagt.
hertzman
2010-11-29, 13:00
En tredjedel av dem som genomgått ett könsbyte (könskorrektion om man vill vara pk, men det vill inte jag, så jag använder termen könsbyte) ångrar sig.
I vanlig ordning. Källa på det? Trovärdig källa that is.
Så som nån sa i tråden, kanske bättre med psykologhjälp och jämställa tillståndet med en psykisk sjukdom och behandla det som sådant än att hjälpa någon till ett könsbyte.
Jag förstår inte poängen med det. Om någon har gått runt och upplevt sig själv vara av motsatt kön ett helt liv så kan vi väl helt enkelt korrigera det hela om personen så önskar. Det är som att behandla homosexualitet som en sjukdom, något vi länge gjorde.
hertzman
2010-11-29, 13:03
Jag känner att jag har påtok för små armar, men inte får jag några hormoner utskrivna för att korrigera det. :/
Ha ha, vissa saker får man leva med! :D
C h r i s
2010-11-29, 13:05
Måste ju vara fake? Iaf dem sista bilderna.
Woulda fooled me..
winklaar!!
Självklart har personen i fråga någon slags identitetsrubbning men såklart, han får göra som han vill och inte stör jag mig på det. Pågår en psykiatrisk utredning innan "könsbytet" eller är det bara att tuta o köra?
filmjölk
2010-11-29, 13:10
winklaar!!
Självklart har personen i fråga någon slags identitetsrubbning men såklart, han får göra som han vill och inte stör jag mig på det. Pågår en psykiatrisk utredning innan "könsbytet" eller är det bara att tuta o köra?
I sverige görs det iaf. Men sedan vet jag inte hur utförlig den undersökningen är, man kan ju tänka sig att läkare, psykologer etc som beslutar om sådant är färgade av dagens politiska klimat. Det är inte direkt Åke Green som får vara med och bestämma om sådant.
filmjölk
2010-11-29, 13:18
I vanlig ordning. Källa på det? Trovärdig källa that is.
Jag förstår inte poängen med det. Om någon har gått runt och upplevt sig själv vara av motsatt kön ett helt liv så kan vi väl helt enkelt korrigera det hela om personen så önskar. Det är som att behandla homosexualitet som en sjukdom, något vi länge gjorde.
I vanlig ordning, så har jag inte länkar sparade på datorn utifall jag behöver motbevisa Hertzman om något. Men om du är intresserad, så kan du googla på (tex) Regret+ Gender+ Correction.
Det finns även dom som fantiserat om att amputera ett ben hela livet, skall "vi" då bara kapa av benet eller faktiskt försöka behandla åkomman?
Häftigt hur snabbt kroppen kan förändras som sagt.
Det ligger något i det du säger. Jag skulle tro att det finns fler som mår dåligt av att de är tunna än vad det finns folk som känner att de är födda som fel kön.
Viktor_Balck
2010-11-29, 13:26
Det ligger något i det du säger. Jag skulle tro att det finns fler som mår dåligt av att de är tunna än vad det finns folk som känner att de är födda som fel kön.
Fast å andra sidan kan dessa personer träna då, svårt att träna sig till att byta kön. Sen har jag svårt att se att den psykologiska påverkan är lika stor.
Anton Fräs
2010-11-29, 13:28
Till de som ogillar könskorrigering. Det görs noggrann psykologisk utvärdering innan man ens får börja ta hormoner. Många får hjälp och mår bra genom enbart terapi/medicinering men för vissa krävs det operation.
Det går inte heller att jämföra mot att "känna sig liten." Eller jo om du mer eller mindre dagligen har extrem ångest/självmordstankar för dina små armar då kanske det kan jämföras. :)
Det går inte heller att jämföra mot att "känna sig liten." Eller jo om du mer eller mindre dagligen har extrem ångest/självmordstankar för dina små armar då kanske det kan jämföras. :)
Jag tror inte att man ska ta det så lätt som du gör. Jag vet att det finns många där ute som mår extremt dåligt över hur de ser ut - Och jag är så gott som säker på att det finns folk som har självmordstankar med "ful" (inte fel) kropp som grund. Att träna upp den är ju inte gjort i en handvändning heller. Det krävs många, många år av slit för att få muskler. Ska man då vara tvungen till att gå omkring och må skit under tiden?
