Visa fullständig version : Resa utomlands i december, party och varmt?
Hamsterkakan
2010-11-16, 22:00
Ska sticka med en polare till ett varmt land nu i vinter, det måste vara bra partyställen med mycket damer!
Tips?
Thailand.
Lots of lady(boys) :D
Hamsterkakan
2010-11-16, 22:05
Thailand.
Lots of lady(boys) :D
Fast thailand är så jädrans dyrt!
Du sa ju ingenting om kostnadstak i den första posten! :)
Hamsterkakan
2010-11-16, 22:07
Sanna ord Kwon! Men har du inga fler råd?
krakowww
2010-11-16, 22:08
Sri Lanka är rätt billigt, om det är party vet jag dock inte :)
Hamsterkakan
2010-11-16, 22:20
But it has to be party!
Mitt förslag var för dyrt, Krakowwws hade för lite party, när skall du bli nöjd Hamsterkakan? :D
Fabregas
2010-11-16, 22:33
Ska sticka med en polare till ett varmt land nu i vinter, det måste vara bra partyställen med mycket damer!
Tips?
Ska du åka till ett varmt land i december, så måste du i princip åka till Asien. Kanarieholmarna är nog inte särskilt mycket party under december...
Sista minuten till thailand behöver inte vara särskillt dyrt.. Och när du väl är där är ju allt gratis! Perfekt om du gillar dricka mycket och äta gott :) phi phi island i thailand lägger jag min röst på.
Sista minuten till thailand behöver inte vara särskillt dyrt.. Och när du väl är där är ju allt gratis! Perfekt om du gillar dricka mycket och äta gott :) phi phi island i thailand lägger jag min röst på.
Billigt i Thailand? Nä, det vettefan. Åker man runt på turistvänliga saker så kostar det en del. Jag och tjejen åkte runt i två veckor och brände runt 25 lax var utan att leva som några kungligheter.
Rellos_87
2010-11-16, 23:28
Själv drar man till Rio de Janeiro 21 december under en månad. Där är det fest, men inte så värst billigt. Orka bry sig om priser, här ska det vaskas caipirinhas!!
Tigerkotten
2010-11-16, 23:33
Gran Canaria borde det väl finnas folk
Gran Canaria borde det väl finnas folk
Nej...Var där för 2 års sen över nyår och var typ 80% gamlingar, så asien är nog det bästa förslaget.
martikainen
2010-11-17, 07:33
Billigt i Thailand? Nä, det vettefan. Åker man runt på turistvänliga saker så kostar det en del. Jag och tjejen åkte runt i två veckor och brände runt 25 lax var utan att leva som några kungligheter.
Jag har varit där på först en 3månaders och åkt runt, och även på 1 månad.
3månader kostade ca 45tusen med allt (flyg, boende, mat, shopping)
1månad kostade ca 28tusen med allt
Åker i januari igen och är borta 1 månad, 16k betalt nu (flyg+boende) räknar på 15k i fickpengar.
Men en 2veckors charter går ju att hitta med boende för 10k, sen 5k till mat o party. Vill man inte shoppa järnet behöver det inte bli så dyrt.
Undrar jag med faktiskt, tänkte åka där i början av januari, så tips på var de finns party och värme ?;) dvs inte skyhöga priser på resan.
Thailand går absolut att få billigt. Och alltid trevligt där. Alternativ, kanske med aningen mindre party, är Singapore med en avstickare till Kuala Lumpur i Malaysia. KL är supertrevligt och där är en mix av allt folk du kan tänka dig. En bit att flyga dock och Singapore ska inte kallas billigt. Rent och städat dock.
Akerhage
2011-09-16, 12:31
Bump..
jag o en kompis ska dra iväg till thailandet nu, 10e december till 29e december. Behöver man boka reseförsäkring via resebyrån eller räcker det med den försäkring som VISA-kortet ger? Hittade flyg för 7k t/r vilket var billigt.
Bump..
jag o en kompis ska dra iväg till thailandet nu, 10e december till 29e december. Behöver man boka reseförsäkring via resebyrån eller räcker det med den försäkring som VISA-kortet ger? Hittade flyg för 7k t/r vilket var billigt.
Kolla om du har reseförsäkring i hemförsäkringen. VISA-försäkringen brukar inte vara någon höjdare, det gäller väl mest avbokningsskydd och sånt?
Hmm, bara 7,000kr tor till Las Vegas...
Akerhage
2011-09-16, 12:59
Har inte fixat hemförsäkringen sen tanten flyttade ut. Så kan inte gå på den tyvärr.
Funderade på att dra till USA med, men billigare i Thailandet!
Så då kan det kanske vara bra att köpa till en extra hemförsäkring för 249kr/p istället för att gå med VISA-försäkringen? Den gällde för försenade flyg, bagage och ngt mer. Dock täckte den inte rån/skador osv.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.