handdator

Visa fullständig version : Är mitt matschema bra eller dåligt? (gissar på dåligt)

Micke1990
2010-11-20, 14:26
Hej!

Jag känner att jag inte bygga särskilt mycket muskler nu längre, börjar undra om det har med mitt dåliga kostschema att göra. Den ser lite konstig ut p.g.a jag jobbar väldigt dumma arbetstider därför orkar man inte lägga ner 6 timmar på att laga mat. Men säg gärna vad ni tycker...

Frukost - 2,5dl havregryn + 3 ägg
Mellanmål - En portion makaroner + 3 mackor med jordnötssmör
Lunch - 250 gram kyckling, 300 gram potatis och grönsaker
Mellanmål - Flingor + 2 mackor
Middag - 250 gram kyckling, 300 gram potatis och grönsaker

Hmm...detta ser inte alls bra ut *skratt'

Nåka, få se vad ni tycker...:)

Crocker
2010-11-20, 14:27
Tycker det ser riktigt bra ut, släng in några gram omega 3 bara.

Eddie Vedder
2010-11-20, 15:08
Varför äter du på ett sätt du redan själv dömt ut?

In med lite sås på lunch och middag, omega-3 som Crocker skriver och ha gärna ost som pålägg på någon macka så ser det väl rätt okej ut. Om det sedan täcker ditt protein- och energibehov eller ej kan vi ju inte veta. Du kan rasa i vikt på den kosten och du kan bli fet av den.

Micke1990
2010-11-20, 15:42
Varför äter du på ett sätt du redan själv dömt ut?

In med lite sås på lunch och middag, omega-3 som Crocker skriver och ha gärna ost som pålägg på någon macka så ser det väl rätt okej ut. Om det sedan täcker ditt protein- och energibehov eller ej kan vi ju inte veta. Du kan rasa i vikt på den kosten och du kan bli fet av den.

Eddie...jag älskar dig mer än någon annan här! Tack :)

Jag brukar oftast trycka ner mig själv, oavsett om det är kost eller om min kropp...det hjälper mig att bli bättre. Ciao! =)