Visa fullständig version : Jörgen vs. 170 kg Bob Sapp
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article8192255.ab
Sjukt imponerande storlek på Bob Sapp att vara så pass trimmad på 170 kg och ännu mer imponerande att Jörgen Kruth sänker honom på 45 sekunder.
Han vägde dock "bara" 143kg.
Alter ego
2010-11-28, 10:58
Har inte hängt med i svängen på ett bra tag, men är det verkligen så imponerande? Av vad jag minns av Sapp så gör han en idiotrusning direkt vilket gör honom väldigt blottad för någon med lite is i magen, och överlever båda inledningen så är han därefter helt slut.
Alltså, det var ju inte så att han blev knockad, utan han sjönk ner i hörnet och sedan när han väl kommit upp igen så kastade de in handduken, som jag förstod det.
Såg lite konstigt ut när jag tittade på youtube-klipp från det, fast det var ju knappast i optimala vinklar.
hahavaffan
2010-11-28, 11:05
Sapp är en pajas, så det var väl inga konstigheter att han åkte på spö omedelbart. Tråkigt för alla som ville se en riktig fight dock.
Bah, Spoiler :|
+1
Håller på att unzippa eventet på min slölaptop och kikar in på kolo lite snabbt för det tar sån tid, också spoilas fighten direkt i trådtiteln.
Lite störigt....
Kul för Kruth dock, rätt väntat. Ska kolla på galan nu
Spoiler i titeln?!??! kul....
sapp är en entertainer och ingen fighter :P
Då fick man inte njuta av den matchen tack för den. :smash:
Då fick man inte njuta av den matchen tack för den. :smash:
Nån måtta på gnället får det väl vara. Att sportnyheter sipprar ut omedelbart på nätet kan väl inte vara en överraskning för någon eller hur tänker man?
Nån måtta på gnället får det väl vara. Att sportnyheter sipprar ut omedelbart på nätet kan väl inte vara en överraskning för någon eller hur tänker man?
Att de sipprar ut direkt är just det man har rätt att gnälla över. Det finns ställen man självklart aktar sig för, och man förutsätter att ingen på en helt orelaterad sida får för sig att skriva om detta i trådens titel då det är en sak som är så extremt enkel att tänka till lite kring och istället sätta en neutral titel som "Kruth vs Sapp"
Att de sipprar ut direkt är just det man har rätt att gnälla över. Det finns ställen man självklart aktar sig för, och man förutsätter att ingen på en helt orelaterad sida får för sig att skriva om detta i trådens titel då det är en sak som är så extremt enkel att tänka till lite kring och istället sätta en neutral titel som "Kruth vs Sapp"
Allvarligt? Efter VM final i hockey får man alltså inte skapa en tråd om detta med rubrik som avslöjar resultatet? Efter Mr Olympia får man inte skriva vem som vann? Efter SL-VM?
Jag önskar samtliga aktörer lycka till med vistas på nätet och undgå nyheter :)
Helt orelaterad sida är väl till att ta i rätt rejält. Undviker du alla tidningar och dylikt också när det gått en match?
Man undviker vanligtvis mma-bloggar, mma-tråden, aftonblaskan, döljer dom som brukar spoila resultat på facebook etc. Men visst skiter man i andra så posta på. Sen så måste man ju inte skriva resultatet i trådtiteln heller om man nu måste göra en egen tråd istället för att posta i MMA tråden där den borde höra hemma.
Om det varit vilken annan match som helst så visst, jobbig spoiler.
Men denna match var så enkel att förutspå resultatet, säkert 90% som visste att den skulle sluta med att Kruth golvar Sapp.
Haha skön reaktion från Kruths coach sida om man kollar youtube-klippet, ser inte ut att vara jätteimponerad ut av spektaklet då matchen bryts...
Man undviker vanligtvis mma-bloggar, mma-tråden, aftonblaskan, döljer dom som brukar spoila resultat på facebook etc. Men visst skiter man i andra så posta på. Sen så måste man ju inte skriva resultatet i trådtiteln heller om man nu måste göra en egen tråd istället för att posta i MMA tråden där den borde höra hemma.
