handdator

Visa fullständig version : Att lira ett schysst backslick

viktorkillz
2010-11-13, 18:40
Hallå där!

Har nyligen fått lite längre hår och har därför några gånger provat på frisyren backslick. Dock har vissa komplikationer uppståt i samband med frisyren senare under kvällen. Det är nämligen så att jag upplever att håret lätt åker framåt så att den schyssta backkänslan förstörs. Jag brukar använda mig av först gel i håret och efter det lite hårspray. Har även provat med wax men tycker att det blir svårt att få det tillräckligt slickat då utan det står åt alla håll och kanter. Hur gör ni, personer med schyssta back för att få det att ligga kvar samt att det inte ser för slickat ut?

wo0ord
2010-11-13, 18:43
Jag gör så att jag köper en Dom Perignon från 2002, sen vaskar jag den. Så löser det sig

stafh
2010-11-13, 18:46
Ena flaskan i håret, andra i vasken. Funkar varje gång.

spann
tråd låst?

köttt
Jag gör så att jag köper en Dom Perignon från 2002, sen vaskar jag den. Så löser det sig

Funkar det verkligen? Har tänkt att jag ska pröva flera gånger men aldrig blivit av..

Kwon
2010-11-13, 18:48
Håret i vasken, klart.

Sen Kaoz på stan.

viktorkillz
2010-11-13, 18:52
Hade väntat mig seriösa svar.

CoKEmaN
2010-11-13, 18:54
tyvärr nog fel forum :)

viktorkillz
2010-11-13, 18:56
Valde ju allmänt forum?

MrBoris
2010-11-13, 18:58
Valde ju allmänt forum?

han menar nog fel klientel:)

xodd
2010-11-13, 19:07
Köp det sliskigaste wetlookwaxet du hittar på stan o ta i mängd tills du e nöjd. Daxwax röda kanske är något?

Andy.da.wohoo
2010-11-13, 19:10
Daxwax är nog endast att rekommendera om man vill tappa hår mer än en katt som fäller.

Nej, det finns nog någon form av Vax som lämpar sig bättre, stick in till en frisörsalong och fråga?

viktorkillz
2010-11-13, 19:13
Ja, tror nog inte heller att daxwax är lämpligt för mina behov. Ska nog fråga runt lite på frisörsallongerna till veckan men är oftast tjejer som arbetar där som inte har särskilt mycket erfaren av att fixa frisyrer som ingiver en riktig backslickkänsla, anledning till jag frågar här.

Remote
2010-11-13, 19:17
Använd American Crew Pomade.

Boka ett besök på Björn Axen eller dyl och be om ett schysst slick.

viktorkillz
2010-11-13, 19:22
Tack för tipset! Ska införskaffa mig detta "American Crew Pomade" och testa det. Tyvärr så är jag ej inneboende i vår huvudstad men nästa gång jag är på besök där ska jag försöka ta mig tid att besöka Björn Axen.

CoKEmaN
2010-11-13, 19:24
han menar nog fel klientel:)

Jag menade faktiskt fel forum, då jag inte tror att det är så många här som har backslick :) Men klientel kanske jag får ändra mig till .. :)

Matte_Maiden
2010-11-13, 19:29
Grunda med något starkt vax för att sedan när frillan sitter spraya med hårspray. Det är viktigt att kombinera kompleterande produkter eftersom man annars bara sitter med kortvarig stadga.

Tricce
2010-11-13, 19:41
Trodde det var brylcreeme som gällde för backslick!

http://img204.imageshack.us/img204/6650/brylcreem4us.jpg

viktorkillz
2010-11-13, 19:44
Grunda med något starkt vax för att sedan när frillan sitter spraya med hårspray. Det är viktigt att kombinera kompleterande produkter eftersom man annars bara sitter med kortvarig stadga.

Några produkter som kan rekommenderas?

mattilainen
2010-11-13, 19:48
jag trodde ärligt att backslick äntligen var "över"

viktorkillz
2010-11-13, 19:52
jag trodde ärligt att backslick äntligen var "över"

Vad får dig att tro någonting sådant? Är enligt mig och många andra en av de snyggaste frisyrerna så varför skulle den sluta liras?

Matte_Maiden
2010-11-13, 19:57
Några produkter som kan rekommenderas?

Såg nu att jag skrev fel, menade stark hårgelé. De flesta vanliga fungerar, likaså vanliga märkena av hårspray.

viktorkillz
2010-11-13, 19:59
Såg nu att jag skrev fel, menade stark hårgelé. De flesta vanliga fungerar, likaså vanliga märkena av hårspray.

Wax är inte att rekommendera enligt dig alltså utan du antyder att gel fungerar bättre för ett gammalt hederligt back?

Matte_Maiden
2010-11-13, 20:09
Wax är inte att rekommendera enligt dig alltså utan du antyder att gel fungerar bättre för ett gammalt hederligt back?

För mig fungerar det bättre. Använder jag vax försvinner det allt eftersom kvällen går. Gelé + Spray = teh Win

viktorkillz
2010-11-13, 20:11
För mig fungerar det bättre. Använder jag vax försvinner det allt eftersom kvällen går. Gelé + Spray = teh Win

Man är tacksam för tipset! Hur gör du efter att du har tvättat håret? Använder du fön eller liknande när du torkar det samtidigt som du borstar det uppåt eller hur ser din procedur ut?

Pjotor
2010-11-13, 20:48
Tvåkomponents epoxy så är problemet löst.

Det är alltid lite gulligt när något som blev ute för femton år sedan kommer tillbaka.

zteve
2010-11-13, 20:53
Eftersom jag läser till mäklare har man ju värvat en del polare med det berömda slicket. Enligt dom är det vax som gäller, fram med huvudet och JOBBA in det för att sedan slicka alt bakåt och få skiten att sitta. Deras frillor spricker sällan, så det verkar funka. Vilket vax som är bäst har jag däremot ingen aning om!

victor_n
2010-11-13, 21:21
Tvåkomponents epoxy så är problemet löst.

Det är alltid lite gulligt när något som blev ute för femton år sedan kommer tillbaka.

En snygg slick är alltid snyggt. Men för att svara lite på din kommentar så har det aldrig försvunnit eller varit ute, möjligtvis i förorten och på mindre orter.

Tricce
2010-11-13, 22:01
Ska inte slick vara ganska "mjukt" dvs aldrig stelna men ändå se slickigt (blött) ut, hence the brylcreeme :D

L-Sami
2010-11-13, 22:04
Bobbys salonger ger dig tips.

