Logga in

Visa fullständig version : Windows 7 phone

Cilia
2010-11-20, 19:44
Behöver snart en ny telefon. Jag har haft 3 eller 4 HTC så jag gillar dom och jag gillar idén att jag bara kan tanka över hela historien i den nya.

Nu har det kommit ut telefoner med nytt operativsysystem Windows phone 7 som enligt vissa när jag läser på nätet ska vara bättre än iPhone. Nu är frågan vilket märke som är bäst. Försökt läsa lite men jag tycker det är svårt att få en klar bild.

Någon som har någon koll? Säg inte att jag ska köpa iPhone för det kanske blir så ändå man får se. Men jag skulle gärna ha en ny HTC eller annan Windowsbaserad

Tricce
2010-11-20, 19:46
Jag skulle nog be 08-dude om en åsikt innan köp!

hahavaffan
2010-11-20, 19:52
http://www.engadget.com/2010/10/20/samsung-omnia-7-review/
http://www.engadget.com/2010/10/22/samsung-focus-review/
http://www.engadget.com/2010/10/22/lg-optimus-7-review/
http://www.engadget.com/2010/10/20/htc-hd7-review/
http://www.engadget.com/2010/10/21/htc-7-mozart-review/
http://www.engadget.com/2010/10/20/htc-surround-review/

HD7 verkar rätt fet, så här utan att ha kollat in någon av dom särskilt mycket.

Cilia
2010-11-20, 19:54
Jag skulle nog be 08-dude om en åsikt innan köp!
medlem här?

http://www.engadget.com/2010/10/20/samsung-omnia-7-review/
http://www.engadget.com/2010/10/22/samsung-focus-review/
http://www.engadget.com/2010/10/22/lg-optimus-7-review/
http://www.engadget.com/2010/10/20/htc-hd7-review/
http://www.engadget.com/2010/10/21/htc-7-mozart-review/
http://www.engadget.com/2010/10/20/htc-surround-review/

HD7 verkar rätt fet, så här utan att ha kollat in någon av dom särskilt mycket.
Läst dom flesta av dom. Det är då jag fick ont i huvudet ?

Honn
2010-11-20, 20:46
Vad är du ute efter med din nya telefon? Teknikfreak(som jag) eller bara att den ska fungera, fysiskt tangentbord, några speciella program som måste finnas osv?

Dreas
2010-11-20, 20:55
Jag skulle inte ta en Windows 7-lur. Bättre än iOS 4? Njeee, det har jag mycket svårt att tro(beror ju på användningsområde men någon typ av medel).

Min röst läggs på Iphone eller en ny trevlig HTC. Kanske ZTE Blade, för de kronor den kostar är den sjuuuuuukt prisvärd. Du ska upp mer än det dubbla för att få samma prestanda.

JJ
2010-11-20, 21:10
HTC Desire.

pragmatist
2010-11-20, 21:40
Lite väl färskt än så länge om du frågar mig. Det ser lovande ut men jag skulle låta det mogna lite först för att se hur det tar sig. Det är ett genuint svårt läge på marknaden just nu tycker jag, tur att man har några månaders bindningstid kvar och inte behöver bestämma sig än.

Cilia
2010-11-20, 22:17
Vad är du ute efter med din nya telefon? Teknikfreak(som jag) eller bara att den ska fungera, fysiskt tangentbord, några speciella program som måste finnas osv?
inte teknikfreak alls, vill att den ska fungera. Ringa, kalender, mail, nät. Det är allt eg. Det är främst ett arbetsredskap för mig.

Jag skulle inte ta en Windows 7-lur. Bättre än iOS 4? Njeee, det har jag mycket svårt att tro(beror ju på användningsområde men någon typ av medel).

