Visa fullständig version : Godis fredagkväll
Big bicep
2010-11-19, 23:05
Hej
300g godispåse, cola zero + 1 250g ostkroks påse en fredagkväll
fan va ångest man få efteråt helt plötsligt. är det sjukt mycket att vräka i sig om man håller sig till bara mat resten av veckan?. känns i efterhand som man kommer bli fet typ...
vicarious
2010-11-19, 23:09
Det är en hel del energi men inget som du behöver få ångest för.
Överskottsenergi lagras in men allting blir inte nödvändigtvis fett.
Tycker absolut inte du skall ha någon ångest! Vad gör 300g godis och lite ostkroks i det stora hela, precis ingenting.
KaptenKnäsvag
2010-11-20, 10:12
Du tror på allvar att man kan bli fet av en måltid?
lever bara en gång, se de som så; att du ville ha det, de va fredag och va fan gör det? Skit i ångesten, man ska INTE ha ångest de kan ge problem längre fram (talar av egen erfarenhet), de e inte normalt att springa omkring och ha ångest över mat eller sånt tycker jag. Bättre å ha ångest över dumheter/misstag man gör. Punkt.
lever bara en gång, se de som så; att du ville ha det, de va fredag och va fan gör det? Skit i ångesten, man ska INTE ha ångest de kan ge problem längre fram (talar av egen erfarenhet), de e inte normalt att springa omkring och ha ångest över mat eller sånt tycker jag. Bättre å ha ångest över dumheter/misstag man gör. Punkt.
+1
Finns absolut ingen anledning att ha ångest, om du i övrigt
har en varierad och godtycklig kost ska du ha rätt att kunna
unna dig något du tycker om.
Om du varit en stillasittande person som hade ett överskott
varenda dag hade jag avrått dig att äta en massa godis om
det leder till ångest, chansar att så inte är fallet med dig.
Njut av livet och ta vara på dem sociala tillfällena med.
Det är en naturlig del av dagens liv och samhälle.
Är det så att du vill ha en lösning på det du har gjort
så räkna ut energimängd och reglera ner överskottet
du kan ha lagt på dig under veckan som kommer så
är problemet(!?) ur världen.
Tänk positivt ! :)
Eddie Vedder
2010-11-20, 10:29
Du bör inte oroa dig över godiset. Att du ens startar en sån här tråd är desto mer oroande.
Scratch89
2010-11-20, 12:06
Äsch, sluta noja. Det låter som en lugn och trevlig fredagkväll.
Bättre å ha ångest över dumheter/misstag man gör. Punkt.
Över fyllan då mao, som jag alltid har. Då gör "man" både dumheter, misstag OCH man blir fet och förstör träningen ;)
Jag har tom börjar sitta hemma själv vissa lördagar fast alla ens kompisar är ute, för jag inte vill förstöra min fina träningsvecka :(
Gå på krogen nykter har jag testat och det gör jag gärna inte om...
edit: Idag är nog en sådan kväll tyvärr. Känner att det kommer bli svårt att låta bli att köpa chips/godis också. Nått kul måste man ju ha.
johan_jazz
2010-11-20, 15:23
Hej
fan va ångest man få efteråt helt plötsligt. är det sjukt mycket att vräka i sig om man håller sig till bara mat resten av veckan?. känns i efterhand som man kommer bli fet typ...
Har du någonsin funderat på att söka hjälp för den här ångesten? Att starta en tråd på ett forum bara för att man svullat lite en gång (om det nu inte hör vardagen till) är enligt mig på gränsen till lite smått "sjukligt". Låt bli att svulla nästa gång istället eller sök medicinsk hjälp. Annars finns risken att du snart är inne i ett ekorrhjul som snurrar raka vägen åt gehenna. Annars finns ju alltid det klassiska alternativet att ta sig i kragen och resonera vaket runt sitt beteende, läsa lite om hur energi lagras och varför. Kanske skulle det sistnämda mildra ångesten lite?
Mvh, Johan
Pansartax
2010-11-20, 15:52
Jag tycker nästan också att det låter som om du behöver söka hjälp, cola zero = vatten med colasmak och 250 g ostkrokar, det är ju inget.
Låter som om ditt "svullande" är kalorisnålare än min frukost, tack för tipset ska nog köra på det imorgon.
