Visa fullständig version : Marble Hornets
MangeByggarn
2010-11-15, 01:09
Marble Hornets är en "amatör dokumentär" som handlar om ett gäng som åker iväg för att filma ett projekt som senare ska presenteras som deras slutprojekt om jag fattat det rätt. I alla fall, 'huvudkaraktären' heter Alex och han börjar även att filma sig själv på fritiden. Det går inte många klipp innan det börjar hända skumma grejer.
Alex börjar bli paranoid och när de kommer tillbaka till skolan byter han helt plötsligt skola och har inte hörts av på tre år. Tre år senare beslutar sig kameramannen att gå igenom alla band och hittar massa freaky shit!
Allt ligger uppe på hans kanal:
http://www.youtube.com/user/MarbleHornets
Börja kolla på introduction, sen gå upp för varje Entry.
Fake givetvis, men spännande och läskigt!
Gillar det skarpt.
Såg igenom allt ensam i ett mörkt rum. Blev ganska rädd, för först förstod jag inte riktigt vad det var, så trodde att #1 var ett riktigt klipp som någon lagt upp :D Sket duktigt med knäck där, sedan insåg jag ju vad det var :)
Skiter knäck av att googla den ens :(
MangeByggarn
2010-11-15, 10:32
Mesar^^
The Slender Man!
http://image.wetpaint.com/image/1/l8npmuxsSJOqUaP-Q0IHoA221336/GW500H642
http://img208.imageshack.us/img208/6088/1250831712553.jpg
http://scienceblogs.com/isisthescientist/lol.jpg
MangeByggarn
2010-11-15, 11:05
Entry ###### var kuslig.. :|
pellepedal
2010-11-15, 14:54
I like...
MangeByggarn
2010-11-15, 20:56
I like...
Haha kollat klart nu, fan vad nojjig man blev ibland. :em:
Jockefoten
2010-11-15, 21:04
Jag har tittat på två klipp. Vet inte om jag vågar titta vidare.
Orkade bara med 6klipp...sen tjuvkika ja på 26an också :P
delta_mats
2010-11-15, 22:56
Har nu kollat alla 26 och kan konstatera att det var bajs!
Nu har jag sett alla 30 hittills, det här är sinnesjukt välgenomtänkt, finns twitterkonto att följa och allt möjligt.
Mer om marblehornets här och dolda budskap.
http://forums.somethingawful.com/showthread.php?threadid=3207172&userid=0&perpage=40&pagenumber=1
Haha, jag blir rädd av att läsa tråden! :laugh: *screwy*
Börjar fundera om jag kan muta någon att vara med när jag kollar för blir ju nyfiken med. *popcorn* Dumma internetet. *gah!* (om man bara vågar bli pyttelite rädd, vilket ska man se då?)
storPines
2010-12-13, 01:03
skall kikas!
skall kikas!
lycka till*popcorn*
Börjar fundera om jag kan muta någon att vara med när jag kollar för blir ju nyfiken med. *popcorn* Dumma internetet. (om man bara vågar bli pyttelite rädd, vilket ska man se då?)
Du ska se alla i rätt ordning via marblehornets kanalen, jag rekommenderar att du inte ser någon själv, den här tiden på dygnet åtminstone.
Jag är fan inte mörkrädd men jag har ett brännbollsträ i sängen nu :D:em:
Jag är fan inte mörkrädd men jag har ett brännbollsträ i sängen nu :D:em::laugh:
Jag kan alltså konstatera att jag hade gjort inte ett utan flera bromsspår i kalsongen om jag hade sett den där serien.
Jag kommer inte se den. :/
Börjar fundera om jag kan muta någon att vara med när jag kollar för blir ju nyfiken med. *popcorn* Dumma internetet. *gah!* (om man bara vågar bli pyttelite rädd, vilket ska man se då?)
Jag blev också skakis av att läsa i tråden :D haha om du mutar mig med en protteshake och proteinmuffins så kommer ja å kollar med dig!
Dexterity
2010-12-13, 02:27
Kollade halva. Kommer förmodligen inte kunna sova ikväll. Råder ingen att se det här vid den här tiden. Är den där gubben baserad på någon gammal myt eller dyl.?
The Slender Man? Ja, han verkar vara en meme som har funnits sedan före Marble Hornets gjorde.
Undrar vad han är ute efter egentligen.
iUN_7Iopmak
Kollat på allt nu, även tothearks videosvar och twitterposterna.
Rätt coolt och genomtänkt, de har lyckats få till en frän effekt med små medel. Det var lite mysigt kusligt men mest fascinerande. Stundtals segt i början men från 18 och framåt blev det mer spännande. De lyckades i alla fall fånga mitt intresse. Jag gillade verkligen när totheark började svara med egna filmklipp.
För lite backstory om The Slender Man så verkar han ha sitt ursprung i den här fotoshoptråden på somethingawful: http://forums.somethingawful.com/sho...0&pagenumber=1
The Slender Man? Ja, han verkar vara en meme som har funnits sedan före Marble Hornets gjorde.
Undrar vad han är ute efter egentligen.
Bäst att inte fråga, svaret kanske är "dig". ;)
Kollat på allt nu, även tothearks videosvar och twitterposterna.
Rätt coolt och genomtänkt, de har lyckats få till en frän effekt med små medel. Det var lite mysigt kusligt men mest fascinerande. Stundtals segt i början men från 18 och framåt blev det mer spännande. De lyckades i alla fall fånga mitt intresse. Jag gillade verkligen när totheark började svara med egna filmklipp.
