Logga in

Visa fullständig version : Dötsdrog

Chaan
2010-11-20, 18:55
KANNIBALEN FICK VÅLDS- OCH PSYKOSFRAMKALLANDE ADHD-DROG

32-åringen från Skara som mördade och styckade sin sambo hade fått en psykiatrisk psykos- och våldsframkallande drog. Precis som 48-åringen som ströp sin 2-åriga dotter under drogpsykos. Precis som det otäcka våldtäktsfallet mot tre kvinnor. Precis som en mängd liknande fall.

Mer: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/kommitten_for_manskliga_rattigheter/pressrelease/view/kannibalen-fick-vaalds-och-psykosframkallande-adhd-drog-523863

Chaan
2010-11-20, 18:56
PSYKIATRINS RECEPT PÅ VÅLD

29 åringen som dödade sin mor fick Zyprexa. 15-åringen som dödade sin vårdare fick psykmediciner. 27-åringen som dödad en 8-åring fick psykdroger. En skolpojke som får amfetamin för sin adhd hotade att döda lärare och elever. Listan är lång och kommer att bli längre. Under tiden fortsätter psykiatrin att skriva ut fler recept på våld. Det är inte brist på psykiatri som är problemet.

Mer: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/kommitten_for_manskliga_rattigheter/video/view/psykiatrins-recept-paa-vaald-347

Chaan
2010-11-20, 19:05
PSYKIATRISKA DROGER BAKOM ALLA SKOLSKJUTNINGAR.

Sammanlagt 45 döda och 75 skadade. Robert Hawkins, Omaha, sköt nyligen ihjäl åtta, Pekka-Eric Auvinen dödade åtta i Finland; Harris och Klebolds vilda skjutande vid Columbine School dödade tretton. Dessa plus ett dussin skolskjutningar till har en sak gemensamt. Alla hade fått Ritalina och/eller antidepressiva som dokumenterat skapar mani, psykos, hallucinationer, aggression och våldsbeteende.

Mer: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/kommitten_for_manskliga_rattigheter/pressrelease/view/psykiatriska-droger-bakom-alla-skolskjutningar-naer-skall-media-och-politiker-vakna-185290

Phille
2010-11-20, 19:05
Okej.

limenka
2010-11-20, 19:10
okej.

+1

agazza
2010-11-20, 19:12
snyggt aftonbladat! 10p

stafh
2010-11-20, 19:27
Du vet att det är scientologerna som ligger bakom det där va?

Chaan
2010-11-20, 19:28
Du vet att det är scientologerna som ligger bakom det där va?

Jag tänker inte försvara dom, så när som på att det är bra att de granskar psykiatrin. I övrigt har jag nämligen bara dåliga (riktigt dåliga, till och med) erfarenheter av dom. Era 'lol' biter iaf inte på det här.

Pez
2010-11-20, 19:34
Era 'lol' biter iaf inte på det här.
Vad är "det här" som du syftar till?

Tricce
2010-11-20, 19:42

CjpAgWLyqkI

Cilia
2010-11-20, 19:48
Jag tror det är dötsdrogen han syftar på

Huffo the A-LagaRe
2010-11-20, 19:51
CjpAgWLyqkI

Mästerverk!

Lev väl i Valhall Quorthon!

L-Sami
2010-11-20, 19:52
Är det psykiska sjukdomen eller drogerna som skapar dessa händelserna?

Kan tänka mig att missbruk av dessa läkemedel bidrar till en del misär.

Sniggel
2010-11-20, 19:59
Påminner mig om kopplingen mellan roaccutan och depression och nu senare någon studie som såg en koppling mellan acne och depression.

Vad är orsak och vad är bara ett samband?