Läs på. Du har inte helt fel i att det sitter i psyket, men att du utgår från att det är endast psyket visar att du inte är påläst och därmed bör korrigera det.
Det där har jag för mig att du försökte med i en tidigare tråd om ämnet, var det inte det som du inte alls kunde ge belägg för? Om jag har fel, så får du gärna ge mig underlag på det där, det hade varit intressant att läsa vilken undersökning de använde för att få fram det resultatet.
Den dagen du kan träna och äta dig till ett könsbyte, då är jag helt på din tankegång. Tills dess är den relativt dum.
Anton Fräs
2010-11-29, 13:41
Jag tror inte att man ska ta det så lätt som du gör. Jag vet att det finns många där ute som mår extremt dåligt över hur de ser ut - Och jag är så gott som säker på att det finns folk som har självmordstankar med "ful" (inte fel) kropp som grund. Att träna upp den är ju inte gjort i en handvändning heller. Det krävs många, många år av slit för att få muskler. Ska man då vara tvungen till att gå omkring och må skit under tiden?
Och de kan mottaga psykologhjälp för sina problem. Det är inte på det viset att en transperson kan skutta in på en psykologmottagning och få en operation, det tar över 1 år med regelbunden terapi (så vitt jag vet) innan det är fråga om hormonbehandling/operation.
För övrigt så tror jag inte att jag underskattar allvaret då jag för cirka 1 år sedan var insjuknad i bulimi.
young_george
2010-11-29, 13:42
Till de som ogillar könskorrigering. Det görs noggrann psykologisk utvärdering innan man ens får börja ta hormoner. Många får hjälp och mår bra genom enbart terapi/medicinering men för vissa krävs det operation.
Det är "fritt fram" att ta hormoner själv, på samma sätt som man kan ta testosteron själv.
Precis som personen, enligt egen utsago i kommentaren, har gjort.
i think the time varries with the therapist and the doctor your seeing. i myself am self medicating. cuz i dotn feel like paying a doctor to sign a paper
Anton Fräs
2010-11-29, 13:43
Jag beskriver självklart vårdprocessen. Självmedicinering kan man ju alltid ordna oavsett problem och oavsett hur verkliga ens problem är. Eller om det finns enklare/billigare/säkrare lösningar.
Gud har skapat och givit dig din kropp. Gud gör aldrig några misstag. Det vore att håna Gud om man med hjälp av preparat skulle modifiera sin själs utsida.
Gud har skapat och givit dig din kropp. Gud gör aldrig några misstag. Det vore att håna Gud om man med hjälp av preparat skulle modifiera sin själs utsida.
http://www.gifbin.com/bin/1238584287_seinfeld_had_enough.gif
Anton Fräs
2010-11-29, 13:57
Om du inte trollar kan vi nog avsluta diskussionen här.
hertzman
2010-11-29, 14:30
I vanlig ordning, så har jag inte länkar sparade på datorn utifall jag behöver motbevisa Hertzman om något. Men om du är intresserad, så kan du googla på (tex) Regret+ Gender+ Correction.
Det finns även dom som fantiserat om att amputera ett ben hela livet, skall "vi" då bara kapa av benet eller faktiskt försöka behandla åkomman?
Ska jag leta källor åt dina påståenden? Men visst, jag kollade upp Sverige åt dig i alla fall och där stämmer dina siffror inte alls. Enligt en avhandling från Göteborgs universitet är andelen ångerfall endast 3,4% och då räknas även de som troligtvis blivit feldiagnostiserade som transsexuella in.
