Logga in

Visa fullständig version : Hårda knölar under huden..:S ?

peter90
2010-11-15, 23:51
Som sagt, jag har hårda knölar under huden i närheten av bröst, armar, midja/mage och lår/rumpa. Någon som vet vad det kan vara för något och om det är farligt och om man kan få bort det på något sätt?

Tacksam för svar!

King Grub
2010-11-16, 09:32
Har du haft dom länge eller har dom uppkommit plötsligt?

Det kan vara fettcystor. Dom är ofarliga, men försvinner inte utan ett mindre kirurgiskt ingrepp.

peter90
2010-11-16, 17:38
fettcystor.. vad innebär det? :s
Ja jag har väl haft dom i ett år ungefär

JoeyP
2010-11-16, 17:58
Något jag märkt ibland är när jag typ spänner biceps allt vad jag kan, så kan det hoppa ut små små knölar. Som försvinner när jag slappnar av. Mkt märkligt. Typ som brosk.

JesperL
2010-12-07, 19:25
Hehe intressant, har en liten knöl på baksida lår som jag alltid undrat vafan de är, king-grub du är bäst!

beckman88
2010-12-08, 11:21
Har en liten knöl på underarmen som har suttit där då länge jag kan minnas. Ofarligt och den syns inte, går inte heller att massera ut. Som sagt tidigare kirurgiskt ingrepp som gäller.

Apos78
2010-12-08, 13:39
Något jag märkt ibland är när jag typ spänner biceps allt vad jag kan, så kan det hoppa ut små små knölar. Som försvinner när jag slappnar av. Mkt märkligt. Typ som brosk.

Det är ju dina muskler Joey:).

Hade en sådan knöl på ryggen. Talgkörtel som spökade tror jag. Den gick iaf att tömma med handkraft (vilket luktade vedervärdigt) och detta har jag gjort ett par gånger. Nu har den hållit sig borta flera år. Värt att nämna är att läkare konsulterades och det var också han som tömde den första gången.

NiCrue
2010-12-08, 13:57
Har en liten knöl på underarmen som har suttit där då länge jag kan minnas. Ofarligt och den syns inte, går inte heller att massera ut. Som sagt tidigare kirurgiskt ingrepp som gäller.

Har även jag en knöl på underarmen.
Plötsligt en dag (var 16-17 år, tror jag) var den bara där.
Har fått för mig att knölen sitter på någon sena el. dyl. Åtminstone känns det som så.

agazza
2010-12-08, 14:35
Fordyce spots?