Tvärarg
2010-11-20, 20:02
Alla vet ju att det är regeringen som ligger bakom detta, eller CIA som börjat operera på Svensk mark!

wessmen
2010-11-20, 23:35
Tänkt då om man gett personerna dötts,våldtäkts&mördardrogen cannabis istället. Landet hade störtats av "psykosrockar".

saab900
2010-11-20, 23:57
Är det psykiska sjukdomen eller drogerna som skapar dessa händelserna?

Kan tänka mig att missbruk av dessa läkemedel bidrar till en del misär.

Tja, eller att det inte är så förvånande egentligen att en viss procent av de som får "psykmediciner" utskrivet är patienter som faktiskt bär på tankar om våld och ibland agerar ut dessa trots medicinering.

filmjölk
2010-11-20, 23:59
adhd- mediciner funkar skitbra på folk som har adhd, som följer och sköter doseringen. Sen får en väldans massa adhd-mediciner som inte har adhd (det är rätt eftersträvansvärt att få en sån diagnos om man gillar amfetamin) och då blir det knas.

zyprexa är en skräpmedicin som ersatt en bra medicin för psykospatienter- cisordinol. Cisordinol fungerar väldigt bra mot psykos men ger hemska biverkningar. Pga biverkningarna är den förbjuden i de flesta länder och sällsynt i Sverige. Zyprexa fungerar inget vidare och ger även den hemska biverkningar. Men läkemedelsbolagen har legat i som fan för att lansera zyprexa till psykiatrin för att ersätta cisordinol och lyckats med det. Tragiskt. Finns nog ingen psyk-instutition vars läkare inte haft åtskilliga läkemedelsluncher finansierade av läkemedelsbolag för att lansera zyprexa, och finns nog ingen anställd på ett sånt ställe som inte har ett dussin bläckpennor med zyprexa-reklam på.

Ibland ser man tom. folk som inte har psykoser som får skräpzyprexa (sällan men det händer). De får en antipsykotisk medicin mot tvångstankar etc etc alla möjliga diagnoser som inte är psykos. Och zyprexa är gjord som antipsykotisk, men ändå ges patienter som inte har psykos den. Det är jävligt skumt.

Om jag hade psykosproblematik, Skulle jag hellre ta tröttheten och ledstelheten från cisordinol, samt få bukt på min sjukdom än diabetes och fortfarande vara psykotisk som blir resultatet av zyprexa.

xodd
2010-11-21, 03:43
zyprexa är en skräpmedicin som ersatt en bra medicin för psykospatienter- cisordinol. Cisordinol fungerar väldigt bra mot psykos men ger hemska biverkningar. Pga biverkningarna är den förbjuden i de flesta länder och sällsynt i Sverige. Zyprexa fungerar inget vidare och ger även den hemska biverkningar.
Ibland ser man tom. folk som inte har psykoser som får skräpzyprexa (sällan men det händer).

För en som jobbat inom psykatrin; Vad grundar du dessa åsikter på?

Sheogorath
2010-11-21, 08:31
Påminner mig om kopplingen mellan roaccutan och depression och nu senare någon studie som såg en koppling mellan acne och depression.

Vad är orsak och vad är bara ett samband?

Det som inom hviiidenskæben kallas för "confunding factor". Det senaste otyget i raden var i Sydsvenskan för någon vecka sedan, där de presenterade en studie som visade att folk som drack energidryck (en eller flera i veckan) löpte ökad risk för alkoholism, och så var det någon joppe som uttalade sig om att "det är ju inte omöjligt att det finns något ämne i de här dryckerna som bla bla bla bla" istället för att diskutera den synnerligen relevanta frågan om huruvida det är så att folk som dricker energidryck festar mer än dem som inte gör det? Red-bull-Vodka, någon? Nu är det möjligt att studien i fråga hade korrigerat för detta, men det var inget som var klargjort. Jag tog mig för pannan när jag läste det, hur som helst.

Så Chaan, jag hoppas att du trollar.