Morrris
2010-11-13, 22:06
6n8ztpOrOmY

Så, nu kan du också se ut som en idiot!

viktorkillz
2010-11-13, 22:55
Folk i tråden verkar tro att detta är ett skämt om att jag vill skaffa mig ett schysst och stekigt back och skriver om ”Nu kan du också se ut som en idiot”, driver om vaskning (någonting som jag själv uppskattar) och är allmänt otrevliga mot mig.

Hur kan man ens tro att det är ett skämt? Vi stekare i dagens samhälle har en så otacksam roll tycker jag. Alltså det är vi som sätter sprätt på degen, som i sin tur gör så att samhället går runt, och samtidigt föraktar vissa oss? Vad är det för stil egentligen?

Jag måste erkänna något som legat och grott inom mig under en lång period. Att vara stekare idag är inte som det var för 100 år sedan, jag menar; då levde man på sina gods och ägnade sig åt jakt, god mat, goda drycker, spel av polo, djupa diskussioner om politik, historia och liknande aktiviteter. Det var alla tiders, man hade respekt utav alla. Men idag är det andra bullar, i röda sosse-Sverige dänger man på oss extra mycket skatter, folk föraktar oss och skrattar åt oss.

Låt oss bränna deg, låt oss ta en spontantripp till Saint Tropez och steka, låt oss spruta dompa. Det är vår livsstil och vi har rätt att leva den. Jag anser att folk bör sluta förakta och driva med oss.

Tricce
2010-11-13, 22:56
*cry*

Well om du nu är en sådan stekare borde du väl ha massor av brats polare att fråga frisyrtips om eller?

viktorkillz
2010-11-13, 23:14
Ja, givetvis så har jag det. Men de flesta som har back har aningen längre hår än mig så därför fungerar deras metoder ej på mitt hår. Sedan så är det ju inte så att alla mina vänner har schyssta backs utan endast en del av dem, anledning till att jag frågar här. En annan anledning till att jag skapar en tråd här är för att se vad andra personer har för tips så att man beaktar lösningar till problemet från flera källor.

Det finns ju många personer som tränar på gym och har många träningskompisar men ändå så frågar de träningsfrågor här, är precis samma princip.

Alter ego
2010-11-13, 23:41
Jag trodde att tråden var en skojig counter. Det var den inte. :(

limenka
2010-11-13, 23:52
Folk i tråden verkar tro att detta är ett skämt om att jag vill skaffa mig ett schysst och stekigt back och skriver om ”Nu kan du också se ut som en idiot”, driver om vaskning (någonting som jag själv uppskattar) och är allmänt otrevliga mot mig.

Hur kan man ens tro att det är ett skämt? Vi stekare i dagens samhälle har en så otacksam roll tycker jag. Alltså det är vi som sätter sprätt på degen, som i sin tur gör så att samhället går runt, och samtidigt föraktar vissa oss? Vad är det för stil egentligen?

Jag måste erkänna något som legat och grott inom mig under en lång period. Att vara stekare idag är inte som det var för 100 år sedan, jag menar; då levde man på sina gods och ägnade sig åt jakt, god mat, goda drycker, spel av polo, djupa diskussioner om politik, historia och liknande aktiviteter. Det var alla tiders, man hade respekt utav alla. Men idag är det andra bullar, i röda sosse-Sverige dänger man på oss extra mycket skatter, folk föraktar oss och skrattar åt oss.

Låt oss bränna deg, låt oss ta en spontantripp till Saint Tropez och steka, låt oss spruta dompa. Det är vår livsstil och vi har rätt att leva den. Jag anser att folk bör sluta förakta och driva med oss.

Feelin ya pain bro! Haters gonna hate!

http://livingelpaso.files.wordpress.com/2010/03/haters.jpg?w=526&h=350

Elso
2010-11-13, 23:53
6n8ztpOrOmY

Jag kollade på hela klippet, jag kommer aldrig få tillbaka dessa 3.10 minuter av mitt liv.

Till TS, kolla på klippet så får du nog svar på din fråga.

hugok
2010-11-14, 00:07
Det är väl bara att ha jäkligt mycket av någonting i håret så fixar det sej. Sen spelar det mindre roll vad det är.

Jag håller med dej om att föraktet mot rika är onödigt och överdrivet av "sosse-sverige". Men jag har verkligen aldrig förstått mej på Brat-stilen som går ut på att visa alla hur mycket man har råd att slösa på meningslöst skit och hur mycket champagne man kan hälla i vasken. Sen att massa halvfattiga ungar försöker ta vid samma stil också och spara pengar under lång tid för att kunna visa sin status under en kväll. Sjukt*screwy*

viktorkillz
2010-11-14, 01:20
Du verkar inte förstå stekarkulturen. Låt mig ge dig ett exempel; Varför har man ett linne på gymmet? För att kunna visa upp sin kropp på gymmet vilket ger status. Samma princip gäller när man sprutar eller vaskar skumpa. För att visa sin status.

davvvan
2010-11-14, 01:24
Du verkar inte förstå stekarkulturen. Låt mig ge dig ett exempel; Varför har man ett linne på gymmet? För att kunna visa upp sin kropp på gymmet vilket ger status. Samma princip gäller när man sprutar eller vaskar skumpa. För att visa sin status.

Snacka om i-landsproblem.

stafh
2010-11-14, 01:30
http://4.bp.blogspot.com/_3WR0Ht8c2e4/SkDqIx0iS1I/AAAAAAAAADE/P-ECMxzxLlg/s320/successful_troll.jpg

MAXX
2010-11-14, 01:50
6n8ztpOrOmY

fy fan. en halv burk vax i håret. *spy*

Morrris
2010-11-14, 01:52
Jag kollade på hela klippet, jag kommer aldrig få tillbaka dessa 3.10 minuter av mitt liv.

Till TS, kolla på klippet så får du nog svar på din fråga.

Med tanke på klockslaget du postade tvivlar jag på att du hade något bättre för dig.

viktorkillz
2010-11-14, 03:28
Direkt efter mitt inlägg börjas det igen med kritiserandet igen och ni tror till och med att jag trollar? Herregud. Kan pöbeln inte läsa eller vad är problemet?

