handdator

Visa fullständig version : Tatuering

childman
2010-11-10, 19:39
Vad tycker ni om texten "Semper Eadem" i förmodligen skrivstil på underarmen?

"Semper Eadem" betyder - Alltid densamma, Alltid samma (Always the same / Ever the same)

Jag har alltid varit intresserad av att skaffa en tatuering, ej färg, en som verkligen betyder något. Min första tanke var evighetstecknet (en liggande 8), eftersom jag fick den idéen av artisterna Timbuktu och Chords.
Så antingen evighetstecknet eller Semper Eadem är det som gäller.

Vad tycker ni?

Vunnis
2010-11-10, 19:41
Vad vi tycker borde inte spela någon större roll, det är väl vad tatueringen betyder för dig som är viktigt? För mig skulle varken texten eller symbolen betyda någonting även om den kanske gör det för dig.

G_lund
2010-11-10, 19:41
Gillar du det så kör på..
Men det hade varit coolare om du skrev det på svenska isf :)

childman
2010-11-10, 19:43
Jag vet att det är jag som bestämmer, men älskar åsikter.

childman
2010-11-10, 19:45
Evighetstecknet kan man inte ändra på.

Men om vi ser till det andra alternativet. Vad är bäst? Semper Eadem, Always the same, Alltid densamma?

hahavaffan
2010-11-10, 19:46
Ungefär lika fult som att skriva Carpe Diem på väggen i sovrummet, imho.

pelle
2010-11-10, 20:00
ta valfri tribal och säg du är från Göteborg...

egge
2010-11-10, 20:41
Jag tycker att du borde fundera länge och väl innan du sätter en tatuering på underarmen. Det är inte alla yrken som accepterar detta tyvärr.

J.V
2010-11-10, 20:53
Varför betyder "semper eadem" och evighetstecknet så mycket för dig?

kaer
2010-11-10, 21:03
Känns hyfsat poänglöst, varför betyder det något så himla speciellt för dig?
Känns verkligen som en mainstreamtatuering.

Men visst kör på, det är din tatuering.

Slartibartfast
2010-11-10, 21:18
Hur skulle det vara med Ouroboros (http://www.google.se/images?hl=sv&q=ouroboros&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi). Lite liknande symbolik som ditt latinska citat.

"The Ouroboros often represents self-reflexivity or cyclicality, especially in the sense of something constantly re-creating itself, the eternal return, and other things perceived as cycles that begin anew as soon as they end (compare with phoenix). It can also represent the idea of primordial unity related to something existing in or persisting from the beginning with such force or qualities it cannot be extinguished. "

Bombur
2010-11-10, 21:33
Hur skulle det vara med Ouroboros (http://www.google.se/images?hl=sv&q=ouroboros&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi). Lite liknande symbolik som ditt latinska citat.

"The Ouroboros often represents self-reflexivity or cyclicality, especially in the sense of something constantly re-creating itself, the eternal return, and other things perceived as cycles that begin anew as soon as they end (compare with phoenix). It can also represent the idea of primordial unity related to something existing in or persisting from the beginning with such force or qualities it cannot be extinguished. "

Den skulle kunna bli en riktigt snygg tatuering, fast de skulle nog krävas lite mer runt om kring tror jag. Men så är ju jag ett fan av stora tatueringar också.

Text kan bli riktigt snyggt. Men i detta fall håller jag faktiskt med G_lund om att texten på svenska låter bättre (behöver inte se bättre ut för de). De fixar en duktig tatuerare. Så leta reda på en duktig än, även om de är längre väntetid. Den ska sitta där väldigt länge:)

Men innan du tatuerar in någon text på vilket språk de än är. Se till att de blir rättstavat:D

limenka
2010-11-10, 21:50
Ska du bygga ut tatueringen eller tänker du endast ha texten? Tänker du bygga ut den i framtiden så planera det redan nu.

bear.flowertwig
2010-11-10, 22:50
Kör en ryggtavla:

http://radiowarszawa.com.pl/wp-content/uploads/2010/09/recykling.png

mattilainen
2010-11-10, 22:54
Kör en ryggtavla:

http://radiowarszawa.com.pl/wp-content/uploads/2010/09/recykling.png

i loled

agazza
2010-11-10, 22:57
Gillar du det så kör på..
Men det hade varit coolare om du skrev det på svenska isf :)

Svenska hade tagit bort hela töntgrejen faktiskt

Kör en ryggtavla:

[IMG]http://radiowarszawa.com.pl/wp-content/uploads/2010/09/recykling.png[/IG]

Annan strålande idé

ta valfri tribal och säg du är från Göteborg...

:D

childman
2010-11-11, 20:07
Ska du bygga ut tatueringen eller tänker du endast ha texten? Tänker du bygga ut den i framtiden så planera det redan nu.

Jag tänker inte bygga ut den. Vill ha den clean.

childman
2010-11-11, 20:13
Känns hyfsat poänglöst, varför betyder det något så himla speciellt för dig?
Känns verkligen som en mainstreamtatuering.

Men visst kör på, det är din tatuering.

Det jag vill med en tatuering är inte det alla andra vill. Många vill ha stora flashiga, mycket färg och allt det där. Jag är mer ett fan av svart och enkla tatueringar.

Du säger att den är mainstream, det kan jag till viss del hålla med om, eftersom det är väldigt många yngre män som just gör tatueringar på underarmarna.

Vilson
2010-11-11, 21:54
Vad tycker ni om texten "Semper Eadem" i förmodligen skrivstil på underarmen?

"Semper Eadem" betyder - Alltid densamma, Alltid samma (Always the same / Ever the same)

Jag har alltid varit intresserad av att skaffa en tatuering, ej färg, en som verkligen betyder något. Min första tanke var evighetstecknet (en liggande 8), eftersom jag fick den idéen av artisterna Timbuktu och Chords.
Så antingen evighetstecknet eller Semper Eadem är det som gäller.

Vad tycker ni?

Eftersom du gillar andras åsikter så kan jag ju säga min. Kinesiska tecken eller latinska ordspråk eller fraser är ganska fånigt enligt mig. Tycker det är väldigt passande att frasen "Semper seadem" betyder alltid densamma då du blir densamma som så många andra som tycker det är ballt att skriva latinska fraser på kroppen.