Undvik kollo framöver, eftersom de spoilar resultat. *slap*
Allright, jag ber om ursäkt om jag förstört 45 sekundersmatchen för någon, men jag har faktiskt alltid trott att man tittar på en match direkt om den är viktig. Men som sagt, ber om ursäkt över ogenomtänkt titelval.
Annars är ju mma-tråden en naturlig plats för sådana här ämnen. Men visst, det kan inte alla tänka på :)
Hahaha. Detta blir rätt kul om man kollar vad parterna sa innan matchen. Jag kan tänka mig en gråtande "haters gonna hate"-Sapp dansa sig tillbaka till japansk TV.
+1
Håller på att unzippa eventet på min slölaptop och kikar in på kolo lite snabbt för det tar sån tid, också spoilas fighten direkt i trådtiteln.
Lite störigt....
Kul för Kruth dock, rätt väntat. Ska kolla på galan nu
Var tankar man det?
Allvarligt? Efter VM final i hockey får man alltså inte skapa en tråd om detta med rubrik som avslöjar resultatet? Efter Mr Olympia får man inte skriva vem som vann? Efter SL-VM?
Jag önskar samtliga aktörer lycka till med vistas på nätet och undgå nyheter :)
En VM-final är en gränsöverskridande händelse som man sannolikt kommer hitta avslöjande kommentarer om oavsett vart man än vänder sig.
Helt orelaterad sida är väl till att ta i rätt rejält. Undviker du alla tidningar och dylikt också när det gått en match?
Självklart undviker jag tidningar ifall jag inte vill få resultatet avslöjat.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article8192255.ab
Sjukt imponerande storlek på Bob Sapp att vara så pass trimmad på 170 kg och ännu mer imponerande att Jörgen Kruth sänker honom på 45 sekunder.
Är du en total jubel idiot som spoilar i titeln? Stryk borde du få.
*Edit*
Såg att människor redan gnällt, ber om ursäkt för att jag gjorde det igen :)
Fettecke
2010-11-28, 16:33
CmZTUuePgvM
Är det bara jag som inte kan se slaget som däckar honom? Slår han sig själv, eller hur fan går det till?
Kolla 1:34 här:
SDqV7pyNr2Y
Är det verkligen det svepande slaget över pannan som gör att han däckar? Det ser nästan ut som att han slår käken i sin egen axel och börjar falla när slaget mot pannan snuddar vid.
Tycker det ser sjukt konstigt ut.
Fettecke
2010-11-28, 16:34
Såg lite konstigt ut när jag tittade på youtube-klipp från det, fast det var ju knappast i optimala vinklar.
Vart finns klippet, har letat men inte funnit nått...
Är det bara jag som inte kan se slaget som däckar honom? Slår han sig själv, eller hur fan går det till?
SDqV7pyNr2Y
Är det verkligen det svepande slaget över pannan som gör att han däckar? Det ser nästan ut som att han slår käken i sin egen axel och börjar falla när slaget mot pannan snuddar vid.
Knäet vid 1:20, eller vid 0:26 men kanske inte lika tydligt där.
Får han knäet i Solar Plexus eller?
SDqV7pyNr2Y
Tror att det var någon knäning som Jörgen får in.
Tror att det var någon knäning som Jörgen får in.
Knät sitter väldigt bra. Precis i mitten när han bull-rushar in, kanske också tar ett stort andetag medan han gör det. Tror inte Sap är så van vid att få luften utslagen och hade svårt att hantera det i en fight. Riktiga fighters kan ändå ställa sig upp och fortsätta efter 8 sekunder.
Knät sitter väldigt bra. Precis i mitten när han bull-rushar in, kanske också tar ett stort andetag medan han gör det. Tror inte Sap är så van vid att få luften utslagen och hade svårt att hantera det i en fight. Riktiga fighters kan ändå ställa sig upp och fortsätta efter 8 sekunder.
Ja fan vad han kör på hårt, det skriker verkligen att han kommer göra något misstag och blotta ett ställe för mycket
Vem är den här jävla Jörgen?