Det enda som jag vill få ut av att skapa denna tråd är få tips hur jag lirar ett schysst och stekigt back, bifogar en bild, och vilka hårvårdsprodukter som kan rekommenderas samt hur proceduren ser ut vid tvätt och tork av håret.
http://fabriken.akestamholst.se/akestamholst/images/2007/10/31/stekare.jpg

agazza
2010-11-14, 03:34
fråga eternallord (stavning?)

han har koll på läget.

För det andra får du moussa skiten ur det för att få det att se ut på bilden.

Raschmus
2010-11-14, 05:58
Fibervax i hela håret från alla vinklar, kamma el dra med händerna - check.

Kwon
2010-11-14, 06:14

Ahahahaha

Sicken stekare

von huff
2010-11-14, 09:00
Låter som ett tungt liv stekarn

:laugh:

rooz
2010-11-14, 09:20
Stackars stekarn. Inte lätt att fatta hur man lirar en backslick.

Ska vi hjälpa dig korka skumpan också?

Kwon
2010-11-14, 09:53
"vi stekare i dagens samhälle har en så otacksam roll..."

"Att vara stekare idag är inte som för 100 år sedan..."

Classic!

hugok
2010-11-14, 10:46

Men att ha muskler är status. Det är inte direkt så att man försöker bryta ned muskelmassan för att visa att man är tillräckligt biffig för att göra det medan vaskning till 100% går ut på att man ska visa att man är tillräckligt rik för att hälla dyra grejer i vasken. Och vad är meningen med det egentligen? Får du brudar av det? I så fall är det nog inte min kategori av brudar direkt.

Sheogorath
2010-11-14, 11:00
"lira ett schyst backslick" eller helt klart en par med "dra en tjeeeäääk" om att luncha.

fiskebulle
2010-11-14, 11:22
7goZUYGXAHA

Pjotor
2010-11-14, 13:37
Jag lägger energin på annat än parningsdanser och putsning, för jag har redan reproducerat mig.

Herr Oberst
2010-11-14, 13:48
Tyvärr så är jag ej inneboende i vår huvudstad men nästa gång jag är på besök där ska jag försöka ta mig tid att besöka Björn Axen.

Var brukar du steka? I Eskilstuna?

viktorkillz
2010-11-14, 14:22
Är i nuläget bosatt i Frankrikes vackra och omtalade huvudstad Paris men är just nu på besök hos en god vän i Sverige så kan möjligtvis bli ett besök i vår huvudstad om jag får tid.

hugok
2010-11-14, 14:29
Denna borde hamna i Best of Kolozzeum :D

J.V
2010-11-14, 14:29
Jag har fortfarande inte förstått hur man spelar en frisyr? :confused:

hugok
2010-11-14, 14:32

Du heter ju J.V, nästan J.W i snabba cash så du borde veta *gah!*

viktorkillz
2010-11-14, 14:33

Är ett uttryck som jag och mina vänner brukar använda; "Att lira ett schysst back". Om man t.ex. vill ge komplimang för att man tycker att någon har en snygg frisyr brukar vi säga "Schönt lir" :)

hugok
2010-11-14, 14:37
"Schönt lir"

J.V
2010-11-14, 14:49
Är ett uttryck som jag och mina vänner brukar använda; "Att lira ett schysst back". Om man t.ex. vill ge komplimang för att man tycker att någon har en snygg frisyr brukar vi säga "Schönt lir"Shit, ni är så out there och utanför lådan! Får jag vara med i erat tuffa gäng?

Jag har tyvärr snagg nu men lovar att odla ett riktigt fett, flottigt och schönt slick att lira.

köttt
2010-11-14, 14:54
Most...pathetic...thread...ever...

Jag hoppades innerligt på att du drev, "stekare för 100 år sen"

Alter ego
2010-11-14, 14:55
Är ett uttryck som jag och mina vänner brukar använda; "Att lira ett schysst back". Om man t.ex. vill ge komplimang för att man tycker att någon har en snygg frisyr brukar vi säga "Schönt lir" :)

Men du klarar inte av den första punkten, dvs att fixa håret? Schtekarn, I am disappoint.

viktorkillz
2010-11-14, 14:57
Most...pathetic...thread...ever...

Jag hoppades innerligt på att du drev, "stekare för 100 år sen"

Vad får dig att tro det? Stekare kanske är fel ord att använda men du förstår min poäng. Mina förfäder levde på sina gods där de avnjöt respekt av alla vilket var alla tiders om man jämför med idag då pöbeln föraktar oss.

Herr Oberst
2010-11-14, 15:12
En riktig schtekare skite väl för fan i vad pöbeln säger

Herr Oberst
2010-11-14, 16:10
Mina förfäder levde på sina gods där de avnjöt respekt av alla vilket var alla tiders om man jämför med idag då pöbeln föraktar oss.

Fett schteeek
http://www.nykroppa.se/hbf/elly/Tidiigare%20hus.jpg

krilleh
2010-11-14, 16:11
Vad får dig att tro det? Stekare kanske är fel ord att använda men du förstår min poäng. Mina förfäder levde på sina gods där de avnjöt respekt av alla vilket var alla tiders om man jämför med idag då pöbeln föraktar oss.

Så ni "stekare" ska ha respekt av samhället för att ni har föds rika? Om du nu är rik.. Finns så mycket wannabees så man vet ju inte längre.

stevebc
2010-11-14, 16:32
En spottloska och lite matfett gör susen.

Huffo the A-LagaRe
2010-11-14, 17:04
Fan asså ja hålla me di. När min förfädar va storböndar (fram till 1950 ungefär) då jävlar had dränga respekt men nu ba pissar dem på dem rike, jävle svineriar.

Får Klinte-Hejde-Lojsta storböndar!

Kwon
2010-11-14, 17:08
diZWxboi43I

VNtDZ-dkFUg

Kwon
2010-11-14, 17:11
pcTMeGS0gZI

RCJdit0GTEs

Buken
2010-11-14, 17:37

:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

Kwon
2010-11-14, 17:41
bq2pAS2sMXg

PQ2X0_Rt0FE

BdBI3ByNk_A

9cOWoB88qnA

Buken
2010-11-14, 17:48
Kwon, eftersom du levererade vad har du för åsikt om denna "stureplansprofil"? Är han efterbliven eller gör han sig till när han sitter i Undercover tv och ska berättiga att han lever på sin pappas pengar? :D

Kwon
2010-11-14, 17:55
Buken, varför tror du inte att denna företeelse mycket väl kan vara sann? :D

Buken
2010-11-14, 17:59
Jag tvivlar inte på att det kan vara sant. Men om han är någotsånär normalt funtad borde han ha repeterat in bättre svar på reporterns frågor för han lär ju ha fått dom några gånger tidigare! :)

viktorkillz
2010-11-14, 18:09
Så ni "stekare" ska ha respekt av samhället för att ni har föds rika? Om du nu är rik.. Finns så mycket wannabees så man vet ju inte längre.

