Visa fullständig version : En fråga om kaffe!
Mega_man1000
2010-11-21, 21:14
Hejsan allihopa!!
Undrar om hur kaffe påverkar kroppen när man dricker det tillsammans med en måltid(typ frukost)? Har hört att insulinet sjuter i höjden pga av koffeinet eller något? stämmer detta?
jag menar har kaffet någon negativ inverkan på kroppen när man intar det tillsammans med kolhydrater(menar typ stärkelse) än om man intar det tillsammans med andra näringsämnen?
Hare bra!:cool:
Eddie Vedder
2010-11-21, 21:18
Kaffeintaget en negativ inverkan på upptaget av vissa mikronutrienter. Men kaffe på maten är ju inte direkt en ovanlig företeelse och folk dör inte som flugor av näringsbrister för det.
Står lite här - > http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=135270&highlight=Kaffe
Koffeinet gör dessutom så födointaget stimulerar större insulinfrisättning, i och med att insulinkänsligheten akut försämras med upp till 30%.
Kaffeintaget en negativ inverkan på upptaget av vissa mikronutrienter. Men kaffe på maten är ju inte direkt en ovanlig företeelse och folk dör inte som flugor av näringsbrister för det.
Kaffedrickande länder har i och för sig 100% dödlighet.
Torsk_ole
2010-11-21, 21:21
Du imploderar. True story
Eddie Vedder
2010-11-21, 21:23
Ja hittills i alla fall. Men därifrån kan vi från induktion förutsätta att vi fortsätter dö. Vi kan bara anta det. :D
Mega_man1000
2010-11-21, 21:46
men hur ser det ut med fettinlagring och insulinutsöndring i samband med kaffe drickande på matan igemförelse med om man ätar mat utan kaffe?:)
King Grub
2010-11-21, 21:50
Som jag skrev i citatet i inlägg 3, insulinkänsligheten minskas akut med upp till 30%.
Det innebär inte att du blir tjock av kaffe.
Källa på det? :D
Det finns studier på att kaffe skulle kunna leda till odödlighet. Jag hittar inte studien i fråga, men den diskuteras Här (http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/allmant/article39584.ece)
Jag blir skitnödig av kaffe efter måltid i en avslappnande miljö men eftersom det är så skönt att skita gör det inget :thumbup:
BengtBurk
2010-11-23, 12:56
Jag blir skitnödig av kaffe efter måltid i en avslappnande miljö men eftersom det är så skönt att skita gör det inget :thumbup:
Jag blir skitnödig av enbart måltiden. Men som sagt, det är skönt att skita!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.