Källa på det? Visst.
http://gupea.ub.gu.se/dspace/handle/2077/12418
Jag håller helt med Filmjölk. Jag tog mej friheten att googla ett par sekunder också för att hitta lite belägg http://www.sexchangeregret.com/research http://www.sexchangeregret.com/ http://ai.eecs.umich.edu/people/conway/TS/Warning.html
Inga som helst problem, nu har jag itne kollat upp sidorna så värst noga men det fanns i vilket fall hur mycket amterial som helst.
Men hur som helst kom jag på ett par frågeställningar angående detta ämnet som vore intressant att höra folks åsikter om.
1. Om ni skulle träffa denan tjejen på krogen (och förmodligen då tycka att hon var snygg lyckligt ovetande), bli tillsammans och sedan få reda på sanningen. Hur hade ni reagerat då?
2. Ska man räkna det som ett fel i hjärnar att vilja byta kön eller att vara homosexuell t ex. Det känns ju inte vidare pk att se det som ett "fel".
Anton Fräs
2010-11-29, 14:40
1. I dagsläget kan jag ärligt talat säga att jag inte hade brytt mig. Detta då jag inte vill ha barn, annars har jag stor förståelse för att man blir upprörd om man vill ha barn. Även förståeligt på ett emotionellt plan då man kan känna sig lurad, men samtidigt måste man se det från den andre personens perspektiv och hur mycket mod det tagit att berätta detta för dig.
2. Jag skulle använda ordet avvikelse snarare än fel då fel kan tolkas negativt. Det är helt klart en avvikelse.
2. Ska man räkna det som ett fel i hjärnar att vilja byta kön eller att vara homosexuell t ex. Det känns ju inte vidare pk att se det som ett "fel".
Det intressanta här är att du verkar sätta transsexualism och homosexuell i samma grupp av orsak. Det är ju inte alls samma sak, inte ens i närheten av varandra?
hertzman
2010-11-29, 14:43
Jag håller helt med Filmjölk. Jag tog mej friheten att googla ett par sekunder också för att hitta lite belägg http://www.sexchangeregret.com/research http://www.sexchangeregret.com/ http://ai.eecs.umich.edu/people/conway/TS/Warning.html
Inga som helst problem, nu har jag itne kollat upp sidorna så värst noga men det fanns i vilket fall hur mycket amterial som helst.
Men hur som helst kom jag på ett par frågeställningar angående detta ämnet som vore intressant att höra folks åsikter om.
1. Om ni skulle träffa denan tjejen på krogen (och förmodligen då tycka att hon var snygg lyckligt ovetande), bli tillsammans och sedan få reda på sanningen. Hur hade ni reagerat då?
Du tycker dessa sidor, som ensidigt kampanjar mot könsbyte, har samma legitimitet som en doktorsavhandling? Du får nog plocka ut den faktiska forskningen och ta fram på vad den visar för det du just postat är inte värt någonting.
Det skulle förvåna mig om Sverige statistik på något sätt skilde sig radikalt mot omvärldens då de flesta länder följer de riktlinjer som tagits fram WPATH.
Och nej, det är inget "fel in hjärnan" på människor för att de är transexuella. De är helt enkelt bara transexuella.
young_george
2010-11-29, 14:51
Du tycker dessa sidor, som ensidigt kampanjar mot könsbyte, har samma legitimitet som en doktorsavhandling? Du får nog plocka ut den faktiska forskningen och ta fram på vad den visar för det du just postat är inte värt någonting.
Det skulle förvåna mig om Sverige statistik på något sätt skilde sig radikalt mot omvärldens då de flesta länder följer de riktlinjer som tagits fram WPATH.
Och nej, det är inget "fel in hjärnan" på människor för att de är transexuella. De är helt enkelt bara transexuella.
Det beror väl om något på hur man definierar ett fel?
