Visa fullständig version : För stora ben?
Ett bra kvitto på att saker och ting går framåt. Men nu har jag seriösa tankar kring att lägga ner benträningen.
Insidan av mina lår slår emot varandra när jag går och om någon dag lär jag ha ett sår där, tänker på det med varje steg jag tar.. Jag visste att det skulle bli såhär någon dag, men jag trodde inte att det skulle hända såhär tidigt!
Är det fler på brädan som stött på det här? Hur löste ni det? Tror jag läste något om att man ska ha löparbyxor under jeansen för att minska friktionen?
Kom gärna med förslag. Kan tillägga att jag har minimalt med fett på benen (gener) annars hade man ju kunnat deffa och hoppas på det bästa. Men benträning är något som jag tycker e väldigt skoj och vill inte direkt lägga ner det, men fortsätta såhär går inte.
svennebanan
2010-11-17, 16:11
Vore lite intressant att veta hur stor dina ben är? Hur lång är du?
martinmartin
2010-11-17, 16:15
Får ibland liknande problem då jag springer mycket. Jag har dock inga hästlår så jag vet inte om det nödvändigtvis behöver bero på lårets tjocklek.
Ligger runt 70 cm tror jag men som ovanstående talare så tror jag det hela beror mycket på ens gener återigen. Några tips? Är 192 cm långis
Har också det "problemet" men har man långbrallor är det lugnt. Känns ju bara när man är näck eller har korta kallingar ;)
svennebanan
2010-11-17, 16:21
70 cm på en så lång kropp tycker inte jag skall innebära några problem om man inte är väldigt kobent. Lite fashinnerande problem.
svennebanan
2010-11-17, 16:22
Eftersom problemet verkar så vanligt ser jag gärna lite bilder på era ben.
Då e jag väl jävligt krokbent. Nej jag går som en vanlig svensson skulle jag vilja säga. Och hur som helst så kan det väl kvitta om det är skumt att jag har problemet såhär tidigt, jag har ju det som sagt och vill ha en lösning!
Långbyxor kan ju vara en idé men jag känner inte för att gå runt i såna varje dag i resten av mitt liv. Jag gick med standard björn borg kalsonger idag (den längden) och det räckte tydligen inte, det e dem längsta kalsonger jag har *cry*
svennebanan
2010-11-17, 16:29
kör puder :)
Heh e varken kobent eller har groteskt stora ben. Går helt vanligt. Innerlåren "skaver" mot varandra och det gjorde de definitivt inte innan jag började träna.
Det stör mig inte dock.
svennebanan
2010-11-17, 16:32
Bildbevis tack!
Där har du ett "bevis". Jag tycker benen ser högst normala ut.
http://kolozzeum.com/forum/member.php?u=40650
Bildbevis tack!
Jag kräver inte att du ska tro mig.
Och puder kan vara en idé men det e oxå något jag inte direkt känner för att göra varje dag i resten av mitt liv :x
Hur ska jag gå vidare med det här? Just nu e det ju ganska lindrigt och om jag fortsätter att träna och växa som jag gör nu kommer jag inte ens att kunna gå om något år?
Mass-Tech
2010-11-17, 16:37
Lär dig gå breddare, det har jag gjort.
KaptenKnäsvag
2010-11-17, 16:37
Tar jag fel kalsonger en dag får jag dras med riktigt onda skavsår på benen, mitt tips är ett hitta rätt underkläder!
KaptenKnäsvag
2010-11-17, 16:42
Där har du ett "bevis". Jag tycker benen ser högst normala ut.
http://kolozzeum.com/forum/member.php?u=40650
Avundsjuk? :)
Se... det är tydligen inget ovanligt "problem" ;)
svennebanan
2010-11-17, 16:43
Avundsjuk? :)
Ja det är jag.
jimmyboy
2010-11-17, 16:44
Kallingar med icke-störande-och-skavande-sömmar :) annars försöka gå lite bredare. Har även jag det här problemet ibland, men sedan går jag ganska smalt också. Oftast brukar jag bara bita ihop och tänka på någonting annat så försvinner det.
Man får väl ta och bli hjulbent helt enkelt då!
svennebanan
2010-11-17, 16:51
Man får väl ta och bli hjulbent helt enkelt då!
