handdator

Visa fullständig version : Deffning..

Nipz
2010-11-16, 18:07
Tjenare alla kolozzeum läsare är en kille på 17 år och är cirka 185 lång för ungefär en månad sen vägde jag 122.9 pannor men gick till en dietist för att börja med diet. Har nu påbörjat en diet och har tappat cirka 13 kilon på en månad tränar grundkondition 3 gånger i veckan det brukar se ut att jag kör ett 20-40 minuters pass på crosstrainern tänkte titta till lite om det finns något kosttilskott som är "upp piggande" för när jag har slutat skolan och ska röra mig mot gymmet blir jag rejält trött och somnar nästan på bussen.. Några förslag? Kosttillskottet ska inte ha mycket kcal alls...

tack / nipz

kjell33
2010-11-16, 18:09
Koffeintabletter, finns på apoteket.

snatch914
2010-11-17, 00:11
Koffeintabletter, finns på apoteket.

+1, billigt och bekvämt också!

hejhopp79
2010-11-17, 09:45
Drick en kopp kaffe istället för att ta tabletter om du vill, vilket som.

King Grub
2010-11-17, 10:14
Kofffein från kaffe har dock ingen, eller högst en mycket blygsam, prestationshöjande effekt.

martikainen
2010-11-17, 10:44
Om koffeinet inte fungerar för dig så testa en av de färdiga Pre-Workout produkterna som finns.

Rage
BrutalFX
NoXplode
med mera.

JoeyP
2010-11-17, 10:45
Jag intar endast 12g rage vid träning ibland, 25g blir för mkt.
12g räcker klart för att ge en ökad mental skärpa. Står på burken har jag för mig.

hejhopp79
2010-11-17, 17:42
Kofffein från kaffe har dock ingen, eller högst en mycket blygsam, prestationshöjande effekt.

How come?

Landström
2010-11-17, 18:20

Dock! Om jag inte dricker kaffe på en hel dag så ligger jag som en våt duk på golvet på kvällen. Dricker jag kaffe då så höjer det i allra högsta grad min prestationsförmåga.

vicarious
2010-11-17, 18:29
Dock! Om jag inte dricker kaffe på en hel dag så ligger jag som en våt duk på golvet på kvällen. Dricker jag kaffe då så höjer det i allra högsta grad min prestationsförmåga.

Det kanske är mer av en uppiggande effekt än en prestationshöjande?

Eddie Vedder
2010-11-17, 18:42
How come?

Det har diskuterats i massor av trådar. Den rådande teorin är att bland alla tusentals biokemiskt aktiva ämnen i kaffet, där koffein är ETT, så finns även ämnen som har antagonistiska effekter. Koffein har en ergogen effekt, vissa andra ämnen har det inte. :)

Nipz
2010-12-02, 19:01
Okej tack! Ska införskaffa rage och koffeintabs dricker inte kaffe har jag bestämt!

Doggeh
2010-12-02, 21:09
Jag misstänker bara att du sover lite? I regel brukar de flesta tonåringarna sova mindre än vad man behöver. Jag har själv märkt nu i veckan att jag har sovit för lite och då märks det sannerligen i gymmet!

Sniggel
2010-12-03, 10:07
Märker nästan aldrig någon uppiggande effekt av koffeintabletter (400mg) men av kaffe blir jag ordentligt speedad. Då syftar jag självklart på den upplevda effekten, hur pigg jag känner mig, inte hur bra jag presterar. Fast är man trött o seg (som man kan vara ibland) så kan man ju förstås inte prestera så bra heller.

Hreidmar
2010-12-03, 11:07
När det ändå pratas koffein, kan överdosering leda till illamående?

Har nu ett tag använt mig av AMP FX utan någon direkt bieffekt men sedan jag började med PWO som också den innehåller koffein har jag efter passen känt illamående och detta har bara uppkommit då jag tagit de tillsammans före träning.

Brukade alltid ta två kapslar AMP efter jag gått upp och nu när jag tränat mornar har det blivit lite kaka på kaka, när jag även börjat på PWOn. Kanske inte alls Koffeinet som är boven jag kanske rent ut av kör slut mig ordentligen och därför mår lite dåligt mot slutet av passet. För jag är ju inte i närheten av Sniggels 400mg :P

AMP FX
(Guarana (extrakt 20% koffein), Chocoine™ (Theobroma Cacau Seed], Geramine-2™ (1,3-Dimetylamine, an active component of Geranium Oil). Innehåller 87 mg koffein per kapsel.)
PWO
(Beta alanin, Tri kreatin malat, Kreatin monohydrat, L-tyrosin, Kalium citrat, DMAE (Dimetylaminoetanol), Glukoronolakton, Koffein, Natrium citrat, Synefrin HCL, Kiseldioxid, Aromer, Sötningsmedel (Aspartam), Färgämne (Rödbetsrött).)

Apos78
2010-12-03, 11:31
När det ändå pratas koffein, kan överdosering leda till illamående?

Har nu ett tag använt mig av AMP FX utan någon direkt bieffekt men sedan jag började med PWO som också den innehåller koffein har jag efter passen känt illamående och detta har bara uppkommit då jag tagit de tillsammans före träning.

Brukade alltid ta två kapslar AMP efter jag gått upp och nu när jag tränat mornar har det blivit lite kaka på kaka, när jag även börjat på PWOn. Kanske inte alls Koffeinet som är boven jag kanske rent ut av kör slut mig ordentligen och därför mår lite dåligt mot slutet av passet. För jag är ju inte i närheten av Sniggels 400mg :P

AMP FX
(Guarana (extrakt 20% koffein), Chocoine™ (Theobroma Cacau Seed], Geramine-2™ (1,3-Dimetylamine, an active component of Geranium Oil). Innehåller 87 mg koffein per kapsel.)
PWO
(Beta alanin, Tri kreatin malat, Kreatin monohydrat, L-tyrosin, Kalium citrat, DMAE (Dimetylaminoetanol), Glukoronolakton, Koffein, Natrium citrat, Synefrin HCL, Kiseldioxid, Aromer, Sötningsmedel (Aspartam), Färgämne (Rödbetsrött).)

Hur känslig man är för koffein kan variera. Prova att köra utan koffeinet och se hur det blir. Med lika hårda pass så bör du kunna se en skillnad OM det beror på ex koffeinet.

Hreidmar
2010-12-03, 11:47
Jag upplever inte att jag blir piggare av koffein, jag har somnat 30minuter efter att ha tryckt i mig rena koffeintabletter från apoteket när man satt uppe och spela dungeons and dragons pen & paper :)

Det är just illamåendet som är störande, men jag upplever att jag har kört hårdare senaste veckan än jag orkat göra tidigare. Sen får jag inte alls samma illamående när jag enbart kör AMP eller PWOn, men det blir nog att kassera AMPen, är bara 5 kapslar kvar ändå.