Vi ska i alla fall inte bli föraktade. Jag och en del av mina vänner från samhällets öfvre skikt brukar ibland diskutera detta och har kommit fram till att ni borde tacka oss för det är vi som gör att ekonomin i landet går runt och våra pappor som ger er och era föräldrar arbeten. Så ja, jag anser att ni borde respektera oss.

Men sen beror det väl på hur du själv definierar rik. Jag kan ju nämna att jag i alla fall har en lyxvilla liggandes i mitt absoluta favoritställe Saint Tropez, en yacht vars pris ligger på fler siffror än bidragstagarna i landet kan räkna till så det går väl ingen nöd på lilla mig förutom att jag behöver tips med lirandet av mitt back :)

köttt
2010-11-14, 18:14
öfvre

Du måste trolla *screwy*

Yes
2010-11-14, 18:15
Frågan är, hur mycket gör du i ATG-böj RAW?

Alter ego
2010-11-14, 18:15
http://www.threadbombing.com/data/media/68/csb1.jpg

viktorkillz
2010-11-14, 18:18
Fett schteeek
http://www.nykroppa.se/hbf/elly/Tidiigare%20hus.jpg

Kan jag tyvärr inte påstå, Herr Oberst. Låt mig visa dig en bild på ett respektabelt gods som inte är helt olikt det som min farfars farfars far en gång i tiden tilldelades av Hans Majestät Konungen men som min släkt tvingats att sälja.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5a/Bj%C3%B6rnsn%C3%A4s_herrg%C3%A5rd_Norrk%C3%B6pings _kommun_2005-07-10.jpg

viktorkillz
2010-11-14, 18:20
Du måste trolla *screwy*

För att jag har ett akademiskt ordförråd och öppet uttrycker mitt missnöje över hur Sverige har utvecklats de senaste hundra åren? Önskar att jag levt för 300 år sedan, då skulle du ha bugat för mig.

viktorkillz
2010-11-14, 18:21
Frågan är, hur mycket gör du i ATG-böj RAW?

Ursäkta?

Inge Enveten
2010-11-14, 18:23
Hur finner man nöje i ett så uppenbart samt dåligt troll? Alla är vi olika och jag har själv skrattat åt troll men inte minns jag mig ha skrattat åt ett totalt värdelöst sådant.

Mr.Sjöborg
2010-11-14, 18:23
Love this thread:) keep on schteeking!

Yes
2010-11-14, 18:24
Ursäkta?
Knäböj, ass-to-the-grass, utan lindor, dräkt och bälte.

MrBoris
2010-11-14, 18:25
love this thread:) keep on schteeking!

´+1:)

Kwon
2010-11-14, 18:25
Vi behöver ett utlåtande från Nicke Sjöö och Alex Lindgren tror jag. :)

viktorkillz
2010-11-14, 18:26
Knäböj, ass-to-the-grass, utan lindor, dräkt och bälte.

Vad har det med schyssta back att göra?

köttt
2010-11-14, 18:26
För att jag har ett akademiskt ordförråd och öppet uttrycker mitt missnöje över hur Sverige har utvecklats de senaste hundra åren? Önskar att jag levt för 300 år sedan, då skulle du ha bugat för mig.

Ja fyfan ja, du understryker verkligen vikten i ditt akademiska ordförråd genom att använda ord såsom "Öfvre", ett ord som alla förorts brats nu förtiden vet innebörden utav och använder i hopp om att verka bildade.. Vänta nu, det här passar ju rätt bra in på dig? *popcorn*

Pelle2
2010-11-14, 18:31
Han trollar ju bara.. :D

Yes
2010-11-14, 18:33
Vad har det med schyssta back att göra?
Knäböjsstyrkan är vad som avgör vilka som tillhör den riktiga öfverklassen.

Herr Oberst
2010-11-14, 18:35
så det går väl ingen nöd på lilla mig förutom att jag behöver tips med lirandet av mitt back :)

Köp dig ett par stycken prifvata stylister

men som min släkt tvingats att sälja.

Tråkigt att höra. Hvarfvör hvar ni tfvungna att släppa godset?

viktorkillz
2010-11-14, 18:41
Köp dig ett par stycken prifvata stylister

Tråkigt att höra. Hvarfvör hvar ni tfvungna att släppa godset?

I och med förbud mot instiftande av fideikommiss i fast egendom. Detta innebär att när min farfar dog fanns det flera arvingar som ville ha godset och det såldes därför och pengarna delades upp mellan parterna. Tidigare när fideikommiss gällde var det bara en arvinge som fick hela godset och det kunde då fortfarande tillhöra släkten.

Jockefoten
2010-11-14, 18:45
Vilken släkt tillhör du?

Tricce
2010-11-14, 18:47
Ledsen att vara partypoopern.

http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4287409&postcount=1

köttt
2010-11-14, 18:48
Busteeeeed :)

"Till ett skapligt pris?" Vad skulle priset spela för roll för en schteeeekare som dig?

viktorkillz
2010-11-14, 18:49
Ledsen att vara partypoopern.

http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4287409&postcount=1

Ja, något problem med att jag uppskattar sporten simning?

viktorkillz
2010-11-14, 18:50
Vilken släkt tillhör du?

Vill tyvärr inte avslöja min identitet öppet på ett allmänt forum, hoppas du har förståelse för detta.

Tricce
2010-11-14, 18:50
Ja, något problem med att jag uppskattar sporten simning?

Absolut inte men jag har problem med att du vill ha en till ett skapligt pris :/

viktorkillz
2010-11-14, 18:55
Absolut inte men jag har problem med att du vill ha en till ett skapligt pris :/

Ja, jag är medveten om detta. Som du kanske är medveten om har Sverige genomgått en finanskris och min familjs tillgångar har därför under den tiden minskat och det var så nära att vi riskerade att gå omkull. Som tur är så ser det nu ut som att vi förmodligen kommer att klara oss. Åtgärder som jag var tvungen att vidta var bland annat att gå igenom min aktieportfölj grundligt

rooz
2010-11-14, 18:56
Vill tyvärr inte avslöja min identitet öppet på ett allmänt forum, hoppas du har förståelse för detta.

