Visa fullständig version : Tråden om att äta och dricka ute
Halloj,
Jag har inte sökt och orkar inte, finns den så ta bort min tråd.
Här vill jag att ni recenserat stället ni varit och ätit på och druckit. Jag vill ha med inlevelse och känsla beskrivet hur ni hade det, kommer ni gå dit igen, vad var det som sa ************** va gott, osv, recensera dryck lika som dryck.
Slutändan ska denna tråd handla om att man läser någons inlägg och får lust att dra dit med polarna. Så jag kör igång.
Förra veckan var vi på Gamla Stans ST:Klara. Tysk eller nej, syd tyrolskt ställe som polaren sade.
Inredningen var rätt sunkigt och mörkt vilket är exakt det jag gillar. Hatar lyxkrogar/restauranger och där man måste leta efter sin oxfile på tallriken.
Vi åt Schweinhatze, vilket jag tror var grisens röv eller lårdel. Fet jävla bit som räcker för två egentligen. Hård grillad skinn, under skinnet fett och kött. Man fick dumplings till och bla bla.
Och en liters bägare med öl, minns fan inte namnet men de har massor av fatöl och flasköl. Det hela var så underbart.
Denna maträtt är inte vanlig så jag rekomenderar alla att prova, själv var jag skeptisk också men jag älskade skiten och vill dit igen.
Så berätta om era ställen, med inlevelse och skriv inte bara kort en rad.
Mina kriterier när vi ska ut är kött, öl och schysst inredning, mörkt och inte modernt.
Hade du damsällskap Gabber eller var det med arbkamrater?
Hade du damsällskap Gabber eller var det med arbkamrater?
Bara 10 pers, 3 damer men kollegor. dessutom har jag mtt "damsällskap" i Armenien som väntar på mig och jag åker på 29 dagar :)
Texsas longhorn på Kungsholmen.
Hade 4h att fördriva i hufvudstaden i samband med ett tågbyte. Telefonerade en polare som alltid är hungrig och vi trog till Texas. Det är trångt, högljut, mörkt och ruffigt. Vi fick efter ca 10 min platser vid ett långbord tillsammans med andra glada dårar.
Skippar förrätt och går rakt på köttet, beställer in "Bigass" dvs 500g entrecote och tar även en pitcher Samuel adams lager att skölja ned med. Beställer köttet Medium Rare.
Polaren beställer en Sitting bull, dvs ett kilo biff och han ska ha köttet Rare, han beställer även en pitcher Margaritha (2L av drinkjäveln, 24cl tequila) samt en budweiser.
Vi tar båda strips till köttet.
Ganska omgående kommer drickat in samt någon sorts förrätssallad? Ganska trist sak med isbergssallat och majs och någon töntig dressing.
Köttet dröjer som fan dock, tror vi sitter någonstans mellan 50 min och en timme innan köttet kommer in, men det är varmt och perfekt tillagat, saftigt och mört.
Kilosbiffen min kompis beställde är helt sjukt stor, jävla kloss.
Vid det här laget är vi redan lite småsnurriga av öl och margharitas på fastande mage. Vi angriper köttet med stora mängder av deras egna stakehouse sås, fan vad god den är. De säljer såsen separat på flaska om man vill köpa hem, vi bad om att få köpa och vi fick en flaska var på köpet! Bra ställe!
Är man sugen på obscena mängder kött och inte har något mot att betala en slant så är det här ett ypperligt ställe att gå med polare. +1 för långbord och öl i pitcher samt stooora bitar vällagat kött.
Övriga rätter har jag ingen aning om, jag vill bara fylla mitt huvud med dött djur och jästa drycker!
Texsas longhorn på Kungsholmen.
Hade 4h att fördriva i hufvudstaden i samband med ett tågbyte. Telefonerade en polare som alltid är hungrig och vi trog till Texas. Det är trångt, högljut, mörkt och ruffigt. Vi fick efter ca 10 min platser vid ett långbord tillsammans med andra glada dårar.
Skippar förrätt och går rakt på köttet, beställer in "Bigass" dvs 500g entrecote och tar även en pitcher Samuel adams lager att skölja ned med. Beställer köttet Medium Rare.
Polaren beställer en Sitting bull, dvs ett kilo biff och han ska ha köttet Rare, han beställer även en pitcher Margaritha (2L av drinkjäveln, 24cl tequila) samt en budweiser.
Vi tar båda strips till köttet.
Ganska omgående kommer drickat in samt någon sorts förrätssallad? Ganska trist sak med isbergssallat och majs och någon töntig dressing.
Köttet dröjer som fan dock, tror vi sitter någonstans mellan 50 min och en timme innan köttet kommer in, men det är varmt och perfekt tillagat, saftigt och mört.
Kilosbiffen min kompis beställde är helt sjukt stor, jävla kloss.
Vid det här laget är vi redan lite småsnurriga av öl och margharitas på fastande mage. Vi angriper köttet med stora mängder av deras egna stakehouse sås, fan vad god den är. De säljer såsen separat på flaska om man vill köpa hem, vi bad om att få köpa och vi fick en flaska var på köpet! Bra ställe!
Är man sugen på obscena mängder kött och inte har något mot att betala en slant så är det här ett ypperligt ställe att gå med polare. +1 för långbord och öl i pitcher samt stooora bitar vällagat kött.
Övriga rätter har jag ingen aning om, jag vill bara fylla mitt huvud med dött djur och jästa drycker!
Så här ska ni beskriva, exemplariskt, Texas har varit på tapeten o vi ska nog dit nästa vecka och nu BLIR det Texas, jag kommer kräva det. Fyfan bra skrivet!!!! Fortsätt alla!!!!!! :hbang:
hahavaffan
2010-11-25, 19:21
Så här ska ni beskriva, exemplariskt, Texas har varit på tapeten o vi ska nog dit nästa vecka och nu BLIR det Texas, jag kommer kräva det. Fyfan bra skrivet!!!! Fortsätt alla!!!!!! :hbang:Haha måste fan hålla med där. Åt för 5 minuter sen men vill ta en helikopter till närmsta Texas Longhorn nu.
MERA, kom igen nu, gör mig glad som förra postaren.....ahhhhhhhhhhhhhh
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.