handdator

Visa fullständig version : Quick Diet Complete

Xeon
2010-11-13, 20:46
1. När ska man dricka detta?frukost,lunch,middag?
2.Är detta det ända man dricker under dagen eller bör man äta någon "riktig" lunch t ex ?
3.Är det någon som har testat detta och fått resultat ?
4.Är det värt sina pengar?

Tänkte dricka detta och springa ca 30 min 2 dagar och styrketräna i form av armhävningar och övningar med hantlat och sånt.
Är det bra att dricka detta om man tränar så som jag har skrivit och är överviktig ?Har ett bmi på cirka 30.

Tacksam för svar! :)
/Xeon

Eddie Vedder
2010-11-13, 20:57
1. När du vill

2. Hur du vill

difeddy
2010-11-13, 21:00
Om du är överviktig så hade jag rekommenderat en gammal hederlig deff. Tung styrketräning med mycket protein (helst mer än 2 gram protein per kilogram kroppsvikt) samt ett kaloriunderskott. Win. Finns en deff-guide här på forumet. :)

Xeon
2010-11-13, 21:26
Hur går det om man kör med denna bara till middag ? händer det något med viktnedgången då ?

Eddie Vedder
2010-11-13, 21:35
Hur går det om man kör med denna bara till middag ? händer det något med viktnedgången då ?

Testa. Kanske går du ner i vikt, kanske står du still, kanske går du upp.

Xeon
2010-11-13, 21:43
Det jag vill uppnå är att gå ner i vikt alltså inte bli biff eller något.

King Grub
2010-11-13, 21:47
Det handlar fortfarande om totalt kaloriintag minus total kaloriförbrukning. Produkten påverkar inte din vikt mer än samma mängd kalorier från någon annan föda.

En portion innehåller 130 kcal, så ersätter du en måltid som innehåller mer energi än så, underlättar det viktnedgången. Produkten är tydligen en komplett måltidsersättare, så man kan ersätta allt man äter med den. Det rekommenderas bara för kraftigt överviktiga, men det går, och gör man det, dvs äter en 5-6 sådana om dagen, får man allt man behöver, och går garanterat ned i vikt.

Eddie Vedder
2010-11-13, 21:48
Det jag vill uppnå är att gå ner i vikt alltså inte bli biff eller något.

Jo det förstår jag. Min poäng är bara den att ingen av dina frågor går att svara på eftersom du ger för dålig information. Man kan leva på gainer och rasa i vikt och man kan bli tokfet på pulversoppor.

Xeon
2010-11-13, 21:53
har ni något tips på någon måltidsersättningsdryck som man kan göra själv ?

Eddie Vedder
2010-11-13, 21:57
har ni något tips på någon måltidsersättningsdryck som man kan göra själv ?

Då kan du väl lika gärna äta mat?:confused: Om det nu finns någon som helst fördel med måltidsersättare är det ju just att de enkelt kan hållas kontrollerade. Man håller sig till dom och vet vad man får helt enkelt.

Ska du ändå slänga ihop dina egna mixer är ju mat bättre. Kött, fet fisk, ägg, ost, broccoli, spenat, vitkål och paprika till exempel. Där har du en bas som ger massor av näring och bra mättnad. Men vill du hålla dig till en VLCD bör du basera den på just VLCD-produkter som är baserade för just det.

King Grub
2010-11-13, 21:59
Är det något som skall ge alla näringsämnen man behöver och samtidigt väldigt lite energi, är det lämpligast att man skaffar en kommersiell, för ändamålet godkänd produkt. Det skulle vara väldigt svårt och krångligt att kompenera en egen sådan.

Xeon
2010-11-13, 22:03
Okej, men om jag ska gå ner i vikt ska jag ha en proteinrik kost då ?

Eddie Vedder
2010-11-13, 22:04
Okej, men om jag ska gå ner i vikt ska jag ha en proteinrik kost då ?

Ja tveklöst. Och du ska styrketräna. Ligg inte jättelågt på fett heller, du behöver fett.

King Grub
2010-11-13, 22:04
Ja, det är alltid att rekommendera, både för mättnad och minimerad muskelförlust. Minst 2 gram protein per kilo kroppsvikt och dygn är en bra siffra.

Xeon
2010-11-13, 22:10
Jag har sett att endel har skrivit att man måste äta protein för att inte förlora muskler är det för att man inte bli klen eller är det för att man blir "smaltjock" ?Vad händer om man får för mycket muskelförlust ?

Benjila
2010-11-13, 22:37
Muskler behöver protein. Det är som vatten till blomman.

yoshi96
2010-11-13, 23:20
Försök köra en bil utan bränsle...lite samma sak.
Du måste också träna "tungt" om du skall ge en anledning för kroppen att behålla muskelmassa.

MtotheM
2010-11-14, 03:52
Jag har sett att endel har skrivit att man måste äta protein för att inte förlora muskler är det för att man inte bli klen eller är det för att man blir "smaltjock" ?Vad händer om man får för mycket muskelförlust ?

Båda...

Förlorar du muskler så kommer större andel av dig vara fett (procentuellt) och därmed finns en risk att du bara kommer du se fetare ut (samt klenare) även fast du tappat vikt.

Eddie Vedder
2010-11-14, 09:03
Ökad muskelförlust gör kroppen svagare, mer skadebenägen, sämre hormonell miljö etc. Finns bara nackdelar. Det handlar inte bara om "risken att bli smalfet".

karlingen
2010-11-15, 12:35
Har du aldrig tidigare styrketränat och är ny inom detta hade jag definitivt också kört på en VLCD diet. Funkar bra så länge du styrketränar i samband med detta