Detta verkar ju vara personer, som enligt egen utsago, inte kan bli glada om dom inte radikalt får förändra sitt utseende på ett sådant sätt som bara blivit möjligt de senaste åren (och i en viss del av världen).
hertzman
2010-11-29, 14:57
Det beror väl om något på hur man definierar ett fel?
Detta verkar ju vara personer, som enligt egen utsago, inte kan bli glada om dom inte radikalt får förändra sitt utseende på ett sådant sätt som bara blivit möjligt de senaste åren (och i en viss del av världen).
Enligt egen utsago och en enig psykiatri-kår. Det krävs två år av terapi i Sverige innan ett faktiskt könsbyte blir aktuellt.
Det handlar inte så mycket om utseende som könsidentitet. Det går betydligt djupare än endast det yttre utseendet.
young_george
2010-11-29, 15:01
Enligt egen utsago och en enig psykiatri-kår. Det krävs två år av terapi i Sverige innan ett faktiskt könsbyte blir aktuellt.
Det handlar inte så mycket om utseende som könsidentitet. Det går betydligt djupare än endast det yttre utseendet.
Så om en person som föds med något som i normalfallet kräver vård, så är det ändå inte ett fel?
Även om jag förstår din poäng i att det inte finns någon fördel i att se personen som ett offer för någon sjukdom, om jag förstod dig rätt. Men det blir ju en annan slags fråga, enligt mig.
Det intressanta här är att du verkar sätta transsexualism och homosexuell i samma grupp av orsak. Det är ju inte alls samma sak, inte ens i närheten av varandra?
Jag liksätter det inte, jag kunde tagit vilken avvikelse som helst men någon nämde homosexualitet. Så min fråga var om man skulle kunna kalla dessa avvikelser för "fel" eller om man skulle benämna dem på något attat vis och då kom Anton med termen "avvikelser" vilket nog kan passa bra.
Jag vet att jag bara tog några länkar utan, men även 3,4% som du nämde är ändå inte en helt låg siffra och då antar jag att det syftar på folk som helt och hållet ångrar sej, tycker att det är det värsta som finns och är nästintill självmordsbenägna.
"The regret frequency (defined as applying for reversal to the original sex) was 3.8%." http://gupea.ub.gu.se/dspace/handle/2077/12418
Alltså dem som ångrar det ganska djupt.
Hur definerar man fel, avvikelse eller "bara vara transexuell" då? Kan man vara "bara vara [någoning annat avvikande]"?
En annan ganska intressant fråga är angående finansieringen av detta. Någon som vet något om det eller har åsikter om det? Det är ju inget direkt så att man har råd bara för att man smäller spargrisen.
Edit* En till tankeställare. Genusforskare brukar ju ofta predika om att det är sociala faktorer och normer som utgör skillnaderna mellan könen. Om det nu skulle vara så, är det bara för att man vill ha bröst och en muff eller omvänt att man vill ha en snopp för gör att man vill vara kvinna reps. man eller är det att man känner sig felplacerad i sin könsroll?
hertzman
2010-11-29, 15:11
Jag vet att jag bara tog några länkar utan, men även 3,4% som du nämde är ändå inte en helt låg siffra och då antar jag att det syftar på folk som helt och hållet ångrar sej, tycker att det är det värsta som finns och är nästintill självmordsbenägna.
"The regret frequency (defined as applying for reversal to the original sex) was 3.8%." http://gupea.ub.gu.se/dspace/handle/2077/12418
Hur definerar man fel, avvikelse eller "bara vara transexuell" då? Kan man vara "bara vara [någoning annat avvikande]"?
Är det moraliskt riktigt att neka de övriga 96,2% könskorrigerande behandling för att ett väldigt litet antal har ångrat sig?
filmjölk
2010-11-29, 15:17
Ska jag leta källor åt dina påståenden? Men visst, jag kollade upp Sverige åt dig i alla fall och där stämmer dina siffror inte alls. Enligt en avhandling från Göteborgs universitet är andelen ångerfall endast 3,4% och då räknas även de som troligtvis blivit feldiagnostiserade som transsexuella in.
