handdator

Visa fullständig version : Protein och Kolhydrater

Eddieno
2010-11-10, 16:21
Tjenare!

Nu är det så att jag har förhoppningsvis förstått detta rätt genom att Protein är bara ett litet steg inom kroppsbyggnad.

Jag hör ofta att kolhydrater är mycket viktigt inom kroppsbyggnad med men jag har inte förstått riktigt varför.

Nu kör jag bara med Protein och någon Cellexpand, Proteinet tar jag morgon och efter gym medans Cellexpanden blir 30 minuter innan gym.

Jag kan medge att när jag gymmade i somras så tog jag gainer som jag tror innehåller kolhydrater också och det gav resultat (Y)!

Bwall
2010-11-10, 16:26
Du bör läsa på lite om grundläggane näringslära skulle jag råda dig, det där är saker som finns i mat, inte bara i kost-tillskott.

hejhopp79
2010-11-10, 16:28
Mat är bra när man tränar. Relativt mycket protein. Inte svårare än så.

Makronutrienter via antingen mat eller kosttillskott gör nog varken från eller till i det långa loppet, utan är kanske snarast en fråga om bekvämlighet, vilket dock inte är att förakta.

Eddieno
2010-11-10, 16:36
Tack för era svar grabbar det hjälpte inte mycket men det var för min dåliga förklaring...
Jag äter som 2-3 personer i alla måltider (kanske inte frukost) och dricker kaffe för lite boost innan gymmet.

Maod
2010-11-10, 16:42
Du kanske borde ställa en tydlig fråga om det nu är något du vill ha hjälp med?