Min röst läggs på Iphone eller en ny trevlig HTC. Kanske ZTE Blade, för de kronor den kostar är den sjuuuuuukt prisvärd. Du ska upp mer än det dubbla för att få samma prestanda.
fast jag tänkte mig ju en HTC fast med OS Windows 7

HTC Desire.
Men det är en andoid va? Vad jag förstått så är W7 bättre än Androidsystemet

Lite väl färskt än så länge om du frågar mig. Det ser lovande ut men jag skulle låta det mogna lite först för att se hur det tar sig. Det är ett genuint svårt läge på marknaden just nu tycker jag, tur att man har några månaders bindningstid kvar och inte behöver bestämma sig än.
Det är just det jag är rädd för. Att det är lite för nytt.

Jag har en arbetstelefon så jag sitter inte fast i ngt bindningstid men den jag har börjar bli lite seg. Det tar evigheter för saker att hända och jag får tuppjuick *s*

JJ
2010-11-20, 22:20

Jag skulle avvakta, till nästa telefon kan du fundera på saken.

Dennis93
2010-11-20, 22:24
Här är en recension, Wp 7 verkar inte vara riktigt klar och många tjänster funkar INTE i sverige. Om man vill ha en windows tele ska man nog vänta.

länk: http://www.sweclockers.com/artikel/12879-snabbtitt-pa-windows-phone-7

Dreas
2010-11-20, 22:25
inte teknikfreak alls

Vet inte hur du fått för dig det, men vi har överseende med det.

Beror ju på vad du ska ha din lur till, men jag föredrar android.

"Tanka över hela historien i den nya"?

Nelo322
2010-11-20, 22:59
.

"Tanka över hela historien i den nya"?

Går att synka över kontakter osv via sitt gmail konto till en ny androidmobil, tror att det är det som hon menar

r3mpuh
2010-11-20, 23:02
Samsung Galaxy S är det som gäller, ffs!*grr27*

svennebanan
2010-11-21, 12:31
Förlåt om jag lånar tråden men vilken Android rekommenderar ni. Samsung eller HTC. Mer specifikt än så?

Dreas
2010-11-21, 12:40
Förlåt om jag lånar tråden men vilken Android rekommenderar ni. Samsung eller HTC. Mer specifikt än så?Desire HD och Desire Z är ju två trevliga lurar, dock lite stora.

ZTE Blade är grym och billig, den skulle jag ta en extra koll på.

HTC Gratia är iaf ruggigt snygg imo, dock dubbla priset gentemot Blade.

Samsung Galaxy S börjar bli lite gammal, borde väl komma några nya, vettigare lurar snart :P

Piranha
2010-11-21, 13:00
Jag klämde på Desire HD i veckan och jovisst den är snygg som fan, men onödigt stor att ha i fickan, sen upplevde jag den som trög och långsam jämfört med vanliga Desire, märkligt men så var det. Testade såklart Angry Birds efterom skärmen har högre uppl och jo den flöt inte på lika bra.

Edit: Jag skulle oavsett rekomendera en Androidtelefon.

martikainen
2010-11-21, 13:20
Jag klämde på Desire HD i veckan och jovisst den är snygg som fan, men onödigt stor att ha i fickan, sen upplevde jag den som trög och långsam jämfört med vanliga Desire, märkligt men så var det. Testade såklart Angry Birds efterom skärmen har högre uppl och jo den flöt inte på lika bra.

Desire HD är sjukt stor! Det är ingen telefon man vill ha med sig i jeansfickan, väldigt synd då den annars verkar riktigt nice.

Själv har jag vanlig Desire och är toknöjd! Efter att market blev tillgängligt för handel i Sverige också så finns det inte några direkta nackdelar med android längre.

Mr.Cosybear
2010-11-21, 13:20
W7P ser ut att vara ganska bra men inte för den svenska marknaden, än. Som någon tagit upp så är det flera saker som inte fungerar här ännu.

73P8IvMrEgg

mikaelj
2010-11-21, 13:32

Det är det inte.

mikaelj
2010-11-21, 13:33
Desire HD och Desire Z är ju två trevliga lurar, dock lite stora.