Nickar man viktorkillz kan jag absolut förstå detta:D

Herr Oberst
2010-11-14, 18:56

Vaddå? En hvattentät mp3 kan ju kosta upp till 1000 pix. Dom pengarna motsfvarar ju trots allt typ 1,2 sekunder med yachten. Det kan man inte snacka bort

viktorkillz
2010-11-14, 18:59
Vaddå? En hvattentät mp3 kan ju kosta upp till 1000 pix. Dom pengarna motsfvarar ju trots allt typ 1,2 sekunder med yachten. Det kan man inte snacka bort

Är en principsak för mig. Jag ogillar att lägga pengar på saker som personer ändå inte lägger märke till. Som Thomas Jefferson en gång sade; ""In matters of style, swim with the current; in matters of principle, stand like a rock"

Herr Oberst
2010-11-14, 19:13
Men sen beror det väl på hur du själv definierar rik. Jag kan ju nämna att jag i alla fall har en lyxvilla liggandes i mitt absoluta favoritställe Saint Tropez, en yacht vars pris ligger på fler siffror än bidragstagarna i landet kan räkna till så det går väl ingen nöd på lilla mig förutom att jag behöver tips med lirandet av mitt back :)

Ja, jag är medveten om detta. Som du kanske är medveten om har Sverige genomgått en finanskris och min familjs tillgångar har därför under den tiden minskat och det var så nära att vi riskerade att gå omkull. Som tur är så ser det nu ut som att vi förmodligen kommer att klara oss. Åtgärder som jag var tvungen att vidta var bland annat att gå igenom min aktieportfölj grundligt

Nöd?

J.V
2010-11-14, 19:15
(O)lustigt hur man kan ha råd med villa i Saint Tropez, yacht och att spruta champagne lite titt som tätt, men ändå vara nära att gå omkull.

Herr Oberst
2010-11-14, 19:17
Vi kan ju klart konstatera att ett riktigt schysst backslick inte går att köpa för pengar

viktorkillz
2010-11-14, 19:31
(O)lustigt hur man kan ha råd med villa i Saint Tropez, yacht och att spruta champagne lite titt som tätt, men ändå vara nära att gå omkull.

Har du sett filmen Wall street 2? I så fall så vet du att det går upp och ned med aktier hela tiden (där stora delar av min familjs tillgångar är placerade). Ena dagen kan du vara god för 500 miljoner, dagen efter kan du vara skyldig 100.

Sedan så var det flera år sedan som jag hade villan och yachten som jag nämnt, innan finanskrisen. Plötsligt en morgon för några år sedan var vi faktiskt nära att gå omkull och vi var livrädda. Men som tur var på grund av starkt ledarskap från min fars sida lyckades vi rida ut stormen så nu har vi hunnit återhämta oss och återigen har gott om tillgångar i olika former. Det var kärvt under några år men nu ser det bättre ut.

Phille
2010-11-14, 19:44
Har du sett filmen Wall street 2? I så fall så vet du att det går upp och ned med aktier hela tiden (där stora delar av min familjs tillgångar är placerade). Ena dagen kan du vara god för 500 miljoner, dagen efter kan du vara skyldig 100.

Sedan så var det flera år sedan som jag hade villan och yachten som jag nämnt, innan finanskrisen. Plötsligt en morgon för några år sedan var vi faktiskt nära att gå omkull och vi var livrädda. Men som tur var på grund av starkt ledarskap från min fars sida lyckades vi rida ut stormen så nu har vi hunnit återhämta oss och återigen har gott om tillgångar i olika former. Det var kärvt under några år men nu ser det bättre ut.
Nej. Bara om du är 100% efterbliven, om ni nu är "finansiella genier" så vet ni bättre än att placera i samma bransch, när en bransch går ner går en annan upp heter det, och det stämmer.

Och du kan inte jämföra verkligheten med en film, lol...
Jag sätter en 10 på att du inte ens vet varför finanskrisen uppstod eller ens kan något om ekonomi... Så sluta lek.

Herr Oberst
2010-11-14, 19:47
Jag kan ju nämna att jag i alla fall har en lyxvilla liggandes i mitt absoluta favoritställe Saint Tropez, en yacht vars pris ligger på fler siffror än bidragstagarna i landet kan räkna till så det går väl ingen nöd på lilla mig förutom att jag behöver tips med lirandet av mitt back :)

Sedan så var det flera år sedan som jag hade villan och yachten som jag nämnt, innan finanskrisen.

För att jag har ett akademiskt ordförråd.

Det här med rätt tempus kan vara svårt för alla, oavsett akademisk bakgrund

Önskar att jag levt för 300 år sedan, då skulle du ha bugat för mig.

Vi bugar för dig ändå
:bow:

viktorkillz
2010-11-14, 19:59
Nej. Bara om du är 100% efterbliven, om ni nu är "finansiella genier" så vet ni bättre än att placera i samma bransch, när en bransch går ner går en annan upp heter det, och det stämmer.

Och du kan inte jämföra verkligheten med en film, lol...
Jag sätter en 10 på att du inte ens vet varför finanskrisen uppstod eller ens kan något om ekonomi... Så sluta lek.

Kan tyvärr ej uttala mig om hur krisen i vår familj exakt uppstod och hur den åtgärdades men det berodde på flera faktorer som noga beaktades av min far.

Sedan så får du tro vad du vill om mina kunskaper i ekonomi men tvivlar själv på att det finns många som kan mycket mer än mig om ekonomi. Har tyvärr ej studerat ekonomi vid något universitet men har läste en hel del under min gymnasietid. Sedan så har jag snappat upp en hel del då jag umgås i kretsar där ekonomi är ett diskussionsämne av högt intresse.

viktorkillz
2010-11-14, 20:06
Jag måste tyvärr ha skrivit fel eller så måste du helt enkelt ha missförstått mig. Det är så att vi köpte dessa nämda egendomar innan krisen och har kvar dem än idag.

von huff
2010-11-14, 20:09
Min exflickväns kompis har idag 7 miljoner euro på banken men kör med en peugeot 207 och bad för ett par år sen om att få låna pengar av mitt ex till en kryssning.Om sina pengar snackar hon aldrig och nåt vaskande har det aldrig varit frågan om.Man håller på att spy när man hör endel mer välbärgade personer tala om sina förmögenheter, pengar gör endel människor dryga

Valvanto
2010-11-14, 20:09
Det här är ju inte ens roligt? Varför föda trollet :smash:

Raschmus
2010-11-14, 20:11
För att följa trenden med ytklipp. De var tydligen populära...

