handdator

Visa fullständig version : Pull-up

Dennis95
2010-11-18, 22:12
Hejsan, Jag skulle vilja klara av att göra pull-ups men jag klarar inte äns att göra en och undrar om nån kan förklara hur jag ska träna för att klara detta
Tack

frong
2010-11-18, 22:20
Hejsan, Jag skulle vilja klara av att göra pull-ups men jag klarar inte äns att göra en och undrar om nån kan förklara hur jag ska träna för att klara detta
Tack

Börja i en maskin som man kan ha hjälpvikter med, om ni har en sådan på gymmet... Annars be en polare hjälpa till.

Antar även att lats och bicepsövningar kan vara till nytta.

Pjotor
2010-11-18, 22:28
Jag är i liknande sits som du.

Liggande rodd är bra grejer: http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/WTSupineRow.html

Man kan också göra pullups med benen vågräta och fötterna på en bänk, vilket är mer likt en riktig pullup. När de börjar gå för lätt (du klarar mer än 8-10 i ett set) är det enkelt att lägga viktskivor i knät för extra belastning. Så småningom kommer du att fixa riktiga pullups, det är jag övertygad om.

agazza
2010-11-18, 22:39
Hur ser kroppsformen ut då? Är man tung från början kan det vara jävligt att få till även ifall man blir stark.

annars kan du köra latsdrag med samma typ av grepp ifall du inte har tillgång till en pullup/chins maskin

J.V
2010-11-18, 22:40
Tunga latsdrag.
Rackchins.
Negativa pull-ups.