ZTE Blade är grym och billig, den skulle jag ta en extra koll på.

HTC Gratia är iaf ruggigt snygg imo, dock dubbla priset gentemot Blade.

Samsung Galaxy S börjar bli lite gammal, borde väl komma några nya, vettigare lurar snart :P

Någon av dem som har vettig batteritid? Jag hade gärna haft en lite större telefon om den bara hade räckt lite längre. Förstår inte hetsen över smal och tunn om det går ut över batteritiden.

ante
2010-11-21, 15:13
Köp inte en iPhone om du vill använda kalendern osv. Kalendern är rätt värdelös att använda, du kan bara ställa in möten med 5min-intervall och inte som du själv vill, du har ingen att-göra-lista som du kan synca med datorn, plus att den är låst till en dator, du kan mao inte synca den hemma och med jobbdatorn.

Jag skulle kika på en HTC desire Z, med fysiskt tangentbord och android.

Tricce
2010-11-21, 15:28
Köp inte en iPhone om du vill använda kalendern osv. Kalendern är rätt värdelös att använda, du kan bara ställa in möten med 5min-intervall och inte som du själv vill, du har ingen att-göra-lista som du kan synca med datorn, plus att den är låst till en dator, du kan mao inte synca den hemma och med jobbdatorn.

Det finns ju kalender appar.

Dreas
2010-11-21, 15:33
Någon av dem som har vettig batteritid? Jag hade gärna haft en lite större telefon om den bara hade räckt lite längre. Förstår inte hetsen över smal och tunn om det går ut över batteritiden.Ingen aning, ska man ha en smartphone får man vara beredd att ladda varje natt :)

Cilia
2010-11-21, 16:04
varför? Känns som om W7 ändå är framtiden även om det är en liten bit kvar just nu men det brukar ju gå fort.

W7P ser ut att vara ganska bra men inte för den svenska marknaden, än. Som någon tagit upp så är det flera saker som inte fungerar här ännu.
Men snart kanske *s*

Det jag har lite emot iPhone är att den inte verkar vara så hållbar. Den har flest och dyrast reparationer hos oss och så är det även på en del andra företag har jag hört av kompisar. Jag tappar min telefon ibland och mina HTC har hållit. Jag är ju ute efter en telefon som funkar bra i arbetet inte en leksak.

Men jag vill att den ska vara så snabb som möjligt. Gillar när det går undan.

hahavaffan
2010-11-21, 16:13
varför? Känns som om W7 ändå är framtiden även om det är en liten bit kvar just nu men det brukar ju gå fort.Framtiden? Enligt vem? Det är inte framtiden (hahavaffan, 2010).

pragmatist
2010-11-21, 16:40
Aldrig funderat på Blackberry? De har ju en hel del fans i affärsvärlden, 9780:n ser ju ganska trevlig ut om man nu inte nödvändigtvis vill ha en touchmobil.

Granatgiraffen
2010-11-21, 17:07
Aldrig funderat på Blackberry? De har ju en hel del fans i affärsvärlden, 9780:n ser ju ganska trevlig ut om man nu inte nödvändigtvis vill ha en touchmobil.

Får slänga upp 20000 på en blackberry serverlicens också då :) Inte så utspritt i Sverige kanske. I USA är det väl mer regel än undantag.

Dreas
2010-11-21, 17:25
varför? Känns som om W7 ändå är framtiden även om det är en liten bit kvar just nu men det brukar ju gå fort.Känns det som framtiden? Av vilken anledning om jag får fråga? Tycker W7 känns rätt dött redan innan det kommit ut med tanke på vilka OS den ska tävla med (android, iOS och Symbian).