Eller så kan du ju mäta upp 25gram och sluta noja. ;)
DDDaniel
2010-11-20, 16:24
Kan ju också vara så att han egentligen inte tycker det är speciellt ångestladdat utan istället skrev en liten rad om hur busig han varit då han i vanliga fall är så duktig. Typiskt för omogona skitungar =)
Eddie Vedder
2010-11-20, 16:26
Kan ju också vara så att han egentligen inte tycker det är speciellt ångestladdat utan istället skrev en liten rad om hur busig han varit då han i vanliga fall är så duktig. Typiskt för omogona skitungar =)
Med tanke på tidigare trådar från samma medlem så verkar inte det här beteendet ovanligt.
Jag känner tyvärr igen mig. Mitt problem var att jag fick ångest när jag unnade mig saker som godis och chips, men när jag inte åt sådant gott överhuvudtaget fick så jag ångest för att jag INTE unnade mig saker. Lite moment 22 över det hela. Jag löste det genom att tillåta mig själv att äta godis både fredag och lördag, men endast en liten mängd. Det vill säga att jag i butiken endast plockade 150-200g godis per dag. Det räcker för att jag ska känna att jag unnar mig gott ibland, samtidigt som jag är (hyffsat) hälsosam.
Å andra sidan har jag en lätt grad av ätstörning, och jag tror att jag tacklar problemet från fel håll, istället för att söka hjälp. Så lyssna inte på mig. :)
Hur kan man ens få ångest över Cola Zero? Det är ju människans finaste verk! (efter Pepsi Max)
Varför ha ångest, jag skulle vara lycklig. Tänk att du kolhydrats ladda istället, hoppas att ditt liv blir lättare nu!
Mathias Zachau
2010-11-20, 21:48
Själv har man ångest över att man inte ätit godis idag
Hej
Om du gör det där en gång i veckan och äter bra resten av dagarna och lever ett aktivt liv så händer det inget, men ta bort din träning och lägg in sånna där snack tillfällen nästan varje dag, DÅ kommer du bli fet tillslut! Sånt där tänkande är inte bra, det kan leda till ätstörningar, intala dig själv att det är bra så går det där över :) hade själv en sån där period efter jag avslutade min första diet
Det där gör ju ingen skillnad alls, kom tillbaka när du klämt en kebabpizza, 600g lösgodis och en jävla massa öl utöver ditt dagliga dasgsintag, det märks kanske ;)
Det där gör ju ingen skillnad alls, kom tillbaka när du klämt en kebabpizza, 600g lösgodis och en jävla massa öl utöver ditt dagliga dasgsintag, det märks kanske ;)
Om det sker ett par gånger i veckan under en tid så ja. Vid ett tillfälle, så nej.
i lördags slog jag till med 1 daimstrut, 1 påse ostbågar, 1 påse jordnötsringar och en chokladkaka till milan-fiorentina. allt var slut på drygt en timma. goa grejer! *popcorn*
Tolkade det som 1250g bågar....shit vad ont i magen du måste fått tänkte jag :D
Med tanke på tidigare trådar från samma medlem så verkar inte det här beteendet ovanligt.
Kollade ett par tidigare inlägg av TS, och jag kan bara hålla med Eddie. Om TS är 188 cm lång och väger under 80 kilo, 13,8 % BF, ja då är det knappast Generation Fett vi snackar om....
Bigbicep: Ät ditt godis / snacks med gott samvete. Att du skulle bli fet av de mängderna är uteslutet. Då får du ösa på med godis och snacks betydligt oftare och / eller i större mängder.
Njut och koppla av. Det skall va gôtt att leva....
Eddie Vedder
2010-11-22, 08:26
Bigbicep: Ät ditt godis / snacks med gott samvete. Att du skulle bli fet av de mängderna är uteslutet. Då får du ösa på med godis och snacks betydligt oftare och / eller i större mängder.
Njut och koppla av. Det skall va gôtt att leva....
Du missförstår mig här. Jag tror inte heller han är/blir fet men jag tycker fortfarande inte beteendet är sunt. Det är ju uppenbart att det handlar om upprepade hetsätningar som han måste skriva av sig om på Kolo. Det är lika osunt oavsett vad man väger och något jag tycker han borde ändra på.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.