Sheogorath
2010-11-21, 08:33
adhd- mediciner funkar skitbra på folk som har adhd, som följer och sköter doseringen. Sen får en väldans massa adhd-mediciner som inte har adhd (det är rätt eftersträvansvärt att få en sån diagnos om man gillar amfetamin) och då blir det knas.

zyprexa är en skräpmedicin som ersatt en bra medicin för psykospatienter- cisordinol. Cisordinol fungerar väldigt bra mot psykos men ger hemska biverkningar. Pga biverkningarna är den förbjuden i de flesta länder och sällsynt i Sverige. Zyprexa fungerar inget vidare och ger även den hemska biverkningar. Men läkemedelsbolagen har legat i som fan för att lansera zyprexa till psykiatrin för att ersätta cisordinol och lyckats med det. Tragiskt. Finns nog ingen psyk-instutition vars läkare inte haft åtskilliga läkemedelsluncher finansierade av läkemedelsbolag för att lansera zyprexa, och finns nog ingen anställd på ett sånt ställe som inte har ett dussin bläckpennor med zyprexa-reklam på.

Ibland ser man tom. folk som inte har psykoser som får skräpzyprexa (sällan men det händer). De får en antipsykotisk medicin mot tvångstankar etc etc alla möjliga diagnoser som inte är psykos. Och zyprexa är gjord som antipsykotisk, men ändå ges patienter som inte har psykos den. Det är jävligt skumt.

Om jag hade psykosproblematik, Skulle jag hellre ta tröttheten och ledstelheten från cisordinol, samt få bukt på min sjukdom än diabetes och fortfarande vara psykotisk som blir resultatet av zyprexa.

Snacka strunt. Den har både antidepressiv och anxiolytisk effekt och skrivs i vissa fall ut off-label på de indikationerna när man gått bet på annat. Den kommer sent i prioriteringen vid dessa diagnoser men det finns många som fått hjälp av lågdos Zyprexa trots att de inte bär några tecken på psykos alls.

Chaan
2010-11-21, 16:56
Så Chaan, jag hoppas att du trollar.

Absolut, allt är som vanligt, det finns ingenting att oroa sig för.

filmjölk
2010-11-21, 17:37
men det finns många som fått hjälp av lågdos Zyprexa trots att de inte bär några tecken på psykos alls.

du menar hjälp till att utveckla diabetes utan att förbättra deras psykiska tillstånd?

Det är en skräpmedicin. Något som är väldigt intressant är att se som folk är väldigt psykotiska och agressiva som tvångsinjiceras med zyprexa. Det händer ingenting så de får istället sederas med massa benso (eller tom skickas och sövas ner på IVA), som bara sänker folk utan att göra något åt själva psykosen. Jämför det med tio år sedan då samma patienter fick cisordinol, det gick nån timma sen var patienten (oftast) lugn och harmonisk, och behövde minimalt med annan medicin.

Sheogorath
2010-11-21, 17:44
du menar hjälp till att utveckla diabetes utan att förbättra deras psykiska tillstånd?

Det är en skräpmedicin. Något som är väldigt intressant är att se som folk är väldigt psykotiska och agressiva som tvångsinjiceras med zyprexa. Det händer ingenting så de får istället sederas med massa benso (eller tom skickas och sövas ner på IVA), som bara sänker folk utan att göra något åt själva psykosen. Jämför det med tio år sedan då samma patienter fick cisordinol, det gick nån timma sen var patienten (oftast) lugn och harmonisk, och behövde minimalt med annan medicin.

Jag argumenterar inte emot cisordinolens effekt eftersom jag inte vet något om den, däremot vet jag att det finns många som blir hjälpta av Zyprexa. Den här diskussionen är egentligen ganska ointressant för mig, så jag kan nöja mig med att du inte är ense.

Tolkia
2010-11-21, 17:50
Vad är syftet med tråden?

Chaan
2010-11-21, 22:54
Vad är syftet med tråden?

Du ska läsa texterna, eventuellt kommentera.