Att android är framtiden är något utvecklarna tror iaf, ur ett långsiktigt perspektiv vill säga. Jag rekommenderar dig en androidlur ifall du inte vill ha Iphone :)

Cilia
2010-11-21, 17:38
nej, vet inte om det är kompatibelt i vårt system. Ingen har ngn. Sen gillar jag touch

Känns det som framtiden? Av vilken anledning om jag får fråga? Tycker W7 känns rätt dött redan innan det kommit ut med tanke på vilka OS den ska tävla med (android, iOS och Symbian).

Att android är framtiden är något utvecklarna tror iaf, ur ett långsiktigt perspektiv vill säga. Jag rekommenderar dig en androidlur ifall du inte vill ha Iphone :)
Därför att jag läste en recension där de skrev att den slog android och iOS.

varför utarbetar man ett nytt OS om det är sämre än det man redan har för sina telefoner?

sen hade tydligen androidsystemet usel täckning för intrång.

Dreas
2010-11-21, 17:50
Därför att jag läste en recension där de skrev att den slog android och iOS.

varför utarbetar man ett nytt OS om det är sämre än det man redan har för sina telefoner?

sen hade tydligen androidsystemet usel täckning för intrång.Att basera sina åsikter på en recension blir lätt fel, den recensionen du läser verkar vara i klass med något Aftonbladet skulle kunna komponera ihop.

Man utarbetar och sina? Windows tillverkar inga mobiler. HTC, Samsung och andra tillverkare vill vara med i alla segment och erbjuda olika mobiler, olika operativsystem och med olika fördelar.

Den dåliga täckningen för intrång är ju också vinklad, hej aftonbladet. Apps kontrolleras inte på market i lika hög omfattning som på Appstore, du får själv se till att inte acceptera eller installera något skadligt på din lur, lättast och bäst om man nu vill installera apps på android och av någon anledning är rädd är att bara gå på välkända utvecklare med höga betyg :)

Finns ju lite mer neutrala recensioner: http://www.digitalversus.com/lg-optimus-7-p495_9851_35.html

http://www.digitalversus.com/samsung-omnia-7-p495_9977_36.html

Mr.Cosybear
2010-11-21, 18:01
Jag älskar android men jag tror att det kommer att vara så extremt fragmenterat om det fortsätter som det gör nu att det kommer bli massa små stängda androidöar överallt. Ska man köpa en androidlur ska man köpa den som har bäst support (kort tidsintervall mellan uppdateringar). Om man tar samsung galaxy s som exempel, det dröjde vad, lite mindre än ett halvår för att uppdatera till 2.2? Jag själv skulle aldrig få för mig att köpa en samsung androidlur efter att ha hört detta.

Sedan finns det dock ett OS som många glömmer som verkar riktigt lovande och det är MeeGo med nokia och intel bakom sig, just a side note :) N900an är fin.

Cilia
2010-11-21, 18:16
Att basera sina åsikter på en recension blir lätt fel, den recensionen du läser verkar vara i klass med något Aftonbladet skulle kunna komponera ihop.

Man utarbetar och sina? Windows tillverkar inga mobiler. HTC, Samsung och andra tillverkare vill vara med i alla segment och erbjuda olika mobiler, olika operativsystem och med olika fördelar.

Den dåliga täckningen för intrång är ju också vinklad, hej aftonbladet. Apps kontrolleras inte på market i lika hög omfattning som på Appstore, du får själv se till att inte acceptera eller installera något skadligt på din lur, lättast och bäst om man nu vill installera apps på android och av någon anledning är rädd är att bara gå på välkända utvecklare med höga betyg :)

Finns ju lite mer neutrala recensioner: http://www.digitalversus.com/lg-optimus-7-p495_9851_35.html

http://www.digitalversus.com/samsung-omnia-7-p495_9977_36.html
Tror inte det var AB iofs men jag förstår att en inte ger hela bilden. Jag blev mest glad för att det fanns ett alternativ till iOS.

Nu lever jag ju med W6,5 så allt jämfört med det verkar vara himmelriket. Jag kan ta lunch mellan tryckningarna.