=EQu4GYb7FcQ

Edit: Fan, glömt hur man bäddar in?

http://www.youtube.com/watch?v=EQu4GYb7FcQ

Alter ego
2010-11-14, 20:12
Det här är ju inte ens roligt? Varför föda trollet :smash:

Sant. Det känns ganska gjort nu.

Phille
2010-11-14, 20:13
Kan tyvärr ej uttala mig om hur krisen i vår familj exakt uppstod och hur den åtgärdades men det berodde på flera faktorer som noga beaktades av min far.

Sedan så får du tro vad du vill om mina kunskaper i ekonomi men tvivlar själv på att det finns många som kan mycket mer än mig om ekonomi. Har tyvärr ej studerat ekonomi vid något universitet men har läste en hel del under min gymnasietid. Sedan så har jag snappat upp en hel del då jag umgås i kretsar där ekonomi är ett diskussionsämne av högt intresse.

Bara för att du försöker slänga in fina ord ser du inte smartare ut, eftersom du använder dem helt fel.

Gymnasieekonomi är bullshit, jag läser själv det just nu och lär mig nada. Tack vare att ekonomi är ett av mina intressen får jag mina kunskaper från fler källor än skolan, men kom inte och snacka som att nån kurs på gymnasiet gör dig till nån "expert", det ger dig inte ens rätten att yttra dig.

Och om du nu vill bevisa att du är av blått blod så berätta detaljerat exakt hur ni förvaltade era tillgångar innan krisen och hur allt förändrades under en natt (detta går inte riktigt ihop i min skalle så jag hoppas du kan förklara).

Och sen hur ni lyckades ta er ur, för som du uttryckte det innan tolkar jag som att ni hade noll likvid, enbart värdepapper som sedan blev värdelösa över en natt. Hur ni sen skapade ny likvid (från lån?) och investerade och nu är mulitmiljonärer igen går inte heller ihop då absolut inga aktier har stigit ens en promille av det som skulle krävts för att göra er rika igen.

Sen undrar jag hur ni skulle kunna bli förmögna igen om ni enbart satsat på värdepapper, vi säger att det började gå uppåt igen för er för låt oss säga 1 eller 2 år sedan. Vart kommer pengarna ifrån? Inte är det utdelning då ni måste äga aktier till ett värde som inte ens är värt att nämna då ni omöjligt kan äga det om du inte råkar heta Gates i efternamn? Det betyder att ni måste sålt av aktierna igen och då har du nu inget kapital? För antingen har du pengar på banken eller så har du värdepapper i form av aktier, men det spelar ingen roll för poängen är att eftersom det är ända logiska lösningen (som också kräver 100% tur) så kan du inte kalla dig rik, för du kan omöjligt ha byggt upp ett så enormt kapital från noll på så kort tid som du påstår. Så var snäll och red ut de här luckorna eller sluta trolla.

/Case closed

Herr Oberst
2010-11-14, 20:15

Vaddå tyvärr ej studerat på universitet? Varför tänker du ens i dom banorna? Det är ju knappast troligt att något universitet skulle kunna lära dig något du redan inte vet om ekonomi.

Sen trodde jag att pengar och ekonomi var ett ämne som är rätt tabubelagt hos er i samhällets öfvre skikt

Onigiri
2010-11-14, 20:19
Att du orkar Herr Oberst, att du orkar... :)

Kebab-Arne
2010-11-14, 20:27
Den här tråden har ju spårat ändå så. Borde låsas.

Men i min mening så innebär backslick att man är stekare ungefär lika mycket som att man är huligan om man har en Fred Perry tröja.

Förövrigt är det svårt att misslyckas med backslick om man har fuktigt hår och valfritt vax i.

Herr Oberst
2010-11-14, 20:29
Att du orkar Herr Oberst, att du orkar... :)

Helt ärligt har jag inte haft något bättre för mig fram tills nu. Men nu kallar dammsugaren. Vi vanliga från öfvre medelklassen måste ju stå för städningen själv

stevebc
2010-11-14, 20:41

Låt oss bränna deg, låt oss ta en spontantripp till Saint Tropez och steka, låt oss spruta dompa. Det är vår livsstil och vi har rätt att leva den. Jag anser att folk bör sluta förakta och driva med oss.http://www.ineedmotivation.com/blog/wp-content/uploads/2008/05/aahd064_8x10rev-dr-martin-luther-king-jr-posters.jpg

viktorkillz
2010-11-14, 20:46
Måste erkänna att jag känner mig djupt ledsen och förolämpad på grund av många av er som svarat. Jag som är en helt vanlig överklasskille behöver tips om hur man lirar ett schysst back men istället börjar ni driva med mig och jag tvingas redogöra kring mina tillgångar och liknande. Skandal!

Om det här var för några hundra år sedan och ni drev med en adelsman på detta sätt skulle han förmodligen låtit halshugga er men idag tvingas ättlingarna till de män som pöbeln har att tacka för att de lever i ett välutvecklat land utstå förolämpningar och förakt när det egentligen borde vara tvärtom. Det är vi som sätter sprätt på kapitalet så att samhället går runt, det är våra fäder som ger arbete, det är våra förfäder ni har att tacka för att Sverige är så pass välutvecklat.

Ska ta och skriva en resolution till FN, stekarnas rätt i kommunist-Sverige, skulle bli något va?

Kwon
2010-11-14, 20:49
Ska ta och skriva en resolution till FN, stekarnas rätt i kommunist-Sverige, skulle bli något va?