Källa på det? Visst.
http://gupea.ub.gu.se/dspace/handle/2077/12418
Sverige är en sak, (även om jag tror att missnöjestalet är mycket högre än futtiga 3,4%), men kolla upp hur de sköter sådant I Thailand och hur de sköter sånt i Västländer med privatiserad sjukvård - bara man betalar.
Sen kan du även kolla upp självmordsstatistik på Transexuella (eller HBT-personer i allmänhet...nej jag har inga källor du får helt enkelt anta att det är så). Det är inte bara känslan av att vara i fel kön eller ha "fel" sexualitet som skiljer sig åt.
Går det att bota människor och få dom att må bra i den kropp de blivit givna är det ett mycket bättre alternativ än könsbyte.
Nordenator
2010-11-29, 15:20
Jag liksätter det inte, jag kunde tagit vilken avvikelse som helst men någon nämde homosexualitet. Så min fråga var om man skulle kunna kalla dessa avvikelser för "fel" eller om man skulle benämna dem på något attat vis och då kom Anton med termen "avvikelser" vilket nog kan passa bra.
Jag är förvånad över hur liten andel det är som ångrar sig. Personen tråden handlar om beskrev det som om det var ett val mellan att ta sitt liv där och då eller att satsa på att finna en identitet som passade. Hur många procent av de som inte får ett könsbyte i den sitsen tror du har en positiv framtidsutsikt? Jag tvivlar på att blott 4% kommer vara missnöjd med sin vardag med en identitetskris, psykologbesök och tung medicinering - som någon tidigare ansåg var passande.
Många i den här tråden skrämmer mig. Det värsta hittills var krogexemplet. Om det inte var ironiskt så tror jag vi har en ny toppkandidat för fröken trångsynt.
Är det moraliskt riktigt att neka de övriga 96,2% könskorrigerande behandling för att ett väldigt litet antal har ångrat sig?
Jag har aldrig påstått att jag är emot könsbyte. Tvärtom är det jättebra för dem som verkligen kommer ut efter det. Men jag tycker att trots att det görs stora tester så borde man kanske anstränga sig ännu mer innan och, hur ska jag säga det, först gå till t ex en psykolog och se om man kan ändra på det. Ja jag vet att jag är en hemsk människa och väljer dåliga ord men jag kommer inte på något bättre. Det är trots allt ett ganska stort misstag om man ångrar det och det blir liksom aldrig som innan.
hertzman
2010-11-29, 15:23
Sverige är en sak, (även om jag tror att missnöjestalet är mycket högre än futtiga 3,4%), men kolla upp hur de sköter sådant I Thailand och hur de sköter sånt i Västländer med privatiserad sjukvård - bara man betalar.
Sen kan du även kolla upp självmordsstatistik på Transexuella (eller HBT-personer i allmänhet...nej jag har inga källor du får helt enkelt anta att det är så). Det är inte bara känslan av att vara i fel kön eller ha "fel" sexualitet som skiljer sig åt.
Går det att bota människor och få dom att må bra i den kropp de blivit givna är det ett mycket bättre alternativ än könsbyte.
Du tror? Jaha! Du tror något, då måste det givetvis vara så. Släng den där statistiken i papperskorgen då.
Jag har aldrig påstått att jag tycker det är bra att man självmedicinerar eller betalar sin väg till könskorrigering. Ett sådant livsförändrande ingrepp bör föregås av en lång tids terapi och vårdkontakter.
Du tittar ju dessutom helt snett på statistiken för Transexuella. Ja, jag har också hört att det är fler självmord än genomsnittet inom gruppen. Dock så kanske det har att göra med att de faktiskt anser sig vara födda i fel kropp och all den ångest det rimligen bör medföra.
hertzman
2010-11-29, 15:25
Jag har aldrig påstått att jag är emot könsbyte. Tvärtom är det jättebra för dem som verkligen kommer ut efter det. Men jag tycker att trots att det görs stora tester så borde man kanske anstränga sig ännu mer innan och, hur ska jag säga det, först gå till t ex en psykolog och se om man kan ändra på det. Ja jag vet att jag är en hemsk människa och väljer dåliga ord men jag kommer inte på något bättre. Det är trots allt ett ganska stort misstag om man ångrar det och det blir liksom aldrig som innan.