Apropå att Ante sa att kalendern suger på iPhone så är det inget jag hört ngn annan säga. Men det känns lite som att iPhoneanvändare går in i en sekt.

btw så verkade dom ändå ganska nöjda med W7 där och det såg ok ut men jag kanske är för positiv.

Dreas
2010-11-21, 18:22
Jag älskar android men jag tror att det kommer att vara så extremt fragmenterat om det fortsätter som det gör nu att det kommer bli massa små stängda androidöar överallt. Ska man köpa en androidlur ska man köpa den som har bäst support (kort tidsintervall mellan uppdateringar). Om man tar samsung galaxy s som exempel, det dröjde vad, lite mindre än ett halvår för att uppdatera till 2.2? Jag själv skulle aldrig få för mig att köpa en samsung androidlur efter att ha hört detta.

Sedan finns det dock ett OS som många glömmer som verkar riktigt lovande och det är MeeGo med nokia och intel bakom sig, just a side note :) N900an är fin.Tänkte skriva om Meego, men det är inte ute än va? 6mån, det är väl inte så farligt mycket? Ska man ha direktuppdateringar får man köpa en Nexus *cupid*

Tror inte det var AB iofs men jag förstår att en inte ger hela bilden. Jag blev mest glad för att det fanns ett alternativ till iOS.

Nu lever jag ju med W6,5 så allt jämfört med det verkar vara himmelriket. Jag kan ta lunch mellan tryckningarna.

Apropå att Ante sa att kalendern suger på iPhone så är det inget jag hört ngn annan säga. Men det känns lite som att iPhoneanvändare går in i en sekt.

btw så verkade dom ändå ganska nöjda med W7 där och det såg ok ut men jag kanske är för positiv. Du får väl läsa om W7 vs andra. Jag skulle inte ta en Win 7-mobil idag kan jag säga :)

Jag tror inte jag har så mycket mer att tillföra.

Albatross
2010-11-21, 18:25
På jobbet flyttar vi nu över användarna från WinMo 6.5 till Android... Alla upplever det som en förbättring, även om Android självklart har sina problem det med. Funkar dock ypperligt att synka över "Activesync" och har support för multipla kalendrar etc... Duger till de flesta användare åtminstone.

Johan_P
2010-11-21, 18:26

Man försöker väl tjäna pengar på de som trots allt köper det. Anledningen till varför Nokia och Sony Ericsson har 24546851531535 olika skitmobiler som fungerar lika dåligt och varar lika kort tid allihop.

Mr.Cosybear
2010-11-21, 18:28
Tänkte skriva om Meego, men det är inte ute än va? 6mån, det är väl inte så farligt mycket? Ska man ha direktuppdateringar får man köpa en Nexus *cupid*

6mån inte lång tid? Pff, det är en evighet... Speciellt om allvarliga hål finns. Därför har jag svårt att förstå varför vissa företag får för sig att mata in Android utan att tänka på detta, men det kanske dem gör...

Angående MeeGo: Latest stable release 1.1 / 28 October 2010

Dreas
2010-11-21, 18:32
6mån inte lång tid? Pff, det är en evighet... Speciellt om allvarliga hål finns. Därför har jag svårt att förstå varför vissa företag får för sig att mata in Android utan att tänka på detta, men det kanske dem gör...

Angående MeeGo: Latest stable release 1.1 / 28 October 2010De "allvarliga" hålen är ju inget gemene man behöver oroa sig över, men ja, det kan ju skapa problem om fel person får nys om det.

Köper man en androidlur annan än Nexus så får man vänta, det vet man ju redan köpet.

Ofan, har det kommit några lurar med det eller är det bara N900-killarna som sitter och leker med det just nu?

Mr.Cosybear
2010-11-21, 18:41
De "allvarliga" hålen är ju inget gemene man behöver oroa sig över, men ja, det kan ju skapa problem om fel person får nys om det.