Two at Yale, one at Brown.
Two in her rut, one in her butt.
Two in the 'ooh la la', one in the caca.
Two in the baby maker, one in the patty caker.
Two in the beav, with an ace up the sleeve.
Two in the beaver, one in the cleaver.
Two in the beaver, one where food leaves her.
Two in the bird, one in the turd.
Two in the blood, one in the mud.
Two in the boat, one in the moat.
Two in the bow, one in the stern.
Two in the buckle, one in the knuckle.
Two in the Bush, one in the Cheney.
Two in the bush, one in the tush.
Two in the byway, one in the hershey highway.
Two in the cake, one in the pudding.
Two in the camel toe, one in the anal hole.
Two in the cat, one in the shat.
Two in the cheese, one in the whiz.
Two in the chute, one in the glute.
Two in the clam, one in the SHAZAAM
Two in the clanker, one in the spanker.
Two in the cockpit, one where the jock sits.
Two in the coin slot, one in the balloon knot.
Two in the vadge, one in the rusty sherrifs badge.
Two in the condom muncher, one in the donkey puncher.

stevebc
2010-11-14, 20:52
Vaddå? En hvattentät mp3 kan ju kosta upp till 1000 pix. Dom pengarna motsfvarar ju trots allt typ 1,2 sekunder med yachten. Det kan man inte snacka bortHahaha

hultman
2010-11-14, 20:53
Jävla pajas. "Vi stekare". Obvious troll.

Botrik
2010-11-14, 21:01
Vafan. Jag trodde trollen kom och hälsade på först vid midnatt?! Här sitter jag helt exponerad. :(

Matsa
2010-11-14, 21:16
Two at Yale, one at Brown.
etc...

Two in the pink, one in the stink?

Tricce
2010-11-14, 21:21
Backslick, slapstick

http://www.cartoonstock.com/newscartoons/cartoonists/rma/lowres/rman7721l.jpg

Herr Oberst
2010-11-14, 22:17
Måste erkänna att jag känner mig djupt ledsen och förolämpad på grund av många av er som svarat. Jag som är en helt vanlig överklasskille behöver tips om hur man lirar ett schysst back men istället börjar ni driva med mig och jag tvingas redogöra kring mina tillgångar och liknande. Skandal!

Om det här var för några hundra år sedan och ni drev med en adelsman på detta sätt skulle han förmodligen låtit halshugga er men idag tvingas ättlingarna till de män som pöbeln har att tacka för att de lever i ett välutvecklat land utstå förolämpningar och förakt när det egentligen borde vara tvärtom. Det är vi som sätter sprätt på kapitalet så att samhället går runt, det är våra fäder som ger arbete, det är våra förfäder ni har att tacka för att Sverige är så pass välutvecklat.

Ja adelns makt idag är minsann inte mycket att hänga i granen.
Måste kännas lite förnedrande för en betydelsefull och mäktig person som du att behöva be vanligt lågt stående folk om råd gällande er nationalfrisyr backslick. Det är ju jämförbart med att Peter Forsberg skulle fråga en random Kongoles och hur man gör ett dragskott eller åker baklänges på skridskor.

Sen vaddå skriva resolution till FN? Är man adlig ska man inte behöva fråga om lov eller vänta på tillstånd. Ta makten i dina egna händer istället. Halshugg vem du vill. Ta dig själv rätten att förtrycka pöbeln på det sätt som behagar dig.
När man läser det du skriver förstår man snabbt hur adeln på bara några få år kunde förlora nästan all sin makt i samhället. Att ni blivit så svaga och maktlösa är verkligen anmärkningsvärt. Beror det på en allt mer omfattande inavel?

Alter ego
2010-11-14, 22:25

Kwon
2010-11-14, 22:29
Backslick a la James Hetfield (https://www.flashback.org/t853626)

Filmen BackSlack med Kevrone
CzcRI1WxyCQ

wo0ord
2010-11-14, 22:33
http://fixuplooksharp.co.nz/lisa_crawley/wp-content/uploads/2008/11/sleazy.jpg

Kwon
2010-11-14, 22:37
Extremt BackSlick på denna Hjälte.

De underbara ljudeffekterna gör även sitt i detta episka klipp.
ECO6UX0qZs4&NR

Raschmus
2010-11-15, 09:29
den här tråden har ju spårat ändå så. Borde låsas.

men i min mening så innebär backslick att man är stekare ungefär lika mycket som att man är huligan om man har en fred perry tröja.

förövrigt är det svårt att misslyckas med backslick om man har fuktigt hår och valfritt vax i.

+1

Lando
2010-11-15, 12:14

Hahahahahahaha, ärligt talat sällan som jag tycket troll är roliga men det här var faktiskt bra, lysande till och med! :hbang:

martikainen
2010-11-15, 12:27
/Bugar åt allt i den här tråden, livade upp min måndag ordentligt!

Remokillen
2010-11-15, 12:28
http://cdn3.knowyourmeme.com/i/000/049/700/original/trololo.jpg?1273909279

viktorkillz
2010-11-15, 13:10
Jag har funderat över om detta stekar-hat kanske har uppkommit ur en avund? En avundsjuka som pöbeln känner jämnte oss förmögna skumpasprutare. Men bara för att mitt namn är adligt och stammar ur en sociotet med klass, och bara för att min nuvarande summa på maxet innehåller fler siffror än vad pöbeln ens kan räkna?

joko
2010-11-15, 13:17
Jag har funderat över om detta stekar-hat kanske har uppkommit ur en avund? En avundsjuka som pöbeln känner jämnte oss förmögna skumpasprutare. Men bara för att mitt namn är adligt och stammar ur en sociotet med klass, och bara för att min nuvarande summa på maxet innehåller fler siffror än vad pöbeln ens kan räkna?

Om jag var du skulle jag försöka få åtminstone en del av pengarna tillbaka på privatskoleavgifterna, för det där du presterar i text - det duger helt enkelt inte.

Buken
2010-11-15, 14:08
Om jag var du skulle jag försöka få åtminstone en del av pengarna tillbaka på privatskoleavgifterna, för det där du presterar i text - det duger helt enkelt inte.

:laugh::laugh:

agazza
2010-11-15, 14:21
För att följa trenden med ytklipp. De var tydligen populära...

=EQu4GYb7FcQ

Edit: Fan, glömt hur man bäddar in?

http://www.youtube.com/watch?v=EQu4GYb7FcQ

Du gjorde rätt men du skulle inte haft med "=" utan bara "EQu4GYb7FcQ"

agazza
2010-11-15, 14:32
och du missade ett "T" på sluttagen "[/yt]"

krilleh
2010-11-15, 15:10
Du skulle ha läst på bättre om aktierna. Det finns en del här som kan en del om sådant :)

Bland annat så är det omöjligt att du torskat allt "över en natt" om ni inte lagt alla pengarna i säljwarrants och hur troligt är det :D

Sen att du ens tipsar om wallstreetfilmen..... det var riktigt dåligt *gah!*

Grotesk
2010-11-15, 15:48
Hej jag hade bakkslikk när ja gymma idag å d va typ d bästa asså mina bezeps va typ störst på hela gymmet bara BAM så gjorde ja kaoz med alla och var som en oxé.