Såhär är det idag. Det tar över 2 år från att din utredning startar till att du faktiskt får genomgå ett eventuellt könsbyte. Två år där diagnoser ska ställas och alla andra möjligheter avfärdas.
Många i den här tråden skrämmer mig. Det värsta hittills var krogexemplet. Om det inte var ironiskt så tror jag vi har en ny toppkandidat för fröken trångsynt.
Men helt ärligt. För inte så länge sedan var det någon som startade en tråd om hur det skulel funka att ha olika politiska åsikter inom ett förhållande och det skulle vara trångsynt att reagera på könsbyte? Dessutom har ingen, inte heller jag yttrat något negativt om det, bland annat för att jag aldrig varit i den situationen.
Såhär är det idag. Det tar över 2 år från att din utredning startar till att du faktiskt får genomgå ett eventuellt könsbyte. Två år där diagnoser ska ställas och alla andra möjligheter avfärdas.
Jo visst 2 år är mycket och borde vara tillräckligt. Men som filmjölk säger så kanske man skulle prova att få dem att trivas i den kropp de är födda i först.
filmjölk
2010-11-29, 15:28
Du tror? Jaha! Du tror något, då måste det givetvis vara så. Släng den där statistiken i papperskorgen då.
.
En pro-hbt läkarstudent tycker att det är fascinerande med könsbyten och letar upp siffror som stödjer det författaren ville ha fram redan innan författaren skrev avhandlingen. Ungefär så.
hertzman
2010-11-29, 15:29
Jo visst 2 år är mycket och borde vara tillräckligt. Men som filmjölk säger så kanske man skulle prova att få dem att trivas i den kropp de är födda i först.
Det gör man.
hertzman
2010-11-29, 15:31
En pro-hbt läkarstudent tycker att det är fascinerande med könsbyten och letar upp siffror som stödjer det författaren ville ha fram redan innan författaren skrev avhandlingen. Ungefär så.
Nejmen åhå, en liten konspirationsteori ordnar till bristen på faktiska fakta.
Lägg ner, ingen köper det där. Ska du vandra in i tråden och påstå att en tredjedel ångrar sig så får du nog faktiskt ta och slänga upp bevisen på bordet nu. Eller har HBT-maffian rensat hela internet?
Det gör man.
Och du tycker att det är rätt? Bra för då är vi på samma spår.
hertzman
2010-11-29, 15:45
Och du tycker att det är rätt? Bra för då är vi på samma spår.
Ja, givetvis.
Doctor Snuggles
2010-11-29, 15:55
Det är lugnt, det är ingen som dömer. Det ryckte lite i baguetten, vi förstår.
Det är trevligt att du har höga tankar om universitetsväsendet och hur det går till att skriva och få igenom en avhanding. I övrigt saknar jag fortfarande något slags vettiga belägg från din sida; med tanke på att du har kompetens att avfärda det som lagts fram som du gör, så antar jag att vi kan förvänta oss evidensgrad tre?
En annan ganska intressant fråga är angående finansieringen av detta. Någon som vet något om det eller har åsikter om det? Det är ju inget direkt så att man har råd bara för att man smäller spargrisen.
Det är ju ganska många behandlingar som både är väldigt kostsamma och har väldigt dåliga utsikter, samt som bara kan behandlas i länder där sjukvården har stora ekonomiska resurser. Ett exempel är behandlingen av många cancertyper, där man behandlar fast man vet att det inte finns någon utsikt att bota, eller svåra genetiska sjukdomar. Skall vi sluta ta hand om dem också, för att det är problem som vi bara behandlar för att vi har råd att göra det? (Det är inte bara du som tar upp kostnadsaspekten, I-landsproblemaspekten osv., men jag plockar ditt citat som exempel.)