Köper man en androidlur annan än Nexus så får man vänta, det vet man ju redan köpet.

Ofan, har det kommit några lurar med det eller är det bara N900-killarna som sitter och leker med det just nu?

Förstår inte, varför ska man inte oroa sig för säkerhetshål? Känner flera som kör SEBs app exempelvis för att utföra vissa bankärenden och jag skulle inte få för mig att använda min telefon för detta, speciellt vid vissa sårbarheter. Men visst :)

Vad jag vet så kör även LG GW990 MeeGo, men jag har själv inte sett eller testat det.

Trance
2010-11-21, 18:44

Vilka utvecklare pratar du om nu?

Cilia
2010-11-21, 18:44
Vad finns det för problem med android annat än de där säkerhetshålen? Några rena handhavandeproblem?

Jag skulle dock aldrig heller få för mig att köra bankärenden över telefon iaf inte i nuläget.

Dreas
2010-11-21, 18:45
Förstår inte, varför ska man inte oroa sig för säkerhetshål? Känner flera som kör SEBs app exempelvis för att utföra vissa bankärenden och jag skulle inte få för mig att använda min telefon för detta, speciellt vid vissa sårbarheter. Men visst :)

Vad jag vet så kör även LG GW990 MeeGo, men jag har själv inte sett eller testat det.Jag menar att först ska du installera en app som kan komma åt din mobil eller på annat vis acceptera något. Sålänge du sköter ditt ska det väl inte vara några problem? Eller så har jag missat något.

mikaelj
2010-11-21, 18:48
Sedan finns det dock ett OS som många glömmer som verkar riktigt lovande och det är MeeGo med nokia och intel bakom sig, just a side note :) N900an är fin.

Isch. Har en pryl med det på jobbet. Gillar inte.

Android är någorlunda nyskapande. webOS är längst fram, men tyvärr före sin tid. Precis som BeOS.

Trance
2010-11-21, 18:49
Vad finns det för problem med android annat än de där säkerhetshålen? Några rena handhavandeproblem?

Jag skulle dock aldrig heller få för mig att köra bankärenden över telefon iaf inte i nuläget.

Vissa telefoner är aningen långsamma jämfört med t.ex. iPhone.

Mr.Cosybear
2010-11-21, 18:53
Jag menar att först ska du installera en app som kan komma åt din mobil eller på annat vis acceptera något. Sålänge du sköter ditt ska det väl inte vara några problem? Eller så har jag missat något.

En sårbarhet kan i vissa fall innebära att "skadlig" mjukvara kan installeras utan användarens vetskap om vad som skett. Med lite social engineering kommer man långt på. Men som sagt, jag skrev vissa sårbarheter och den typen som man behöver oroa sig mest över upptäcks som tur är inte allt för ofta. Men om en sådan skulle upptäckas och säg flera miljoner användare är sårbara mot under en lång period är enligt mig allvarligt. Speciellt för företag där dess användare syncar och har sig.

Dreas
2010-11-21, 18:56
En sårbarhet kan i vissa fall innebära att "skadlig" mjukvara kan installeras utan användarens vetskap om vad som skett. Med lite social engineering kommer man långt på. Men som sagt, jag skrev vissa sårbarheter och den typen som man behöver oroa sig mest över upptäcks som tur är inte allt för ofta. Men om en sådan skulle upptäckas och säg flera miljoner användare är sårbara mot under en lång period är enligt mig allvarligt. Speciellt för företag.Att skadlig mjukvara kan installeras handlar ju om att man lägger med det i en appinstallation. Alltså måste du först acceptera. Var ju en kille som lagt med "skadlig"(tror den kollade lite info av något slag) kod i Angry birds för att visa hur lätt det egentligen är att göra.