För lite backstory om The Slender Man så verkar han ha sitt ursprung i den här fotoshoptråden på somethingawful: http://forums.somethingawful.com/sho...0&pagenumber=1
Bäst att inte fråga, svaret kanske är "dig". ;)
Jag blev jävligt fångad av allt, även fast jag vet att det bara är påhitt är det fascinerande. Läste du på forumet jag länkade på förra sidan? Det finns sjukt mycket detaljer jag inte ens märkte från början som dom diskuterar där.
Kollade till del tio sen tröttnade jag, fattar inte riktigt vad som ska vara läskigt
Kollade till del tio sen tröttnade jag, fattar inte riktigt vad som ska vara läskigt
Se den ikväll istället och försök få ihop storyn, det är det som är det bästa.
Se den ikväll istället och försök få ihop storyn, det är det som är det bästa.
Tror inte jag är kapabel till att sätta mig in så mycket i youtubeklipp med skriven narration att jag bli skraj av att se figurer i hörnen och mörka rum hursomhelst ärligt talat.
Tror inte jag är kapabel till att sätta mig in så mycket i youtubeklipp med skriven narration att jag bli skraj av att se figurer i hörnen och mörka rum hursomhelst ärligt talat.
Synd isf, det där är nog bland det bättre som finns på internet. Du måste släppa loss fantasin lite nu va ;)
Tror inte jag är kapabel till att sätta mig in så mycket i youtubeklipp med skriven narration att jag bli skraj av att se figurer i hörnen och mörka rum hursomhelst ärligt talat.Jag avundas din mentala stabilitet.
Jag vill se den här serien nu bara för att den har blivit så jävla hypad, men det får bli under en norrländsk sommar då.
Alternativt kan jag köra på agazzas taktik med basebollträet.
Ni är ju inte normala. Hur kan ni?
Jag avundas din mentala stabilitet.
Jag vill se den här serien nu bara för att den har blivit så jävla hypad, men det får bli under en norrländsk sommar då.
Alternativt kan jag köra på agazzas taktik med basebollträet.
Gör som jag gjorde, släck alla ljusen, se den mitt i natten med endast ett tänt ljus i rummet och total storm utanför.
Muthafukka..!
Gör som jag gjorde, släck alla ljusen, se den mitt i natten med endast ett tänt ljus i rummet och total storm utanför.
Muthafukka..!http://www.theroyalhalf.com/images/stories/10/july/563377975_6eca8d6e16.jpeg
(lol med tanke på vad jag skrev i tråden om manlighet)
Jag blev jävligt fångad av allt, även fast jag vet att det bara är påhitt är det fascinerande. Läste du på forumet jag länkade på förra sidan? Det finns sjukt mycket detaljer jag inte ens märkte från början som dom diskuterar där.
Yep, jag läste tråden du länkade till. Det var ju genom den jag hittade PS tråden där han/det "föddes". Det är coolt ändå, någon lägger upp 2-3 shoppade bilder med en pytteliten bakgrundsstory som sedan alla nappar på och spinner vidare tills det blir världens grej.
På folk med livlig fantasi kan det vara mer effektivt att bara antyda lite så skrämmer de upp sig själva sedan. Slenderman är ju egentligen perfekt för detta då han är långsmal, svartvit och lite deformerad, det är ju sådant man kan se i varenda skugga. Har det väl satt sig hos någon lär man ju se honom nästan överallt.
Nu säger jag inte att du har kass fantasi men du är väl helt enkelt inte rätt sorts person för den typen av skräck. Vi är ju alla olika, mig kan sådant funka riktigt bra på förutsatt att det trycker på rätt knappar. Nu gjorde inte detta det så det blev inte riktigt otäckt. Sen fick jag ju visserligen för mig att läsa varenda skräckhistoria, myt och skräck meme jag kunde hitta så jag lyckades jaga upp mig i slutändan i alla fall... Får räcka med skräck för ett tag nu, blir humor i stället som botemedel. :D
Förövrigt tycker jag att den fortfarande var seg vid del 10, kommer igång bättre mot slutet.
Har kollat en del avsnitt nu, och detta var ju inte alls läskigt. Var mycket mer läskigt att bara läsa i tråden. Men när det gick upp för mig att det läskiga var en kille i kostym som dyker upp några sekunder då och då så försvann ALL spänning.
Har kollat en del avsnitt nu, och detta var ju inte alls läskigt. Var mycket mer läskigt att bara läsa i tråden. Men när det gick upp för mig att det läskiga var en kille i kostym som dyker upp några sekunder då och då så försvann ALL spänning.
Det fiiinns mmera. Det är djupet
panzerpig
2010-12-14, 23:33
sett alla nu, riktigt bra! Frugan ballade ut vid 13, jag måste erkänna att jag blev rätt skraj vid några filmer :)
Är skräckälskare men inte så lättskrämd, försöker jaga upp mig själv för att få så mycket effekt och kick som möjligt :)
mitt tips:
kolla sent på kvällen, släck alla lampor och inbilla dig att det är äkta. Skräck funkar inte om man sitter och säger: detta är ju bara fejk, guud vad larvigt! Det handlar om att VILJA BLI RÄDD :)
Det fiiinns mmera. Det är djupet
Blir verkligen inte skrämd. Det finns inget med en kostymklädd herre som skrämmer mig ärligt talat.
Håller med de var mest bara tråkigt. Gav upp efter 26 entrys :P
Håller med de var mest bara tråkigt. Gav upp efter 26 entrys :P
Skämtar du?
SlenderMan är ju kusligare än allas vår egen Svarta Madam!
MangeByggarn
2011-02-05, 22:58
Två nya delar har kommit ut!
Två nya delar har kommit ut!
jag fattar inte, entry #33 från 18e jan är sista jag ser.
Vet inte om jag orkar kolla igen, såg 15 delar igår men tyckte det var långsamt och tråkigt. Så det kommer igång snart säger ni?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.