Om ni skulle träffa denan tjejen på krogen (och förmodligen då tycka att hon var snygg lyckligt ovetande), bli tillsammans och sedan få reda på sanningen. Hur hade ni reagerat då?
Jag förstår inte riktigt hur dina sexuella preferenser kan bli något som skall få avgöra huruvida någon annan får genomgå könsbyte eller inte? Det är lite som om du skulle begära att alla lesbiska kvinnor skulle gå runt med en skylt där det stod "obs. lesbisk" för att du inte skulle riskera traumat att ragga fel, eller för den delen som om du skulle behöva bära en "obs. hetero"-skylt för att inte någon bög skulle riskera detsamma.
Angående vad som är ett "fel" och inte, så tycker åtminstone inte jag att det är samma sak att säga att något är ett medicinskt fel, som att säga att något är moraliskt fel, eller fult - eller för den delen äckligt. Det känns som att folk blandar ihop begreppen lite.
StampChamp
2010-11-29, 16:01
Det är så vitt jag vet väldigt ovanligt att det görs före puberteten. Vad baserade du det på? (Ärligt nyfiken, inte drygt).
Om hon mår bättre eller ej - Tja, hon verkar ju helt klart må bättre än hur hon mådde innan, eller hur? :)
Jag har en i klassen som gått från tjej till kille, och han gjorde det tidigt.
Sedan gör ju som sagt mer fett och smink en hel del, men skillnaden blev stor. Hoppas bara hon inte ändrar sig, jobbigt läge då! Går det att byta tillbaka ännu en gång då? :D
Själv tycker jag det är bara underligt och lite äckligt. Men jag har inget emot det, trivs man inte borde man få förändra sig!
Jag har en i klassen som gått från tjej till kille, och han gjorde det tidigt.
Sedan gör ju som sagt mer fett och smink en hel del, men skillnaden blev stor. Hoppas bara hon inte ändrar sig, jobbigt läge då! Går det att byta tillbaka ännu en gång då? :D
Hur tidigt gjorde den det? För inte fan låter man barn byta kön, eller? Fan när jag var 8 fick jag knappt välja när jag skulle gå och lägga mig *grr27*.
Det är ju ganska många behandlingar som både är väldigt kostsamma och har väldigt dåliga utsikter, samt som bara kan behandlas i länder där sjukvården har stora ekonomiska resurser. Ett exempel är behandlingen av många cancertyper, där man behandlar fast man vet att det inte finns någon utsikt att bota, eller svåra genetiska sjukdomar. Skall vi sluta ta hand om dem också, för att det är problem som vi bara behandlar för att vi har råd att göra det? (Det är inte bara du som tar upp kostnadsaspekten, I-landsproblemaspekten osv., men jag plockar ditt citat som exempel.)
Jag förstår inte riktigt hur dina sexuella preferenser kan bli något som skall få avgöra huruvida någon annan får genomgå könsbyte eller inte? Det är lite som om du skulle begära att alla lesbiska kvinnor skulle gå runt med en skylt där det stod "obs. lesbisk" för att du inte skulle riskera traumat att ragga fel, eller för den delen som om du skulle behöva bära en "obs. hetero"-skylt för att inte någon bög skulle riskera detsamma.
Angående vad som är ett "fel" och inte, så tycker åtminstone inte jag att det är samma sak att säga att något är ett medicinskt fel, som att säga att något är moraliskt fel, eller fult - eller för den delen äckligt. Det känns som att folk blandar ihop begreppen lite.
Det finns ganska många genetiska sjukdomar eller sjukdomar öht som borde värderas högre än att man skulle byta kropp på någon. Många andra saker som kostar pengar får man finansiera själv också som enligt i alla fall mig är långt mer nödvändiga.