Mr.Cosybear
2010-11-21, 19:26
Att skadlig mjukvara kan installeras handlar ju om att man lägger med det i en appinstallation. Alltså måste du först acceptera. Var ju en kille som lagt med "skadlig"(tror den kollade lite info av något slag) kod i Angry birds för att visa hur lätt det egentligen är att göra.

Varför måste det läggas med i en appinstall? Skulle inte förvåna mig om en sårbarhet skulle upptäckas där skadlig kod kan installeras/exekveras utan root/admin/whatever. Det du pratar om är ju lite mer åt social engineering-hållet? Dvs att "lura" någon att installera en skadlig app.

Kom på att detta är lite för teoretiskt för trådens syfte... :)

On topic:
Annars tycker jag W7 verkar lovande, väldigt snyggt gränssnitt. Dock är det långt ifrån färdigt då det saknas vissa funktioner/tjänster för att vara värd att köpa i dagsläget. Vänta ett halvår-år så har du en riktig konkurrent tror jag, hoppas jag.

svennebanan
2010-11-21, 19:42
Är det några nya intressanta Androider på ingång kring årsskiftet. Det är ändå vid den tidpunkten jag kan börja använda min telefon. Vill inte att den ligger och blir gammal i onödan. :)

Vad finns det att se fram emot?

Mr.Cosybear
2010-11-21, 19:51
Är det några nya intressanta Androider på ingång kring årsskiftet. Det är ändå vid den tidpunkten jag kan börja använda min telefon. Vill inte att den ligger och blir gammal i onödan. :)

Vad finns det att se fram emot?

Har ju varit en del snack om googles uppföljare till nexus one, nexus two(?), men det är vad jag vet inte bekräftat ännu. Den jag väntar/hoppas på själv i nuläget :)

Dreas
2010-11-21, 20:02
Varför måste det läggas med i en appinstall? Skulle inte förvåna mig om en sårbarhet skulle upptäckas där skadlig kod kan installeras/exekveras utan root/admin/whatever. Det du pratar om är ju lite mer åt social engineering-hållet? Dvs att "lura" någon att installera en skadlig app.

Kom på att detta är lite för teoretiskt för trådens syfte... :)
Det skulle förvåna mig däremot.

Installerar man inte massvis med apps så ska det nog vara lugnt. Ur säkerhetssynpunkt för företag ser jag idag inga problem just på den fronten, men då kan jag lätt ha missat något.

martikainen
2010-11-21, 20:25
Vårt företag tog bort HTC Desire från inköp pga risken för att någon ska komma in i våra telefon och då komma åt vår exchangemail.
Vi som hann beställa dom fick installera touchdown mail efter det :) mailen blir lite säkrare i alla fall.

Cilia
2010-11-21, 20:44
On topic:
Annars tycker jag W7 verkar lovande, väldigt snyggt gränssnitt. Dock är det långt ifrån färdigt då det saknas vissa funktioner/tjänster för att vara värd att köpa i dagsläget. Vänta ett halvår-år så har du en riktig konkurrent tror jag, hoppas jag.
skulle kunna vänta några månader. Van vid att telefonen är seg som sirap *s*

Har ju varit en del snack om googles uppföljare till nexus one, nexus two(?), men det är vad jag vet inte bekräftat ännu. Den jag väntar/hoppas på själv i nuläget :)
hört ngt om det? Varför är du intresserad, för att det är google?

Vårt företag tog bort HTC Desire från inköp pga risken för att någon ska komma in i våra telefon och då komma åt vår exchangemail.
Vi som hann beställa dom fick installera touchdown mail efter det :) mailen blir lite säkrare i alla fall.
Det är vad jag också har läst. Det är därför jag är lite skeptisk.

Mr.Cosybear
2010-11-21, 20:49
hört ngt om det? Varför är du intresserad, för att det är google?

Anledningen till att jag är intresserad av den är för att det är google ja. Eftersom det troligen kommer innebära kort till ingen väntetid att uppdatera vid nya versioner av android.