handdator

Visa fullständig version : Greppträning - Tummar

TheBigBlueberry
2010-11-23, 22:11
Hej, jag har under två månaders tid hålt på med grippers, funkar jätte bra.
Fast en sak jag tänkt på nu är, hur tränar man tummen och den stora tummuskeln?

Det är väll vad jag undrar, tack i förskott! :D

hugok
2010-11-23, 22:20
Pinch för statisk träning. För dynamisk kan du göra något liknande "titans telegraph" som dom säljer på ironmind. Eller ha en lätt gripper som du sätter ena änden av på pekfingret och andra på tummen och trycker ihop.

TheBigBlueberry
2010-11-23, 22:25
Pinch för statisk träning. För dynamisk kan du göra något liknande "titans telegraph" som dom säljer på ironmind. Eller ha en lätt gripper som du sätter ena änden av på pekfingret och andra på tummen och trycker ihop.

Den där titans telegraph verkar aldeles för dyr för mig :S, men det där med pinch, det är väll att man ska nypa ett tunkt föremål mellan händerna?

hugok
2010-11-23, 22:27
Den där titans telegraph verkar aldeles för dyr för mig :S, men det där med pinch, det är väll att man ska nypa ett tunkt föremål mellan händerna?

Japp det ska man, typ en vikt eller nåt. Du kan ju bygga en titans telegraph :) Eller något som liknar den.

TheBigBlueberry
2010-11-24, 19:16
Japp det ska man, typ en vikt eller nåt. Du kan ju bygga en titans telegraph :) Eller något som liknar den.

Men jag undrar om det inte finns något lättare sätt ändå =/

Lifeless
2010-11-24, 20:21
Men jag undrar om det inte finns något lättare sätt ändå =/

Kolla på ”I form med Anna Anka” eller nån annan högklassig underhållning medans du mosar in tummen i en tennisboll..

Mart|n
2010-11-24, 21:05
En TTK är väl värd priset.

Supermicke
2010-11-27, 03:07
går det inte att ta en vanlig klämma och nypa på då :P använda små/stora gummiband som motstånd efterhand man blir starkare

Mart|n
2010-11-27, 08:02
går det inte att ta en vanlig klämma och nypa på då :P använda små/stora gummiband som motstånd efterhand man blir starkare

Det går det också.

hugok
2010-11-27, 11:25
Jag brukar ibland använda klämmorna till skivstången.