Sapp skulle ju ha vunnit. :(
Vem är Jörgen? Hur gammal är du? 14? :)
Herr Oberst
2010-11-28, 18:05
Sapp hade inte haft en chans ens om han så fått 1000 försök på sig mot Kruth
Stefan J
2010-11-28, 18:06
Bob Sapp blir knockad på sätt som ingen annan fighter i hela världen kan bli. Jag kan inte riktigt begripa hur en fighter med den kroppshyddan kan gå i golvet av kroppsslag så lätt. Det är tveksamt om han ens tål mer stryk än killarna i 60kg-klassen. Och just det att han står och grinar efteråt. Vanliga fighters får en smäll, reser sig och fortsätter, de står knappast och gråter :D
Under normala omständigheter hade hugok förtjänat guds vrede, som redan påpekats tidigare i tråden, men den här matchen visste man ju redan att Bob Sapp skulle torska. Var ju mest en fråga om hur långt in i första ronden han skulle orka och om det var en eller tre bra träffar som skulle krävas.
Varför matchar man ens Kruth mot Sapp? Gamle Jögge kan ju faktiskt fightas.
Vanliga fighters får en smäll, reser sig och fortsätter, de står knappast och gråter :D
Det är för att de till skillnad från Sapp är riktiga fighters, dvs. de lever på att sparka stjärt. Bob Sapp lever på att vara stor i Japan, och ja... stor i största allmänhet. Det är underhållning för dom som inte är särskilt intresserade av fighting men som gärna ser ett stort muskelmonster gå in och veva(och få stryk av en mycket mindre moståndare).
Slartibartfast
2010-11-28, 18:37
Det är för att de till skillnad från Sapp är riktiga fighters, dvs. de lever på att sparka stjärt. Bob Sapp lever på att vara stor i Japan, och ja... stor i största allmänhet. Det är underhållning för dom som inte är särskilt intresserade av fighting men som gärna ser ett stort muskelmonster gå in och veva(och få stryk av en mycket mindre moståndare).
Precis. Sapp är som en jättebäbis och tål fan ingenting. Jag hade antagligen fått honom att lipa. Men som sagt, det är freak show.
Skulle vara intressant att se hur ni som klagar på att Sapp inte tål något hade klarat er mot de han mött.
Le Banner, Cro Cop, Ernesto hoost etc etc och nu Jörgen.
Han möter eliten och inte för att han är speciellt bra själv utan bara för att han väger mycket och är stor. Skulle vilja säga att han är jävligt modig(dum)
Gå upp mot en prime Cro Cop och vara så jäkla mycket sämre.
Det är inte direkt några lösa slag som delas ut där.
Jaja mycket gnäll här.
Skillnaden är väl att de som klagar inte är fighters? Eller?
champion
2010-11-28, 19:08
Kan man se denna match senare på nätet eller på tv?
Skulle vara intressant att se hur ni som klagar på att Sapp inte tål något hade klarat er mot de han mött.
Man måste alltså kunna få stryk av Jörgen Kruth för att klaga på sideshow-Bob?
traHIPg1nqY
deja vu much,
och hans senaste kickbx match innan kruth, han ställde sig upp iaf en gång, cred
qbeqi67d4Qc
Le Banner, Cro Cop, Ernesto hoost etc etc och nu Jörgen.
Han möter eliten och inte för att han är speciellt bra själv utan bara för att han väger mycket och är stor. Skulle vilja säga att han är jävligt modig(dum)
Gå upp mot en prime Cro Cop och vara så jäkla mycket sämre.
Det är inte direkt några lösa slag som delas ut där.
Jaja mycket gnäll här.
Folk betalar ju för att se det, har man inte lite rätt att klaga på honom då?
jo visst får man klaga.
Tycker bara att det är lite löjligt att klaga på att han inte tål stryk.
Folk klagar på att han lägger sig och kvider och filmar i Cro cop matchen tex. där han får okbenet krossat.
Klaga på att han är kass istället :D
Sapp is doing it for the money, laughing all the way to the bank.
Han vet mycket väl att han får betalt för hans utseende/size/look, inte för hans fightingskills.
Det vet väl alla som tittar också hoppas jag.
