Visa fullständig version : varför kan jag inte sova längre?
i snart 2 månader har min sömn blivit mycket sämre. jag brukar lägga mig vid typ 11-12 på skoldagar och går upp runt 7. men på helgerna lägger jag mig runt 1-3 (lite olika d där) men jag kan aldrig sova längre än till 10-11 :S spelar ingen roll hur sent jag lägger mig. och när jag väl vaknar så går det inte att somna om. kan någon hjälpa mig få bot på det här?
vill kunna sova bort de äckliga vinterdagarna :)
Tycker det låter som en lagom mängd sömn, men det där är väl olika...
Tycker det låter som en lagom mängd sömn, men det där är väl olika...
jo i timmtal tycker jag oxå det känns lagom. men känner mig aldrig RIKTIGT utvilad. typ som att huvudet har en egen väckarklocka inställd på 10
Fru_Flisa
2010-11-13, 15:27
jo i timmtal tycker jag oxå det känns lagom. men känner mig aldrig RIKTIGT utvilad. typ som att huvudet har en egen väckarklocka inställd på 10
Det är för att den har det. Sen har du en visst dygnsrytm på vardagar som är invand. Det är troligtvis för att du lägger dig så sent som du inte känner dig helt utvilad på helgerna så lägg dig tidigare istället.
King Grub
2010-11-13, 15:50
Vad får dig att misstänka kosten som problemet?
Vad får dig att misstänka kosten som problemet?
det gör jag inte. viste inte bara vart jag skulle lägga tråden.
Jag har haft det så hela livet. Tror senaste gången jag sov till 12:00 var när jag la mig 05:00 på morgonen ungefär. Annars vaknar jag alltid runt 09-11 oavsett om jag la mig tidigt eller sent.
ViktorLarsson
2010-11-13, 18:53
För mig är istället problemet hur jag skall sova mindre. :D
Jobbar jag är det inga problem alls att gå upp efter 5 timmars sömn, men är jag ledig kan jag med lätthet sova i 12 timmar i ett sträck och ändå vara trött och vilja sova mer. Kanske kompenserar den dåliga sömnen då jag jobbar på min lediga tid? Isåfall är det ju antagligen normalt.
/Peace.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.