Visa fullständig version : [Lundabor/Malmöiter se hit] Från värnhem till lund central, hur blir det bäst?
Inge Enveten
2010-11-27, 14:54
Har lekt lite med skånetrafikens hemsida men hittar ingen bra lösning
Jag är fundersam angående hur man på snabbast sätt tar sig från värnhem (egentligen segevång) till lund central. Jag vet att det går bussar från värnhem till lund men på skånetrafikens hemsida får jag inga resultat vid sökning, allt hänvisar till tåg
Vad går fortast? Buss till centralen i malmö sen tåg raka vägen eller buss från värnhem till lund sen stadsbuss därifrån eller det kanske finns en buss som tar mig direkt från värnhem till lunds central?
Går inga bussar till lunds central, så ta tåget.
jag bor på värnhem :)
3an eller 7an till stationen och sen tåg till lund har jag kört.
Finns nån direktbuss också (?), (eller om det fanns?) den har jag aldrig testat så kan inte uttala mig där.
eternallord
2010-11-27, 15:05
Skånetrafiken ger dig bara tåg-träffar eftersom tåg-turen går mycket fortare än eventuella bussalternativ.
Ska du specifikt till centralen så är det snabbast, ska du däremot mot LTH eller dylikt så finns det direktbussar.
Inge Enveten
2010-11-27, 15:18
jag bor på värnhem :)
Träffas och leka nån dag? (just kidding, no stalker)
Tack för hjälpen gott folk! Uppskattar det :). Inte så hemskt egentligen, buss ca 10 min sen tåg i ca 15? Blir bra ju, ville bara försäkra mig om att bättre alternativ ej fanns.
Sheogorath
2010-11-27, 15:39
169:an går från Värnhem till Lund C på 30 min, men den går inte helger.
Inge Enveten
2010-11-27, 15:45
169:an går från Värnhem till Lund C på 30 min, men den går inte helger.
All right, tack! Kan kanske vara till min hjälp faktiskt, verkar så i alla fall, om jag lyckas tima allt bra
Sheogorath
2010-11-27, 15:49
All right, tack! Kan kanske vara till min hjälp faktiskt, verkar så i alla fall, om jag lyckas tima allt bra
Det finns alltså en förklaring till att bussen inte kom upp när du sökte; jag förmodar att du sökte på resor idag. ;)
Inge Enveten
2010-11-27, 15:56
Det finns alltså en förklaring till att bussen inte kom upp när du sökte; jag förmodar att du sökte på resor idag. ;)
Mycket bra och korrekt analys ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.