Jag undrar om han ens tränar kondition seriöst, han blir ju helt död efter 1 minut i varje match :whipped:
Han är kass, och en anledning till det är att han inte tål stryk. Då menar jag tålighet i förhållande till top-level fighters. En vanlig svensson hade säkert hamnat i koma av en del träffar som han fått käka, men det tjänar ju inte heller pengar på att slåss.
Fettecke
2010-11-28, 19:52
Det verkar ju vara en akileshäl där, allt annat kan han ju ta tydligen förutom en knäskål mot revbenen... :P
Det verkar ju vara en akileshäl där, allt annat kan han ju ta tydligen förutom en knäskål mot revbenen... :P
Och kondition, och att bli slagen rent allmänt :em:
du är dum....klicka inte på länkjävulen, för bövelen!
förlåt LoTix, jag ångrar mig....men klicka bara inte föffan...
Undrar vem som skulle vinna en MMA match mellan Nikolai Valuev och Bob Sapp.;)
Bob Sapp ska gå match i England nästa helg, så det är rätt logiskt att man kan få extra ont av ett lämpligt knä från Kruth
http://www.bamma.com/index.php/schedule/up-and-coming-events/bamma-5.html
schröder
2010-11-28, 21:07
Bob Sapp, så skön snubbe men värdelös på fighting. satsa på BB iställe :D
Bob Sapp ska gå match i England nästa helg, så det är rätt logiskt att man kan få extra ont av ett lämpligt knä från Kruth
http://www.bamma.com/index.php/schedule/up-and-coming-events/bamma-5.html
Exakt
Hinna med så många events som möjligt = Mer klirr i kassan.
Han lever ju på att vara ett spektakel nuförtiden, commercials, filmer, freakshow-matcher etc, han aspirerar ju inte på champ-titeln precis.
Kolla inte i trådar som är osäkra om ni vill se matcher/filmer osv. För övrigt finns det inte mycket att "spoila" när det handlar om en sådan lolmatch. Sparade istället 46 sekunder av era liv till att göra något annat.
Killer instinct. Behållningen av matchen blir Krutans döts-pose när han just knäat ner jätten. Det syns inte på dom dåliga youtube-klippen men han ställde sig såhär (beredd):
http://2.bp.blogspot.com/_xY-kpqgkz6M/S_4RX26y-2I/AAAAAAAABFk/S6JhyQIYrSE/s400/Man%2BDown%5B2%5D.JPG
grisbil3n
2010-11-29, 23:35
Ja vilken jevla klenis, ett thaikn'a' i magen levererat av en tungviktare i v'a'rldsklass.
Finns inget som s'a'ger att man ska tala allt bara for att man aer stor och muskul'o's.
Sapp har ju gått ner på samma sätt förut. Frågan är kanske om han verkligen är fighter. Det finns några som sparkar/slår så att ingen tål det; Aerts, LeBanner (knockout-slag #1), Ignatjov ("osynliga" sparkar mot nacken typ) men dom flesta fighters tål rätt många sparkar mot mjukdelarna, Sapp gör inte det. Han borde testa strongmanövningar alternativt fortsätta med skådespeleriet kanske?
Han ser ju nästan orealistisk ut bredvid medellånga :eek:
http://www.zone-sf.com/images/elektra3.jpg
delta_mats
2010-11-30, 08:41
Sapp är ingen fighter. En fighter måste tåla smärta och det gör inte Sapp. Han ger upp när han får riktigt ont istället. Visst kan vissa träffar göra så ont att man blir knockad, leverträffar eller mot solarplexus exempelvis. Men i Bob Safts fall är det nog ren vekhet istället.
schröder
2010-12-14, 08:18
xR7GiYJATgw
även när det är fejkwrestling åker sapp på storstyrk, dock så vinner han på DQ i slutet.
champion
2010-12-14, 08:25
xR7GiYJATgw
även när det är fejkwrestling åker sapp på storstyrk, dock så vinner han på DQ i slutet.
Hahaha, lika dålig där :P
Kul att schalen sitter runt hakan i början ;)
schröder
2010-12-14, 15:14
Kul att schalen sitter runt hakan i början ;)
haha så värdelöst, eller när han blir helt knockad när den andra snubben slår han med en vattenflaska i huvudet :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.