Gå som en cowboy :)
Alltså ville inget illa med mitt inlägg. Kändes bara som ni hittar problem som egentligen inte existerar.
jimmyboy
2010-11-17, 16:56
Vi får helt enkelt få gymen att börja köpa in hästar så att man kan ta och träna sig lite hjulbent! Lite coola cowboyhattar och pickadoller skulle vara pricken över i:et. Skulle bli rena rama -vila västern-....ha...ha...
On topic: Kanske försöka gå lite bredare kan ju fungera, man kanske går smalare än vad man egentligen bör?
Gå som en cowboy :)
Alltså ville inget illa med mitt inlägg. Kändes bara som ni hittar problem som egentligen inte existerar.
Inte "ni", jag skrev ju tydligt att det inte är ett problem för mig, bara att det är så det ligger till :)
Jag får ofta eksem och skavsår mellan benen, särskilt om jag går mycket (t ex turistar i en storstad). Hydrokortison samt att man torkar tårarna är min lösning.
Brickhead
2010-11-17, 17:20
Du är en oxe!
men oxar har ju små ben ;s
Jag fick jävulska skavsår när jag fjällvandrade och på mitt jobb. I vanliga fall brukar jag köra den stilen med lite tajtare byxor och ha dem lite högre upp så att jeansen är mellan så att säga så att det inte tar på huden. Hade någon salva när jag var i fjällen.
pellepedal
2010-11-17, 18:16
Grattis. :thumbup:
Ingen som frågat honom vilket fettprocent han ligger på?
jimmyboy
2010-11-17, 19:52
Ingen som frågat honom vilket fettprocent han ligger på?
Han hade lite fett på benen sade han väl?
tänkte på det senast idag. Mina skaver med :/ Mina insida lår såg väldigt fina ut efter en mils löpning förut.
Fettecke
2010-11-17, 19:57
Du måste ju ha nå groteska ben, jag tycker jag har stabila ben (65cm på största stället), står jag axelbrett så sitter benen "ihop" ner till drygt 1dm ovanför knäskålen och gnider när jag går... jag har inga problem med skavsår eller liknande...
De enda "problem" jag har är att jag inte kan sätta mig ner med benen helt ihop, då klämmer jag pungen bara...
Jag tror du känner efter för mycket bara ;)
Cykelbyxor!!! I love them ;)
Jag tar mej friheten att lägga upp lite bilder på hur det kan vara. Jag är 196 cm lång och har ca 73-74 cm runt låren. Rätt hög bf%. Den ena bilden är som jag står vanligt och den andra om jag skulle gå som en cowboy.
Har samma problem, var dock värre innan mitt långa träningsuppehåll. Då var det extremt svårt att hitta byxor. Nu kan jag iallafall ha jeans i storlek 40 som jag får på mig men det är ändå lite tight runt låren. Har 77-78 cm runt låren i dagsläget.
Googla på lumpen skavsår lår så brukar det finnas massor med folk som har samma problem
Ingen som frågat honom vilket fettprocent han ligger på?Undrar detsamma.
svennebanan
2010-11-18, 08:28
Jag tar mej friheten att lägga upp lite bilder på hur det kan vara. Jag är 196 cm lång och har ca 73-74 cm runt låren. Rätt hög bf%. Den ena bilden är som jag står vanligt och den andra om jag skulle gå som en cowboy.
Dina ben är bra, visst, men benen skall ha viss kontakt med varandra när man står upprätt om man inte har anorexi. Det tyckte i alla fall Leonardo när han tecknade den "ideala" mannskroppen.
http://jancology.com/blog/archives/da-vinci-vitruvian-man.jpg
Det har hänt mig ändå sen jag var 12 år typ, men det är ju inte på grund av för grova ben för det tror jag inte man har på 59 kg om man är 180 cm lång. Det händer alltid på vintern för mig, då det börjar bli för kallt ute
Cykelbyxor!!! I love them ;)
Letade efter det tipset, hade det inte funnits hade jag tipsat om det själv. Det är det enda som hjälpt mig undvika handbollstora, röda skavsår in insidan av låren.
Så nu får jag bara "plusetta" ditt inlägg
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.