Pelle2
2010-11-15, 15:57
Sjukt skön du är Viktor! :hbang:

viktorkillz
2010-11-15, 17:32
Du skulle ha läst på bättre om aktierna. Det finns en del här som kan en del om sådant :)

Bland annat så är det omöjligt att du torskat allt "över en natt" om ni inte lagt alla pengarna i säljwarrants och hur troligt är det :D

Sen att du ens tipsar om wallstreetfilmen..... det var riktigt dåligt *gah!*

Nu är det ju faktiskt så att jag inte är 100% insatt när det gäller i min familj ekonomi. På min fritid brukar jag oftast ägna mig åt andra akitiviteter och inte studera hela dagarna.

Kanske överdrev lite det där med aktierna men i stora drag så stämmer det faktiskt, våra tillgånger minskade kraftigt. Det berodde dels på finanskrisen men även på en del andra faktorer (kan mina vaskningsresor och min spontantripp till troppan då jag och Carl-Alfred vaskade dompa ha bidragit!?).

Men i alla fall. Folk här verkar tycka jag är en schön kille så tänkte att jag kanske kunde lära er lite om stekarkulturen och hur ni ska göra för att folk ska se er som stekigare personer. Tänkte börja med ett inlägg som beskriver vilka missar många stekar gör.

Som Stekare finns de en del oskriva regler, dessa är inte alltid tydliga och är svårta att hålla till 100%. De allra flesta bratsen bryter mot dessa regler ibland, vissa är medvetna om det medans andra lever i en ovisshet. (I dessa tider är nog den största stek-tabben som de flesta gör är att shoppa loss på rean).

Rosa skjorta
Visst den var snygg - 2001 ja. Den rosa skjortan är starkt förknippad med wannabes, om det ens finns någon utav dem som har den längre? I vissa fall kan den vara okej, men dessa är riktigt sälsynta

Smutta på en Champagne
Alltså dessa komiska lekare som beställer in en flaska och tror att dem tillhör Sveriges öfvre samhällsgrupp är skrattretande. Det är inte stekigt att beställa in en flaska, har du inte råd med mer, ta då några öl istället, det är tusen gånger stekigare.

Ta lån till v.29
Behöver jag komentera detta ens?

Bratsvansen
okej, jag ska inte smutskassta denna företeelse, jag själv har burit denna svans ibland. Men den har kommit att bli förknippad med lekare, wannabes som tror dem är stek genom att spara ut lite hår där bak och sätta upp det i en svans?

Fråga gärna om ni undrar något. Återkommer snart med fler tips hur ni gör för att steka :)

Tricce
2010-11-15, 17:36
Copy paste much?

http://bratguide.blogg.se/

viktorkillz
2010-11-15, 17:42
Copy paste much?

http://bratguide.blogg.se/

Ja, är min gode vän JW som skriver den bloggen så lånar lite material utav honom för att lära er om stekarkulturen.

krilleh
2010-11-15, 17:44
Nu är det ju faktiskt så att jag inte är 100% insatt när det gäller i min familj ekonomi. På min fritid brukar jag oftast ägna mig åt andra akitiviteter och inte studera hela dagarna.

Kanske överdrev lite det där med aktierna men i stora drag så stämmer det faktiskt, våra tillgånger minskade kraftigt.

Mjo jag torska en halv mille på finanskrisen så vet hur de är ;) och det är SANT!

knas,,.......

Tricce
2010-11-15, 17:49
Ja, är min gode vän JW som skriver den bloggen så lånar lite material utav honom för att lära er om stekarkulturen.

Då antar jag att du inte behöver oroa dig om jag hänvisar ditt inlägg till JW om eventuellt brott mot upphovsrättslagen?

Herr Oberst
2010-11-15, 18:04
Ahh blir fan lite besviken på Victor nu när jag ser att allt han skrivit är coppat från bratguiden. Trodde han var schönn nog att stå för åtminstone en liten del utav allt det han skrivit här.

Schöön troll goes lazy and boring troll

köttt
2010-11-15, 18:13
Fyfan va fail när man ser att han i princip kopierat varje inlägg :)

Lando
2010-11-15, 18:13
Allt snott, ok fet fail på den här tråden i så fall.

EDIT: sjukt, bara copy-paiste rätt av, till och med stavfelen är med...

http://i.zdnet.com/blogs/dell-laptop-fail.jpg

stafh
2010-11-15, 18:36
Told u niggaz!

0Rk9gcwvGrU

Pjotor
2010-11-15, 19:58
Lite spännande att TS har gjort 44 inlägg -- men antalet under avataren är bara 10 och har så varit ett tag.

Det finns en moderator som har för lite att göra. Det måste betyda att vi koloiter är alldeles för skötsamma. Någon som vill börja posta lite direktlänkar...?

Phille
2010-11-15, 20:03
Lite spännande att TS har gjort 44 inlägg -- men antalet under avataren är bara 10 och har så varit ett tag.

Det finns en moderator som har för lite att göra. Det måste betyda att vi koloiter är alldeles för skötsamma. Någon som vill börja posta lite direktlänkar...?

Inläggen i allmänt forum räknas väl inte till postcount? Det är min teori iallfall, om det var menat att vara så är dock en annan sak du får fråga nån annan :p.

rajjan_dammit
2010-11-15, 20:37
Hvarför skulle gympöbeln här ha koll på sånt?

David Brent
2010-11-15, 20:50
Hur gammal är du? Jag menar du kan ju inte vara så gammal om du väntar ända till nu med att lira en schysst schtekarfrisyr

J.V
2010-11-15, 22:04
Trist. :(

Eddie Vedder
2010-11-16, 08:57

Ja det har varit så sedan den dagen då viktorkillz gjorde sitt senaste, sitt tionde, inlägg utanför Allmänt.

Pjotor
2010-11-16, 09:14
Aha, jag visste inte att inlägg i Allmänt inte räknades. Tack för upplysningen. Då får vi väl se hur länge trollet får mat.

wo0ord
2010-11-22, 19:33
You got a decent backslick now? :)

Sarwien
2011-06-14, 10:45
le bump