handdator

Visa fullständig version : Tid för deff ?

ToughLove
2010-11-21, 23:26
Tjo har nu bulkat i ca 3 månader och gått upp rätt mycket ca 10 kg (dagsvikt 94kg) börjar få lite fett på magen nu, dock undrar jag om jag borde deffa för att sen bulka igen och deffa ytligare en gång innan sommaren? för jag är rätt sugen på att bli deffad inför beach 2010 as we speak. Eller kanske vore det vara att föredra att lägga sig på kaloribalans så länge och sen tijma en deff inför sommaren?

vikt: 94kg
längd: 196cm

här kommer lite bilder också, undrar även fall någon har nån gissning vad mitt kroppsfett % kan ligga på ?

http://i52.tinypic.com/qrwwmb.jpg

http://yfrog.com/e4dsc01526rj

http://i56.tinypic.com/igw6yc.jpg

pialia
2010-11-21, 23:30
Låter som att du redan svarat på din egen fråga. Om du inte har någon särskilld anledning att deffa under vintern, låt bli. Om du inte kan vänta till våren, deffa tidigare. Ingen aning vad din kroppsfett % kan vara.

Achivai
2010-11-21, 23:55
Jag hade inte deffat.

Sagzy
2010-11-22, 01:37
Jag hade inte deffat, man räkna med att man ligger på sig lite fett och sen stå ut.
Men det ska bli kul att se dina resultat till våren, då vi nu ligger på samma vikt/längd, har faktiskt även gått upp drygt 10kg sen augusti/september.

lycka till

OneManArmy
2010-11-22, 06:43
Hellre klar med deffen för tidigt än för sent.

pellepedal
2010-11-22, 12:07
Skulle vilja säga att du är ganska sent ute för att komma i form till beach 2010, men beach 2011 har du tid på dig än.
Bulka nån månad till du. Beror ju lite på hur fort du vill gå ner i vikt sen.

JimmyJoe
2010-11-22, 12:11
Skulle vilja säga att du är ganska sent ute för att komma i form till beach 2010, men beach 2011 har du tid på dig än.
Bulka nån månad till du. Beror ju lite på hur fort du vill gå ner i vikt sen.

Lyssna inte för mycket på alla här. Bulka någon månad till och deffa i februario -> till sommaren. Din form kommer att bli helt okej.

henrikl
2010-11-22, 12:47
Lyssna inte för mycket på alla här. Bulka någon månad till och deffa i februario -> till sommaren. Din form kommer att bli helt okej.

Men aldrig till beach 2010 som var hans mål.

kalaskonrad
2010-11-22, 13:27
Jag tror tyvärr inte du kommer var strandhunkeNN^ med stort H i kolo-mått men du kommer ju helt klart vara grövre än de flesta som hänger på stränderna. Kör en liten deff så du känner att du kan känna dig fit nog/nöjd under våra 2 riktiga sommar månader men börja bulka lite tidigare nästa gång tycker jag!

Mvh

edit* om det hjälper dig att bestämma så kan jag berätta att jag kör igång dieten i slutet av december, efter jul någon gång på uppskattade vikten 96-98kg / 189cm :) Ser ju bara fånigt ut att vara asrippad om man ändå inte har nå muskler imho! Hare bra

ToughLove
2010-11-22, 14:45
Jag tror tyvärr inte du kommer var strandhunkeNN^ med stort H i kolo-mått men du kommer ju helt klart vara grövre än de flesta som hänger på stränderna. Kör en liten deff så du känner att du kan känna dig fit nog/nöjd under våra 2 riktiga sommar månader men börja bulka lite tidigare nästa gång tycker jag!

Mvh

edit* om det hjälper dig att bestämma så kan jag berätta att jag kör igång dieten i slutet av december, efter jul någon gång på uppskattade vikten 96-98kg / 189cm :) Ser ju bara fånigt ut att vara asrippad om man ändå inte har nå muskler imho! Hare bra

okok tackar, fortsätter min bulk under dec också ;)

HMB
2010-11-22, 15:04
Fortsätt inte med bulken som du gjort hittills iallafall, av de 10kg du lagt på dig är bara en bråkdel muskler samt du kommer få kämpa för att få bort fettet du lagt på dig. Öka långsamt istället så slipper du hetsa under våren.

Erkserks
2010-11-22, 17:50
Fortsätt inte med bulken som du gjort hittills iallafall, av de 10kg du lagt på dig är bara en bråkdel muskler samt du kommer få kämpa för att få bort fettet du lagt på dig. Öka långsamt istället så slipper du hetsa under våren.

+1000

De 10 kilona måste ha bestått av mycket, mycket fett. Lägg dig på +/- 0 någon månad. Sen utvärderar du i början av nästa år och bestämmer dig hur du ska göra fram till beachen.

ToughLove
2010-11-23, 07:02

okok men hur de tar väll inte 5 månader för mig att deffa ner? + att man bygger väl knappt några muskler under deff

JJOHANSSON
2010-11-23, 07:50
din kropp är äckligt lik min, får jag fråga varför du ska deffa? för kroppen ser ju inte dålig ut precis, jag skulle hellre legat på kaloribalans till efter sommarn och sen bulkat igen, men det är ju vad jag skulle gjort.

Fultjack
2010-11-23, 09:29
Låter som att du redan svarat på din egen fråga. Om du inte har någon särskilld anledning att deffa under vintern, låt bli. Om du inte kan vänta till våren, deffa tidigare. Ingen aning vad din kroppsfett % kan vara.

Å andra sidan finns det väl ingen särskild anledning att gå runt halvtjock hela vintern heller?

Apjavel
2010-11-23, 09:39
Å andra sidan finns det väl ingen särskild anledning att gå runt halvtjock hela vintern heller?

Du kan väll ändå inte påstå att han är halvtjock? Allt är relativt men någon gräns måste det ju finnas.

ToughLove
2010-11-23, 10:32
Hum hum får se hur jag gör nu, blir nog kaloribalans ett tag nu? Bryr mig inte om lite extra fett under hösten och våren men under sommaren vill jag vara rippad ;-)