Det skulle självfallet vara fel att förbjuda detta pga att folk kan "ragga fel" eller att folk skulle behöva gå runt och visa vem dom är. Det var heller inte syftet i min frågeställning att ifrågasätta att man skulle göra det utan att mer tänka hur det skulle bli i en sådan situation av ren nyfikenhet på hur folk tänker.
filmjölk
2010-11-29, 17:33
Nejmen åhå, en liten konspirationsteori ordnar till bristen på faktiska fakta.
Lägg ner, ingen köper det där. Ska du vandra in i tråden och påstå att en tredjedel ångrar sig så får du nog faktiskt ta och slänga upp bevisen på bordet nu. Eller har HBT-maffian rensat hela internet?
http://www.sexchangeregret.com/
http://ai.eecs.umich.edu/people/conway/TS/Warning.html
http://www.independent.co.uk/life-style/when-sexchange-is-a-mistake-some-transsexuals-suffer-bitter-regrets-sarah-lonsdale-reports-1512822.html
http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/2007/may/23/healthandwellbeing.health
http://www.help4families.com/regret.htm
http://news.softpedia.com/news/Most-of-the-Sex-Change-Operation-Are-Harmful-or-Disappointing-61906.shtml
http://www.guardian.co.uk/society/2004/jul/30/health.mentalhealth
Lite läsning. HBT-maffian indoktrinerar folk att har man en annan åsikt än dom är man kristen fundamentalist, nazist, homofob, eller dum i huvudet. Enbart uttalanden som stödjer deras åsikt är rätt, allt annat är hatpropaganda.
hertzman
2010-11-29, 17:49
http://www.sexchangeregret.com/
http://ai.eecs.umich.edu/people/conway/TS/Warning.html
http://www.independent.co.uk/life-style/when-sexchange-is-a-mistake-some-transsexuals-suffer-bitter-regrets-sarah-lonsdale-reports-1512822.html
http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/2007/may/23/healthandwellbeing.health
http://www.help4families.com/regret.htm
http://news.softpedia.com/news/Most-of-the-Sex-Change-Operation-Are-Harmful-or-Disappointing-61906.shtml
http://www.guardian.co.uk/society/2004/jul/30/health.mentalhealth
Lite läsning. HBT-maffian indoktrinerar folk att har man en annan åsikt än dom är man kristen fundamentalist, nazist, homofob, eller dum i huvudet. Enbart uttalanden som stödjer deras åsikt är rätt, allt annat är hatpropaganda.
Jag frågar efter fakta, du länkar till spekulationer och tidningsartiklar. Inte ens Guardianartikeln ville säga någonting med säkerhet, trots den överdrivet kritiska tonen. Den enda "fakta" som presenterades var:
"Research from the US and Holland suggests that up to a fifth of patients regret changing sex. A 1998 review by the Research and Development Directorate of the NHS Executive found attempted suicide rates of up to 18% noted in some medical studies of gender reassignment.
En femtedel ändrar sig enligt "research from US and Holland"å, vad det är för forskning specificeras aldrig.
...och en femtedel tar livet av sig.
Problemet är bara att:
Mr Bellringer, who works at the main NHS gender identity clinic at Charing Cross hospital in west London, said: "I don't think that any research that denied transsexual patients treatment would get past an ethics committee. There's no other treatment that works. You either have an operation or suffer a miserable life. A fifth of those who don't get treatment commit suicide."
Lika många tar alltså livet av sig ändå. Vi kan konstatera att det är en extremt känslig grupp människor med stora problem baserade på sin könsidentitet och att läkaren som konstaterar detta därmed slår fast att det vore fullständigt oetiskt att förvägra dem vård om de tar livet av sig.
Resten av länkarna är ju bara rent humbug och olika intervjuer.
Dennis Wolf -Proffesionell kroppsbyggare från Tyskland.
FU, jag visste nästan att jag borde ha bett snällt om att få föreviga en räkig dubbel-besep med honom vid min sida på kort :(
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.