handdator

Visa fullständig version : viktminskning

squatman
2010-11-19, 18:45
hållå är ny här på kollozeum forum , jag håller på med styrkelyft min vikt är 110 kg , det har nyligen blivit nya viktklasser inom styrkelyften så mina nya viktklass kommer att vara klass 105 kg , så nu vill jag ha hjälp med er här på forumet med min viktminsking , jag vill ju gå ner i vikt utan att tappa för mycket i styrka , kan man gå ner 5 kg utan att tappa i styrka ? hur ska jag bära mig åt med viktminskingen ? det var en som sa att slopa alla mjölkprudukter så går man ner i vikt stämmer det ? man vill ju vara mätt och gå ner i vikt , någon som kan lägga upp ett exempel på en matlista för en dag..:hbang:

hidden
2010-11-19, 18:55
Styrketräna tungt + ät mycket protein så borde du kunna hålla samma styrka, det är nog inte så svårt när du bara ska förlora 5kg? :)

Sen beror det på vad du föredrar... Du kan ju äta typ likadant som du gör nu, fast du lägger till promenader/cardio (hur hårt du vill köra avgör du själv). Eller så äter du mindre och din ända träning är styrketräningen.

Sen utgår jag från att du redan har en högprotein-kost eftersom du håller på med styrkelyft, om inte, bäst att börja äta mer köttfärssås och mindre spaghetti! :)

Sen finns den här också:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881